میرنیوز

تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/ تسلیم «اسید» نمی‌شویم

تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم 2020-12-04T08:33:17+03:30

به گزارش ایسنا، مهرماه سال ۱۳۹۷ بود که معصومه عطایی که از معروف‌ترین نجات یافتگان اسیدپاشی در کشورمان است، وارد چرخه بازیگری شد. او بازیگری را از حضور در یک تئاتر آغاز کرد و خیلی زود خبرهایی از تجربه بازیگری یک نجات یافته اسیدپاشی راهی رسانه‌ها شد. معصومه دوسال بعد وارد عرصه مدلینگ هم شد تا علاوه بر اولین بازیگر نجات یافته اسیدپاشی در کشور، عنوان اولین مدل نجات یافته اسید را هم از آن خود کند.
پس از معصومه اما این بار گروهی از اعضای انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی تصمیم به بازیگر شدن گرفته‌اند و با تشکیل یک گروه تئاتری در انتظارند تا اولین اجرای خود را با فروکش کردن موج کرونا به روی صحنه ببرند. الهام سلطانی، محسن مرتضوی، مریم زمانی، آرزو هاشمی نژاد، یلدا هاشمی نژاد، شبنم عطاپور و ... از جمله اعضای این گروه هستند که پیشتر مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم
کمال فروتن، مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی

نجات یافتگان اسید باید به زندگی عادی بازگردند

دکتر کمال فروتن، مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی درباره بازیگر شدن شماری از اعضای این انجمن به ایسنا گفت: انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی صرفا برای درمان یا ارائه کمک‌های مالی به نجات یافتگان اسیدپاشی تشکیل نشده است، بلکه هدف ما بازگرداندن این افراد به روند زندگی عادی و آگاهی بخشی پیرامون این جنایت است. در همین راستا نیز فعالیت‌های مختلفی را جزو برنامه‌های انجمن قرار داده‌ایم که یکی از تازه‎‌ترین آنها تشکیل گروه تئاتر است.

وی با بیان اینکه پیش از این شماری از اعضای انجمن فعالیت در عرصه مدلینگ، معرق‌کاری، کولاژ، موسیقی و ... را تجربه کرده بودند، گفت: حتی چندین نمایشگاه برای نمایش آثار نجات یافتگان اسیدپاشی نیز برگزار شده که استقبال از آن نیز بسیار مناسب بود.

فروتن با اشاره به تشکیل گروه تئاتر انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی گفت: هدف ما صرفا بازی اعضا در تئاتر نیست، ما به دنبال این هستیم که آنها علاوه بر تئاتر وارد دیگر اشکال آن نظیر بازیگری، گویندگی، اجرا و ... نیز بشوند. باید این کلیشه که برای بازیگر شدن حتما باید چهره‌ای خاص یا چشمی رنگی داشت از بین برود، چرا که داشتن استعداد در بازیگری هم عامل بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

به گفته وی دیگر نجات یافتگان اسیدپاشی هم می‌توانند اگر علاقه به بازیگری دارند به عضویت در این گروه درآیند.

کارگردانان و تهیه‌کنندگان از بازیگر شدن نجات یافتگان اسید حمایت کنند

مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با تاکید بر اینکه باید نگاه جامعه به تمام افراد یکسان بوده و فرصت حضور در موقعیت های مناسب از آنان سلب نشود، گفت: فعالیت در عرصه‌هایی نظیر بازیگری در تحقق این هدف بسیار موثر است. البته امیدوارم کارگردانان، تهیه‌کنندگان و دیگر بازیگران نیز از این موضوع استقبال کرده و برای آن پیشقدم شوند.

فروتن ادامه داد: با شناختی که من به سبب سال‌ها مواجهه با نجات یافتگان اسیدپاشی به دست آورده‌ام باید بگویم که این افراد استعداد بالایی دارند و صرفا اگر تحت آموزش قرار گرفته و بتوانند اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابند و بر استرس  و اضطراب ناشی از حادثه‌ای که برایشان رخ داده غلبه کنند، می‌توانند بازیگر، گوینده، مجری و ... خوبی شوند.

وی با بیان اینکه انجمن به دنبال ورود به دیگر عرصه ها نیز هست، گفت: نه فقط شاخه‌های مختلف هنری که ما به دنبال ورود به شاخه‌ها و رشته های مختلف ورزشی و ... نیز هستیم. هدف ما هم این است که همه بدانند یک نجات یافته اسیدپاشی هیچ تفاوتی با دیگر شهروندان ندارد و نباید به نگاه دیگری با آنان برخورد کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در پایان از هنرمندان، ورزشکاران و تمام شهروندان دعوت کرد که اگر مهارت یا دانشی را دارند برای آموزش و ارائه آن به نجات یافتگان اسید اعلام آمادگی کرده و آن را به انجمن اطلاع دهند.

تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم
محسن مرتضوی در تمرین تئاتر

نباید تسلیم اسید شویم

محسن مرتضوی، عضو انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی که در فروردین ماه سال ۹۱ مورد سوقصد اسیدپاشی قرار گرفت، درباره تجربه حضورش از بازیگری در تئاتر به ایسنا گفت: بعد حادثه‌ای که برایم رخ داد، زمان زیادی لازم داشتم تا به روند عادی زندگی برگردم، عمل‌های سنگین جراحی و رفت و آمدهای متعدد به دادگاه حسابی توانم را از من گرفته بود، اما تصمیم گرفتم که تسلیم آنچه که نظافتچی جانی محل کارم با اسید برایم رقم زد، نشوم، به همین دلیل هم به دنبال کارهای جدید رفتم.

