میرنیوز

۵ مسئله بزرگ «زلنسکی» در آستانه ورود به سومین سال جنگ

 ۵ مسئله بزرگ «زلنسکی» در آستانه ورود به سومین سال جنگ 2023-12-24T23:51:57+03:30

به گزارش گروه بین االملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی به 5 مسئله مهمی که "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین در آستانه ورود به سومین سال جنگ با روسیه با آن مواجه است پرداخته و نوشت: حتی پس از دو سال جنگ روسیه، اوکراینی ها همچنان به پیروزی اعتقاد دارند. اما نارضایتی از رئیس جمهور آنها در حال افزایش است.

در ادامه این مطلب آمده است: اخبار اوکراین خوش بینانه نیست. "الکساندر سیرسکی"، فرمانده نیروی زمینی اوکراین روز سه شنبه گفت که وضعیت نظامی در شرق اوکراین "پیچیده" است. دولت اخیراً شکایت کرده است که کمک های مالی و نظامی متحدان کی یف به اندازه ابتدای جنگ روسیه کم شده است.

حتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه به افسران نظامی خود در مسکو گفت که غرب در اوکراین شکست خورده است. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین سفر چند روز پیش خود را در نیمی از جهان به عنوان یک "هفته تاریخی" توصیف کرد.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان سال در شامگاه سه‌شنبه گفت که ارتش اوکراین خواستار بسیج صدها هزار اوکراینی شده است. به گفته وی رهبری نظامی پیشنهاد بسیج «450000 تا 500000» نیرو را داد. زلنسکی در عین حال گفت: اما او برای حمایت از این ایده به استدلال‌های بیشتری نیاز دارد. وی افزود: بسیج عمومی یک مسئله پرهزینه و از نظر سیاسی حساس است.

نویسنده در ادامه به 5 مورد از بزرگترین مسائلی که زلنسکی با آن مواجه است پرداخته که عبارتند از

1-کاهش تمایل غرب برای کمک به اوکراین

نشست اخیر اتحادیه اروپا بر مشکلات فزاینده زلنسکی در عرصه بین المللی تاکید کرد. در این نشست برای اوکراین تنها یک ژست نمادین وجود داشت و آن وعده مذاکرات الحاق بود و این تنها به لطف ترفندی که برای پیشی گرفتن از متحد مجارستانی پوتین، ویکتور اوربان استفاده شد، ممکن شد. اما 50 میلیارد یوروی وعده داده شده به اوکراین از طرف اتحادیه اروپا فعلا در دسترس نیست.

اوضاع در ایالات متحده آمریکا نیز مشابه است. منابع مالی جدید برای اوکراین تا زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به شرایط جمهوریخواهان مخالف پاسخ ندهد، در آنجا مسدود است و آنها هیچ ربطی به اوکراین ندارند، بلکه به سیاست داخلی ایالات متحده مرتبط می شود. بایدن قول حمایت بیشتر می دهد، اما فضای مانور او در واقع محدود است.

رهبران دموکرات‌های حاکم و جمهوری‌خواهان مخالف در سنای آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کردند که کنگره آمریکا هیچ کمک نظامی جدیدی را برای اوکراین در سال جاری تصویب نخواهد کرد.

در بیانیه ای مشترک آمده است که مذاکره کنندگان اتاق کنگره و دولت در روزهای آینده به کار بر روی موضوعات باقی مانده ادامه خواهند داد. امید این است که در آغاز سال آینده بتوان "به سرعت" اقدام کرد. عدم دستیابی به توافق در مورد کمک های جدید به اوکراین قبل از پایان سال تعجب آور نیست، اما به طور نمادین ضربه سنگینی برای اوکراین است.

2-تردیدها در اوکراین در حال افزایش است

نظرسنجی نماینده‌ای که توسط مؤسسه جامعه‌شناسی بین‌المللی کی یف در ابتدای دسامبر انجام شد، باید تیم ولودیمیر زلنسکی را به تفکر وادارد. بر این اساس تنها کمی بیش از نیمی از اوکراینی ها معتقدند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد (54 درصد). به گفته ولادیمیر پانیوتو، مدیر این مؤسسه، این نشانه‌ای از کاهش تأثیر عظیم «تجمع دور پرچم» در آغاز جنگ است. به گفته وی مردم از جنگ خسته می شوند.

