میرنیوز

جمع آوری ۱۴۱ واحد آلاینده و بهره برداری از ۱۰ سیستم تصفیه فاضلاب در ملارد

جمع آوری ۱۴۱ واحد آلاینده و بهره برداری از ۱۰ سیستم تصفیه فاضلاب در ملارد 2022-03-22T12:52:50+04:30

به گزارش ایسنا، مهناز مدیریان در تشریح این خبر با اشاره به تعداد ۱۵۴۴ مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان توسط کارشناسان و یگان حفاظت این اداره طی سال ۱۴۰۰ افزود: این پایش‌ها منجر به شناسایی ۵۱ واحد جدید، صدور ۲۱۰ اخطاریه برای واحدهای متخلف و پلمب یک واحد آلاینده و غیر مجاز شد.


وی با اشاره به وجود قطب‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در این شهرستان و افزایش روز افزون جمعیت آن و لزوم نظارت و اهمیت بیشتر به موضوعات محیط زیستی، افزود: تعداد ۸۴ مورد خوداظهاری ارائه شده از سوی واحدهای مشمول خوداظهاری و ۳۹ مورد نمونه برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی وآب های سطحی و همچنین نمونه برداری پسماندها، از دیگر این اقدامات بود.


لزوم تجهیز شهرک صنعتی صفادشت به سیستم تصفیه خانه فاضلاب مرکزی


مدیریان درادامه گفت: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی به عنوان نماد اقتصاد و رونق تولید ملی هستند که با هدف ساماندهی صنایع ایجاد شده اند، رسیدگی و بهبود وضعیت زیست محیطی شهرک صنعتی صفادشت به عنوان یکی از پتانسیل های ویژه این شهرستان در بخش صنعت و توسعه، طی سال ۱۴۰۰ در دستور کار محیط زیست بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی صفادشت فاقد تصفیه خانه فاضلاب مرکزی است، پیگیری تجهیز این شهرک به تصفیه خانه فاضلاب مرکزی از اولویت های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.


وی اضافه کرد: کلیه واحدهای صنعتی که فعالیت تولیدی آنها منجر به تولید فاضلاب می شود، ملزم به مدیریت پساب های خروجی و استاندارد سازی آن مطابق با استانداردهای ملاک عمل محیط زیست هستند و در این راستا درسال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ مورد بهره برداری سیستم تصفیه فاضلاب درشهرستان صورت پذیرفته است.

تشدید جمع آوری واحدهای آلاینده محیط زیست در سال گذشته


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۱مورد جمع آوری واحدهای آلاینده و در برخی موارد بخش های آلاینده واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی صورت پذیرفته است، گفت: از این تعداد ۱۳۰ واحد شامل واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک در این شهرستان بود و با توجه به اینکه فعالیت واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک، علاوه بر آلودگی های محیط زیستی و بهداشتی موجب نارضایتی شهروندان می شود، پیگیری  این اداره به عنوان ناظر عالی مدیریت پسماند صورت پذیرفت.


مدیریان اظهار کرد: ۴۴ مورد پیگیری حقوقی شامل محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی و رسیدگی به ۳۸۳ مورد استعلام واصله از ارگانهای مختلف و همچنین ۴۹ مورد اقدامات واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به منظور رفع آلایندگی از جمله احداث سیستم تصفیه فاضلاب و نصب فیلتراسیون در سال ۱۴۰۰ از دیگر امور انجام شده در حوزه محیط زیست شهرستان بود.


راه‌اندازی سکوی زباله شهر صفادشت یک اتفاق خوب در حوزه مدیریت پسماند


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد گفت: باتوجه به مشکلات عدیده ناشی از دپو و حجم بالای پسماند در مرکز دپوی موقت شهر صفادشت، پراکنش زباله به اطراف، پسماند سوزی و تفکیک غیر مجاز پسماند و همچنین تجمع انواع حشرات موذی و سگ های ولگرد و از طرفی آلودگی زیست محیطی ناشی از آن، طی پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره، شهرداری صفادشت در راستای احداث سکوی مکانیزه پسماند این شهر اقدامات موثری انجام داده و سکوی زباله صفادشت نهایتا راه اندازی شد.

رسیدگی و پیگیری ۷۷ مورد شکایات واصله مردمی

مدیریان در ادامه اظهار داشت: طی سال گذشته تعداد ۷۷ مورد شکایت مردمی محیط زیستی ازسوی این اداره دریافت و رسیدگی شد و همچنین به منظور رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات محیط زیستی روستائیان میز خدمت محیط زیست در روستاهای این شهرستان مستقر شد.


