میرنیوز

افشای سند «فوق محرمانه» از نقش آمریکا در فتنه «عین‌الحلوه»

 افشای سند «فوق محرمانه» از نقش آمریکا در فتنه «عین‌الحلوه» 2023-09-18T15:03:33+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تحولات میدانی در «عین الحلوه» بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه صیدا واقع در جنوب لبنان و درگیری‌های مسلحانه و خونینی که از حدود دو ماه قبل آغاز شده بود و از دو هفته گذشته مجددا از سرگرفته شده و به حد زخمی کردن نیروهای ارتش لبنان نیز رسید، علامت سوال‌های زیادی درباره پشت پرده این تنش‌ها و نیز پیامدهای خطرناک آن -چه در سطح امنیت اردوگاه‌های فلسطینی و -چه امنیت ملی لبنان ایجاد می‌کند.

اردوگاه عین‌الحلوه که طبق آخرین آمار بیش از 63 هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده به‌دلیل گستردگی و حجم بالای جمعیت و وجود تونل‌های زیرزمینی بسیار پیچیده و نامنظم، بستر مناسبی را برای استقرار و تجمع عناصر و گروه‌های سلفی فراهم کرده است. ماه جولای گذشته گروه‌های مسلح افراطی سلفی از جمله «جند الشام»، «شباب المسلم» و «عصبة الانصار» که متشکل از عناصر افراطی در اردوگاه عین‌الحلوه هستند با اعضای جنبش فتح درگیر شدند و این کشتار خونین به‌راه افتاد.

در همین چارچوب «ابراهیم امین» سردبیر روزنامه الاخبار و تحلیلگر برجسته لبنانی در مقاله‌ای با انتشار یک سند دیپلماتیک فوق محرمانه از یک سفارتخانه عربی در بیروت، اعلام کرد، رابطه اعراب با ایده توطئه تا حدی مبهم است و آنها از توطئه‌های بزرگی می‌گذرند که هیچ‌کس درباره وجود این توطئه‌ها متقاعد نمی‌شود؛ حتی اگر جزئیات آنها بعد از گذشت زمان فاش گردد. اما کسانی که با جزئیات این توطئه‌ها آشنا هستند نیز اغلب راه مناسبی برای تعامل با آنها پیدا نمی‌کنند؛ زیرا عناصر این توطئه‌ها معمولا مخفی هستند یا توسط عناصر دیگری پوشانده می‌شوند. بنابراین اگر اعراب و لبنانی‌ها هنوز باور نمی‌کنند که یک توطئه ادامه‌دار علیه مسئله فلسطین به راه افتاده، می‌توان گفت این مشکلی است که راه حلی ندارد.

توطئه برای ادغام آوارگان فلسطینی در جامعه لبنان

براساس این مقاله، بیش از 10 سال قبل کاهش تدریجی بودجه سازمان «آنروا» که مسئول امدادرسانی به آوارگان فلسطینی و اشتغال آنهاست آغاز و جایگزین‌هایی به این منظور از طریق سازمان‌های تحت نظارت غرب در نظر گرفته شد. در آن زمان نشست‌هایی تحت ریاست آمریکا برگزار شد و لبنان نیز به عنوان کشوری که بیشترین میزان آوارگان را در خود جای داده در این جلسات شرکت کرد. یکی از جلسات معروف در این زمینه حدود 9 سال قبل در اردن برگزار شد که «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت نیز در آن حضور داشت.

لبنان , آوارگان , فلسطین ,

در ادامه این یادداشت آمده است، در جلسه مذکور این مسئول آمریکایی به لبنانی‌ها اطلاع داد که در حال حاضر شماری از آوارگان فلسطینی قصد مهاجرت به غرب را دارند و بخشی از آنها نیز به فکر بازگشت به نوار غزه هستند. بنابراین لبنان موظف است که سایر آوارگان فلسطینی را که در لبنان باقی می‌مانند از اردوگاه‌ها به داخل شهرهای این کشور انتقال داده و آنها را در جامعه خود ادغام کرده و به این آوارگان اقامت دائم بدهد.

فتنه آمریکا در اردوگاه عین‌الحلوه

ابراهیم امین تصریح کرد، در این دوره اتفاقات زیادی رخ داد اما هدف آمریکا برای ادغام آوارگان فلسطینی در جامعه لبنان محقق نشد. بعد از آن نتایج جنگ بزرگ سوریه موجب ظهور پروژه‌ای شد که به توطئه ادغام آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر پایان داد. بعد از این جنگ، نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین به پیشرفت‌های بزرگی رسیدند و فلسطینی‌ها دستاوردهایی کسب کردند که به آنها امکان بازگشت به کشور خودشان را می‌داد. همین امر موجب تسریع اقدامات آمریکا برای تحقق هدف سنتی خود درباره آوارگان فلسطینی شد؛ یعنی حذف اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان و ادغام آنها در جامعه این کشور.

