میرنیوز

تحریم‌های آمریکا نفس‌های آخر را می‌کشد/ بی‌احترامی به پیامبر تشویق به خشونت است

تحریم‌های آمریکا نفس‌های آخر را می‌کشد/ بی‌احترامی به پیامبر تشویق به خشونت است 2020-10-28T11:01:03+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: اساس زندگی پیامبر اسلام تنها برای هدایت جامعه مسلمانان آن روز نبود، پیامبر معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود.

روحانی افزود: اینکه در دنیای امروز علم به امتیاز تبدیل شده است، عدالت و عدم تبعیض بعنوان یک ارزش است، زندگی جامعه بشری بر مبنای پیمان است و اینکه در جوامع امروز افتخار می‌کنند که به دنبال دموکراسی و مشورت با مردم هستند، همه این‌ها ارزش‌هایی است که پیامبر در آن روزگار برای همه بشریت آورد.

وی افزود: ما از هفته وحدت سخن می‌گوییم به معنای وحدت شیعه و سنی. ما همه مسلمانان و خانواده بزرگ اهل قبله در کنار هم هستیم و امامان بزرگوار ما به شیعیان‌شان نسبت به آنهایی که حتی مخالف اهل بیت بودند سفارش کردند و فرمودند اگر کسی از آنها مُرد در تشییع آنها شرکت کنید و اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و آبرو و حقوق مالی مردم را مورد احترام قرار بدهید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اساس دعوت پیامبر بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان بوده است حتی آنهایی که دارای نوعی انحراف فکری بودند ولی مسلمان بودند.

روحانی تصریح کرد: در سراسر قرآن و کلمات پیامبر نوعی وحدت میان همه ادیان الهی می‌بینیم. مسلمان بودن به این نیست که ما فقط نبوت پیامبر اسلام را می پذیریم، ما نبوت عامه را هم قبول داریم و به همه انبیاء احترام می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز در صورتی صلح و ثبات می‌تواند در جامعه ما برقرار باشد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم. بی‌احترامی کردن به یک پیامبر هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است. اینکه احساسات میلیاردها نفر را در جهان تحریک کنیم که هنر نیست. جای تعجب است از آنهایی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند، به خشونت و خونریزی تشویق می‌کنند.

روحانی تاکید کرد: کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است. آزادی در زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که با احترام به همه ارزش‌ها توام باشد. آیا می‌توانیم ارزش‌ها و اخلاق را زیر پا بگذاریم و توهین کنیم به شخصیتی که به گردن همه حق دارد. پیامبر اسلام به گردن همه اروپایی ها حق دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جای تعجب است کشورهایی که ادعای آزادی و حقوق و قانون می‌کنند مردم را به توهین به یکدیگر و بزرگان تشویق می‌کنند. غربی ها بفهمند پیامبر اسلام مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی خواهان جهان است. توهین به پیامبر توهین به همه مسلمانان و همه انبیاء و ارزش های انسانی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند و واقعاً دنبال این هستند که در جامعه بشری صلح و برادری و امنیت حاکم شود باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد.

روحانی تاکید کرد: تمام مشکلاتی که ایجاد شده و کینه هایی که به دل ها بوجود آمده بخاطر ظلم و آزار و مداخله نابجای غرب در طول تاریخ در قرن هجدهم، نوزدهم و بیستم و امروز است. در دوران استعمار کهنه و جدید این‌ها چطور مسلمانان را تحت ستم قرار دادند و نمونه بارز و آشکار آن یمن است. مردم فقیر یمن زیر بمباران مختلف غربی‌ها قرار دارند.

رئیس جمهور گفت: درس پیامبر، درس احترام به دیگران و اخلاق به معنای انکه اندیشه های صحیح، درست و انسانی را تبادل کنیم. فحاشی و توهین کردن، سخن ناروا گفتن و کاریکاتور زشت کشیدن جزو اخلاق و دموکراسی نیست.

وی ادامه داد: دنیای اسلام عکس العمل قاطعی را در برابر سخنان ناروای برخی مسئولان غربی نشان داد و این نشان میدهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگش؛ پیامبر عظیم الشان اسلام خواهد بود. امیدوارم اینهایی که اشتباه کردند، اشتباه خود را جبران کنند و به مسیر عدالت و اخلاق برگردند و به عقاید همه ادیان آسمانی احترام بگذارند.