وی با بیان اینکه در یکی از اولین کارهایی که انجام دادم به دنبال معرق کاری و مجسمه سازی رفتم، گفت: معرق کاری فضای جدید بود که با آن خو گرفتم، حتی مدتی بعد همسر و دخترم هم وارد این فضا شدند و وقتی اولین نمایشگاه آثارم برگزار شد، حسی داشتم که تا آنموقع اصلا تجربه نکرده بودم.

مرتضوی ادامه داد: فرد اسیدپاش با جنایتی که کرد، می‌خواست زندگی را از من بگیرد و من دلم نمی‌خواست تسلیم او شوم. همزمان با تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی وارد این انجمن شدم و تلاش کردم تا به دیگر افرادی که مثل من بودند، کمک کنیم، خوشبختانه در فضای انجمن اصلا قربانی بودن معنا نداشت و معصومه، مرضیه، مریم، آرزو، الهام و ... هرکدام با انرژی و توانی وصف نشدنی پای کار آمدند و تبدیل به خانواده‌ای بزرگ شدیم که با هم دست به کارهای بزرگی زدیم.

این عضو انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی ادامه داد: توانستیم در مدت زمان کوتاهی بسیاری از اتفاقات را برای اولین بار در کشور و برای نجات یافتگان اسید رقم بزنیم، علاوه بر اینکه بسیاری از قربانیان به رایگان ویزیت و حتی جراحی شدند. ما وارد دیگر حوزه ها هم شدیم. اولین نمایشگاه آثار هنری نجات یافتگان اسیدپاشی را برگزار کردیم و برای اولین بار در کشور چندین قربانی اسیدپاشی وارد حرفه مدلینگ شدند. حالا هم که گروه تئاتری تشکیل دادیم و من هم جزو بازیگران آن هستم.

چرا یک معلول یا قربانی اسیدپاشی که استعداد هم دارد، نباید بازیگر شود؟

مرتضوی در مورد حضورش در این گروه و تجربه بازیگری گفت: بازیگری کار بسیار دشواری است که تمرکز و استعداد لازمه اصلی آن است. متاسفانه نگاه تجاری و صنعتی به سینما و هنر سبب شده تا بسیاری به دنبال بازیگران چشم رنگی و ... باشند، درحالی که به نظرم هیچ ایرادی ندارد که یک نفر معلول باشد، مورد اسیدپاشی قرار گرفته باشد یا مشکلات دیگری داشته باشد و با توجه به استعدادش بازیگر هم بشود.

وی ادامه داد: وقتی برای اولین بار در جشنواره تئاتر استان تهران روی صحنه رفتم و برای داوران اجرا کردم، استرس زیادی داشتم که به مرور زمان رفع شد. بازیگری علاوه بر اینکه حس خوبی به من می‌دهد از یک جهت دیگر هم برایم لذت بخش است و آن شکستن کلیشه ها در مورد بازیگری است.

این عضو انجمن حمایت از قربیان اسیدپاشی همچنلن در مورد کار در شرایط کرونا نیز گفت: کرونا شرایط دشواری را برای ما رقم زده است و طی این مدت چندین بار تمرین های ما به خاطر کرونا لغو شد. امکان اجرا هم که فعلا وجود ندارد و امیدوارم که زودتر این محدودیت ها رفع شود.

مرتضوی تصریح کرد: کارگردانان و تهیه کنندگان محصولات تلویزیونی و سینمایی خوب است به این سوال جواب دهند که چرا هیچ فرد دارای معلولیت و نقص عضوی تاکنون بازیگر نشده است؟ یعنی حتی یک نفر هم در میان آنان با استعداد نبود که مثلا نقش یک فرد بر روی ویلچر را نیز باید به عنوان مثال همان بازیگری بازی کند که در فیلم قبلی نقش دونده داشته است؟ باید فضا برای حضور تمام افراد فراهم شود و ما به دنبال ایجاد این فضا هستیم.

گروه تئاتر نجات یافتگان اسیدپاشی از حدود یکسال پیش تاکنون تمریناتی را برای اولین اجرای خود نیز انجام داده‌اند و حتی مدتی قبل در جشنواره تئاتر استان تهران نیز نمایشی به نام «قصاص هنگام جنایت» را به نویسندگی و کارگردانی جواد رحیمی، تهیه‌کنندگی پیام احمدی کاشانی به روی صحنه بردند که موضوعی مرتبط با اسیدپاشی دارد و بناست پس از پایان محدودیت‌های ناشی از کرونا به روی صحنه برود. علاوه بر اعضای گروه تئاتر نجات یافتگان اسیدپاشی یعنی، الهام سلطانی، محسن مرتضوی، مریم زمانی، آرزو هاشمی نژاد، یلدا هاشمی نژاد و شبنم عطاپور،  شیما خوش اقبال نیز در گروه بازیگران این نمایش قرار دارند. ملیکا مرتضوی، علی قهرمانی، میلاد رمضانی مقدم، مجید حقانی، حسین مردانی و ... از دیگر دست اندرکاران این نمایش هستند.

باید منتظر ماند و دید نجات یافتگان اسید که تا همین چندسال پیش صرفا به چشم یک قربانی به آنان نگاه می‌شد، چقدر در شکستن نگاه کلیشه‌ای جامعه به خودشان موفق خواهند بود، موضوعی که تا به امروز دستکم سبب زمزمه‌هایی برای تغییر نگاه به حرفه‌هایی مانند مدلینگ و بازیگری شده و به نظر می‌رسد که در دیگر بخش‌ها نیز به زودی تاثیراتی برجای خواهد گذاشت.

تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم
گروه در حال تمرین
تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم
گروه در حال تمرین
تابوشکنی نجات یافتگان اسیدپاشی به «هنر ششم» رسید/  تسلیم «اسید» نمی‌شویم
گروه در حال تمرین

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)