میرنیوز

تحولات اوکراین| افزایش نارضایتی در میان نظامیان/ بحران حمایت مالی آمریکا از کی‌یف

 تحولات اوکراین| افزایش نارضایتی در میان نظامیان/ بحران حمایت مالی آمریکا از کی‌یف 2023-11-28T11:25:39+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آلمانی بیلد (Bild) به نقل از نظامیان اوکراینی گزارش داد که نارضایتی فزاینده‌ای از فرماندهان، دولت و شخص رئیس جمهور  ولادیمیر زلنسکی در میان پرسنل نظامی ارتش اوکراین وجود دارد. 

طبق این اطلاعات، بسیاری از سربازان ارتش اوکراین به "بی تدبیری" رهبری کشور اشاره کرده و همچنین از عدم وجود سیستم ارتباطی بین واحدهای همجوار در میدان نبرد انتقاد کردند. به گفته آنها، هر واحد نظامی باید برای خودش بجنگد، و گاهی اوقات "در ناآگاهی کامل از وضعیت در جبهه سمت راست و چپ خود است.

نظامیان اوکراینی شکایت دارند که دولت ارتش خود را به خوبی تأمین نمی کند. آنها یادآور شدند که نمی‌دانند پول‌هایی که از غرب می‌آید کجا  صرف می‌شود و نیازهای اساسی نیروهای مسلح تامین نمی‌شود.  رزمندگان اوکراینی به طور فزاینده‌ای احساس می کنند که مقامات کی‌یف آنها را به حال خود رها کرده‌اند.

یکی از سربازان فاش کرد، هر چه می گذرد، تعداد بیشتری از همقطارانش اعتراف می‌کنند که دیگر نمی خواهند در درگیری با روسیه شرکت کنند.

روز دوشنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز به دنبال بسیاری از مقامات غربی، اعتراف کرد که وضعیت برای نیروهای مسلح اوکراین در جبهه نبرد بسیار دشوار شده و ارتش اوکراین تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است. به گفته وی، وضعیت نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد بسیار دشوارتر از آن چیزی است که ناتو قبلاً تصور می‌کرد.

در اواسط ماه نوامبر، آندری ارماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، بر لزوم تقویت دفاع هوایی اوکراین و تامین تسلیحاتی ارتش تاکید کرد. همچنین طبق پیش بینی وی، سال 2024 در درگیری روسیه و اوکراین تعیین کننده خواهد بود.

این در حالی است که روزنامه "وال استریت ژورنال" روز گذشته گزارش داد که تعدادی از مقامات غربی نگرانند که کی‌یف در زمستان امسال در منطقه عملیاتی شکست بخورد. به نوشته این نشریه، نیروهای مسلح اوکراین به دلیل تلفات سنگین با کمبود نیروی پیاده نظام مواجه هستند و کمبود مهمات به این معناست که کی‌یف بعید است بتواند برای مدت زیادی دوام بیاورد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به ششصد و چهل و سومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

تغییر اصول سربازی اجباری در نیروهای مسلح اوکراین 

روزنامه "گاردین" (The Guardian) با استناد به سخنان آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گزارش داد که مقامات این کشور روشهای سرباز گیری برای خدمت در صفوف نیروهای مسلح اوکراین را تغییر خواهند داد تا کسانی را که از رفتن به جبهه می ترسند، بسیج کنند. 

به نوشته این روزنامه، قرار است طرح بسیج نیروها به شرکت‌های استخدام بازرگانی واگذار شود. این امر امکان استخدام هدفمندتری را فراهم کرده و شهروندان واجد شرایطی که در انجام وظایفی بر اساس مهارت های خود خوب هستند را شناسایی و برگزینند.

دانیلوف گفت: "بعضی از مردم می‌ترسند که کشته شوند، می‌ترسند شلیک کنند، ولی باید بر ترس خود غلبه کنند." به  عقیده او ، تغییر اصول سربازگیری امکان تکمیل صفوف نیروهای مسلح اوکراین را فراهم می کند ، زیرا بسیج انعطاف پذیرتر  خواهد شد.

یک منبع خبری در میان مقامات بلندپایه در کی‌یف به روزنامه گاردین گفت که انتظار می‌رود تغییرات در شیوه های سرباز گیری اجباری حداکثر تا آخر این هفته اعلام شود.

