میرنیوز

واکنش دولت آلمان به وضعیت امنیتی جدید/ برلین یک طرح دفاعی جامع را تدوین می‌کند

 واکنش دولت آلمان به وضعیت امنیتی جدید/ برلین یک طرح دفاعی جامع را تدوین می‌کند 2024-01-25T14:34:33+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، دولت آلمان به وضعیت جدید امنیتی واکنش نشان داده و برای اولین بار پس از جنگ سرد، یک طرح دفاعی جامع را تدوین می کند.

به این ترتیب با شبکه بندی بهتر برای نهادهای امنیتی، سازمان‌های کنترل بلایای طبیعی و شرکت های صنعتی، ارتش آلمان خود را برای دفاع ملی آلمان آماده می کند.

سپهبد آندره بودمان، فرمانده فرماندهی منطقه‌ای ارتش در گفت وگو با خبرگزاری آلمان در این باره گفت: برای این منظور، یک برنامه عملیاتی جدید برای آلمان (OPLAN) تهیه می شود که نحوه پیشبرد مشترک در صورت تنش و دفاع را مشخص می کند.

"بودمن" گفت: طرح عملیاتی آلمان برگرفته از وضعیت امنیتی و تهدید فعلی در آلمان و اروپا است. این طرح باید برنامه ای باشد که قابل اجرا و عملی باشد، نه فقط یک رویا، یک مفهوم فکری، بلکه در واقع چیزی ملموس که می تواند در نهایت کارساز باشد.

این سند که کاملاً محرمانه است و شامل صدها صفحه است، اکنون در سمپوزیومی در برلین با مقامات پلیس، افسران حفاظت مدنی، THW، دانشمندان، صنعت انرژی و لجستیک و متحدان مورد بحث قرار خواهد گرفت. این طرح باید تا پایان اسفند آماده و به روز شود. آلمان پس از آن برای اولین بار پس از جنگ سرد، یک طرح دفاعی به روز و جامع خواهد داشت.

بودمن همچنین تاکید کرد که اما وضعیت اروپا با 30 سال پیش که آلمان یک کشور خط مقدم بود، متفاوت است. اکنون آلمان به گفته ناتو در "منطقه عقب" است.

این ژنرال بلند پایه آلمانی گفت: این به این معنی است که من انتظار نبرد تانک در دشت شمالی آلمان را ندارم و امیدوارم هیچ فرود هوایی توسط چتربازان روسی نیز وجود نداشته باشد. وی افزود: اما زیرساخت‌های حیاتی ما، بنادر، پل‌ها، شرکت‌های انرژی، البته با اقدامات خرابکارانه، احتمالاً توسط نیروهای ویژه‌ای که نفوذ کرده‌اند و تلاش می‌کنند این زیرساخت‌های بسیار حیاتی را مختل کنند، تهدید می‌شوند.»

به گفته این ژنال بلند پایه آلمانی ارتش انتظار چهار تهدید را دارد که برخی از آنها از قبل قابل مشاهده است، از جمله اخبار جعلی و اطلاعات نادرست. حریف سعی خواهد کرد بر تصمیمات دولت، نظر مردم و شاید رسانه ها نیز تأثیر بگذارد. حملاتی در فضای مجازی نیز علیه شرکت های انرژی و مخابرات پیش بینی می شود.

وی افزود: مورد سوم جاسوسی هدفمند است. این ژنرال گفت: و بخش چهارم که اکنون باید در برابر آن مسلح شویم، آشکارا خرابکاری توسط نیروهای ویژه است، به عنوان مثال، توسط نیروهای نامنظم که سعی می کنند یک چیز یا چیز دیگری را غیرقابل استفاده کنند تا مانع یا جلوگیری از استقرار شوند." . علاوه بر این، زیرساخت های حیاتی می تواند هدف موشک های بالستیک از طرف دیگر باشد. ما روی یک سپر محافظ کار می کنیم.

