میرنیوز

خلاصه مجلس از کارت زرد به سجادی تا انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات

 خلاصه مجلس از کارت زرد به سجادی تا انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات 2023-01-06T11:07:06+03:30

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در این هفته 3 روز جلسه علنی داشتند که در روز‌های یکشبنه و سه‌شنبه جلسات به صورت 2 شیفته برگزار شد، در این گزارش خلاصه‌ای از مصوبات و موضوعات بررسی شده در جلسات این هفته را می‌خوانیم:

جلسه روز یکشنبه مجلس با نطق پیش از دستور قالیباف آغاز شد و وی ضمن اشاره به اجماع برای تصمیم‌گیری‌های لازم جهت نوسازی نظام حکمرانی، تغییر رئیس کل بانک مرکزی را از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر دانست و البته این تأکید را داشت که تغییر باید با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسأله به صورت پایدار حل شود.

*ارجاع  طرح شفافیت قوای سه‌گانه به کمیسیون شوراها

اولین دستورکار جلسه روز یکشنبه رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه بود که در نهایت بعد از بررسی ابهامات موجود در طرح شفافیت قوای سه گانه، رئیس مجلس با اشاره به اصرار کمیسیون امور داخلی کشور درباره مواد یک، دو، سه و چهار این طرح و عدم رأی آوری آن در جلسه قبل صحن، گفت: بر اساس آیین نامه پیشنهادات جدید کمیسیون باید به صورت یکجا رأی گیری شود و از آنجایی که در صورت عدم رأی آوری پیشنهاد آقای خضریان نمی توان بقیه را نیز مطرح کرد، بر اساس ماده 153 آیین نامه داخلی، این طرح را به کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ارجاع می دهم تا پیشنهادات مجدد بررسی و بار دیگر به صحن بیاید.

*موافقت نمایندگان با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین ایران و یونسکو درباره تأسیس مرکز خطرپذیری زلزله

نمایندگان مجلس در این جلسه همچنین با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) درباره تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تهران جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

*مصوبه مجلس برای جابجایی محل خدمت پزشکان

بنابر این گزارش، بهارستان‌نشینان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با تبصره های 7، 8، 9، 10 و 11 این طرح موافقت کردند که بر این اساس سازوکار جابجایی محل خدمت پزشکان دارای بیماری صعب العلاج تعیین شد.

*شروط استخدام پزشکان طرحی فعال در مناطق محروم تعیین شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی این طرح با تبصره های 12، 14، 15 و 16 ماده 4 نیز موافقت و شرایط استخدام پزشکان طرحی فعال در مناطق محروم را تعیین کردند و تبصره 13 آن را که درباره صفر شدن مالیات بر حقوق پزشکان مشغول در مناطق محروم و افزایش سقف کارانه آنها بود به دلیل عدم رأی آوری اصل و حذف آن به کمیسیون ارجاع شد تا مجدد بررسی شود. همچنین در جریان تصویب این تبصره ها، نحوه مجازات متعهدینی که از انجام وظایف خود استنکاف کرده اند، نیز مشخص شد.

*پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر نمودن مطب و داروخانه را ندارند

همچنین، نمایندگان مردم در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را ادامه داده و با موافقت با ماده 2 این طرح، مقرر کردند تا پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر کردن مطب و داروخانه در خارج از شهرستان محل تعهد را نداشته باشند همچنین ماده 1 آن جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

* بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مالیات بر عایدی سرمایه

بهارستان‌نشینان در ادامه جلسه روز یکشنبه به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مالیات بر عایدی سرمایه پرداختند که در جریان این بررسی، ماده یک آن با رأی نمایندگان به تصویب رسید و ماده 2 این طرح مسکوت ماند.

**جلسه نوبت عصر یکشنبه مجلس

ادامه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستورکار نمایندگان  در جلسه نوبت عصر این روز بود که مصوباتی نیز داشتند.

*تعیین شاخص‌های تشخیص اشخاص و حساب‌های بانکی تجاری و غیرتجاری در قانون مالیات بر عایدی سرمایه

نمایندگان در جلسه نوبت عصر با تصویب مواد اول تا سوم طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی شاخص‌های تشخیص اشخاص و حساب‌های بانکی تجاری و غیرتجاری در قانون مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.

* مشمولان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تعیین شد

همچنین نمایندگان در نشست امروز ماده 4 طرح مذکور را مورد بررسی و تصویب قرار دادند که بر اساس آن دایره مشمولان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان توسعه پیدا کرد. لازم به ذکر است که در تبصره ماده 2 قانون «سامانه پایانه فروشگاهی»، آمده بود که فهرست مؤدیانی که «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز به دلیل ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد».

