میرنیوز

تداوم جدال اروپا با شعله‌های گسترده آتش/ اعلام وضعیت اضطراری در ایتالیا

 تداوم جدال اروپا با شعله‌های گسترده آتش/ اعلام وضعیت اضطراری در ایتالیا 2023-07-26T15:10:40+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آتش سوزی های ناشی از گرمای بی سابقه در جنوب اروپا همچنان ادامه دارد و شرایط بسیار دشواری را برای ساکنان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

روزنامه تاگس شاو آلمان در جدیدترین گزارش در شماره امروز خود نوشت: آتش نشانان در دریای مدیترانه به مبارزه با آتش سوزی های شدید ادامه می دهند. وضعیت بخصوص در جزایر رودس و کورفو در یونان دشوار است. علاوه بر این، دمای 46 درجه در منطقه ثبت شده است. ایتالیا هم ممکن است به دلیل آب و هوای شدید در چندین منطقه وضعیت اضطراری اعلام کند.

در ادامه این گزارش آمده است: گرمای شدید، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و تداوم مبارزه ماموران آتش نشانی با زبانه های آتش؛ وضعیت در چندین کشور اطراف دریای مدیترانه همچنان متشنج است. به عنوان مثال در یونان امروز دمای تا 46 درجه پیش بینی می شود. یک هواشناس یونانی گفت: این یک کوکتل انفجاری است: گرما، باد و آتش."

هشدار کمیسر اتحادیه اروپا درباره خطر بالای آتش سوزی‌ها در دریای مدیترانه

یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از بحران در توییتر هشدار داد: انتظار می‌رود در دو روز آینده خطر آتش‌سوزی در دریای مدیترانه بسیار بالا باقی بماند.

آتش نشانان در یونان 13 روز است که با آتش سوزی های متعدد جنگلی مبارزه می کنند. جزایر رودس و کورفو همچنان تحت تأثیر ویژه قرار دارند. برای امروز ( چهارشنبه) دولت در شش منطقه از 13 منطقه یونان هشدار آتش سوزی شدید صادر کرده است.

جنوب شرقی جزیره رودس همچنان تحت تاثیر این آتش سوزی ها قرار دارد. بر اساس اطلاعات رسانه های محلی، آتش نشانی یونان و حدود 3000 امدادگر در طول شب توانستند روستای گنادی را نجات دهند. با اولین روشنایی روز، دوباره از هواپیماها و هلیکوپترهای آتش نشانی برای مقابله با شعله های آتش استفاده شد. پرتال خبری محلی رودیاکی گزارش داد که خطرناک ترین آتش سوزی در رودس همچنان در منطقه روستای مساناگرس ادامه دارد.

مقامات اعلام کردند که گردشگران در خطر نیستند. بسیاری از افرادی که روز شنبه به محل امن آورده شدند، قبلاً آنجا را ترک کرده بودند. تنها در رودس، بیش از 20000 نفر در چند روز گذشته از خانه ها و استراحتگاه های تعطیلات تخلیه شده اند.

اپراتور تور FTI اعلام کرد که تا یکشنبه (30 ژوئیه) تمام رزروهای مربوط به مقصد سفر به مناطق آسیب دیده جنگلی در جنوب شرقی رودس را لغو خواهد کرد. بسیاری اپراتورهای دیگر هم از لغو سفرها به این مناطق خبر دادند.

بادهای شدید آتش‌سوزی را در جزایر یونانی رودس، کورفو و اوبویا شعله‌ورتر کرده است.آتش سوزی جدیدی در رودس در نزدیکی روستای واتی در جنوب شرقی جزیره در ظهر روز گذشته رخ داد. شاهدان عینی به خبرگزاری آلمان گزارش دادند که شعله های آتش به ارتفاع یک متر به سمت روستای گنادا که قبلاً تخلیه شده بود گسترش یافت.

یک آتش نشان گفت: ما به کمک فوری نیاز داریم، در غیر این صورت جنوب جزیره تا فردا کاملاً خواهد سوخت.

همانطور که دفاع مدنی یونان اعلام کرد، خطر آتش سوزی تقریباً در تمام مناطق یونان بسیار بالا است. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در جلسه کابینه گفت: ما تابستان سخت دیگری را پیش رو داریم.

یازده کشور اروپایی برای کمک به یونان به میدان آمده‌اند

آتش نشانان یازده کشور اروپایی از یونانی ها حمایت می کنند. به گفته سازمان آتش نشانی، بیش از 260 آتش نشان برای هشتمین روز متوالی با شعله های آتش در رودس مبارزه کردند. 9 هواپیمای آتش نشانی و چهار هلیکوپتر آتش نشانی در آنجا استفاده می شود. یک سخنگوی آتش نشانی گفت که شش هواپیما و چهار هلیکوپتر هم در کورفو حضور داشتند.

نخست وزیر یونان سفر خود به قبرس را لغو کرد

یک هواپیمای آتش نشانی روز سه شنبه در جزیره اوبویای یونان سقوط کرد. به گفته دولت، دو خلبان یونانی کشته شدند. تلویزیون دولتی ERT فیلمی را نشان داد که هواپیمای آتش نشانی آنها در حال سقوط و انفجار بودند.. برای نیروهای مسلح یونان سه روز عزای عمومی اعلام شد. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان سفر خود به قبرس را که برای امروز ( چهارشنبه) برنامه ریزی شده بود لغو کرد. او اخیرا اعتراف کرد که هواپیماهای آتش نشانی یونان "قدیمی، برای پرواز کردن سخت و آسیب پذیر" هستند. او مدل های جدیدی را برای سال 2026 معرفی کرد.

