میرنیوز

چشمِ صوابِ بستهِ "مودی" و راهِ خطایِ گشادهِ هندوها

چشمِ صوابِ بستهِ "مودی" و راهِ خطایِ گشادهِ هندوها 2022-01-30T13:00:52+03:30

به گزارش ایسنا، مهدی هادیان، پژوهشگر روابط بین‌الملل در یادداشتی با اشاره به گزارش یک روزنامه هندی درباره آزار و اذیت مسلمانان می‌افزاید: روزنامه هندی سیاست دیلی (نشریه‌ای که در حیدرآباد هند منتشر می شود) در گزارشی با مرور سیر زمان بندی شده آزار و اذیت علیه مسلمانان هند در سال 2021، نوشته است: با تقویت هندوتوا، مسلمانان در سراسر هند با آزار و اذیت و تبعیض در جبهه های مختلف از حمله فیزیکی گرفته تا اختلال در برگزاری نماز و غیره مواجه شده اند. جدای از خشونت، آنها با اتهامات «جهاد اقتصادی»، «جهاد عشق»، «جهاد زمین»، «جهاد کرونا» سر و کار داشته اند. این فهرست به همان اندازه که نگرانی و اضطراب را برای شهروندان مسلمان مقیم این کشور ایجاد می کند، بی پایان است. جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در هند در سال 2021 به طور تصاعدی افزایش یافته است و هر ماه حداقل پنج مورد جنایت چشمگیر در مناطق مختلف این کشور رخ داده است. سیاست دیلی، فهرستی از انواع و اقسام تبعیض هایی که  علیه پرجمعیت ترین اقلیت این کشور اعمال می شود، تهیه کرده است.

فهرست جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال 2021

در حالی که همه انواع تبعیض، آزار و اذیت، قساوت و بی رحمی  علیه مسلمانان در هند تحت یک دسته بندی به نام تبعیض و دیگر عناوین قرار می گیرند، شایان ذکر است که ماهیت یک جنایت با جنایت دیگر متفاوت است. البته ناگفته نماند که این جنایات ناشی از دشمنی علیه مسلمانان بوده و به طور کلی توسط رویکرد هندوتوا تسریع و کمک شده است.

ایجاد اختلال در برگزاری نماز

شاید نفرت انگیزترین نمایش تبعیض و آزار و اذیت علیه مسلمانان، اختلال در برگزاری نماز است که در اکتبر 2021 آغاز شد و هنوز ادامه دارد. جناح راست هندو در چند ماه گذشته هر هفته نماز جمعه را در گورگائون (Gurgaon) مختل کرده است. گروه های هندوتوا از سال 2018 نسبت به انجام نماز در مکان های عمومی شهر اعتراض کرده اند. در نتیجه، 37 مکان برای اقامه نماز مسلمانان که توسط مدیریت شهری تعیین شده بود، پس از آن که سازمان‌های تندرو و راستگرا هفته به هفته هرج و مرج ایجاد می‌کردند، به 20 مکان کاهش یافت.

خشونت پلیس با مسلمانان

در ماه می سال گذشته، دو مسلمان 17 ساله در شهر آننائو در نزدیک لکهنو در مدت ده روز تحت شکنجه زندان قرار گرفتند و در نهایت در نتیجه جراحات وارده از پای درآمدند. در همین ماه، مردی 42 ساله در بلندشهر به اتهام ذبح غیرقانونی پس از نیمه شب و هنگام مراجعه پلیس به منزلش توسط پلیس از پشت بام منزلش به پایین پرتاب شد. سمیه، دختر هشت ساله محمد عقیل قریشی، اظهار داشت که وی هنگام وقوع این حادثه در تراس بوده و مدعی شده است که پلیس از پدرش تقاضای پول کرده و زمانی که او نپذیرفت، شروع به ضرب و شتم او با قنداق تفنگ کردند و قبل از اینکه او را از تراس پرت کنند، او را با پاهایش نگه داشت. در دسامبر همین سال نیز، یک مرد مسلمان در ارتباط با یک پرونده سرقت باتری خودرو به مدت سه روز در ایستگاه پلیس ورتور در ایالت کارناتاکا بازداشت شد. او گفت دستش بر اثر عفونت ناشی از  جراحات وارده در حین شکنجه در بازداشتگاه پلیس قطع شد. در همین ماه، توصیف پاشا 23 ساله در بازداشت مجبور به نوشیدن ادرار شد. او گفت که سه پاسبان حداقل 30 بار با چوب کریکت او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی از آنها آب خواست، او را وادار به نوشیدن ادرار کردند.