این تحلیلگر برجسته لبنانی ادامه داد، زمانی که «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در اواسط جولای به لبنان سفر کرد، بسیاری ارتباط این سفر با تحولات منفی در لبنان را انکار کردند. همچنین زمانی که درگیری‌های عین‌الحلوه در پایان همین ماه به بهانه انجام یک عملیات ترور آغاز شد، برخی طرف‌ها گفتند که هیچگونه هماهنگی بین آمریکا و نیروهای هم‌پیمان آن در لبنان و فلسطین و منطقه برای شعله‌ور کردن اردوگاه‌ها با هدف تخریب و برچیدن آنها وجود ندارد!

لبنان , آوارگان , فلسطین ,

سردبیر روزنامه الاخبار تاکید کرد، در این میان کسانی همچون ما که درباره وجود یک پروژه آمریکایی پشت درگیری‌های عین‌الحلوه صحبت می‌کردیم، متهم به مشارکت در «شیطنت» جنبش فتح و اتهام زنی به تشکیلات خودگردان شدیم. با این حال یک سفارتخانه عربی برجسته در بیروت که هیچ ارتباطی با روزنامه الاخبار ندارد، اوضاع را رصد می‌کرد و مشغول جمع‌آوری اطلاعات بود و گزارشی را برای دولت کشور خود تهیه نموده و در آن تحولات سیاسی و امنیتی که لبنان طی دو ماه گذشته شاهد آن بود را شرح داد.

لبنان , آوارگان , فلسطین ,

ابراهیم امین فاش کرد، خلاصه سندی که سفارتخانه مذکور به دست آورده این بود که آنچه که در (در اردوگاه عین‌الحلوه) درحال رخ دادن است، بخشی از یک پروژه آمریکایی است. نقطه سر خط! این یک سند فوق محرمانه است که الاخبار بخشی از متن آن را منتشر کرده است:

«مدتی است که آمریکا مقدمات اولیه را برای انحلال اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان انجام داده؛ زیرا این اردوگاه عنوان و آدرس اصلی آوارگان فلسطینی به شمار می‌رود. این روند توسط فرماندهان نظامی و افسران اعزامی واشنگتن در سال‌های اخیر آغاز شده است. درگیری‌های مکرر در اردوگاه عین‌الحلوه بین جنبش فتح و گروه‌هایی با ماهیت ایدئولوژیک افراطی، دور از تحرکات هیئت‌های نظامی آمریکایی نیست. این هیئت‌ها به شکل کاملا مخفیانه به منطقه مشرف به اردوگاه عین‌الحلوه تردد می‌کردند و بازدیدهای مکرری از جانب هیئت‌های نظامی وابسته به فرماندهی نظامی مرکزی ایالات متحده در این منطقه ثبت شده است.

حداقل 3 بازدید توسط این هیئت‌های نظامی آمریکا به اطراف اردوگاه عین‌الحلوه در سال 2018 انجام شد که مهمترین آنها یک بازدید به ریاست ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده وقت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده بود.

این سند منسوب به منابع امنیتی لبنان است و نشان می‌دهد که ژنرال ووتل طی بازدید دوره‌ای خود از ارتش لبنان از فرماندهی آن خواسته بود تا یک تور شناسایی برای او در اطراف اردوگاه عین‌الحلوه ترتیب دهد و شماری از افسران لبنانی نیز با او همراه شوند. این درخواست جوزف ووتل موجب تعجب «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان شد؛ چرا که اردوگاه عین‌الحلوه در محاسبات نظامی راهبردی، عنصر پیچیده‌ای به شمار نمی‌رود و چرا باید رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که مساحت افغانستان تا لبنان را زیر سلطه خود دارد، بخواهد به منطقه این اردوگاه برود.

در نهایت این ژنرال آمریکایی به خواسته خود رسید و به تپه‌ای که مشرف به اردوگاه عین‌الحلوه بود رفت. بعد از آن مشخص شد جوزف ووتل نقشه‌های مفصلی از اردوگاه عین‌الحلوه و محیط اطراف آن دارد و سوالات معینی از تیم اطلاعات ارتش لبنان که همراه او بودند می‌پرسید. این سوالات مربوط به مسائل زیر بود:

-موقعیت جمعیتی و جغرافیایی اردوگاه عین‌الحلوه.

-هویت گروه‌های مسلح مستقر در داخل اردوگاه و تعداد آنها و اماکنی که در آنها حضور دارند. به ویژه گروه «الانصار» به رهبری «جمال سلیمان» و سایر گروه‌های مسلح.

