میرنیوز

۱۰ سال تحریم تسلیحاتی علیه ایران، هفته آینده لغو می شود/دولت لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل نیست

۱۰ سال تحریم تسلیحاتی علیه ایران، هفته آینده لغو می شود/دولت لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل نیست 2020-10-14T11:31:08+03:30

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (23 ‌مهرماه) در جلسه هیات دولت اظهار کرد: باید خدمت مردم عزیزمان این خبر خوش را عرض کنم که یکشنبه هفته آینده - 27 مهرماه - تحریم تسلیحاتی 10 ساله ایران لغو خواهد شد. ما برای این موضوع چهار سال با آمریکا جنگیدیم و آنها به این در و آن در می‌زدند که چنین اتفاقی نیفتد، اما به خاطر ایستادگی مردم و تلاش مسئولان و دیپلمات‌ها این تحریم کنار خواهد زده شد.

وی ادامه داد: آنها که می‌گویند برجام چه خاصیتی داشته، این یکی از کارهای برجام است که از این به بعد می‌توانیم اسلحه را به هر کشوری که خواستیم بفروشیم یا از هر کشوری که خواستیم بخریم. این تنها یکی از اقدامات دولت است. ما برای آنکه به نکات و برنامه‌های مورد نظرمان برسیم بعضی مواقع نیاز به صبر و حوصله داریم.

روحانی با بیان این‌که در چند سال اخیر شری به عنوان حاکمان جدید کاخ سفید ایجاد شده است، تصریح کرد: این شر نه فقط گریبان ما که گریبان همه دنیا را گرفته است. شما افغانستان را ببینید چه خبر است و شرق و غرب آن در دست کیست؟ و در آنجا با چه شرایط خطرناکی مواجه است یا این‌که ببینید آنهایی که ادعای نابودی داعش را داشتند در منطقه با داعش چه کردند و در مقابل آنها مردم منطقه و عزیزان رزمنده ما توانستند داعش را کنار بزنند.

رییس جمهور ادامه داد: از مسئولان آمریکایی می‌خواهیم که فقط یک موفقیت خود را در سیاست خارجی‌شان بگویند. آنها در تمام موارد شکست خورده‌اند. در مقابل مردم فلسطین، عراق و سوریه شکست خورده‌اند و جز با زور نمی‌خواهند کاری را انجام دهند. آن لحن بی‌ادبانه‌ای که حتی یک مدیر در جمع کوچک از آن کلمات استفاده نمی‌کند را از مسئولان آمریکا دیدیم. اینها نشان می‌دهد که ملت ایران آنها را عصبانی کرده و به زانو در آورده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که در تاریخ 99.9.9 سامانه جامع تجارت افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: من سال‌ها و ماه‌هاست که به دنبال این موضوع هستم تا از روزی که کسی ثبت سفارش می‌کند تا زمانی که جنس در مغازه به فروش می‌رسد بتوانیم همه مسائل آن را در این سامانه دنبال کنیم. از گمرک و انبارداری تا این‌که جنس کجا رفته و برای مقابله با احتکار تمام انبارها زیر سلطه این سامانه قرار می‌گیرند و باید تمام اقدامات بانک مرکزی در این سامانه قرار گیرد.

رییس جمهور اضافه کرد: برای کسانی که در کامل شدن این سامانه تلاش کرده‌اند تقدیرنامه ارسال خواهد شد و از آنها که از برنامه عقب هستند سوال می‌شود که چرا عقب هستند. کسی نباید فکر کند که این سامانه اختیاری است. دولت الکترونیک وظیفه ماست و آموزش، بهداشت، کسب و کار، خدمات و ... همه باید در داخل این سامانه بیایند. دیگر آب و برق و گاز به صورت کاغذهای جداگانه نخواهد بود و همه در این سامانه جمع می‌شود این کار بزرگی است که برای شفافیت، مبارزه با فساد و آرامش و رفاه مردم خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه بیان کرد: ما در این ایام تلاش زیادی کردیم تا اقتصادمان مسیر دیجیتالی را طی کند به خصوص در این شرایط کرونایی امروز که باید تا جایی که می‌شود اقدامات حضوری را به مجازی تبدیل کنیم. ما در این هفته سامانه‌ای را افتتاح کردیم که همه مدارک دانشگاهی محصلین ما در این سامانه ثبت و ضبط شده است که از سال 1392 آمده است و به تدریج تکمیل می‌شود.

روحانی ادامه داد: با این سامانه دیگر نیازی نیست که هر کسی چندین کپی از مدارک خود را همراه داشته باشد و مشکلاتی که تاکنون وجود داشته از بین خواهد رفت. این سامانه در اختیار همه است و هر کسی می‌خواهد می تواند تحصیلات دانشگاهی را در این سامانه ببیند. ما مدتها به دنبال ایجاد این سامانه بودیم که خوشبختانه در این هفته افتتاح شد.

