میرنیوز

تاب آوری ملت ایران ستودنی است

تاب آوری ملت ایران ستودنی است 2020-04-12T15:30:50+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود میرلوحی، در جریان دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نطق خود تاکید کرد: طراوت نوروز و بهار ۹۹ امید به آینده و بازگشت نشاط و سرزندگی انسان‌ها و ملت ایران و شهروندان پایتخت را نوید می‌دهد و طوفان سهمگین کرونا نباید مانع درک زیبایی این پیام شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تاب‌آوری ملت ایران ستودنی است، افزود: ملت بزرگ ایران و شهروندان تهرانی سال ۹۸ را با حوادث تلخی پشت سرگذاشتند، لکن با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه ترامپ و درنتیجه کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و اختلال در خریدهای خارجی و فعالیت‌های بانکی و احساس تنهایی و با اتکا به لطف و رحمت الهی و تعاون ملی دوران سخت را طی کرده‌اند.

میرلوحی با اشاره به اینکه این روزها و درحالیکه عدد رسمی و اعلام شده مبتلایان به ویروس در جهان، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار و فوتی‌ها از ۹۸ هزار نفر گذشته است، ادامه داد: هنوز رئیس جمهور برزیل مردم کشورش را به نافرمانی از دستورات و تصمیمات فرمانداران در موضوع خانه نشینی و فاصله اجتماعی فرامی خواند. آقای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تا یک هفته قبل از ابتلاء به ویروس، با تعطیلی مدارس مخالفت می‌کرد. ترامپ وضعیت کشورش را آرام و غیر آسیب پذیر قلمداد و ساختار درمانی آمریکا را به رخ ملت آمریکا و جهانیان می‌کشید و ویروس را چینی می‌دانست. با وجود این موارد سرزنش مقامات سیاسی و درمانی کشور از بابت تأخیر در شناسایی ابعاد بحران و تشکیل ستاد فراگیر و اتخاذ تصمیمات قاطع و مؤثر و سرکوب ویروس در بهمن ماه و در کانون اولیه یعنی قم تا حدودی انتظار بلا موضوع و بی فرجام است.

وی ادامه داد: با دیدن وقایع و احوال کشورهای آمریکا و اروپا، رفتار مترقیانه و نوع دوستی و فرهیختگی مردم ایران و ارزش فداکاری و خدمت کادر پزشکی و پرستاری کشور بهتر درک می‌شود. خانه نشینی ایرانیان در نوروز و بهار به یادماندنی خواهد شد. رفتار متمدنانه در خرید کالا و مراجعه به فروشگاه‌ها به رغم اقدامات تشویش آفرین و اضطراب‌زای برخی در داخل و خارج بایستی ثبت و ضبط شود.

میرلوحی با اشاره به ظرفیت بالا، تجربه و فداکاری پزشکان و پرستاران کشور که بی باکانه و با اشراف و دانش و تجربه دوران دفاع مقدس و پشتوانه فرهنگ ایرانی اسلامی به میدان بلا و مبارزه با ویروس هجوم بردند، تاکید کرد: این رفتار بایستی بزرگ داشته و به رخ جهانیان کشیده شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: آقای ترامپ دیروز و پس از کسب رتبه اول جهان در آمار مبتلایان یعنی ۴۸۹ هزار نفر و فوتی‌ها یعنی ۱۸ هزار نفر و صرفاً ۲۶ هزار بهبود یافته و انعکاس خبر گور دسته جمعی کشته شدگان نیویورک در رسانه‌های دنیا هنوز ادعای برتری در انجام دو میلیون تست را به رخ می‌کشد، آیا کارنامه بخش درمان کشور ما، تاب آوری مردم و در خانه ماندن آنها در نوروز و سیزده بدر و رفتار و متانت آنها در هنگام حضور در مراکز خرید اقلام ضروری و مواد غذایی و بهداشتی ستودنی نیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران سخنان خود را با طرح سوال‌هایی ادامه داد و گفت: آیا تلاش ارزشمند تولیدکنندگان برای تولید روزانه ۴ میلیون ماسک و ۴۰۰ هزار لیتر الکل و بی نیاز کردن کشور به واردات این اقلام که مناسبات آمریکا و اروپا و اتحادیه اروپا را به چالش کشیده، شایسته ستایش نیست؟ آیا کوشش‌های خیرخواهانه گروه‌های خیریه و مردمی در تأمین غذا و مایحتاج خانواده‌های نیازمند افتخارآمیز نیست؟

