میرنیوز

"NSO" اسرائیل را به چالش کشید؛ "از لیست سیاه آمریکا حذف نشویم شرمنده‌تان می‌کنیم"

"NSO" اسرائیل را به چالش کشید؛ "از لیست سیاه آمریکا حذف نشویم شرمنده‌تان می‌کنیم" 2021-11-16T12:32:28+03:30

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید در یادداشتی درباره برنامه جاسوسی پگاسوس که توسط شرکت امنیت سایبری اسرائیلی "ان‌اس‌او گروپ" طراحی شده است، نوشت: اخبار مربوط به شرکت اسرائیلی "NSO" همچنان در صدر تیترهای اخبار جهان قرار دارد و این درحالی است که چشم انداز مبهمی پیرامون آینده این شرکت پس از قرار گرفتن در لیست تحریم آمریکا وجود دارد.

طبق گزارشی که روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر کرده است، این اشتباه است که مسئله این شرکت را یک موضوع تجاری یا امنیتی بدانیم، این یک موضوع کاملاً سیاسی است که فساد قدرت در اسرائیل از شخص نخست‌وزیر در رأس هرم گرفته تا وزرا و دیگر مقامات را آشکار می‌کند و مقامات مختلف این رژیم از نخست‌وزیر گرفته تا وزارت جنگ از فروش این برنامه برای توسعه عادی سازی روابط با طرف‌های مختلف و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس استفاده کرده‌اند و آنگونه که مقامات تل‌آویو مدعی هستند از برنامه مذکور برای مقابله با "تروریسم" استفاده نشده است.

این روزنامه فاش کرد که رئیس "NSO" به دولت اسرائیل فشار آورده است تا به او در حذف نام شرکتش از لیست سیاه آمریکا کمک کند و در غیر این صورت اطلاعاتی را منتشر می‌کند که شرمساری سیاستمداران اسرائیل را به همراه خواهد داشت.

NSO در سال‌های اخیر سودهای هنگفتی را به ثبت رسانده است، اما موفقیت‌های متوالی آن به‌طور قابل‌توجهی در ماه ژوئیه با یک شکست بزرگ مواجه شد، زمانی که روزنامه‌نگاران و رسانه‌های سراسر جهان در یک کمپین هماهنگ برای افشای هزاران تلفن هک شده، از جمله تلفن‌های مقامات دولتی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر توسط نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس با یکدیگر همکاری کردند و پس از آن مشخص شد که عمر این شرکت رو به پایان است.

آمریکا دو هفته قبل "NSO" و یک شرکت اسرائیلی دیگر را به اتهام آسیب رساندن به امنیت ملی این کشور در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

هفته گذشته، "ایتزیک بنونیستی"، مدیر اجرایی این شرکت، استعفا داد و ترجیح داد از تحریم‌های آمریکا جان سالم به در ببرد. پس از آن "شالیو هولیو"، موسس این شرکت طی پیامی محرمانه خطاب به نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، از بنت برای میانجیگری میان این شرکت و واشنگتن به منظور حذف نام آن از فهرست تحریم‌های آمریکا درخواست کمک کرد تا بتواند به تجارت خود ادامه دهد.

در برخی موارد، معاملات NSO به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است و دلیل آن این است که دولت اسرائیل و وزارت جنگ آن به فعالیت‌های این شرکت جنبه قانونی داده‌اند.

ابزاری برای توسعه عادی سازی

هاآرتص می‌نویسد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، اولین کسی بود که از نرم‌افزار پگاسوس استفاده کرد، زیرا متوجه شد که خرید این سیستم و تعهد به مطرح نکردن سؤالات چالش برانگیز برای خریدار، یک معامله‌ای وسوسه‌انگیز برای کشورهای دیکتاتوری است. بنابراین نتانیاهو از این برنامه برای گسترش و توسعه روند عادی سازی روابط با اسرائیل استفاده کرد تا آثار آن در پیروزی‌های دیپلماتیک در انتخابات کنست منعکس شود.