همچنین در ماده 4 این طرح «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز» را از تبصره ماده 2 این قانون حذف کردند. این مصوبه به این معناست که تا پیش از اصلاح امروز، تنها اشخاص تجاری، فروشگاه‌ها و فروشنده‌ها موظف به عضویت به سامانه پایانه فروشگاهی بودند، اما از این پس اشخاص غیرتجاری نیز مشمول قانون خواهند شد.

سپس نمایندگان مجلس در ماده 5 طرح مذکور مقرر کردند که اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند بنابراین تجارت های خارجی ملزم به ارائه صورتحساب الکترونیکی نیست.

*تجار موظف به معرفی حساب فروش به سازمان امور مالیاتی شدند

نمایندگان مجلس با تصویب ماده 6 این طرح، به منظور جلوگیری از مالیات دهی مضاعف افراد تجاری، حساب فروش برای معرفی به سازمان امور مالیاتی در نظر گرفتند.

بر این اساس کلیه حساب‌های متعلق به اشخاص حقوقی به صورت پیش فرض «حساب تجاری» محسوب می‌شوند؛ همچنین کلیه حساب‌های متعلق به اشخاص غیرتجاری به صورت پیش فرض «حساب غیرتجاری» محسوب می‌شوند، مگر آنکه به عنوان حساب تجاری به سازمان معرفی شوند. معرفی یک حساب بانکی تجاری برای بیش از یک پرونده مالیاتی مجاز نیستند.

*خلاصه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس

جلسه روز (سه‌شنبه 13 دی ماه)مجلس نیز به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد و وی در نطق پیش از دستور خود گفت:با توجه به اینکه امروز سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، دکتر قالیباف در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت این روز، گفت: «مسئولیت پذیری در کنار شجاعت و شناخت میدانی، حل مشکلات را برای سردار سلیمانی ممکن می‌کرد و از آن جهت که تمام تلاش و تمرکز او بر حل مشکلات و تامین امنیت عموم مردم بود، اولا همه مردم را در نظر می‌گرفت و آنها را دسته بندی نمی‌کرد و ثانیاً از تمام ظرفیت‌های فکری، میدانی، نظامی و دیپلماتیک برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بهره می‌گرفت و رنج مجاهدت را برای امنیت و آسایش مردم با جان و دل، پذیرا بود.

*احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات شد

انتخاب رئیس دیوان محاسبات کل کشور به عنوان اولین دستور کار امروز مجلس مطرح و دو کاندیدای تصدی دیوان سیداحمد دستغیب و پژمان پشمچی زاده به قرائت برنامه‌های خود پرداختند و در نهایت نمایندگان با 141 رأی موافق سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات انتخاب کردند.

*کارت زرد مجلس به سجادی

رسیدگی به سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز و جمعی از نمایندگان از سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دومین دستورکار مجلس بود.

در این جلسه سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال نماینده مردم اهواز به طراحی همه جانبه و برنامه ریزی شده دشمن برای فروپاشی تیم ملی در مسابقات جام جهانی قطر اشاره کرد و گفت: برحسب تکلیف برنامه های پنجم و ششم توسعه ای کشور تخصیص هرگونه وجه به هر نحو به ورزش حرفه ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است، لذا تضییع حقوق بیت المال رخ نداده و هیچ گونه کمکی از بودجه عمومی و دولتی در ورزش حرفه ای کشور و در رأس آنها فوتبال پرداخت نگردید.

وی همچنین افزود: فوتبال حرفه ای مطابق با رأی دیوان محاسبات کشور فقط 16 باشگاه لیگ برتر را در بر می گیرد که با تاسیس سازمان لیگ باشگاه ها امورات خود را به سازمان مذکور تفییذ کردند و این سازمان دارای مجمع عمومی و استقلال اداری و مالی بوده و در اداره ثبت شرکت ها به عنوان شرکت تجاری ثبت شده است و مقررات خاص خود را دارد.

*محور سوال نماینده اهواز از وزیر ورزش

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در توضیح سوال خود از وزیر ورزش نسبت به عدم نظارت این وزارتخانه بر عملکرد باشگاه‌ها و فدراسیون‌های تابعه‌اش اشاره کرد و گفت: نظارت بر همه فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک و امثالهم برعهده وزیر ورزش است اما متاسفانه اقداماتی در مدت اخیر صورت گرفته که جای تعجب دارد.

در نهایت نماینده اهواز از توضیحات وزیر قانع نشد و توضیحات آقای سجادی به رأی گذاشته شد و نمایندگان نیز از توضیحات وی قانع نشدند و به وزیر کارت زرد دادند.