حملات اوباش به مسلمانان ماهشپور

در ماه مارس، مبارک خان 26 ساله به اتهام سرقت یک لاستیک موتورسیکلت در روستای ماهشپور، به میله ای بسته شد و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در اکتبر، گروهی مسلح به میله های آهنی، به یک خانواده مسلمان پس از اینکه آنها از دور شدن از روستای Pewday در مادیا پرادش که اتفاقاً منطقه تحت سلطه هندوها است، خودداری کردند، حمله کردند. گفته می شود این خانواده آهنگر تنها خانواده مسلمان روستا هستند که دو سال پیش به آنجا نقل مکان کردند. با این حال، پلیس  علیه این خانواده FIR تشکیل داد. (گزارش اطلاعات اولیه (FIR) یک سند مکتوب است که توسط پلیس هنگام دریافت اطلاعات در مورد ارتکاب یک جرم قابل تشخیص تهیه می شود. گزارشی از اطلاعاتی است که در مقطع زمانی ابتدا به پلیس می رسد و به همین دلیل به آن گزارش اطلاعات اولیه می گویند). در نهایت، پس از مداخله احتسان هاشمی، وکیل دیوان عالی کشور، یک FIR علیه حمله اوباش به ثبت رسید. به نقل از این وکیل، این اولین بار نیست که پلیس ایندور (شهری در مادیا پرداش) در تلاش برای محافظت از متهم است. در مورد پرونده تسلیم علی، فروشنده النگو، پلیس نیز به همین شیوه عمل کرد. در همین ماه در مورد دیگری، در طول جشنواره ناوراتری، ویشوا هندو پریشاد (یک سازمان هندوی تندروی هند است که بر اساس ناسیونالیسم هندو بنا شده است.) پوسترهایی را در محل خاص و مورد نظری در مادیا پرادش نصب کرد که در آن نوشته شده بود: «ورود غیر هندوها ممنوع است». و هنگامی که یک پسر مسلمان در آن محل توسط یک هندو دیده شد. مشاجره و نزاع بالا گرفت.  در نوامبر نیز، داستان مرد 22 ساله معلول ذهنی وجود دارد که گفته می شود به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ریش هایش توسط مهاجمانش کشیده شد، نمونه هولناک دیگری است. در همین ماه، چند تاجر کشمیری و چند کارگر مهاجر دیگر مجبور شدند در جارکند شعار «جای شری رام» و «پاکستان مرده آباد» سر دهند. چهار نفر از آنها بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

هندوهای مخالف ذبح گاو

در ماه می، محمد شاکر، یک فروشنده گوشت در مرادآباد اتارپرداش، توسط شخصی که خود را مخالف ذبح گاو می نامد، بی رحمانه با یک چوب بزرگ مورد حمله قرار می گیرد. در حالی که پلیس برای مهاجمان پرونده تشکیل داد، پرونده متقابلی نیز برای قربانی به اتهام «شیطنت با کشتن حیوان» تشکیل و او را نیز دستگیر کرد. اما مهاجمان او دستگیر نشدند.  در ژوئن، در روستای تومالا در اتارپرداش شیرخان با نام مستعار شرا (Shera) در حمله گروهی از اهالی روستای تومالا که اطلاعاتی مبنی بر قاچاق گاو به دست آورده بودند به ضرب گلوله کشته شد و شش نفر از همدستان وی مجروح شدند. پلیس ادعا کرد که دو نفر از مجروحان "سابقه قاچاق گاو" داشتند. در سپتامبر، دو مرد مسلمان به دلیل اینکه مظنون به حمل گوشت گاو در ماتورا بودند، مورد حمله قرار گرفتند. متعصبان هندو و کسانی که بر حفاظت از گاو تعصب داشتند این عمل را انجام دادند. پلیس اما قربانیان را جریمه کرد و پس از انتقال آنها به بیمارستان، آنها را دستگیر کرد.