وی با اشاره به این‌که روز دوشنبه اقداماتی که برای سیل فروردین‌ماه 1398 انجام شده بود تکمیل شد اظهار کرد: 25 استان ما در سال 1398 گرفتار سیل شدند و مردم با مشکلات عظیمی روبه‌رو بودند. باید این خبر را بدهم که تمام خانه‌ها، مراکز تجاری و جاده‌ها ساخته شده است 157 هزار خانه با خرابی مواجه شده بود که 66 هزار خانه از اول ساخته شده و حدود 99 هزار خانه دیگر هم ترمیم و تحویل داده شده‌اند.

رییس جمهور همچنین یادآور شد: 15 هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی تکمیل شده و در کل کار عظیم و بزرگی صورت گرفته است که اگر با کشورهای دیگر و حتی کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم عظمت این کار بزرگ دیده خواهد شد. از طرفی مردم به خانه‌های بهتر و مستحکم‌تر و جای امن‌تری برگشته‌اند. به طور مثال در زلزله کرمان دیدید که آنجاهایی که بنیاد مسکن ساخته بود دست نخورد و بقیه تخریب شد که این نشان می‌دهد خانه بهتری ساخته شده است. البته که من می‌دانم مردم در این مدت زحمت و زجر دیدند ولی همه در کنار هم از مردم و دولت تا سایر نهادها و نیروهای مسلح وارد شدند و این کار را انجام دادند.

روحانی با اشاره به این‌که در سه سال اخیر سه امتحان بزرگ برای مردم ایران رخ داده است، خاطر نشان کرد: امتحان اول جنگ تحمیلی اقتصادی سال 1397 بود که همچنان ادامه دارد. آزمایش دوم سیل 1398 در 25 استان بود و امتحان بعدی کرونایی است که از پایان سال 1398 آغاز شده و در سال 1399 ادامه دارد. این سه آزمایش بزرگ برای مردم و مسئولین نیز که مردم در کنار هم از آن سربلند بیرون آمدند.

رییس دولت دوازدهم با بیان این‌که می‌داند مردم ایران در فشار اقتصادی هستند، تاکید کرد: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم که دولت همه توان خود را برای تامین ارز و کالاهای مورد نیاز به کار برده و خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مصائب و مشکلات مردم غافل نیست.

وی اضافه کرد: با کمک کادر درمان و مسئولان و مردم در مقابله با ویروس کرونا هرچه در توان داشتیم انجام دادیم و می‌دهیم و به نوکری و خدمت به مردم افتخار می‌کنیم. من از همه وزرا و مسئولین خواهش می‌کنم که با قدرت و استمداد از پیامبر(ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و با کمک هم این بار را به مقصد برسانیم و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

روحانی در ادامه اظهار کرد: برای این‌که مشخص شود فقط شعار نمی‌دهیم تنها به چند نکته‌ آماری اشاره می‌کنم. امسال خرید گندم از کشاورزان هفت درصد افزایش داشته و حتی در تولید گندم نسبت به پارسال جلوتر هستیم. در تولید و فروش مخصوصا در صنعت رشد داریم. در این یک ماه نسبت به مدت مشابه پارسال تولید هفت درصد و فروش 14 درصد رشد داشته است. در شش ماهه اول امسال در صنعت 6.4 درصد رشد و در فروش هشت درصد رشد داشته‌ایم. در بخش فولاد از سه تا 9 درصد رشد کرده و در این شش ماهه نسبت به سال گذشته تولید اضافه داشته‌ایم.

رییس جمهور اضافه کرد: در صادرات غیرنفتی در خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه 25 درصد افزایش داشته‌ایم و به مردم می‌گویم که در شش ماهه دوم سال شرایط ما از نظر اقتصادی بهتر خواهد شد. آنهایی که می‌گویند مردم خسته هستند و می‌خواهند بروند و از این حرف‌های ناروا می‌زنند، این آمار را هم ببینند. تقاضای سرمایه‌ گذاری در شش ماهه امسال نسبت به پارسال 37 درصد رشد داشته است و پروانه بهره برداری هشت درصد رشد دارد. درست است که مردم احساس فشار می‌کنند و مشکلات دارند اما به این آمار هم توجه کنند. دولت در سال جهش تولید تمام تلاش خود را برای تولید انجام داده و می‌دهد. ما وقتی می‌توانیم در تولید و یا در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم که دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم.

وی با اشاره به مقررات جدید برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: مردم بدانند این مقررات جدید که محدودیت‌های بیشتری به دنبال دارد فقط به خاطر سلامت آنهاست. ما نمی‌خواهیم کسی اذیت شود و این محدودیت‌ها را جزو ملزومات برای سلامتی مردم می‌دانیم. ما در کنار هم می‌توانیم ابرقدرت و صهیونیست را شکست دهیم و چه در تولید و چه در مقابل با کرونا در کنار کادر درمان موفق خواهیم شد.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)