میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزارهای متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از موثرترین این روشها، استفاده از تکنیک طنز برای مخاطب است.
این تکنیک میتواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد.
شوخطبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهیدهندگان از این روش برای جلبتوجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.
اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، میتوان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول موردنظر هم داشته باشد. شما بهعنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانهای چه میکنید؟ آیا طنز میتواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟
امروزه طنز روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است. در بسیاری از پیامهای رسانهای از این شیوه استفاده میشود تا توجه مخاطب بیشتر به پیام جلب شود. این روش باعث میشود پیام با احساسی خوب و مفرح در ذهن مخاطب همراه باشد. روش اقناعی طنز، بر روی این فرایند ذهنی بنا شده که هنگامیکه میخندیم احساس خوبی داریم بنابراین اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، میتواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند.
استفاده از روش طنز تنها محدود به تبلیغات محصولات نمیشود و در رسانههای خبری و دنیای سیاست نیز از این تکنیک استفاده میشود. این روش در بسترهای خبری بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم ، تورم و کمبود آب استفاده میشود. شاید یکی از بهترین نمونههای استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه گلآقا یا بخش طنز روزنامهها پیدا کنیم.
استفاده از طنز در فرایند اقناع یکی از شیوههای مرسوم و نتیجهبخش در اقناع است. مفاهیم و پیامهای طنز به دلیل ایجاد حس فرحبخشی میتوانند توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی جلب کنند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
نیروهای پلیس راهور سفیر اهدای عضو شدند
انجام بیش از ۴۹ هزار ویزیت برای زائران ایرانی عمره مفرده
ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی در شهرری و محله هرندی
چاپ سه عنوان کتاب جدید برای نوآموزان با اختلال اوتیسم
متمم بودجه شهرداری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
گودرزی: باید پیشه دستفروشی را به عنوان شغل به رسمیت بشناسیم
کاشت ۶۰ هزار اصله درخت در تهران
شناسایی مجرمان ۹۰ پرونده لاینحل با کمک اطلاعات بانک ژنتیک
سند خط مشی سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران تدوین شد
متمم بودجه شهراری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
قتل خونین مادر با ۸ ضربه چاقو در پیروزی
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد منصوب شد
مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کمیته امداد منصوب شد
کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی توسط شرکت جعلی «پارسا خودرو»
میزان حقوق سربازان برای سال آینده اعلام شد
کشف ۲۰ میلیاردی کالای قاچاق در جنوب تهران
۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پرداخت شد
کشف بیش از ۳ کیلوگرم موادمخدر شیشه در فرودگاه امام (ره)
توسعه زیرساختهای آموزشی و رفع مشکلات ترک تحصیل دختران در سیستان و بلوچستان
پیشنهاد بیش از ۷۰۰ ایده از سوی شهروندان در سومین دوره «من شهردارم»
غرق شدن قایق سافاری در جنوب شرقی مصر/ ۱۶ نفر مفقود هستند
آغاز اجرای برنامه اقدام ملی حفاظت از فوک خزری
توزیع ۱۱۰ هزار فیش عوارض پایدار شهری
قتل مقابل دریاچه چیتگر؛ دستگیری در شیراز
نوسازی ۴۰۰ اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری دیزلی در تهران
۲۶ سردیس چهرههای ماندگار تهران در خانه اتحادیه رونمایی شد
۶ خودروی خارجی متعلق به شرکت کوروش کمپانی به مزایده گذاشته میشود
حکم پرونده چای دبش تا پایان ماه صادر میشود
توفان برت بریتانیا را درنوردید/ ۳ نفر کشته شدند
بیانیه نشست کارگاهی ذخیرهگاههای زیست کره ایران