وی افزود: شنیدن دغدغه‌های محیط زیستی روستائیان شهرستان ملارد، حاکی از وجود معضلات مربوط به نخاله های ساختمانی، واحدهای ضایعاتی وبوی نامطبوع ناشی از فعالیت آنها، دامداری‌های پراکنده و همچنین عدم مدیریت اصولی پسماندهای عادی است که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این رابطه اقدامات جدی به انجام رسانند.

۲۱۲۲۷ نفر ساعت آموزش محیط زیست در شهرستان ملارد در سال ۱۴۰۰

مدیریان درتبیین دیگر اقدامات محیط زیست شهرستان ملارد در سال گذشته تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار محیط زیست شهرستان قرار داشته و بطور جدی پیگیری می شود، موضوع آموزش های عمومی و فرهنگ سازی محیط زیستی برای گروه های مختلف است.


وی گفت: در این رابطه ۲۱۲۲۷ نفر ساعت آموزشی در شهرستان ملارد درحوزه آموزش و مشارکتهای مردمی انجام شده است که از جمله دوره های آموزشی برگزار شده می توان به برگزاری وبینارهای آموزشی ویژه مربیان پیش دبستان، بانوان و صاحبان صنایع و کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و دهیاران با موضوعات محیط زیستی اشاره کرد.

لزوم توجه بیش از پیش به تهدیدهای محیط زیستی شهرستان ملارد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با تاکید بر ضرورت توجه به تهدیدهای محیط زیستی در این شهرستان و لزوم اقدامات موثر برای کاهش معضلات زیست محیطی، گفت: مهم‌ترین تهدیدهای محیط زیستی این شهرستان، تخریب اراضی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و ویلاسازی، کاهش سطح آب زیرزمینی و فرونشست زمین در دشت شهریار، عدم ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بخشی از شهر ملارد و عدم وجود شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهری و صنعتی در شهر صفادشت و شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت هستند.

وی همچنین از وجود مرکز دفن اخترآباد و عدم راهبری و مدیریت صحیح مرکز دفن غرب استان تهران تاکنون، سوزاندن پسماندهای صنعتی و کشاورزی توسط تولیدکنندگان آن، در برخی موارد پسماند عادی توسط پیمانکاران شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، وجود تعداد بالای چاه آب غیرمجاز و در نتیجه افت منابع آب زیرزمینی از دیگر چالش های مهم محیط زیستی شهرستان یاد کرد.

مهمترین اولویت‌های محیط زیست ملارد در سال ۱۴۰۱ از ساماندهی مرکز دفن غرب استان تا نظارت بر رودخانه شور

مدیریان درخصوص برنامه‌های راهبردی سال ۱۴۰۱گفت: از جمله برنامه های راهبردی این اداره در خصوص مسائل محیط زیستی شهرستان ملارد درحوزه کنترل آلودگی پسماند، پیگیری ، ساماندهی و بهسازی مرکز دفن غرب استان، پیگیری و ساماندهی سکوهای بارگیری زباله ملارد و صفادشت، پیگیری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی ، نظارت بر عملکرد  شبکه بهداشت بر بی خطرسازی پسماندهای عفونی و نظارت بر ساماندهی پسماندهای صنعتی و در حوزه کنترل آلودگی آب، پیگیری رفع مشکل شهرک های صنعتی صفادشت و ناحیه صنعتی دهک در زمینه پساب و پسماند و پیگیری تجهیز به سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی و پیگیری شبکه فاضلاب شهری است.


وی ادامه داد: همچنین در حوزه  کنترل آلودگی هوا، پیگیری احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای شهر صفادشت و پیگیری نصب فیلتراسیون برای واحدهای صنعتی و درحوزه کنترل بر آلودگی خاک، برگزاری دوره آموزشی ویژه کشاورزان در زمینه حفاظت خاک و پیگیری کنترل سموم کشاورزی از نظر میزان مصرف و نوع سم از دیگر برنامه‌های راهبردی سال ۱۴۰۱ این اداره است.


بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، همچنین مدیریان در ادامه با بیان اینکه رودخانه شور از مهمترین منابع زیستی شهرستان است، تصریح کرد: باتوجه به  وجود اراضی کشاورزی در شهرستان ملارد، به لحاظ اهمیت حفظ کیفیت رودخانه شور، نظارت بر وضعیت زیست محیطی این رودخانه نیز  از اولویت‌های این اداره خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)