سخنان کینه توزانه ضد مسلمانان

در نوامبر، یک رهبر هندوتوا به نام راجیو برهمارشی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که سلاح ها به هر گوشه از هندوستان خواهد رسید. من به ارسال اسلحه به هر خانه برادران هندو خود در گوشه و کنار سراسر هند شروع کرده ام. اسلحه ای در دست خدایان من است، اسلحه را در معابد نگه دارید. در دسامبر، گردهمایی سه روزه ای را در هاردیوار در اوتاراکند ترتیب دادند که شاهد درخواست رهبران هندوتوا برای حمله به اقلیت ها، به ویژه مسلمانان، و فضاهای مذهبی آنها بود.

هدف قرار دادن مساجد

در اکتبر، بنا بر گزارش ها، بیش از 20 مرد نقابدار متعلق به یک گروه هندوتوا، یک زیارتگاه مسلمانان، موسوم به حضرت بهدا پیر درگاه شریف، را در منطقه نیموچ در مادیا پرادش تخریب کردند. مهاجمان از مواد منفجره استفاده کردند و به سازه آسیب رساندند و همچنین خادم آن، نور شاه را زخمی کردند. زیارتگاه در این حمله آسیب جزئی دید. بر اساس گزارش ها، اوباش بروشوره های از خود به جا گذاشتند که در آن گفته شده در صورت بازسازی مقبره، مسلمانان را به قتل خواهند رساند. در همین ماه، بنا بر گزارش ها درگاه روزا روزی بنای یادبود سوجالی متعلق به قرن پانزدهم مورد هتک حرمت قرار گرفت. همچنین در موردی دیگر، شش مسجد توسط گروه‌های افراطی در تریپورا تخریب شدند و ادعا شد که این اقدام به تلافی خشونت‌های ضد هندو در بنگلادش است. حتی برخی دیگر از مساجد نیز مورد هتک حرمت قرار گرفتند. گفته می شود که سازمان های هندوتوا، مانند ویشوا هندو پریشاد و سازمان آر. اس.اس دهها مغازه و منزل متعلق به مسلمانان را تخریب کردند اقدامی که به سایر بخش ها نیز تعمیم داده شد.

تهدیدها

در سپتامبر، یک مرد مسلمان و یک زن هندو که همراه هم بودند توسط دو مرد در بنگلور کارناتاکا مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. مرد مسلمان فقط در حال پیاده کردن همکار خود در درب  منزلش بود که دو مرد جلوی آنها را گرفتند و از او پرسیدند که چرا این زن هندو با یک مرد مسلمان سفر می کند. در موردی دیگر، یک کلیپ در شبکه های اجتماعی که در آن شعارهایی در حمله به مسلمانان سر می دهند و آنها را خائن می دانند در اواخر اکتبر منتشر شد. در این ویدئو یک گروه هندوتوا شعار سرداده : «اگر می خواهید در هند بمانید، باید جای شری رام بگویید» یکی از شعارهایی بود که آنها برای تهدید جامعه مسلمانان هند به کار بردند. در اواخر نوامبر، ویدئویی از یک مرد افراطی در فضای مجازی پخش شد که در حال تهدید یک فروشنده مسلمان که بریانی در منطقه ای در دهلی می فروخت، پخش شد. گزارش شده است که  آن مرد خود را یکی از اعضای سازمان تندروی هندو باجرانگ دال معرفی کرده و مغازه دار را تهدید کرده است که تجارت خود را بسته نگه دارد.

گزارش سیاست دیلی البته تنها شمه ای از جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در هند در سال 2021 است، به گفته خواجوی کرمانی، شاعر فقید قرن هفتم این روزها در میان سکوت همراه با تایید دولت افراطی هند، «آن سرکشان هندو وان هندوان جادو/ راه خطا گشاده چشم صواب بسته» اند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)