دیدار نمایندگان صلیب سرخ با حدود 2 هزار اسیر جنگی از روسیه و اوکراین

بوریس میشل، رئیس هیئت منطقه‌ای کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس اعلام کرد که نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ  از تاریخ 24 فوریه 2022 با تقریباً 2 هزار اسیر جنگی از طرف روسیه و اوکراین ملاقات کرده و از وضعیت آنها آگاه هستند. 

وی گفت: «در حال حاضر حدود 2 هزار اسیر جنگی از هر دو طرف را ملاقات کرده‌ایم. ما به گفتگو با مقامات مسکو و کی‌یف ادامه می دهیم تا تعداد بازدیدها را افزایش دهیم. گفتگوها ادامه دارد، ما سخنان دو طرف را شنیده و اکنون موضوع اقدامات بعدی به منظور ارائه کمک های انسان دوستانه در حال بررسی است.»

درخواست یونان برای ارائه گزارش از کمک‌های مالی رسیده به اوکراین

گیورگوس گراپتریتیس، وزیر امور خارجه یونان شب گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو نه تنها باید به حمایت از اوکراین ادامه دهند، بلکه باید کی‌یف را در قبال کمک هایی که ارائه می‌کند، پاسخگو بدانند. 

وی در مصاحبه با شبکه CNBC آمریکا گفت: درگیری نظامی [در اوکراین] همچنان ادامه دارد و حقیقت این است که اوضاع خیلی خوب پیش نمی رود. <...> این یک وضعیت وحشتناک است. و باز هم، من فکر می کنم ما باید تلاش کنیم تا حد ممکن در مورد کمک به اوکراین قاطع باشیم. ما در تمام این دوران سخت در کنار اوکراین ایستادیم و باید تلاش کنیم تا اقدامات خود را به نفع کی‌یف هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه، کشورهای ناتو باید در یک حالت پیشگیرانه در رابطه با بحران اوکراین کار کنند تا از درگیری‌ها و تجاوزات احتمالی تا حد امکان جلوگیری کنند، افزود: ما نباید از این وضعیت خسته شویم. ما باید محکم در کنار همه کسانی که مورد حمله قرار می گیرند بایستیم. اتحادیه اروپا بودجه بسیار قابل توجهی را به نفع اوکراین اختصاص داده است. 

سرپرست وزارت امور خارجه یونان تاکید کرد: «ما از هر راه ممکن باید همبستگی خود با کی‌یف را اعلام کنیم.البته علیرغم حمایت بی قید و شرط ناتو از اوکراین، این ائتلاف باید موضوع گزارش‌های مالی را جدی بگیرد و طی آن مقامات کی‌یف بتوانند به طور دقیق نشان دهند که حمایت‌های مالی منتقل شده به جمهوری چگونه هزینه شده است.»

کاخ سفید: حمایت مالی از اوکراین در وضعیت بحرانی قرار دارد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، شب گذشته در یک نشست خبری اعتراف کرد که حمایت مالی آمریکا از اوکراین در لحظه حساسی قرار دارد. 

او گفت: «شما شاهد هستید که در مورد اوکراین، بسته‌های کمکی که ما ارائه کردیم با افزایش کمتری از لحاظ میزان ارسال قبلی تخصیص یافت. زیرا دیگر انعطافی که قبلاً از نظر میزان کمکی که در هر بسته ارائه می‌شد وجود ندارد و این یک لحظه بحرانی است.»

کربی یادآور شد که  دفتر ریاست جمهوری آمریکا در انتظار تایید کمک نظامی به اوکراین از سوی کنگره است. او افزود: «ما شدیداً به بودجه اضافی که جو بایدن درخواست کرده است نیاز داریم و من می خواهم به کنگره یادآوری کنم که میزان بودجه اضافی شدیداً مورد انتظار شرکای اوکراینی و اسرائیلی ما است.»

آمریکا گزارش بیلد درباره سوق دادن اوکراین به مذاکره با روسیه را تکذیب کرد

جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز دوشنبه اعلام کرد که انتشار مطلب اخیر در روزنامه آلمانی بیلد مبنی بر اینکه ایالات متحده و آلمان ظاهراً بر اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح فشار می آورند صحت ندارد. 

