میرنیوز
عبداله متولی در گفت وگو با ایسنا، درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متاسفانه به سبب عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از ۷۱ درصد این خودروها فرسوده هستند و بی تردید این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می شود.
وی افزود: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. علیرغم اینکه در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی وهمگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه های سنگین تعمیرات وارد کرده است.
وی ادامه داد: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری ها در بانکها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می شود. بی تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بانکها نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش درراستای تامین مسایل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه های تعمیرات مهمترین دغدغه های مدیران اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در راستای سیاست های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه ؛ ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم با حمایت دولت مردمی در میان مدت ؛ موفق به رفع ریشه ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم.
مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه متاسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می شود، افزود: این رویکرد متاسفانه باعث مهاجرت گسترده به کلانشهرها می شود در حالی که باتوجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر کشور می توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها ؛ از تبعات مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کم کرد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و حمایت از حمل و نقل همگانی می تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