این ژنرال آلمانی همچنین گفت: متحدان غربی در اوکراین مشاهده می کنند که چگونه چنین حملاتی به زیرساخت ها ممکن است انجام شود. برنامه ریزان ارتش آلمان فرض می کنند که بخش بزرگتری از نیروهای خود ناتو برای بازدارندگی و دفاع در جناح شرقی ناتو مورد نیاز است و نمی توان برای خود آلمان برنامه ریزی کرد. اما من باید از این محافظت اطمینان حاصل کنم. این کاری است که من با نیروهای تازه تاسیس امنیت داخلی انجام می دهم. ما در حال حاضر در حال ساختن شش هنگ هستیم، اما بر اساس برنامه عملیاتی آلمان می‌خواهیم به وضوح مشخص کنیم که واقعاً به چه تعداد هنگ نیاز داریم.

به گفته وی وظیفه آلمان حفظ مسیرهای استقرار برای متحدان و تامین کاروان ها ("حمایت از کشور میزبان") خواهد بود. تمرینات تشدید شده در حال حاضر در حال انجام است. وی افزود: ارتش آلمان که از زمان جنگ به طور قابل توجهی از اندازه آن کاسته شده است، باید به طور فزاینده ای شرکت های غیرنظامی را درگیر کند و برای ارائه حداکثر خدمات غیرنظامی به توافق نامه های به اصطلاح حفظ تکیه کند.

این ژنرال آلمانی افزود: تحولاتی در فناوری تسلیحات، دیجیتالی شدن، کل موضوع سایبری و تهدیدات جدید مرتبط با آن وجود دارد. وی گفت: «جدایی بین امنیت خارجی و داخلی دیگر به اندازه چندین سال پیش روشن نیست. ما باید خیلی بیشتر شبکه کنیم، خیلی بیشتر باید تبادل کنیم.»

"بودمن" تاکید کرد: این برنامه ریزی دفاعی در درجه اول با هدف بازدارندگی است. ما در وهله اول کاری انجام می دهیم تا از بروز درگیری یا جنگ جلوگیری کنیم.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای سرمایه گذاری بیشتر در ارتش

در این میان بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم خواستار گفتگوی آزاد در مورد سیاست امنیتی در جامعه است. پیستوریوس گفت: باید در مورد اینکه آیا آلمان آماده دفاع از خود در شرایط اضطراری است یا خیر، بحث شود.

به این ترتیب بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در زمینه بحث در مورد احتمال معرفی خدمت اجباری یا خدمت سربازی خواستار بحث اجتماعی در مورد سیاست امنیتی شده است. او روز چهارشنبه در جریان بازدید از دانشگاه بوندس‌ور در هامبورگ گفت: وزارت او در حال حاضر در حال بررسی این مسئله است که «چه مدل‌هایی که خود را در کشورهای دیگر ثابت کرده‌اند ممکن است برای ما در آلمان مرتبط باشند و با یا بدون تغییر مناسب باشند.

پیستوریوس به سربازان در حال مطالعه گفت: به همین دلیل است که نیاز به یک بحث آزاد در مورد اینکه "تاب آوری، دفاع ملی و اتحادی چه ارزشی برای ما دارد و ما برای انجام آن برای چه کاری آماده ایم انجام دهیم" وجود دارد. ما آماده دفاع از این کشور در شرایط اضطراری هستیم. و این ما کیست؟ این بحث باید انجام شود.

پیستوریوس همچنین گفت: زندگی در صلح و آزادی در وسط اروپا دیگر یک قطعیت غیرقابل انکار نیست. نقش آلمان و بوندسوهر در این اتحاد نیز تغییر کرده است. آلمان بازیگر قوی‌تر و فعال‌تری در سیاست امنیتی، از جمله نظامی است. به منظور کمک بیشتر به امنیت در قاره اروپا، باید در بوندسوهر سرمایه‌گذاری شود. پول بیشتر برای دفاع نیز به معنای پول کمتر برای سایر حوزه های سیاست گذاری است. حتی اگر بسیاری از مردم این گفتگوها و افکار را دوست نداشته باشند، تنها در صورتی که مایل به انجام این بحث ها و تعیین مسیر لازم باشیم، به عنوان یک جامعه انعطاف پذیرتر خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)