-تعداد آوارگان فلسطینی که از سوریه به اردوگاه عین‌الحلوه آمده‌اند.

-ماهیت تدابیری که ارتش لبنان اطراف اردوگاه اتخاذ کرده است.

-تحولات مربوط به طرح ایجاد دیوار سیمانی در اطراف اردوگاه.

در ادامه این بازدید ژنرال مذکور آمریکایی، دیدارهایی بین طرف‌های آمریکایی و لبنانی انجام شد و یک تیم فنی از فرماندهی مرکزی ایالات متحده در سپتامبر 2018 به دیدار فرمانده ارتش لبنان رفت و با ژوزف عون و رئیس اطلاعات و مسئول پرونده فلسطین در این ارتش دیدار کرد. ماموریت این تیم آمریکایی جنبه عملیاتی داشت که شاید مهمترین آنها تکمیل دیوار سیمانی بود که اردوگاه عین‌الحلوه را از محیط اطراف آن جدا می‌کرد و درواقع اردوگاه را تبدیل به یک مقر برای گروه افراطی الانصار می‌کرد که معروف‌ترین گروه مسلح افراطی در عین‌الحلوه بود.

این گروه پیشتر متهم به دست داشتن در چندین عملیات ترور بود. با وجود اینکه ارتش لبنان ساخت این دیوار را در قالب اتخاذ تدابیر امنیتی توجیه می‌کرد اما درواقع ساختن دیوار سیمانی در اردوگاه عین‌الحلوه پیشنهاد آمریکایی‌ها بود. قابل توجه است که تعدادی از تروریست‌هایی که این اردوگاه را با هدف مشارکت در جنگ سوریه ترک کرد‌ه بودند مجددا به عین‌الحلوه برگشتند. این امر موجب تشدید تنش‌ها در اردوگاه شد و این نگرانی را به وجود آورد که می‌تواند مقدمه‌ای برای انفجار اوضاع در داخل اردوگاه و سپس برچیدن آن با هدف حذف حق بازگشت فلسطینی‌ها به کشور خودشان باشد.

این امر موجب ایجاد سوالاتی میان منابع امنیتی لبنان شد، از جمله اینکه آیا یک کشور از حوزه خلیج فارس هم زمان با گروه‌های افراطی و آمریکا که برای بازگشت تروریست‌ها به اردوگاه عین‌الحلوه با هدف تبدیل این اردوگاه به سنگر تروریسم فشار می‌آورد، ارتباطی دارد؟ این تحولات هم‌‌گام با ارائه تسهیلاتی به جوانان فلسطینی در داخل اردوگاه عین‌الحلوه جهت سفر به کشورهای اروپایی به ویژه اسکاندیناوی بود.

طبق این سند منابع دیپلماتیک اهداف متعددی را برای سفرها و بازدیدهای افسران آمریکایی از منطقه اردوگاه عین‌الحلوه عنوان می‌کنند که به این صورت است:

- جدا کردن اردوگاه عین‌الحلوه از محیط اطراف آن توسط یک دیوار سیمانی که امکان می‌دهد حوادث داخل اردوگاه به بیرون درز نکند.

-پیچیده شدن تردد تروریست‌ها در اردوگاه. آمریکایی‌ها در خلال مذاکرات خود با طرف لبنانی مدعی شده بودند اطلاعاتی دارند که حاکی از وجود 500 تروریست مسلح در داخل اردوگاه با هویت فلسطینی و سوری و سعودی و لبنانی است.

-اما هدف اصلی که آمریکایی‌ها به طرف لبنانی درباره آن حرفی نزدند مربوط به تکمیل روند پروژه ضد فلسطینی «معامله قرن» و تحمیل واقعیتی بود که منجر به فرسایش فلسطینی‌ها و ادغام بخشی از آنها در جامعه لبنان و انتقال اجباری بخشی دیگر به کشورهایی که امکان دارد از آنها میزبانی کنند، می‌شد.

در پایان بارزترین نتیجه‌ای که در این سند به آن اشاره شده، به نقل از منابع امنیتی است که نشان می‌دهد هرازگاهی تنش‌ها و درگیری‌هایی در اردوگاه عین‌الحلوه تحت هدایت سرویس‌های امنیتی عربی و آمریکایی انجام می‌شود که هدف آن ادغام گروهی از آوارگان فلسطینی در جامعه لبنان و وادار کردن گروه دیگری به سفر به کشورهای خارجی است که در هماهنگی با اسرائیل تسهیلات ویژه‌ای به این آوارگان می‌دهند (تا در آنجا بمانند و به فکر بازگشت به فلسطین نیفتند)».

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)