وی افزود: با این وصف نظریه و دو قطبی سازی نان یا جان که این روزها مطرح می‌شود، بایستی به جان و سلامت آری و در عین حال بازگشت اقتصاد و اشتغال تضمین کننده جان بخش قابل توجهی از روزمزد بگیران کشور مد نظر قرار گیرد و مادامی که واکسن و داروی کووید ۱۹ در دسترس نیست، ناچار به تنظیم مناسبات مدیریت شده کسب و کارهای ضروری هستیم.

تقدیر از خدمات مدیریت شهری

وی در ادامه از خدمات کارکنان خدمات شهری تشکر کرد و افزود: از خانواده بزرگ مدیریت شهری که دوشادوش کادر درمانی، در دفاع از سلامت مردم و مبارزه با کرونا و از ساعات اولیه بحران تلاش و فداکاری کرده است، سپاسگزاری به عمل می‌آید. شرکت مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش نشانی شهرداری‌های مناطق، مدیریت شهر سالم سازمان میوه و تره بار و شهروند و مدیریت رفاه اجتماعی و همه بخش‌های خدماتی و فرهنگی و مدیریت بحران تا بخش اقتصادی و درآمد که اسفند و فروردین سختی را می‌گذراند و دو سوم منابع درآمدی را ازدست داده است، همه بی وقفه کوشیده‌اند. جمع آوری و دفن روزانه ۷۵۰۰ تن پسماند شهر تهران توسط پاکبانان و ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان‌ها و پارک‌ها تا اداره گرمخانه‌ها و کمک به حفظ آرامش بازار میوه و تأمین اقلام و مایحتاج مردم و انجام اقدامات و استقبال از بهار و آذین میادین و کاشت و توسعه فضای سبز، کارنامه‌ای ارزشمند و شایسته تقدیر است.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا ادامه داد: شهرداری پایتخت متحمل هزینه سنگینی شده است. تهران به عنوان پایتخت و محل سکونت ۸.۵ میلیون جمعیت کشور و تأمین کننده نیازهای درمانی و اقتصادی ۱۵ میلیون نفر، دو ماه سخت و نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته است. اسفندماه به دلایل اقتصادی و سنتی فصل رونق درآمد و ذخیره منابع برای ماه‌های اولیه سال بعد بوده است. شهرداری تهران در اسفند ۹۷ بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد تومان ورودی نقدی به خزانه داشته است. با وجود رکود و تورم و تحریم علاوه بر انجام وظایف اجرایی و تکمیل پروژه‌های عمرانی و مترو و بدون فروش دارایی‌ها و بلکه بخشی از تعهدات بانکی سال‌های ۹۴ و ۹۵ را پرداخت کرده است. متأسفانه نه تنها مورد توجه بانک مرکزی قرار نگرفته، بلکه به عوض تیم قبلی که در سال ۹۵ پنج هزار و سیصد میلیارد تومان استقراض نموده و ۶۹ هزار میلیارد بدهی به ارث گذاشتند، مدیریت کنونی را مورد کم مهری قرار داده و از پرداخت ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه بانک آینده که ۶ ماه قبل فروخته شده و تاکنون شهرداری میلیاردها تومان هزینه و سود آن را پرداخت کرده نیز سر باز زده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با بحران کرونا درآمدهای نقدی به یک سوم کاهش پیداکرده، همین وضعیت در فروردین در حال استمرار است. طی دو ماه، سه هزار میلیارد تومان کسری درآمد و هنوز وضعیت اردیبهشت و خرداد مبهم است. صدور پروانه و پایان کار در تعلیق درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بلاتکلیف و درآمد مترو در سطح ۲۰ در صد قبل از بحران است. از رئیس جمهور و دولت محترم انتظار توجه داریم، اگر چنین نشود، پرداخت حقوق کارکنان و نگهداشت شهر با مشکل مواجه می‌شود. از محل صندوق توسعه ملی و یا پرداخت علی الحساب خزانه، مشابه فروردین ۹۸، این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز بسته یکصد هزار میلیاردی را به تصویب رسانده و یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، ادامه داد: بعید است که دولت محترم به وضعیت درآمدی پایتخت بی توجه و کم اعتنا باشد، آیا سهمی از منابع تخصیص یافته در این خصوص متوجه شهرداری تهران خواهد شد؟

