میرنیوز
محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه سال آینده دولت برای مترو تهران ۶۲ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است که این رقم تنها برای احداث ۵۰ متر مترو آن هم بدون تجهیزات و واگن پاسخگو خواهد بود.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ حمل و نقل عمومی هیچ دردی را از مشکلات مدیریت شهری دوا نمیکند، عنوان کرد: این رقم نیز تنها برای حذف نشدن ردیف بودجه مربوط به حمل و نقل و مترو است چرا که این رقم در برابر نیاز این ناوگان عمومی تنها یک شوخی بزرگ به شمار میرود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل افزود: به علاوه برای مترو ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند نیز دولت ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته که این رقم نیز بسیار کم است و ساخت و احداث این خط مترو حداقل به ۱,۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. البته احداث این خط بر عهده دولت است و ارتباطی با شهرداری ندارد.
علیخانی با توانید بر اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای مترو تهران در سال آینده بسیار پایین است، تصریح کرد: برای تکمیل خطوط ریلی مترو و انجام تعهدات مدیریت شهری در این زمینه، به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم این در حالی است که دولت با وجود اطلاع از نیازهای مدیریت شهری و کمبودهای موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی هیچگونه توجهی به این موضوع نکرده و در اقدامی غیر منطقی، این رقمهای عجیب را برای بودجه در نظر گرفته است.
وی با اشاره بر بدهیهای دولت به شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده بلیت مترو و اتوبوس ۱۵ هزار تومان است اما شهروندان حدود ۱,۲۰۰ تومان پرداخت میکنند. بر اساس توافقات یارانه بلیط مترو و اتوبوس به ۳ قسمت تقسیم میشود که پرداخت یک سوم این سهم بر عهده دولت، یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم برعهده شهروندان است. این در حالی است که دولت اقدام به پرداخت سهم خود در این زمینه نمیکند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس قانون وقتی دولت اجازه افزایش قیمت بلیط حمل و نقل عمومی را نمیدهد در نتیجه باید خود هزینههای آن را پرداخت کند این در حالی است که دولت حتی سهم فعلی خود را نیز پرداخت نمیکند.
علیخانی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ شهرداری در سال حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای بلیط اتوبوس و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بلیط مترو پرداخت کرده که دولت برای هر کدام از این موارد باید نیمی از هزینهها یعنی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان را پرداخت کند اما این امر انجام نشده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که دولت با وجود این حجم از بدهیهای خود در بودجه سال ۹۹، برای یارانه بلیط حمل و نقل عمومی کل کشور تنها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که میتوان به طور روشن تضعیف حقوق شهروندان و شهرداری را در رفتار دولت دید.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