این مقام وزارت خارجه در یک کنفرانس تلفنی برای خبرنگاران گفت: مقاله منتشره در بیلد جالب بود. با این حال، این مسئله صحت ندارد. سیاست آمریکا همانطور که ما همیشه گفته‌ایم بر این اساس است که اوکراین باید خود در مورد مذاکره با مسکو تصمیم بگیرد و ما بدون اوکراین در خصوص این کشور هیچ تصمیم نخواهیم گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که واقعیت وضعیت اوکراین این است که طرف روسی آماده است تا امکان مذاکرات صلح پرمحتوا و واقع بینانه را در نظر بگیرد. با این حال، ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر وقوع این اتفاق را مشاهده نکرده است.

چند روز قبل، روزنامه بیلد گزارش داد که ایالات متحده و آلمان می خواهند عرضه تسلیحات به اوکراین را به سطح لازم برای حفظ وضعیت جبهه کاهش دهند تا ولادیمیر زلنسکی را مجبور به مذاکره با مسکو کنند.

وزارت دادگستری اوکراین: کی‌یف بدون غرامت با مسکو صلح نخواهد کرد

ایرینا مودرا، معاون وزیر دادگستری اوکراین اعلام کرد که مقامات کی‌یف توافقنامه صلحی را امضا نخواهد کرد که تعهد مسکو به پرداخت غرامت به طرف اوکراینی را در نظر نگرفته باشد. وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: اوکراین هرگز با این موضوع موافقت نخواهد کرد. و صلح برقرار نخواهد شد، زیرا کسی باید غرامت این خسارات را بپردازد. اگر روسیه حاضر نیست، پس چه کسی؟»

مودرا یادآور شد که رهبری اوکراین به همراه شرکای خارجی خود در حال کار بر روی مکانیزم پرداخت غرامتی هستند که می تواند در چارچوب یک توافق بین المللی چندجانبه ایجاد شود و سازماندهی یک کمیسیون ویژه و یک صندوق جبران خسارت را فراهم کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در واکنش به این سخنان،گفت: اوکراین در وضعیت عذاب آوری به سر می‌برد، این کشور به وضوح شاهد است که چگونه حمایت غرب در حال به پایان رسیدن است که کی‌یف را به ورطه‌ای که اکنون در آن قرار دارد سوق داد.

زاخارووا افزود: «این روسیه نیست که باید پاسخگو باشد. باید از ایالات متحده پرسید که چرا ولادیمیر زلنسکی و اوکراین را از مذاکره با روسیه منع کردند. 

وزیر خارجه سابق اوکراین اتحادیه اروپا را به ضعف متهم کرد

پاول کلیمکین، وزیر امور خارجه سابق اوکراین، شب گذشته در مصاحبه با روزنامه "وال استریت ژورنال" به این نکته اشاره کرد که اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات در تامین مالی کی‌یف، بسیار ضعیف به نظر می رسد.  وی گفت: «مشکلات در ادامه کمک به کی‌یف، باعث می شود که کل اتحادیه اروپا بسیار ضعیف به نظر برسد و این وضعیت یک مشکل بزرگ نه تنها برای ما، بلکه برای کل اتحادیه اروپا هست.»

نگرانی مقامات غربی از سقوط کی‌یف در زمستان امسال

روزنامه "وال استریت ژورنال" روز دوشنبه گزارش داد که برخی مقامات غربی نگرانند که کی‌یف در زمستان امسال در منطقه عملیاتی دچار شکست شود.

به نوشته این نشریه، نیروهای مسلح اوکراین به دلیل تلفات سنگین با کمبود پیاده نظام مواجه هستند. وضعیت دشوار است و مردان بالای 40 سال اغلب با آموزش بسیار کم به سنگر فرستاده می‌شوند.

وال استریت ژورنال افزود، کمبود مهمات همچنین بدین معناست که کی‌یف بعید است بتواند حمله  دیگری را انجام دهد و حتی بتواند در مقابل روسیه به مقاومت خود ادامه دهد. 

استولتنبرگ جلوگیری از تشدید تنش نظامی با روسیه را وظیفه اصلی ناتو خواند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، تاکید کرد که ناتو دو وظیفه اصلی دارد. اولین آن ادامه حمایت از اوکراین است و مهمترین وظیفه دیگر جلوگیری از تشدید تنش و جلوگیری از تبدیل این درگیری به یک جنگ تمام عیار بین روسیه و ناتو است.

استولتنبرگ گفت: چنین رویارویی رنج، مرگ و ویرانی بیشتری را به همراه خواهد داشت و باید از آن جلوگیری کرد.

