میرنیوز

جهاد دانشگاهی، استقلال دانشگاه و دانشجو از شرق و غرب

جهاد دانشگاهی، استقلال دانشگاه و دانشجو از شرق و غرب 2020-08-05T08:21:05+04:30

به گزارش ایسنا، از صدور حکم تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و معرفی اعضای آن توسط امام خمینی (ره)، رویش ستاد اجرایی انقلاب فرهنگی و تولد جهاد دانشگاهی تا درخشش نخبگان و دانشمندان جهاد دانشگاهی در عرصه های داخلی و بین المللی بیش از چهار دهه گذشت و نهاد جهادگر و انقلابی  جهاد دانشگاهی، پیشگام در توسعه علم، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و صنعت با رویکرد درون‌زا، برون‌گرا و دانش‌بنیان با ویژگی تعامل سازنده توانست قله های توسعه و موفقیت را در عرصه های داخلی و خاجری درنوردد.

جهاد دانشگاهی در آغاز پنجمین دهه حیاتش با همت و تلاش نخبگان، دانشمندان و دانشجویانش در تعامل با سایر دستگاه های دولتی و حکومتی و با امضای تفاهم نامه ها و موافقتنامه های مختلف نیازهای اقتصادی و روزمره بخشهای صنعتی، کشاورزی، اداری، قضایی، نظامی و انتظامی را تامین می کند.

این نهاد علمیِ برآمده از انقلاب فرهنگی به لطف حمایتهای مستمر رهبر فقید انقلاب و آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است به بزرگترین قطب  علمی، تحقیقاتی و فرهنگی کشور تبدیل شده است و دستاوردهای علمی و فناوری این نهاد اکنون به پلی بین دانشگاه و صنعت مبدل شده است.

طبق اساسنامه 15 ماده ای جهاد دانشگاه، این نهاد انقلابی و برآمده از انقلاب فرهنگی  در جهت تحقق اهداف انقلاب فرهنگی و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف و تکالیف تعیین شده اش را انجام می دهد.

اساسنامه این نهاد انقلابی یک بار در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۶۵ و بار دیگر در 22 آبان 1369 مورد بازنگری قرار گرفت. براساس این بازنگری ها جهاد دانشگاهی علاوه بر انجام فعالیتهای فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاهها به عنوان پلی بین دانشگاه و بخشهای صنعتی و خدماتی انتخاب شد.

هدف از تاسیس این ثمره انقلاب اسلامی پیشرفت مراکز علمی و گسترش کمی و کیفی تحقیقات در دانشگاه‌هاست. این نهاد با اعتقاد به این که تحقیقات، پشتوانه و اساس توسعه و رشد فناوری ملی است، گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها را در سطح جامعه از بدو تاسیس در مرداد 1359 سرلوحه سیاست‌ها و برنامه‌های خود قرار داده است.

امام خمینی در روز اول اردیبهشت ۱۳۵۹ یعنی چند روز پس از طرح مباحثی پیرامون تعطیلی دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی و سه ماه قبل از تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی و تشکیل بازوی اجرایی آن، طی سخنانی بر لزوم اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید کردند. ایشان در جمع اقشار مختلف مردم، دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه ها و سازمان های دانشجویی مسلمان سراسر کشور روند انقلاب فرهنگی را تشریح کردند.

رهبر فقید انقلاب اسلامی در این سخنرانی مهم در تشریح چرایی تعطیلی دانشگاهها و اعلام انقلاب فرهنگی گفتند: «دانشگاهها باید تغییر بنیانی کند و باید از نو ساخته بشود که جوانان ما را تربیت کنند به تربیتهای اسلامی. اگر تحصیل علم می کنند، در کنار آن تربیت اسلامی باشد، نه آنکه اینها را تربیت کنند به تربیتهای غربی. نه آنکه یک دسته به طرف غرب بکشانند جوانهای ما را و یک دسته به طرف شرق و یک دسته با اشخاصی که با ما جنگ دارند، بالفعل اشخاصی که ما را می خواهند در انحصار اقتصادی قرار بدهند، یا برای ما ادعا می کنند که ما شما را، حصار اقتصادی می کشیم دور شما، و دست و پا می کنند در این موارد، یک دسته از دانشگاهیهای ما، از جوانهای ما کمک به آنها نکنند.»

ایشان هشت سال بعد در فرمانی که تقریبا مصادف شد با دو ماه بعد از پذیرش قطعنامه 598 و قبول پایان جنگ هشت ساله از سوی امام امت یعنی در مهر 1367 سیاست های کلی نظام در دوران بازسازی را در 9 بند تبیین کردند. ایشان در ابتدای این فرمان نوشتند: «بر هیچ یک از مردم و مسؤولین پوشیده نیست که دوام و قوام جمهوری اسلامی ایران بر پایۀ سیاست نه شرقی و نه غربی استوار است و عدول از این سیاست، خیانت به اسلام و مسلمین و باعث زوال عزت و اعتبار و استقلال کشور و ملت قهرمان ایران خواهد بود.»