میرلوحی از شهردار تهران خواست در حوزه‌های برنامه ریزی و اقتصادی و مالی و شهرداران مناطق و سازمان املاک و سرمایه گذاری، مجدانه و بدون فوت وقت و با تدبیر و همت فراتر از گذشته برای خروج از شرایط بحران منابع و زمینه سازی شروع فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای تلاش نمایند.

وی پیشنهاد داد: از طریق تبدیل دارایی‌ها و یا فعال سازی دارایی‌های راکد رفع بن بست نمایند و شورا نیز آماده درک وضعیت و همکاری است. چرا صدای التماس طبیعت قبل ازکرونا شنیده نشد؟ مقامات و کارشناسان اقتصادی جهان که در سال ۲۰۰۷ در "داووس" گردهم آمدند، هیچکدام پیش بینی بحران اقتصادی ۲۰۰۸ را مورد اشاره قرار نداده بودند. و در موضوع کرونا هنوز هیچ دولت و پیشگو و فیلسوفی توانایی ترسیم ابعاد و پی آمدهای آن را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با وجود تفاوت در سطح توسعه و برخورداری از منابع مالی و اقتصادی و درمانی متأسفانه تفاوت چندانی در عملکرد بسیاری از دولت‌ها در این بحران دیده نمی‌شود. ۶ کشور همسایه چین تا کنون سهم ناچیزی از بحران ابتلاء را تجربه کرده‌اند.

میرلوحی در ادامه نطق خود گفت: اگرچه مختصر معمایی در خصوص هندوستان و بقیه کشورهای همسایه غربی چین، تا برسد به ایران و اروپا وجود دارد، و اگر نبود درصد بالای ابتلای سیاهپوستان در "میشیگان" و "میلواکی" نسبت به سفیدپوستان، می‌شد احتمال داد که ویروس کرونا فانتزی است، و شهرهای توسعه یافته مثل نیویورک و لندن و رم و پاریس و تهران را بیشتر از شهرها و مناطق و کشورهایی که ادعای سطح بالاتر از بهداشت و ساختار درمانی و تجهیزات را دارند، مورد چالش و تهدید قرار داده است، اما قرائن نشان می‌دهد که کرونا قاره‌ها و ملیت‌ها و فقیر و غنی را با یک چشم می بیند و تاکنون سه نوع ABC که ظاهراً تفاوت‌هایی دارند و چین، آمریکا و استرالیا و یا اروپا و بقیه یکسان نیستند، اما کارکرد مشابهی دارند.

وی ادامه داد: اگر این بار هم صدای هشدار طبیعت ناشنیده بماند آینده آبستن حوادث شگفت انگیز تری نسبت به گذشته خواهد بود. آیا صدای التماس طبیعت در سال ۲۰۰۶ و با شیوع بیماری "سی سی دی" زنبورهای عسل و ناپدید شدن نیمی از جمعیت آنها در امریکا و اروپا و آسیا شنیده شد؟ آیا پیام آتش سوزی‌های مهیب سال گذشته در آمازون و استرالیا و کالیفرنیا تا ارسباران ایران که میلیون‌ها هکتار جنگل از بین رفت، شنیده شد؟ آیا خطر مسابقه امریکا و چین و اروپا در تولید گازهای گلخانه‌ای درک شد و از این پس شاهد تغییری در رفتار چند کشور صنعتی که دارای اقتصاد بزرگ‌تر و ۵۰ درصد GDP جهان را دارند، خواهیم بود؟ آیا گرم شدن زمین و آب شدن یخ‌ها و فراهم شدن امکان قایقرانی در قطب شمال و در آخرین و البته سه دهه پس از "سوراخ شدن لایه اوزون قطب شمال"، خبر آژانس فضایی اروپا و قطب جنوب، موجب بیداری بشر گردید؟

