میرنیوز

قاسم همان قسم است!

 قاسم همان قسم است! 2023-01-04T09:20:27+03:30

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در رسای شهید سلیمانی نوشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

گفت: قاسم همان قسم است!
گفتم: پس آن الف چیست؟
گفت: قسم خورده که تا پای جان بایستد...پای انقلاب، پای مردم، پای ولایت، پای اسلام...
شهید قاسم سلیمانی به حقیقت کلمه؛ جان فدا بود. جان فدایی که به سبک مالک اشتر در 4 دهه حضور در میدان‌های جهاد و ایثار یک هدف راهبردی را پیش می برد؛  مکتب پرهیز جدی از طایفه‌گری مذهبی و ملی، و عبور از اختلافات دینی و اتکا و توجه کانونی به کلان‌نگری اعتقادی و استراتژی راهبردی به تقریب و وحدت رزمندگان و سربازان امام زمان (عج الله) برای جبهه واحد علیه دشمنان انسان و اسلام در سایه ولایت مداری بود.
 شهید سلیمانی مرد بیدار عصر خویش بود و بیداری او یادآور جمله چگواراست که در کتاب "جنگ شکر در کوبا" خطاب به "ژان پل سارتر" فیلسوف فرانسوی است که وقتی ساعت ٢ بامداد به ملاقات او می رود می بیند چگورا تفنگ در دست دارد و به پل سارتر می گوید؛ «ما خیلی کار عقب مانده داریم و خیلی از ملتها نیازمند کمک ما هستند، دیگر نباید خفت». چقدر دردناک و تأمل برانگیز است جمله شهید سلیمانی که می گوید؛ «عزیزم من متعلق به آن سپاهی هستم که نمی خوابد و نباید بخوابد. تا دیگران در آرامش بخوابند. بگذار آرامش من فدای آرامش آنان بشود و بخوابند». براستی مردان بیدار در عصر خود همیشه بیدارند و تا دردی در جامعه انسانی خود می بینند این بیداری دوام دارد.

 زیست معقولِ دینیِ سردار بر مدار و معیارهای آگاهانه تقدیر و تبدیر شد و قبض ها و بسط ها، جزر و مدها و اوج و موج های حیاتِ او از منطق متشخص وحیانی برخوردار بود. بیداری اندیشه و فطرت شهید سلیمانی موجب شد تا زندگی او مکتبی و مسلکی باشد و نه باری به هر جهت و بی ضابطه که دستخوش تغییرات در باورها و نگرش‌های مختلف باشد. هندسه حیاتی تعریف شده و تنظیم شده ای در حیات فردی و اجتماعی اش داشت که در خلوت و جلوت، در راحتی و آسایش، در دارا و ندار بودن، در سلامت جسمی و بیماری، در اقبال و ادبار دنیا متجلی بود و هرگز اصول فدای فروع نشد و مرد مقاوم عصر خویش برای فدا شدن در تحقق آرمان‌های اصیل و مترقی جمهوری اسلامی ایران بود.

آری، شهید سلیمانی، مرد میدان و بیدار عصر خویش بود و سبک زندگی و شاکله و شالوده حیات پربرکتش بر شانه های شریعت حقه استوار شده بود و مبنامند و معنادار شده بود.

تبلور این شاخصه مکتب شهید سلیمانی در خاکریزهای جنگ 8 ساله دفاع مقدس و شکست امپراطوری وحشت و خشونتِ داعش در سرزمین های اسلامی به بهترین شکل ممکن به نمایش در آمد.

در مکتب شهید سلیمانی هدف اعتلای کلمه اسلام و عزت و اقتدار مسلمانان جهان در بستر تحقق تمدن نوین اسلامی است؛ هدفی متعالی و قرآنی که تنها با اتحاد و انسجام نیروهای متفرق و متشتت منطقه ذیل آرمان بزرگ مبارزه با استعمار، استکبار و صهیونیسم بین‌الملل با رهبری و پرچمداری جمهوری میسر می شد.

به بیان دیگر، یکی از مهمترین شاخصه های تمدن سازی مکتب شهید سلیمانی تلاش مجاهدانه برای وحدت «شیعه و سنی»، «حزب‌الله و حماس»، «ایران و سوریه»، «افغانستان و ایران»، «عراق و ایران»، «دولت‌ها و ملت‌های منطقه» در کل تقریب همه طوایف و ظرفیت‌های مذهبی و دینی برای شکل گیری اتحاد محکم منطقه ای به‌نام «جبهه اسلام» در عرصه بین المللی است برای جهاد و تقابل در برابر دشمنی واحد به‌نام «استکبار جهانی: آمریکا و اسرائیل».

باید در نظر داشت که این افق دید و عقیده معرفتی و نظامیِ مکتب شهید سلیمانی همان چیزی است که از اصول و مبانی مهم انقلاب اسلامی و نقطه تمرکز امامین انقلاب در راستای تمدن سازی نوین اسلامی سرچشمه می گیرد.

رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم از دوگانه‌ای در تقابل هم سخن می‌گوید که عبارت است از: تقابل اسلام با استکبار، همچنین در دیدار جمعی از مسؤولان کشورمان و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در مهرماه ١4� ١ منظور از وحدت را «اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار» تبیین می نمایند.

