میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تکنیک تکرار به رسانه کمک میکند تا بتواند تاریخ انقضای موضوعات و سوژههای رسانهای را خود تعیین کرده و از این روش بر مخاطب تأثیر بگذارد.
«تکرار» یکی از تکنیکهای پرکاربرد رسانهای است. پیامهای رسانهای هرچه بیشتر تکرار شوند بیشتر در ذهن مخاطب تثبیت شده و همین بازگویی مجدد موجب اعتماد بیشتر میشود. رسانهها بر اساس این تکنیک تلاش میکنند با تکرار زمانبندی شده پیامهای تبلیغی، موضوع، کالا یا خدماتی که بر روی آن هدفگذاری کردهاند را تا زمانی که نیاز است در میان افکار عمومی زنده نگهدارند. هرچه پیام تبلیغی در مدتزمان طولانیتری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او میشود.
یکی از تکنیکهای پرکاربرد رسانهای تکرار است. همانطور که از نام این واژه پیداست رسانهها بر اساس این تکنیک برای زنده نگهداشتن موضوع سعی میکنند با تکرار زمانبندی شده پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است زنده بماند. در این روش، رسانهها با تکرار پیام سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار، ازلحاظ روانشناسی در تشکیل عادت، بسیار مفید است؛ بهویژه اگر با دقت توأم باشد.
تکرار، یکی از پایههای تبلیغات است. طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند از روش تکرار استفاده میکنند. طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر خود را در افکار عمومی زنده نگه میدارند و نمیگذارند از خاطرهها پاک شود.
بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیقتر، عادت میسر نمیشوند. تکنیک تکرار یکی از روشهای یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبانهای خارجی استفاده میشود.
تکرار پیام باید بهصورت مداوم صورت گیرد. منظور از تکرار مداوم این است که مدتزمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار میشود و ادامه مییابد، طولانی باشد؛ بهعبارتدیگر هرچه پیام در مدتزمان طولانیتری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او میشود. فرستنده پیام امیدوار است که با استفاده از روش تکرار مداوم باعث دریافت پیام و جلبتوجه مخاطب شود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
نیروهای پلیس راهور سفیر اهدای عضو شدند
انجام بیش از ۴۹ هزار ویزیت برای زائران ایرانی عمره مفرده
ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی در شهرری و محله هرندی
چاپ سه عنوان کتاب جدید برای نوآموزان با اختلال اوتیسم
متمم بودجه شهرداری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
گودرزی: باید پیشه دستفروشی را به عنوان شغل به رسمیت بشناسیم
کاشت ۶۰ هزار اصله درخت در تهران
شناسایی مجرمان ۹۰ پرونده لاینحل با کمک اطلاعات بانک ژنتیک
سند خط مشی سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران تدوین شد
متمم بودجه شهراری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
قتل خونین مادر با ۸ ضربه چاقو در پیروزی
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد منصوب شد
مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کمیته امداد منصوب شد
کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی توسط شرکت جعلی «پارسا خودرو»
میزان حقوق سربازان برای سال آینده اعلام شد
کشف ۲۰ میلیاردی کالای قاچاق در جنوب تهران
۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پرداخت شد
کشف بیش از ۳ کیلوگرم موادمخدر شیشه در فرودگاه امام (ره)
توسعه زیرساختهای آموزشی و رفع مشکلات ترک تحصیل دختران در سیستان و بلوچستان
پیشنهاد بیش از ۷۰۰ ایده از سوی شهروندان در سومین دوره «من شهردارم»
غرق شدن قایق سافاری در جنوب شرقی مصر/ ۱۶ نفر مفقود هستند
آغاز اجرای برنامه اقدام ملی حفاظت از فوک خزری
توزیع ۱۱۰ هزار فیش عوارض پایدار شهری
قتل مقابل دریاچه چیتگر؛ دستگیری در شیراز
نوسازی ۴۰۰ اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری دیزلی در تهران
۲۶ سردیس چهرههای ماندگار تهران در خانه اتحادیه رونمایی شد
۶ خودروی خارجی متعلق به شرکت کوروش کمپانی به مزایده گذاشته میشود
حکم پرونده چای دبش تا پایان ماه صادر میشود
توفان برت بریتانیا را درنوردید/ ۳ نفر کشته شدند
بیانیه نشست کارگاهی ذخیرهگاههای زیست کره ایران