بنیانگذار جمهوری اسلامی در بند چهارم این فرمان که درباره خودکفایی علمی و تحقیقاتی کشور بود خطاب به مقامات مسؤول تاکید کردند: «مهم ترین عامل در کسب خودکفایی و بازسازی، توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی، و تمرکز و هدایت امکانات و تشویق کامل و همه جانبه مخترعین و مکتشفین و نیروهای متعهد و متخصص است که شهامت مبارزه با جهل را دارند و از لاک نگرش انحصاری علم به شرق و غرب درآمده و نشان داده اند که می توانند کشور را روی پای خود نگه دارند.»

این فرمان بعدها به فرمانی خطاب به جهاد دانشگاهی به عنوان متولی بخش علم و تحقیقات کشور تعبیر شد.

این نهاد علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور تاکنون شاهد سه رییس بوده است. مهندس محمد رحمتی، دکتر علی منتظری و دکتر حمیدرضا طیبی طی چهار دهه گذشته به عنوان روسای این نهاد انقلابی عهده دار پیاده سازی تکالیف و مسوولیتهای بزرگ بودند.

با وفات روح الله الموسوی الخمینی در تاریخ 13 خرداد 1368، آیت الله سیدعلی خامنه ای کمی قبل از 10 سالگی جهاد دانشگاهی رهبری انقلاب اسلامی را عهده دار شدند و از آن تاریخ تاکنون به انحاء مختلف حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام داشته اند.

دکتر علی منتظری، رییس قبلی جهاد دانشگاهی در گفت و گویی که در آغاز چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در مرداد 1390 با سایت khamenaei.ir انجام داد، حفظ و ارتقای روحیه و کار جهادی را از توصیه‌های همیشگی رهبر انقلاب به جوانان و مسؤولان کشور بیان کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ارتباط رهبر معظم انقلاب با نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را چطور ارزیابی می‌کنید، پاسخ داد: ارتباط جهاد با رهبر معظم انقلاب از نظر تاریخی دو برش کاملا متفاوت دارد. برش اول این ارتباط مربوط است به دوران ریاست‌جمهوری ایشان که هم‌زمان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم بر عهده داشتند، برش دوم آن نیز به دوران رهبری ایشان اختصاص دارد. در دوران ریاست‌جمهوری ایشان نکات جالبی از ارتباط و توجهشان به جهاد دانشگاهی وجود دارد. اولین آنها برمی‌گردد به حضور نمایندگان جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی.

وی ادامه داد: حضرت امام رحمة‌الله‌علیه در تاریخ 19 آذر سال 1363 طی نامه‌ای دستور تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر کردند. قرار بود در ترکیب اعضای شورا دو نفر دانشجو هم باشند. رهبر معظم انقلاب خدمت امام رحمه‌الله رسیدند و به این نکته اشاره ‌کردند که: «انتخاب این دو دانشجو کار سختی است، چراکه باید برای آن انتخابات برگزار کنیم در حالی که می‌توان این دو نفر را از جهاد دانشگاهی که یک نهاد علمی و انقلابی است، وارد شورا کرد تا این دو نفر بازتاب دهنده‌ی صداهای جریانات دانشجویی در شورا باشند.» بنابراین حضور دو نماینده از دانشجویان جهاد دانشگاهی در ترکیب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مرهون عنایت و توجه خاص ایشان به این مجموعه بود.

آیت الله خامنه ای  در دیدارها و سخنرانی‌های متعدد خود طی چهار دهه گذشته هرگاه صحبت از فرهنگ، تعهد، تخصص و نیروهای انقلابی به میان آمده است، گریزی به جهاد دانشگاهی و عملکرد درخشان این نهاد انقلابی زده‌اند .

مقام معظم رهبری در 11 شهریور 1369 یعنی در اولین سالگرد انتخابشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی که مصادف شد با پایان دهمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در دیدار با اعضای شورای مرکزی این نهاد انقلابی رویکردشان به این نهاد انقلابی را به صراحت بیان کردند.