بنابراین مسئله اصلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، عبور از طایفه گری مذهبی و بی توجهی به اختلافات ظاهری دینی_اعتقادی برای رسیدن به تقریب و وحدت همگانی جهت مبارزه با دشمنان اسلام خواهد بود که مدافع حقوق و عزت و کرامت همه انسانها در سراسر جهان با هر اعتقاد و مسلکی است.

همه مکاتب، رویکردها و نظریات روابط بین الملل و سیاست خارجی از دهه های قبل از جنگ جهانی اول تا کنون نتوانسته و نخواهند توانست همچون مکتب شهید سلیمانی، جهان‌شمول، انسان پسند برای همه ملت‌های جهان و مذهب پسند و وحدت گرا برای همه مذاهب اسلامی و غیر اسلامی باشند. نظریات روابط بین الملل از واقع گرایی، لبیرالیسم، تا آرمانگرایی و رفتارگرایی و دیگر نئو نظریات و مکاتبی که در این چرخه تولید و بازآفرینی شدند و در مجامع علمی و دانشگاهی به مناظره و گفتگو گذاشته شدند نتوانسته اند همچون مکتب شهید سلیمانی در زمانی اندک جهانی و نامی خود را حفظ و تثبیت نمایند.

راز این نامیرایی و جهان‌شمولی مکتب شهید سلیمانی در ابعادی همچون: اخلاص، معنویت، تدبیر، عقلانیت و تمرکز بر اشتراکات فطریِ تقریب و وحدت مذاهب و انگاره های ملت‌های آزاده است که توانست در کمترین زمان ممکن «سپاهی جهانی» را علیه «امپراطوری وحشت داعش» بنیان گذاری کند و لشکر داعش را که ترکیبی از سربازان درنده بیش از ده ها کشور اروپاییِ استکباری است درهم شکند.

راز این پویایی و جهان‌شمولی مکتب شهید سلیمانی در الهی و توحیدی بودن آن است که ظرفیت بی بدیلی برای جبهه واحد و  همگرایی انسانهای آزاده را در بر دارد؛ «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ».

مکتب شهید سلیمانی مکتب بر آمده از دل پاک، اخلاص، ذوب شدن در عشق پروردگار و شهادت را هدف غایی و نهایی برای وصال یار جستن است. همچنان که خداوند می فرماید؛«فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ».

یکی دیگر از شاخصه های مهم مکتب شهید سلیمانی که ظرفیت بی نظیری را برای ملت‌های آزاده ایجاد کرده است محتوا و مفاهیم عاشورایی این مکتب است که در سخنرانی ها، آموزه های اخلاقی و عملی، نوشته ها و وصیت نامه عرفه ای این شهید والامقام قابل بررسی است.

به عنوان نمونه با مطالعه وصیتنامه شهید سلیمانی هر مسلمانی به آسانی به این برداشت می رسد که شهید سلیمانی ذوب در مکتب عاشورا بوده است.

عبارات دعاگونه این شهید والامقام در وصیتنامه و شنیدن سخنرانی‌ها و بیانات ایشان در مجامع و محافل گوناگون نشان می دهد که شهید سلیمانی در ابعاد مختلفی همچون غیرت دینی، آزاد مردی و شهامت و شجاعت بی نظیر انسانی دلداده و راهرو مکتب جهان شمول و نامیرای حسینی بود.

 در تاریخ جنگ های بشری کمتر دیده شده است که یک فرمانده ارشد نظامی چنین سلوک و سبک گفتاری و عملیِ جهان‌شمولی داشته باشد که بتواند در جایگاه یک نفر و یک شخص اینگونه در ابعاد مختلف ظرفیت جریان سازی و مکتب سازی در گستره پهناور منطقه ای و جهانی داشته باشد و حتی بعد از شهادتش بیش از زمان حیاتش چنین ظرفیتی برای تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد ملت‌های آزاده را داشته باشد.

راز دیگر این ظرفیت سازی مکتب شهید سلیمانی در سطح جهانی را می توان با مرور وصیتنامه ایشان درک کرد. همچنین جملات جهان گرایی و معناگرایی ایشان همچون «ما ملت امام حسینیم»، «ما ملت شهادتیم»، عمق استراتژی راهبردی مکتب شهید سلیمانی را به دنیا مخابره می کند که از برکات شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.

 تلاش برای تقویت و تعمیق جبهه مقاومت در منطقه برای مقابله با جریان‌های تکفیری و استکباری توسط شهید سلیمانی نشأت گرفته از همین فرهنگ عاشورایی بود که آمریکا و اسرائیل را در عرصه بین المللی ذلیل و حقیر کرد.

بنابراین با مطالعه و بررسی دقیق حیات پر برکت شهید سلیمانی، شنیدن بیانات و خاطرات ایشان، مطالعه نوشته ها، نامه ها و وصیتنامه ایشان به این حقیقت آشکار بهتر پی خواهیم برد که حقیقتاً همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند شهید سلیمانی را باید به عنوان یک مکتب متعالی، انسان ساز و تمدن ساز دید.

مکتبی که از ظرفیت بی نظیر برای وحدت ملت‌های مسلمان و آزاده برای مقابله با دشمنان و تحقق تمدن نوین اسلامی برخوردار می باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)