دبیرکل ناتو  همچنین اعتراف کرد، علیرغم تداوم عرضه تسلیحات و سایر حمایت‌ها از سوی این ائتلاف، «وضعیت دشوار» برای نیروهای مسلح اوکراین و تلفات و خسارات سنگین آنها قابل مشاهده است. 

استولتنبرگ افزود: وضعیت در کل خط مقدم، به ویژه در مناطق شرقی، بسیار دشوار است، ما شاهد سطح بالایی از تلفات ارتش اوکراین هستیم.ناتو از اوکراین می خواهد که هر چه سریعتر سرزمین‌های خود را آزاد کند و مسئولیت ائتلاف  هم ادامه حمایت از کی‌یف برای دادن "موقعیت برتر" به آنها است.

لاوروف "طرحی فتح" روسیه در اروپا را تکذیب کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، برخلاف آنچه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شده، روسیه هرگز برنامه‌های تهاجمی در اروپا و کشورگشایی در این قاره را نداشته و ندارد.

لاوروف در نشست مطالعه پریماکوف گفت: این ادعا را فردی می‌گوید که پستی مسئول دارد و نمی‌تواند ارزیابی‌های کارشناسی را دریافت نکند، از جمله متخصصان پنتاگون که وضعیت روابط بین مسکو و واشنگتن را تحلیل می‌کنند و احتمالاً می‌دانند دقیقاً در اوکراین چه تصمیمی گرفته می‌شود، و هیچ طرح‌های تهاجمی مانند «روسیه برنامه‌های فتح کشورها رانداشته، ندارد و نمی‌تواند داشته باشد».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که روسیه در حال حاضر نیازی ندارد به چگونگی احیای روابط با اروپا فکر کند. وی افزود: «من فکر نمی‌کنم اصلاً نیازی به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می‌توانیم روابط با اروپا را احیا کنیم، داشته باشیم. ما باید به این فکر کنیم که چگونه به پیچیدگی تصمیم گیری‌ها در سیاست‌های اروپایی، و در وهله نخست تجارت، اقتصادی و سرمایه‌گذاری که اروپا تحت تأثیر واشنگتن انجام می‌دهد، وابسته نباشیم.»

کرملین: جامعه اوکراین بدون تأثیر خارجی خود بی‌ثبات خواهد شد

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه معتقد است که خود جامعه اوکراین بدون تأثیر خارجی در حال بی ثبات شدن است. 

پسکوف در مورد اظهارات آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مبنی بر اینکه گویا ولادیمیر پوتین دستور بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در این کشور در رابطه با بن‌بست نظامی در منطقه درگیری اوکراین را داده است، اینگونه گفت: « اوضاع اجتماعی در اوکراین به خودی خود بی ثبات کننده است. کسانی هستند که ماهیت اصلی آنچه را که اتفاق می‌افتد را درک می‌کنند و توانایی تفکر هوشیار را حفظ کرده اند و مسلماً از وضعیت موجود در این کشور رضایت ندارند.»

شواهد روسیه درباره انتقال مواد شیمیایی آمریکا به اوکراین 

کیریل لیسوگارسکی، رئیس هیئت نمایندگی روسیه در نشستی تخصصی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) و معاون وزیر صنعت و تجارت این کشور اعلام کرد که  فدراسیون روسیه شواهد غیرقابل انکاری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده در تامین مواد شیمیایی سمی برای اوکراین دست دارد. 

این دیپلمات گفت: ما به کشورهای عضو کنوانسیون تسلیحات شیمیایی اطلاع داده‌ایم که شواهد غیرقابل انکاری مبنی بر مشارکت ایالات متحده و متحدانش در منطقه اقیانوس اطلس شمالی در تحویل مواد شیمیایی سمی فهرست شده و فهرست نشده و همچنین ابزارهای تحویل آن‌ها به اوکراین در اختیار داریم. 

لیسوگارسکی در جریان نشست سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه همچنین اشاره کرد که چنین مواد شیمیایی سمی، از جمله مواد شیمیایی کنترل شورش (RCCs)، برای نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران خارجی که در کنار آنها می جنگند، منتقل می شود.، به گفته وی، روسیه اطلاعاتی در مورد استفاده از مواد شیمیایی سمی توسط عوامل سرویس‌های امنیتی ویژه کی‌یف علیه مقامات نهادهای جدید مناطق تازه الحاق شده به روسیه دارد.