ایشان بدون در نظر گرفتن تعارفات مرسوم گفتند: «حقیقت این است که ما در دانشگاههایمان، ابزار و وسایل لازم برای هدایت فکری این نسل جوان دانشجو، به قدر وافر و کافی نداریم و تفکر انقلابی، عمق و پختگی لازم را در دانشگاه پیدا نمیکند. این، واضح است به این معنا که اگر فرض کنیم کسی نسبت به انقلاب، هیچ معرفت یا اعتقادی نداشته باشد و وارد دانشگاه بشود، این‌طور نیست که ما مطمئن باشیم که این شخص، فردا که از دانشگاه بیرون می‌آید، فرد انقلابیِ مؤمنی بیرون آمده است؛ درست است؟ عکسش، مصادیقی دارد؛ مصادیق کمی هم ندارد. کسانی هستند که در محیطهای خانوادگی یا محیط شهری خودشان، به انقلاب و اسلام و مبانی انقلابی معتقدند؛ اما به دانشگاه که می آیند، کمرنگ می شود، یا بی تفاوت می شوند، یا - همان‌طور که اشاره کردند - جذب یک جاذبه‌های علی القاعده منافی با تفکر و حرکت انقلابی می شوند؛ اما آن طرف قضیه که متوقع است، وجود ندارد.»

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: «ما باید کاری بکنیم که در دانشگاه، وقتی دانشجو وارد شد، این‌جا به عنوان مرحله‌یی باشد تا همچنان‌که بر علم خود میافزاید، بر تفکر و بینش صحیح و خط درست و هدایت خودش هم بیفزاید. به نظر من، جهاد دانشگاهی میتواند در این کار، به نحو وافری سهیم باشد البته انجمنهای اسلامی، اگرخوب عمل بکنند؛ دفاتر نمایندگی، اگر پخته و کامل عمل بکنند، میتوانند سهم زیادی داشته باشند. اما آن سهمی که جهاد دانشگاهی، با توجه به امکانات و برنامه‌ریزیهای دقیق و نیز ثباتی که دارد، می تواند به عهده بگیرد، هیچ یک از آنها آن سهم را نمیتوانند به عهده بگیرند. این کار را باید شما جزو برنامه‌هایتان قرار بدهید؛ یعنی کار فرهنگی و هنریتان، در این جهت باشد؛ حتّی کار تحقیقیتان هم در این جهت باشد که جوانان دانشجو را در خط صحیح فکری و عملی هدایت بکند. بنابراین، من الان هم معتقدم که جهاد دانشگاهی را باید برای این منظور تقویت کرد. این منظور، منظور کاملاً عقلایی و متینی است.»

آیت الله خامنه ای تاکید کردند: «جهاد دانشگاهی، این‌طور نیست که ما رودربایستی کنیم، بگوییم چون یک عده جوان و علاقه‌مند هستند، باید تقویت بشوند. نه، باید برای منظورصحیحی تقویت بشود. آن منظور صحیح، همین نجات دانشجویان و هدایت این جریان جوانی است که وارد دانشگاه می شوند، یا بعد از دانشگاه بیرون می آیند و همه چیز ما به آنها نگاه میکند. اصلاً ما امید بسته‌ایم که مملکت را اینها اداره کنند. هدایت اینها در جهت صحیح فکری و عملی، کار بسیار مهمی است و جهاد می تواند سهم قابل توجه و عمده‌ای از این کار را برعهده بگیرد.»

ایشان علاوه بر دیدارهای متعدد با مسوولان این نهاد انقلابی با حضور در مراکز عملی زیرمجموعه حمایت خود از علم و تحقیقات را وارد فاز اجرایی کردند. نمونه چشمگیر آن بازدید حدود هفت ساعته ای بود که از دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی انجام دادند. رهبری در این دیدار که در مورخ 22 اردیبهشت سال 1382  انجام شد از نزدیک در جریان فعالیت‌های علمی، پژوهشی و پیشرفت‌های علمی این زیرمجموعه جهاددانشگاهی قرار گرفتند. این حضور طولانی مدت حاوی این پیام برای جامعه علمی کشور بود که رهبر انقلاب اهمیت ویژه ای برای پژوهش، تحقیقات و خلق علم قائل هستند.

مقام معظم رهبری علاوه بر آن سخنرانی تاریخی و این حضور فیزیکی طی چهار دهه گذشته بارها و بارها در دیدار با طبقات مختلف جامعه و مسوولان رده ها و قوای مختلف، بیانات متعددی درباره جهاد دانشگاهی و خدمات ارزنده این نهاد انقلابی بیان داشتند که مهمترین این بیانات مروبط به دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، دیدار با رییس فقید و فعلی موسسه رویان، اعضای شورای مرکزی جهاد دانشگاهی، مسؤولان لشکری و کشوری و ائمه جماعات است که محور همه این دیدارها اتکاء به توانایی‌ها و استعدادهای داخلی و سپردن امور به جوانان متعهد، مومن، متخصص و انقلابی است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)