میرنیوز

جاسوس جدید موساد که به دام اطلاعات لبنان افتاد کیست؟

 جاسوس جدید موساد که به دام اطلاعات لبنان افتاد کیست؟ 2023-01-21T13:21:28+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان که از سال گذشته تاکنون ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان را شناسایی و منهدم کرده، طی روزهای گذشته اطلاعات مربوط به یکی دیگر از جاسوسان دستگیر شده موساد را منتشر کرده است.

روزنامه الاخبار با اطلاعاتی که در این زمینه دریافت کرده در گزارشی نوشت، «حسن.ع» متولد سال 1991 در ازای 15 هزار دلار با سرویس جاسوسی دشمن صهیونیستی همکاری کرده و اطلاعات مربوط به مواضع مقاومت را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. همکاری این مزدور با رژیم اشغالگر در ژوئن 2020 از طریق واتساپ آغاز شد و در نهایت شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان در جولای 2022 توانست او را دستگیر کند.

حسن .ع در مشاغل مختلفی فعالیت داشت به طوری که مدتی در کارگاه مبل‌سازی مشغول بود و مدتی به عنوان راننده عمومی و مدتی نیز به عنوان راننده کامیون یک شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کرد. او از طریق فیسبوک در سال 2020 متوجه یک آگهی تبلیغاتی درباره استخدام یک راننده باتجربه کامیون شد و از طریق واتساپ با شماره خارجی که زیر آگهی درج شده بود تماس گرفت. فردی که پشت خط قرار داشت خود را یک فرد لبنانی به نام «سامر» معرفی کرد که مسئول استخدام در یک شرکت امنیتی است و در تامین امنیت تجار در سراسر جهان تخصص دارد.

این تماس تلفنی حدود نیم ساعت به طول انجامید و حسن.ع درباره میزان حقوق خود سوال کرد و قرار شد یک آزمون از او گرفته شود. این آزمون به شکل مجازی بود و از حسن خواسته شد فرض کند تاجری است که می‌خواهد در رستورانی در شهر صور جلسه‌ای برگزار کند. بنابراین باید مطالعات قبلی درباره این رستوران انجام داده و مختصات رستوران و ورودی‌ها و خروجی‌های آن و تعداد طبقات و کارکنانش و نیز مکان‌های نصب دوربین‌های نظارتی و ... را مشخص کند.

به این ترتیب حسن.ع یکی از رستوران‌های ساحلی را برای انجام این آزمون انتخاب کرده بود و اطلاعاتی را که فرد موسوم به سامر می‌خواست در اختیار وی قرار داد. سامر از حسن پرسید که آیا اطلاعاتی درباره مسائل امنیتی و نظامی دارد یا خیر. حسن گفت که قبلا نیروهای داوطلب در صلیب سرخ لبنان بود و مدتی نیز در صفوف حزب‌الله می‌جنگید. سپس سامر به او اطلاع داد که در این آزمون موفق شده و به زودی کسی با وی تماس می‌گیرد که مسئول آموزش او برای استخدام خواهد بود و نام این فرد «الِکسی» است.

در جولای 2020 ارتباط بین حسن و الکسی که عربی را دست و پا شکسته صحبت می‌کرد آغاز شد. الکسی گفت یک مصری‌الاصل است که از سنین جوانی به روسیه مهاجرت کرده و قبلا به عنوان افسر در ارتش روسیه خدمت می‌کرد. حسن در اعترافات خود به ماموران سرویس امنیتی لبنان گفت، من آن زمان به عنوان راننده در یک شرکت تاکسیرانی مشغول به کار بودم و به دلیل حقوق کم تصمیم گرفتم این کار را رها کنم. وقتی این موضوع را با الکسی در میان گذاشتم او مرا به شدت سرزنش کرد و گفت که چرا با این حقوق کم مشغول کار بودم.

