میرنیوز
محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه سال آینده دولت برای مترو تهران ۶۲ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است که این رقم تنها برای احداث ۵۰ متر مترو آن هم بدون تجهیزات و واگن پاسخگو خواهد بود.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ حمل و نقل عمومی هیچ دردی را از مشکلات مدیریت شهری دوا نمیکند، عنوان کرد: این رقم نیز تنها برای حذف نشدن ردیف بودجه مربوط به حمل و نقل و مترو است چرا که این رقم در برابر نیاز این ناوگان عمومی تنها یک شوخی بزرگ به شمار میرود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل افزود: به علاوه برای مترو ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند نیز دولت ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته که این رقم نیز بسیار کم است و ساخت و احداث این خط مترو حداقل به ۱,۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. البته احداث این خط بر عهده دولت است و ارتباطی با شهرداری ندارد.
علیخانی با توانید بر اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای مترو تهران در سال آینده بسیار پایین است، تصریح کرد: برای تکمیل خطوط ریلی مترو و انجام تعهدات مدیریت شهری در این زمینه، به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم این در حالی است که دولت با وجود اطلاع از نیازهای مدیریت شهری و کمبودهای موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی هیچگونه توجهی به این موضوع نکرده و در اقدامی غیر منطقی، این رقمهای عجیب را برای بودجه در نظر گرفته است.
وی با اشاره بر بدهیهای دولت به شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده بلیت مترو و اتوبوس ۱۵ هزار تومان است اما شهروندان حدود ۱,۲۰۰ تومان پرداخت میکنند. بر اساس توافقات یارانه بلیط مترو و اتوبوس به ۳ قسمت تقسیم میشود که پرداخت یک سوم این سهم بر عهده دولت، یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم برعهده شهروندان است. این در حالی است که دولت اقدام به پرداخت سهم خود در این زمینه نمیکند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس قانون وقتی دولت اجازه افزایش قیمت بلیط حمل و نقل عمومی را نمیدهد در نتیجه باید خود هزینههای آن را پرداخت کند این در حالی است که دولت حتی سهم فعلی خود را نیز پرداخت نمیکند.
علیخانی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ شهرداری در سال حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای بلیط اتوبوس و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بلیط مترو پرداخت کرده که دولت برای هر کدام از این موارد باید نیمی از هزینهها یعنی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان را پرداخت کند اما این امر انجام نشده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که دولت با وجود این حجم از بدهیهای خود در بودجه سال ۹۹، برای یارانه بلیط حمل و نقل عمومی کل کشور تنها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که میتوان به طور روشن تضعیف حقوق شهروندان و شهرداری را در رفتار دولت دید.
منبع : خبرگزاری مهر
بیشترین علل تصادفات فوتی پایتخت در سال جاری چیست؟
ترافیک سنگین صبحگاهی در بزرگراههای تهران
جمعه سیاه یا تله طلایی؟
آزمون استخدام آتشنشان در کشور ۷ دی برگزار میشود
هشدار هواشناسی و محدودیتهای ترافیکی جادههای شمالی
زورگیر خشن که با چاقو به ماشین حمله کرده بود بازداشت شد
راههای کمک به لبنان در دیدار هیأت هلالاحمر با سرپرست سفارت ایران در بیروت بررسی شد
مالکی: از فعالیت تاکسیهای فاقد پروانه اشتغال جلوگیری میشود
نیروی بسیج با خداباوری هراسی از دشمن ندارد
ساجدی نیا: افزایش تابآوری جامعه در مقابل مخاطرات طبیعی ضروری است
اجرای ۵۰۰۰ متر مربع پیادهروسازی در خیابان لالهزار جنوبی
مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد
عباس نژاد: انتقال پسماند از مازندران به آرادکوه ممنوع شد
نمایش منشور حقوق بشر کوروش حک شده بر یک شهاب سنگ
برنامههای توانمندسازی در مدارس با هدف ارتقای فرهنگ خود مراقبتی
هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید و بارش باران در تهران
نیروهای پلیس راهور سفیر اهدای عضو شدند
انجام بیش از ۴۹ هزار ویزیت برای زائران ایرانی عمره مفرده
ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی در شهرری و محله هرندی
چاپ سه عنوان کتاب جدید برای نوآموزان با اختلال اوتیسم
متمم بودجه شهرداری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
گودرزی: باید پیشه دستفروشی را به عنوان شغل به رسمیت بشناسیم
کاشت ۶۰ هزار اصله درخت در تهران
شناسایی مجرمان ۹۰ پرونده لاینحل با کمک اطلاعات بانک ژنتیک
سند خط مشی سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران تدوین شد
متمم بودجه شهراری تهران هفته آینده به شورا ارائه میشود
قتل خونین مادر با ۸ ضربه چاقو در پیروزی
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد منصوب شد
مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کمیته امداد منصوب شد
کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی توسط شرکت جعلی «پارسا خودرو»