میرلوحی با اشاره به تصمیمات پیمان پاریس که در سال ۲۰۱۵ به امضای ۱۹۵ کشور رسیده است، گفت: در این پیمان مقرر شده است، میانگین دمای جهانی در سطح ۱.۵ درجه بالاتر از میانگین قبل، از دوره صنعتی حفظ و افزایش مقاومت اقلیمی و حفظ شرایط لازم جهت تأمین غذای بشر و کاهش سرمایه گذاری در حوزه مصرف سوخت‌های فسیلی و در عوض توجه به انرژی‌های تجدید پذیر مورد عمل قرار گیرد. ۱۰ کشور صنعتی و در صدر آنها، آمریکا با امضا این پیمان موظف به کاهش ۲۰ درصدی گازهای گلخانه‌ای شدند، که متأسفانه آقای ترامپ باهدف سرمایه گذاری در حوزه نفت و ذغال سنگ در سال ۲۰۱۷ از این پیمان خارج شد.

وی افزود: حالا نوبت به تهدید و اقدام عملی و به تعبیر یکی از مراکز پژوهشی آلمان تنفس طبیعت رسیده است. و اگر این رویداد پیام خالق هستی، برای بقای زیبایی و زندگی زمین تلقی شود و مداخلات بشر نه به عنوان مالک که به عنوان میهمان محدود به ظرفیت طبیعت گردد، چه بسا در آینده قضاوت متفاوتی نسبت به این بلا و سایر بلایای پیشین جهان صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از نطق خود به خبر بازگشت دلفین‌ها و مرواریدها به سواحل ایتالیا و دیده شدن قله هیمالیا در شهر "جیلندر" در "پنجاب" هند که سه دهه به دلیل آلودگی هوا از دیدها پنهان شده بود اشاره داشت، و افزود: این نشانه‌های پرمعنایی در بحبوحه روزهای کرونایی است.

ابعاد و آثار بحران کرونا

وی در ادامه به ابعاد و آثار بحران کرونا اشاره کرد و افزود: گرچه هنوز آثار و ابعاد فرهنگی اقتصادی و بهداشتی امنیتی کرونا در سطح ملی منطقه‌ای و جهانی نامعلوم است، لکن تا همین جا روشن شده است که طبق اعلام بانک جهانی، کاهش دو رقمی درصد صادرات و واردات جهانی بویژه در آمریکا و آسیا، کاهش ۵ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی حوزه قفقاز و ۳.۷ درصدی در خاورمیانه، رشد منفی ۲.۸ تا ۴.۴ درصدی حوزه اروپا که اتحادیه اروپا را وادار به تصویب یک بسته ۵۰۰ میلیارد یورویی کرده، طبق پیش بینی "فدرال رزرو" ازدست رفتن ۴۷ میلیون شغل در آمریکا و بیکاری تا سطح ۳۲ درصد که کنگره اولین بسته حمایتی ۲.۲ تریلیونی را تصویب و دومین بسته حمایتی در راه کنگره است.

میرلوحی خاطر نشان کرد: طبق اعلام وزیر بودجه و اقتصاد و دارایی فرانسه، این کشور با بحرانی بی سابقه و کاهش تولید ناخالص داخلی، رکود ۶ درصد و کسری بودجه ۷.۶ درصد که از سال ۱۹۴۵ و ۲۰۰۸ افزون‌تر است، روبرو شده و یکصد میلیارد یورو هزینه خواهد کرد. صنعت گردشگری در جهان متوقف و بسیاری از شرکت‌های ردیف اول جهان مثل امارات، کانادا و "بریتیش ایرویز" در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سطح جهان، صدها میلیون شغل از دست خواهد رفت. پیمان ناتو با اختلاف آمریکا و اروپا، در موضوع خرید ماسک از چین و تایلند، به چالش کشیده شده، اتحادیه اروپا در مقابل بحران ایتالیا و اسپانیا، منفعل و بسیاری از توافق‌ها و مصوبات مرزی و سرزمینی را به تعلیق در آورده‌اند و اینها بخش محدودی از آثار اقتصادی و سیاسی است، و فرصت ارزیابی شرایط روانی و اجتماعی فرهنگی، امنیتی و… نرسیده است.