این جاسوس موساد در لبنان در ادامه اعترافات خود اعلام کرد، الکسی گفت حاضر است از نظر مالی به من کمک کند و از طریق یک واسطه در نزدیکی مسجد «محمد الامین» در مرکز بیروت هزار دلار برایم فرستاد و از من خواست تا یک گوشی موبایل سامسونگ و سیم کارت جدید بخرم که به اسم خودم نباشد و از این شماره منحصرا برای تماس با الکسی استفاده کنم. الکسی همچنین به من هشدار داد که باید موبایل و سیم کارت را از فروشگاهی دور از محل سکونتم تهیه کنم.

حسن.ع ادامه داد، بعد از مدتی متوجه شدم که سامر و الکسی ماموران موساد اسرائیل هستند؛ به ویژه اینکه سامر درباره مدت فعالیتم در حزب‌الله و اسامی یگان‌های این حزب سوالات زیادی می‌کرد. با این حال تصمیم گرفتم ارتباطم را با الکسی ادامه دهم. با وجود اینکه من بیش از دو سال از 2006 تا 2008 در حزب‌الله فعالیت نکرده بودم اما این دو نفر از من خواستند تا مجددا به صفوف حزب‌الله برگردم. من به آنها گفتم که در دوره جوانی در صفوف «پیشاهنگان مهدی (عج)» بودم و سپس دوره‌های نظامی را در سوریه و لبنان گذراندم و بعدا از حزب‌الله خارج شدم.

وی درباره ارتباط خود با الکسی گفت، الکسی افسر موساد بود و مطمئن بود که من به دلیل نیاز مالی و بیماری پدر و مادر و برادرم به همکاری با او ادامه خواهم داد. من قبلا در منطقه مرجعیون راننده کامیون بودم و زمانی که الکسی از این مسئله مطلع شد از من خواست درباره مناطقی که به واسطه کارم به آنجا سفر می‌کردم اطلاعاتی در اختیار وی قرار دهم و سپس به من گفت فعلا به همین کار مشغول باشم. اما من این شغل را رها کردم و زمانی که الکسی این موضوع را فهمید بسیار عصبانی شد؛ زیرا می‌خواست من در مکان‌هایی که تردد می‌کنم ماموریت‌هایی برایش انجام دهم.

بر اساس این گزارش، جاسوس مذکور موساد به الکسی گفته بود که دوستانی در شرکت حمل و نقل دارد و بنابراین الکسی از وی خواست تا تعداد ماشین‌آلات شرکت، انواع آنها، تصاویر، شماره پلاک ماشین‌ها و مختصات دفتر اصلی شرکت، مکان‌های نصب دوربین‌های مداربسته به اضافه تعداد کارگران و شماره تلفن‌های آنها را برایش ارسال کند. بعد از انجام این ماموریت، الکسی 2000 دلار برای حسن فرستاد.

ماموریت بعدی جمع‌آوری اطلاعات درباره یک مرکز خرید در صیدا بود اما این ماموریت به دلیل تعطیلی مربوط به دوره شیوع اپیدمی کرونا انجام نشد. حسن به بازپرسان گفت که افسر موساد پیشنهاد داد پولی برای خرید یک تاکسی به من بدهد و از من خواست یک خودروی مناسب پیدا کرده و قیمتش را به او اطلاع دهم. زمانی که مدل ماشین‌ها و قیمت آنها را برای الکسی فرستادم گفت که نمی‌توان این مبلغ را در لبنان به دستم برساند و برای گرفتن آن باید به یک کشور دیگر سفر کنم.

این جاسوس موساد ادامه داد، بنابراین قرار شد به ترکیه بروم و الکسی از من خواست پاسپورت بگیرم و بهانه قانع‌کننده‌ای برای دلیل سفرم پیدا کنم. من گفتم که می‌توانم به بهانه خرید لوازم یدکی کامیون به ترکیه بروم. الکسی نیز شماره تلفن یک نفر را که در زمینه فروش قطعات یدکی کامیون در ترکیه کار می‌کند به من داد و از من خواست ارتباطم با این فرد در حد پیام دادن باشد و به او زنگ نزنم. در آوریل 2021 به مدت 10 روز به ترکیه رفتم و اولین شب را در هتل گذراندم.