روحانی با اشاره جلسه ستاد ملی کرونا با مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این هفته ستاد ملی کرونا یک فرصت بسیار مغتنمی را پیدا کرد تا در محضر رهبر انقلاب باشد و ایشان بیانات بسیار مهمی را در این دیدار ایراد فرمودند. تقریبا همه بیانات ایشان الهام‌گرفته از مکتب پیامبر و امام صادق و توصیه‌هایی است که دین راجع به سلامت مردم، اخلاق و برادری با یکدیگر توصیه کرده است.

رئیس‌جمهور گفت: ایشان در این جلسه نکات بسیار مهمی را برای تکمیل و تصحیح راهی که ستاد ملی کروما طی می‌کند بیان کردند. شما می‌دانید که کار عظیمی در این ۸ ماه صورت گرفته است. کار عظیمی هم پیش رو داریم. کار بزرگ و سنگینی بر دوش کادر درمان است که در این مدت فداکاری زیادی کرده‌اند و با همه دانش و تجربه شان به صحنه آمده‌اند و باعث حفظ جان ده‌ها هزار جمعیت در میان جامعه ما شدند.

روحانی تاکید کرد:  دستگاه هایی هم تا امروز تلاش و کمک کردند تا ما بتوانیم راحت‌تر و سریع تر از این دوران سخت عبور کنیم و جامعه ما به یک شرایط عادی و معمولی خودش برسد. 

 وی ادامه داد: قام معظم رهبری دستور دادند که قرارگاهی تشکیل شود تا این قرارگاه تمام مصوبات ستاد ملی کرونا را دنبال کند. نقصی که در اینجا بود اینکه ستاد کرونا مصوبات زیادی را می‌گذراند و آنها را ابلاغ می‌کرد. برخی از این مصوبات دقیق اجرا نمی‌شد و برخی از آنها اصلا اجرا نمی‌شد.

رئیس‌جمهور گفت: یک قرارگاه باید موظف باشد به عنوان یک نگهبان و ناظر دقیق، بر تمامی مصوبات اجرایی و عملیاتی نظارت کند تا کار ستاد بتواند برای سلامت جامعه مثمرثمر باشد. حرف ستاد ملی کرونا باید یک زبان واحد داشته باشد. گاهی سخنان مختلف مطرح می شود که مردم دچار یک سردرگمی می شوند. ما طبق نظر رهبر انقلاب یک سخنگو را منصوب کردیم تا مردم حرف مورد اعتماد را فقط از این سخنگو بشنوند. این سخنگو است که همه مصوبات ستاد را توضیح می‌دهد سخن او به عنوان یک مرجع خواهد بود. 

روحانی گفت: من در این هفته تاکید کردم که کارانه کادر درمان پرداخت شود. سازمان برنامه و بودجه اقدام کرد و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات این‌ها پرداخت شد. هر نیازمندی که وزارت بهداشت و درمان برای سلامت مردم به ویژه در بخش کرونا دارد و همچنین افرادی که کسب و کارشان را از دست می‌دهند و نیازمند می‌شوند و شرکت های دانش بنیان که پشتیبان تامین نیازمندی‌ها هستند، براساس برنامه‌های ما نیازهایشان رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم وحدت میان جامعه، افزود:  ما امروز در یک شرایط عادی قرار نداریم و حتی اگر در شرایط عادی هم بودیم به وحدت و انسجام نیاز داشتیم و حتی اگر تحریم و کرونا هم نبود و حتی اگر هیچ مشکلی نسبت به مردم ما وجود نداشت، باز هم برای توسعه، پیشرفت و کمال جامعه نیاز به برادری، الفت و اخوت داشتیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این بود که وحدت در میان جامعه به وجود آورد و اقوام مختلف و زن و مرد و جوان و پیر را در کنار هم قرار داد. امام(ره) همیشه در سخنرانی هایشان می گفتند ما از دشمنی خارج هراسی ندارم اما از اختلاف داخلی در هراس هستم. امام همیشه بر اتحاد در داخل کشور تاکید می‌کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا و فشارهای اقتصادی به ملت ایران گفت: ما در شرایط جنگ هستم و این شرایط زندگی مردم را مشکل خواهد کرد اما تحریم‌های آمریکا در نفس‌های آخر است.

ادامه دارد...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)