پیام‌های شنیده شده در بحران

وی ادامه داد: سلامت و حیات بشر به هم پیوستگی دارد و از ساحت فردی طبق فرموده سعدی که «بنی آدم اعضای یک پیکرند، به یک کالای جهانی تبدیل شده، یک دنیا، یک سلامتی».

میرلوحی گفت: مرزهای توسعه یافتگی کشورها در مقابل ویروس فرو افتاده و تمایزی نسبت به غیر توسعه یافته ندارند. سقوط بورس‌های بزرگ و آسیب شاغلین روز مزد پیوند و اشتراک سرنوشت سرمایه داری و فقر را گوشزد نموده است. مفهوم جدیدی از امنیت ملی و منطقه‌ای و جهانی و جمعی بشر متولد شده است. در این شرایط لزوم گسترش همکاری بین دولت‌ها و تنیدگی در روابط بین المللی بهتر درک گردیده است و کارآمدی، اقدام سریع و علمی و به موقع، شاخص برتری دولت‌ها و حکمرانی خوب و مقبولیت شهروندان است.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا افزود: مرزهای خدمات عمومی دولتی از جمله درمان و امنیت غذایی با بخش خصوصی جا به جا خواهد شد. زبان رهبران دینی دنیا، به وحدانیت خدا نزدیکتر و اخلاقی تر و متفاوت شده است.

وی افزود: حریم خصوصی و ردیابی شهروندان از طریق تلفن همراه در کنار نقش فزاینده فناوری در آموزش و انتقال خبر و اطلاعات درمانی و بهداشتی رژیم‌های حقوقی جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

میرلوحی تاکید کرد: ظاهراً هیچ بخشی از جهان و هیچ قشر و قومی از شمول این پیام‌ها بی نصیب نبوده است. گرچه آقای کیسینجر هیئت حاکمه آمریکا را مشابه بحران‌های دهه‌های اخیر برای ترسیم جهان پس از بحران فرامی خواند، لکن به خوبی اعتراف می‌کند که دنیا پس از کرونا، چنان نخواهد ماند که پیش از این بود و نظم جهانی را برای همیشه تغییر خواهد داد.

وی تدوین یک کنوانسیون جهانی جدید متناسب با شرایط و فضای کنونی ساکنین زمین با رویکردهای جدید را ضروری دانست و افزود: در رویکردهای جدید، می‌بایست قواعد سختگیرانه و بدون تبعیض و لازم الاجرا و بازدارنده در موضوع محیط زیست و به رسمیت شناختن یک ابرقدرت بلامنازع، یعنی طبیعت و محدود کردن قدرت‌های نظامی، اقتصادی و امنیتی جهانی در این چارچوب ضروری است. همچنین شاخص‌های پایه جهانی برای سلامت امنیت و رفاه نوع بشر و انتشار اوراق قرضه و رفع شکاف موجود بین سطح برخورداری امکانات، تغذیه و بهداشت در کشورهای توسعه یافته قبل از کرونا و کشورهای فقیر تعریف شود.

میرلوحی در ادامه سخنانش به تعطیلی و انهدام تسلیحات بیولوژیکی هسته‌ای و توقف مسابقات تسلیحاتی تاکید کرد و افزود: قواعد مشابه "کنوانسیون ژنو" برای توقف تحریم‌های بین المللی و… علیه کشورهای درگیر بحران تنظیم شود و ماده‌ای در فصل هفتم منشور ملل که مسببین چنین بحران‌هایی به عنوان تهدیدکنندگان امنیت بین المللی شناخته شوند، اضافه شود.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا در پایان سخنانش پیشنهاد داد که کمیسیون حقوقی شورا، متن مناسبی را تهیه و با تائید شورا به شوراهای کلانشهرهای جهان بفرستیم و خواستار اقدام و تلاش مشابه شویم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)