حسن.ع در ادامه اعترافات خود گفت، روز بعد الکسی 3 هزار دلار به من داد و گفت که باید در یک هتل دیگر اتاق رزرو کنم و همچنین دو گوشی موبایل از نوع سامسونگ و شیائومی و همچنین یک کارت حافظه با یک «یو اس بی» با دو ورودی بخرم که مستقیما به گوشی وصل می‌شود و سپس فرد متخصصی برای توضیح نحوه دانلود نرم‌افزار مورد نظر با من تماس گرفت. این ارتباط به صورت تماس تصویری از واتساپ برقرار شد و فرد مذکور از من خواست یک برنامه سازنده ویدئو دانلود کنم که حجم فیلم‌ها را کاهش می‌داد تا به این ترتیب فیلم‌ها را بتوان از طریق ایمیل ارسال کرد.

بر این اساس، عامل موساد نحوه دانلود یک برنامه دوربین مخفی موبایل و یک برنامه رمزگذاری پیام‌ها و یک برنامه برای استفاده از نقشه‌ها را به حسن آموزش داد و همه این برنامه‌ها بدون اتصال به اینترنت کار می‌کردند. همچنین از حسن خواسته شد تا نقشه‌های استانبول و بیروت را دانلود کند. حسن در روزهای بعد تحت آموزش‌های میدانی قرار گرفت و یک سری ماموریت‌های آزمایشی به او محول شد، از جمله فیلمبرداری از داروسازان در داخل داروخانه‌ها، شمردن تعداد کارکنان و دوربین‌های نظارتی در یک مرکز موسیقی، تمرین استتار و هدف‌گیری غیرمستقیم و نحوه تغییر چهره با پوشیدن ماسک، عینک آفتابی و کلاه و ژاکت و ... قبل از رفتن به یک مکان دیگر.

روز هفتم الکسی به این مزدور موساد اطلاع داد که کارش خوب بوده و باید در اتاق هتل یک تست دروغ‌سنجی نیز از او گرفته شود. از جمله سوالاتی که در آزمون دروغ‌سنجی از حسن.ع پرسیده شد این بود که آیا هنوز برای حزب‌الله یا یکی از دستگاه‌های امنیتی لبنان کار می‌کند. در پایان الکسی با لهجه فلسطینی به حسن .ع گفت: «تبریک می‌گویم قهرمان» و سپس 9000 دلار به او داد. حسن 3 روز دیگر هم به عنوان گردشگر در استانبول ماند و بعد از بازگشت به بیروت مامور بررسی انبارهای موشکی حزب‌الله در شهر قانا شد.

طبق اطلاعاتی که سرویس امنیتی لبنان با توجه به اعترافات این جاسوس موساد منتشر کرده، او مختصات یک ویلای متروکه و یک مرغداری را در منطقه عیتا و همچنین اسامی شماری از نیروهای حزب‌الله که اهل قانا بودند را به موساد داد. در تابستان 2021 حسن بعد از انجام آخرین ماموریت خود تصمیم گرفت ارتباطش را با الکسی قطع کند و به این منظور به شعبه امنیتی حزب‌الله پناه برد اما نگفت که با موساد ارتباط داشته است.

حسن.ع بعد از مراجعه به شعبه امنیتی حزب‌الله مدعی شد پیشنهادی برای کار از یک شرکت خارجی که در زمینه حفاظت شخصی در لبنان و خارج فعالیت دارد، دریافت کرده و بعد از اینکه از او اطلاعاتی درباره حزب‌الله خواسته شد، احساس کرده که ممکن است این شرکت وابسته به سرویس جاسوسی اسرائیل باشد. سپس سرویس اطلاعات لبنان حسن را دستگیر کرد و مشخص شد که او طی این مدت با عناصر موساد همکاری کرده است.

درحالی که منابع امنیتی لبنان درباره خطرات نفوذ موساد به‌ویژه میان جوانان و نوجوانان هشدار می‌دهند، سرویس امنیت داخلی و ارتش این کشور کنار یگان امنیتی حزب‌الله عملیات‌های گسترده‌ای طی دو سال گذشته برای کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که نتیجه آن نابودی ده‌ها هسته جاسوسی اسرائیل در مناطق مختلف لبنان از سال گذشته تاکنون بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)