*مصوبه مجلس درباره تعیین شرایط ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان

نمایندگان در ادامه نشست امروز مجلس به بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی و اصلاح موادی از این طرح پرداختند و با ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولانی که در حال گذراندن دوران تعهد سه برابری قبل از تصویب این قانون هستند و مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده است، منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت، موافقت کردند.

**جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه مجلس

بر اساس این گزارش، ادامه رسیدگی به طرح اصلاح تبصره (4) بند (3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستورکار وکلای ملت درجلسه علنی نوبت عصر امروز قرار داشت.

در جریان بررسی تبصره 13 ماده 4 طرح مذکور ، نمایندگان با پیشنهاد حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات مبنی بر حذف جزیی از این تبصره که در آن آمده بود «مالیات بر حقوق، مزایا و دستمزد متعهدین مشمول این بند را به نرخ صفر محاسبه کند» موافقت کردند.

بنابراین با موافقت بهارستان نشینان، معافیت مالیاتی پزشکان طرحی در مناطق محروم از این بند حذف شد. همچنین در ادامه جلسه نوبت عصر نمایندگان تبصره 13 ماده 4 طرح مذکور را به شرح ذیل تصویب کردند:

دولت مکلف است از محل اعتبارات مربوط به تأمین و ارتقاء سلامت جامعه موضوع جزء (1) بند (ب) ماده (7) قانون هدفمندکردن یارانه ها مصوب 1388/10/15 با اصلاحات و الحاقات بعدی، نسبت به حذف سقف کارانه آنان اقدام نماید.

*میزان تعهد پزشکان برای حضور در مناطق محروم مشخص شد

همچنین نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز با ماده (1) این طرح با 131 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 1 این طرح آمده است: تبصره (1) بند (3) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 با اصلاحات و الحاقات بعدی، به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره 1 - تعهد أخذ شده برای کلیه مشمولان این بند در مقطع دکترای عمومی حرفه ای (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) 1/5 برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه‌ای و برای رشته‌های تخصصی پزشکی 1/7برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای و برای سایر مشمولان از جمله رشته‌های تخصصی دندانپزشکی و فوق تخصصی پزشکی و دندانپزشکی 2 برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه‌ای است که قابل خرید یا واگذاری به غیر نمی باشد. همچنین مدت تعهدات هیچ کدام از مشمولان این بند پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نباید از مدت تعهدات او پیش از لازم الاجرا شدن آن بیشتر شود.

*اعلام وصول 2 سوال از وزیر ورزش و جوانان

بر اساس این گزارش، محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه، سوال ملی محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برنامه وزارت برای اصلاح فرآیند و تجدیدنظر در شیوه‌های مدیریتی را قرائت کرد.

وی در این جلسه سوال ملی علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان و تعدادی از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان در مورد عدم شفاف سازی قراردادهای فوتبالی و سوال ملی غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر و رامیان و تعدادی از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان درباره علت کم توجهی وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان را اعلام وصول کرد.

**خلاصه جلسه علنی روز چهارشنبه

جلسه روز چهارشنبه (15 دی ماه)به ریاست نیکزاد نایب رئیس آغاز شد که وی در نطق پیش از دستور خود گفت:شهید قاسم سلیمانی «جان فدای انسانیت است.شهید سلیمانی  فقط «جان فدای»، شیعیان و مسلمانان نبود بلکه جان عزیزش را فدای صلح و آرامش انسانیت کرد، بشریت مدیون اوست و جهان عاری از داعش دستاورد بزرگ او برای ما است.

همچنین بهارستان‌نشینان در این جلسه با اکثریت آرا با طرح افزایش درآمد شهرداری‌های کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده  موافقت کردد.

*دولت موظف به ارائه لایحه بودجه در اول آبان ماه هر سال شد

علاوه بر این در نشست این روز نمایندگان مصوبه‌ای درباره تغییر ساز و کار بررسی لایحه بودجه سالانه داشتند، درواقع نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مقرر کردند؛ بودجه طی 2 مرحله به مجلس ارائه شود، بخش نخست شامل مواردی همچون احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، باید ابتدای آبان هر سال تقدیم می‌شود.

همچنین بخش دوم مربوطه به جداول تفصیلی لایحه بودجه است که پس از ابلاغ بخش نخست، دولت موظف است ظرف 10 روز آن را نیز به مجلس تقدیم کند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان در این جلسه با کلیات لایحه انتشار اوراق مشارکت برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر موافقت کردند.

*طرح ساماندهی کارکنان دولت در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت

بنابراین گزارش، نمایندگان در این جلسه با رسیدگی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.

در پایان جلسه روز چهارشنبه، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه تقدیر و تشکر نمایندگان مجلس از ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 را قرائت کرد.

انتهای‌پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)