همچنین در Euboea، جسد ذغالی مردی در یک کلبه سوخته کشف شد. سخنگوی پلیس گفت اکنون این مسئله در حال بررسی است که آیا مرد کشته شده چوپانی است که از روز یکشنبه مفقود شده است یا خیر.

نابودی حدود 35 هزار هکتار زمین در آتش سوزی‌های یونان

به گفته سازمان محیط زیست WWF تاکنون 35000 هکتار در آتش سوخته است. دفاع غیرنظامی یونان از بیش از 500 آتش سوزی بزرگ در این کشور در چند روز گذشته خبر داد.

سه کشته در آتش سوزی‌های گسترده سیسیل ایتالیا

آتش نشانی همچنین در حال مهار چندین آتش سوزی جنگلی در جزیره سیسیل ایتالیا است. یکی از آتش سوزی ها به قدری به فرودگاه پالرمو نزدیک شد که روز دوشنبه برای چند ساعت این فرودگاه تعطیل شد. بر اساس گزارش رسانه ها، جسد سوخته دو نفر حدود 70 ساله در خانه ای ویران شده در جزیره پیدا شد. جسد یک پیرمرد 88 ساله هم در نزدیکی پالرمو کشف شد.

نخست وزیر ایتالیا: وضعیت بسیار پیچیده‌ای است

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در یک مصاحبه گفت: این یک وضعیت پیچیده است. وی تاکید کرد: دمای بالا و وزش باد شدید کار اورژانس را دشوارتر کرد. وزیر حفاظت مدنی ایتالیا، نلو موسومچی، از "سخت ترین روزهای دهه های اخیر" صحبت کرد.

در حالی که هوا در جنوب ایتالیا بسیار گرم است، کار پاکسازی در بسیاری از نقاط شمال پس از طوفان شدید آغاز شده است. طوفان شدید در طول شب دوشنبه کلانشهر میلان و بخش‌های وسیعی از لمباردی را درنوردید . باران در خیابان ها سیل به راه انداخت و تگرگ‌های عظیم - که قطر حداقل یکی از آنها ظاهراً تقریباً 20 سانتی‌متر بود - باعث ویرانی عظیم شد. دو نفر از جمله یک دختر 16 ساله بر اثر سقوط درخت بر روی چادر جان باختند.

اعلام وضعیت اضطراری برای بسیاری مناطق ایتالیا در دستور کار دولت

به گزارش خبرگزاری آنسا، "رومانو لاروسا"، مشاور امنیت منطقه ای گفت: بر اساس برآورد اولیه خسارت 100 میلیون یورویی به بار آمده است. کابینه می خواهد امروز در مورد اعمال وضعیت اضطراری برای لمباردی، سیسیل و سایر مناطق به دلیل طوفان و آتش سوزی جنگل ها بحث کند.

قربانی شدن 34 نفر در آتش سوزی‌های الجزایر

بر اساس گزارش اداره ملی هواشناسی، دمای هوا در شمال آفریقا در الجزایر البته به تدریج کاهش می یابد. در چند روز گذشته دمای هوا در برخی مناطق درگیر آتش سوزی در جنگل ها حدود 50 درجه بوده است. تاکنون 34 نفر در این آتش سوزی جان خود را از دست داده اند. حدود 1500 نفر در روستاها به امن منتقل شدند.

منطقه بنی کسله الجزایر در شرق به ویژه تحت تاثیر قرار گرفته است. ایستگاه محلی سومام رادیو گزارش داد که از روز یکشنبه 23 نفر در آنجا جان باخته اند و 197نفر دیگر مجروح شدند. وزارت دفاع الجزایر گزارش داد که ده سربازی که در جریان تخلیه، قربانی آتش سوزی شدند، در میان کشته شدگان هستند.

وقوع آتش سوزی‌هایی در قبرس، فرانسه، کرواسی و پرتغال

در جزیره مدیترانه ای قبرس که از اواسط ژوئیه از دمای 40 درجه و بیشتر ناله می کند، بیش از 100 آتش نشان آتش سوزی جنگلی را در صبح کنترل کردند که تنها در یک شب حدود 20 هکتار از جنگل را نابود کرد.

فرانسه نیز تحت تأثیر این آتش سوزی ها قرار گرفت. آتش نشانان و هواپیماهای آتش نشانی با آتش سوزی در نزدیکی فرودگاه نیس مقابله کردند.

آتش سوزی دیگری همچنین در نزدیکی مرکز تاریخی دوبرونیک در کرواسی رخ داد. آتش نشانی اعلام کرد که این آتش سوزی در دوازده کیلومتری این شهر قدیمی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. حدود 130 آتش نشان و هواپیمای اطفای حریق در منطقه مستقر هستند. بر اساس گزارش رسانه ها، آتش باعث انفجار مین های زمینی شد که از زمان درگیری پس از تجزیه یوگسلاوی در زمین وجود داشت.

همچنین یک آتش سوزی روز سه شنبه در یک پارک طبیعی پرتغال رخ داد و به سرعت گسترش یافت. صدها آتش نشان مستقر شدند. به گفته دانشمندان، گرما همچنین باعث خسارت به محصولات کشاورزی و تلفات دام در این کشور شده است.

 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)