این روزنامه عبری همچنین فاش می‌کند که "پگاسوس" به یک جاذبه اصلی در توسعه روابط نزدیک اسرائیل با امارات، مراکش، آذربایجان، عربستان سعودی و دیگر طرف‌ها تبدیل شده است.

هاآرتص در کنار نتانیاهو به یوسی کوهن، رئیس سابق موساد اشاره می‌کند که در عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) بسیار فعال بود.

کوهن همچنین به دنبال سوء استفاده از پگاسوس برای ورود به دنیای تجارت پس از ترک سیاست بود. او قصد داشت با همکاری حاکمان امارات و مقامات سابق دولت آمریکا، از جمله استیون منوچن، وزیر خزانه داری دولت ترامپ و جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد او یک شرکت سرمایه گذاری را تأسیس کند.

پوشش NSO از وزارتخانه‌های جنگ و امور داخلی

نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی اسرائیل نیز تلاش کرد تا با شرکت مذکور همکاری کند، زیرا در ابتدای همه‌گیری کرونا، زمانی که او وزیر جنگ بود، در صدد ایجاد یک سیستم نظارت عمومی برای شهروندان عادی به بهانه جلوگیری از شیوع این اپیدمی بود.

این اقدام توسط آیلت شاکید، وزیر جنگ سابق و وزیر امور داخلی فعلی دولت اسرائیل نیز انجام شد و وی با مقامات ان‌اس‌او درباره برنامه‌های سرویس امنیتی شاباک برای نظارت بر اسرائیلی‌ها گفتگو کرد.

بد افزار پگاسوس یک سیستم حمله سایبری است و بنابراین نمی‌توان آن را خارج از اسرائیل بدون تأیید وزارت جنگ این رژیم فروخت. این بد افزار که توسط اسرائیل فروخته می‌شود، پس از فروش تحت کنترل آن باقی می‌مانند و شرکت سازنده آن به این مورد دسترسی دارد که چه تلفن‌هایی توسط مشتریان این شرکت تحت نظارت قرار می‌گیرند.

علی‌رغم محدودیت‌های فوق؛ اما وزارت جنگ اسرائیل با فروش این بد افزار به تعدادی از افراد ثروتمند و مهم در سراسر جهان موافقت کرد.

هاآرتص در این باره گزارش داد که محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی، از پگاسوس برای هک کردن تلفن شاهزاده هیا، همسر دومش که از او جدا شده بود، و تلفن وکلایش در چارچوب اختلاف حقوقی میان آنها در لندن به دلیل حضانت فرزندانشان استفاده کرده است.

روزنامه فایننشال تایمز نیز اخیرا فاش کرد که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از پگاسوس برای جاسوسی از گروه‌های فعال فلسطینی در زمینه حقوق بشر استفاده کرده است؛ ازجمله گروه‌های مدنی که اخیرا از سوی وزارت جنگ و با دستور مستقیم بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل "تروریستی" اعلام شدند.

طبق گزارش "هاآرتص"، این شاهد دیگری از سوی خود دولت اسرائیل مبنی بر عدم استفاده از "پگاسوس" در راستای مقابله با تروریسم، این بار توسط خود دولت اسرائیل است و پس آنکه فاش شد دولت و وزارت جنگ هرگز به نقش خود در نظارت بر فروش شرکت NSO  عمل نکرده‌اند، این مسئله دولت اسرائیل و به ویژه وزارت جنگ را با چالش بزرگی مواجه کرد.

حمایت مداوم اسرائیل از NSO

مقامات ارشد دولت اسرائیل اخیراً شروع به فشار بر آمریکایی‌ها برای حذف NSO از لیست سیاه تحریم‌های این کشور کرده‌اند؛ اقدامی که درپی اصرار این شرکت برای کمک به آن و تهدیدهای مطرح شده توسط موسس شرکت در نامه ارسال شده برای نفتالی بنت صورت گرفته است.

هاآرتص در این باره گزارش می‌دهد؛ در نامه مذکور آمده است: "اگر دولت به نجات شرکتم کمک نکند، من از این قدرت برخوردار هستم که با انتشار مقداری از اطلاعات سیاستمداران اسرائیلی و دوستانشان را به چالش بکشم."

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)