سفیر سابق آمریکا: غرب باید از هدف بازگرداندن مرزهای سابق اوکراین دست بردارد

ایوا دالدر، سفیر سابق آمریکا در ناتو و رئیس شورای امور جهانی شیکاگو در مقاله خود برای روزنامه پولیتیکو که روز دوشنبه منتشر شده، تاکید کرده که کشورهای غربی باید وظیفه بازگرداندن مرزهای اوکراین از طریق ابزارهای نظامی را رها کند و بر ارائه تضمین‌های امنیتی برای بخشی از کشور که هنوز تحت کنترل کی‌یف قرار دارد تمرکز کند.

این دیپلمات سابق نوشت: «واقعیت بن‌بست کنونی باید راهبرد غرب در قبال درگیری را تعیین کند. اکنون به جای اینکه روی بازپس گیری بیشتر یا تمام اراضی اوکراین از طریق ابزارهای نظامی حساب کنیم، باید تمرکز خود را به تامین امنیت آینده اوکراین در غرب معطوف شویم.»

وی یادآور شد که طی 11 ماه گذشته که روسیه و اوکراین در حال درگیری نظامی بودند، کمی بیش از 800 کیلومتر مربع، که کمتر از 0.2 درصد از خاک اوکراین است تغییر کرده است.  به گفته دالدر، با نا دیده گرفتن سرزمین‌هایی که روسیه در حال حاضر تحت کنترل خود قرار داده، ایالات متحده و متحدانش باید «ضمانت امنیتی قابل اعتمادی را به اوکراین ارائه دهند». 

سفیر سابق افزود، نکته تنها این نیست که اعضای ناتو نه تنها در مورد امکان‌سنجی و زمان‌بندی پیشنهاد عضویت اوکراین اختلاف نظر دارند. به احتمال زیاد سالها طول خواهد کشید تا این روند پیشرفت داشته باشد. بنابراین، واشنگتن و متحدان کلیدی اروپایی باید در نظر بگیرند که برای پر کردن شکاف، به اوکراین - یا حداقل سرزمینی که در حال حاضر تحت کنترل کی‌یف قرار دارد - ضمانت امنیتی دوجانبه فوری و الزام آور ارائه دهند.

چین گزارش مربوط به ساخت تونل مشترک با روسیه در کریمه را تکذیب کرد

وانگ ونبین، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از اظهار نظر درباره ادعای قصد روسیه و چین برای ساخت تونل زیر آبی که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل کند، خودداری کرد و چنین گزارش هایی را نادرست خواند.

بدین ترتیب این مقام وزارت خارجه چین در مورد گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست اظهار نظر کرد و تنها گفت: «ادعای این نشریه هیچ مبنایی ندارد و من نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم.»

این نشریه آمریکایی نوشته بود که تاجران روسیه و چین ظاهراً در حال مذاکره برای ساخت یک تونل زیر آب در زیر پل کریمه به منظور محافظت از این سازه در برابر حملات نیروهای مسلح اوکراین هستند.

در همان روز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز، اطلاعات مربوط به ساخت یک تونل زیر آب را بی اساس خواند. به گفته وی، ادعای این نشریه نباید مورد توجه قرار گیرد.

گمرک اوکراین از ورود طلای قوم سکا به این کشور خبر داد

اداره گمرک اوکراین روز دوشنبه گزارش داد که محموله‌ای از «طلای سکایی» (متعلق به قوم باستانی سکا در منطقه کریمه) به اوکراین بازگردانده شد. 

سرویس مطبوعاتی گمرک توضیح داد:  در حال حاضر، یک کامیون با محموله‌ای به وزن 2694 کیلوگرم از اموال فرهنگی که در مجموع به عنوان "طلای سکایی" شناخته می شود، وارد منطقه کی‌یف-پچرسکی شده، جایی که کارشناسان فنی گنجینه‌های موجود در خزانه موزه ملی اوکراین را شناسایی می کنند. 

سرگئی آکسنوف، رئیس منطقه کریمه درباره این خبر گفت که روسیه نباید از این موضوع نگران باشد، زیرا واضح است که این طلا در هر صورت به کشور ما بازگردانده نخواهد شد، زیرا هم غرب و هم کی‌یف به قانون و هنجارهای حقوقی اهمیتی نمی دهند. او یادآور شد: وقتی این جواهرات به اوکراین برسد، مسلماً سرنوشت خوبی در انتظار این مجموعه نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)