بر اساس این نظرسنجی، فقدان اعتماد به ویژه توسط دولت (تنها 39 درصد از مردم به دولت اعتماد دارند) و مجلس (21 درصد) احساس می شود. رتبه زلنسکی نیز در حال کاهش است. در حالی که پاداش اعتماد او در آغاز جنگ 98 درصد بود، در حال حاضر به حدود 60 درصد در نوسان است.

3-شکست ضد حمله اوکراین

دلیل اصلی این بدبینی فزاینده در بین شهروندان شکست ظاهری ضد حمله است که امیدهای زیادی را به همراه داشت. با این حال، همانطور که بررسی کی یف نشان می دهد، اوکراینی ها ارتش را در این مورد سرزنش نمی کنند.

پانیوتو مدیر این موسسه گفت: ارتش تنها نیرویی است که مردم به آن امیدوار هستند. به زعم شهروندان این تقصیر ارتش نیست که تانک و اسلحه را از دست داده است.

4-زلنسکی با قوی ترین رقیب خود مواجه شده است

در مواجهه با این مشکلات حالا برای زلنسکی یک رقیب ظاهر شده است. از ماه نوامبر، رسانه های غربی به طور خاص در مورد این سوال بحث می کنند: آیا بین او و والری زالوشنیج، فرمانده ارتش درگیری وجود دارد؟ محرک این بحث ها مصاحبه ای بود که این ژنرال عالی رتبه با مجله بریتانیایی "اکونومیست" انجام داد و در آن آشکارا شکست ضد حمله را پذیرفت. رئیس جمهور اوکراین البته به شدت با این ایده مخالفت کرد و وعده موفقیت های جدید را داد. تیم زلنسکی البته مطلقا نمی خواهد در مورد یک درگیری با این مقام نظامی صحبت کند.

یک نظرسنجی غیررسمی در کی یف منتشر شده که نشان می‌دهد در انتخاباتی که بین زلنسکی و زالوشنی برای ریاست‌جمهوری پیش می‌آید، رقابت تنگاتنگی وجود دارد. زلنسکی قبلاً اطمینان داده است که به دلیل جنگ، انتخاباتی در سال آینده برگزار نخواهد شد.

اما درگیری بین این دو مقام اوکراینی آن گونه که میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور ادعا می کند، یک افسانه نیست. این یک مبنای واقعی دارد: زلنسکی نقش خود را به عنوان فرمانده کل یک نقش نمادین نمی بیند، بلکه او مستقیماً در زنجیره فرماندهی ارتش دخالت می کند. از سوی دیگر، ژنرال زالوشنی هنوز هیچ گونه جاه طلبی مستقیم سیاسی از خود نشان نداده است. اما او بارها و بارها به صراحت رئیس جمهور را مورد تمسخر قرار داده است.

5-عزم و قاطعیت  ولادیمیر پوتین

بزرگترین مشکل برای زلنسکی و برای کل اوکراین، عزم ولادیمیر پوتین است. رئیس جمهور روسیه در جریان حضور اخیر خود در یک کنفرانس مطبوعاتی یک ساعته به صراحت اعلام کرد که تا زمانی که به اهداف جنگی خود نرسد، هیچ مذاکره صلحی صورت نخواهد گرفت.

به زبان ساده منظور پوتین این است این است: سرنگونی دولت در کی‌یف و نصب یک رژیم دست نشانده. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پوتین معتقد است که سال 2024 نقطه عطف تعیین کننده ای را برای او رقم خواهد زد.

پوتین موفق شد کشورش را کاملاً به یک اقتصاد جنگی تبدیل کند. اقتصاد در حال رشد است زیرا تولید تسلیحات به شدت افزایش می یابد.

شکی نیست که پوتین 71 ساله در انتخابات ماه مارس آینده برای 6 سال دیگر در سمت خود تایید شود. سپس او همچنان امیدوار است که دونالد ترامپ پس از انتخابات آمریکا به قدرت بازگردد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)