میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کمیسیون ویژه تدوین آئیننامه افزایش ضریب ایمنی مترو تهران با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونان پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و عملیات، مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و مدیران شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه برگزار شد.
این نشست بهمنظور سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص موارد مطروحه پیرامون مفاد دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو تهران برگزار شد و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع نقطه نظرات سازمانهایی همچون سازمان آتشنشانی، شرکتهای ساخت و بهرهبرداری مترو در قالب شیوهنامهای شامل ۱۰۰ بند برای ایمنی هر چه بیشتر خطوط مترو مطرح شد و به تفکیک در خصوص هر یک از الزامات پیش بینی شده در پیش نویس این آئین نامه بحث و گفتگو شد.
علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست با تاکید بر اینکه ایمنی حمل و نقل زیر زمینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه روزانه میلیونها نفر از شهروندان از این شبکه استفاده میکنند باید از هر لحاظ ایمنی این شبکه به خصوص با نگاه تابآوری در برابر حوادث و سوانح احتمالی مورد توجه قرار گیرد و این آئین نامه میتواند به ترسیم چشمانداز ایمنی کامل مترو بیانجامد.
اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در خصوص برگزاری این نشست عنوان کرد: با توجه به مصوبه شماره ۲۲۲۴ شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی شهرداری تهران ملزم به ارتقا سیستم مدیریت بحران، کیفیت دفاع غیرعامل شهر تهران، بهبود سیستم ایمنی و مدیریت بحران، کاربست اصول پدافند غیرعامل و ایمن سازی فضاهای زیرسطحی در برابر سوانح طبیعی و انسان ساخت، است و بر همین اساس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با در نظر گرفتن ضوابط و استانداردهای ملی و بینالمللی نظیر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و NFPA و همچنین تجارب سازمانی خود، پیشنویس دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو را تهیه کرده است که در این جلسه بخشهایی از موارد پیشبینی شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سلیمی عنوان کرد: در این نشست اهم بندهای این پیشنویس شامل تأمین تجهیزات ایمنی داخل تونلهای مترو، ایجاد مرکز فرماندهی پیام در مترو، احداث و مناسب سازی سازی پیادهروی اضطراری داخل تونل و اجرای پروژه PSD که نیازمند تأمین اعتبار ویژه و سیاستگذاری در مقیاس بالادست است مورد اجماع و تعیین تکلیف قرار گرفت و مقرر شد پس از نهاییسازی از طریق کمیته فضاهای زیر سطحی ستاد مدیریت بحران تهران به مجموعه هلدینگ و بهرهبرداری مترو ابلاغ شود.
منبع : خبرگزاری مهر
چاپ سه عنوان کتاب جدید برای نوآموزان با اختلال اوتیسم
متمم بودجه شهرداری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
گودرزی: باید پیشه دستفروشی را به عنوان شغل به رسمیت بشناسیم
کاشت ۶۰ هزار اصله درخت در تهران
شناسایی مجرمان ۹۰ پرونده لاینحل با کمک اطلاعات بانک ژنتیک
سند خط مشی سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران تدوین شد
متمم بودجه شهراری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
قتل خونین مادر با ۸ ضربه چاقو در پیروزی
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد منصوب شد
مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کمیته امداد منصوب شد
کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی توسط شرکت جعلی «پارسا خودرو»
میزان حقوق سربازان برای سال آینده اعلام شد
کشف ۲۰ میلیاردی کالای قاچاق در جنوب تهران
۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پرداخت شد
کشف بیش از ۳ کیلوگرم موادمخدر شیشه در فرودگاه امام (ره)
توسعه زیرساختهای آموزشی و رفع مشکلات ترک تحصیل دختران در سیستان و بلوچستان
پیشنهاد بیش از ۷۰۰ ایده از سوی شهروندان در سومین دوره «من شهردارم»
غرق شدن قایق سافاری در جنوب شرقی مصر/ ۱۶ نفر مفقود هستند
آغاز اجرای برنامه اقدام ملی حفاظت از فوک خزری
توزیع ۱۱۰ هزار فیش عوارض پایدار شهری
قتل مقابل دریاچه چیتگر؛ دستگیری در شیراز
نوسازی ۴۰۰ اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری دیزلی در تهران
۲۶ سردیس چهرههای ماندگار تهران در خانه اتحادیه رونمایی شد
۶ خودروی خارجی متعلق به شرکت کوروش کمپانی به مزایده گذاشته میشود
حکم پرونده چای دبش تا پایان ماه صادر میشود
توفان برت بریتانیا را درنوردید/ ۳ نفر کشته شدند
بیانیه نشست کارگاهی ذخیرهگاههای زیست کره ایران
۴ نفر در پی بارش برف سنگین در ترکیه ناپدید شدند
قیمت انواع گوشت قطعه بندی و بسته بندی بوقلمون اعلام شد
متهم ردیف اول پرونده چای دبش در دادگاه چه گفت؟