میرنیوز

ایران از تقویت مناسبات با مجالس کشورهای جهان استقبال می‌کند

ایران از تقویت مناسبات با مجالس کشورهای جهان استقبال می‌کند 2020-07-09T11:57:42+04:30

به گزارش ایسنا ، نخستین نشست مجمع مجالس آسیایی (APA) در مورد شیوع کووید 19 با هدف همکاری بین المللی و اشتراک تجارب میان اعضای مجمع مجالس آسیایی، تحت حمایت ریاست دوره ای ترکیه بر این مجمع، به صورت آنلاین و با محوریت پیامدهای همه گیری بیماری کووید 19 در حوزه سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها در قاره آسیا و اقدامات پیشگیرانه برگزار شد و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ، ۱۹ تیر) به صورت ویدئویی سخنرانی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در این شرایط، دیپلماسی و همکاری پارلمانی، بیش از گذشته اهمیت می‌یابد و مجامع پارلمانی، مسئولیت بزرگی دارند. معتقدیم که با استفاده از چنین فرصت‌هایی، باید از طریق تعاملات چندجانبه پارلمانی، پیام‌های روشن و واحدی به جامعه بین‌المللی و ملت‌ها و در عین حال دولت‌ها، ارائه شود. ازسوی دیگر، از مسیر توانمندسازی و نقش‌آفرینی این مجامع با سایر نهادهای تاثیرگذار، میتوان اثرات منفیِ کرونا را کاهش داد.

محمدباقر قالیباف هم‌چنین در بخشی از سخنانش تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی ایران در دوره جدید، نه تنها از تقویت هرچه بیشتر مناسبات و رایزنی‌های مؤثر با مجالس کشورهای جهان استقبال می‌نماید، بلکه در صدد ارتقاء، گسترش و تعمیق روابط و تعاملات سازنده و دوستانه پارلمانی و گشودن فصل نوینِ همدلی، همکاری و همگرایی بیشتر – به ویژه - با مجالس آسیایی است و آمادگی کامل خود را برای کمک فعالانه و هدفمند به این امر مهم اعلام می‌کند.

متن این سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم


رؤسای محترم مجالس کشورهای آسیایی؛
نمایندگان محترم؛
خانم‌ها و آقایان،


در ابتدا صمیمانه‌ترین درودهای خویش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از تهران، پایتختِ جمهوری اسلامی ایران، تقدیم می‌دارم. این اولین اجلاس مجازی مجمع مجالس آسیایی و اولین مشارکت اینجانب در این مجمع ِمهم، در آغاز به کار دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.
مایلم مراتب قدردانی خود را از تلاش‌های مستمر اعضای پارلمان‌های عضو، از زمان شکل‌گیری این مجمع و ارتقای جایگاه آن ابراز نمایم. همچنین لازم می‌دانم از اقدامات و تلاش‌های برادرم، جناب آقای پروفسور شینتوپ، رئیس محترم مجلس ملی ترکیه، در ریاست دوره‌ای و از جناب آقای دکتر مجیدی، دبیرکل محترم مجمع مجالس آسیایی و همکاران محترم دبیرخانه، در برنامه‌ریزی این نشست قدردانی ‌نمایم. امیدوارم این نشست، گام مهمی در راستای کمک به پیشبرد اهداف مجمع مجالس آسیایی و همبستگی و تقویت همکاری های پارلمانی بین اعضاء در جلوگیری از همه‌گیری کووید ـ 19 و بازسازی اقتصاد منطقه آسیا، در این شرایط خاص باشد.

همکاران گرامی و ارجمند؛
رؤسای محترم پارلمان‌های آسیایی،


همانطور که اطلاع دارید، دنیای ما درحال تجربه یک دوره خاصی از تغییر و تحولات ناشی از همه‌گیری کووید ـ 19 است. در این شرایط سخت و پیچیده، هم فرصت‌های همکاری ایجاد شده و هم تهدیداتی متوجه دولت‌ها و ملت‌هاست که فراتر از محدوده‌های جغرافیایی می‌باشد. نادیده گرفتن خطرات و فرصت‌ها، نامناسب‌ترین واکنشی است که می‌توان در برابر چنین وضعیتی نشان داد.

در این شرایط، دیپلماسی و همکاری پارلمانی، بیش از گذشته اهمیت می‌یابد و مجامع پارلمانی، مسئولیت بزرگی دارند. معتقدیم که با استفاده از چنین فرصت‌هایی، باید از طریق تعاملات چندجانبه پارلمانی، پیام‌های روشن و واحدی به جامعه بین‌المللی و ملت‌ها و در عین حال دولت‌ها، ارائه شود. ازسوی دیگر، از مسیر توانمندسازی و نقش‌آفرینی این مجامع با سایر نهادهای تاثیرگذار، میتوان اثرات منفیِ کرونا را کاهش داد.

نمایندگان و هیات‌های محترم پارلمانی،

یکی از موضوعات مهمی که تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته، مسائل اقتصادی است. معتقدم مواجهه اصولی و توسعه‌گرا با مسائل اقتصادی و تجاری در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بین کشورها اهمیت زیادی دارد که ضرورت بازنگری و بازاندیشی راهبردهای مناسبات بازرگانی و تجاری برای بازسازی اقتصاد را ایجاب می نماید.

هم‌اکنون، بعد از گذشت چند ماه از مواجهه جهانی با ویروس کرونا، تجربه ارزشمندی برای کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی پدیدار شده و کمکِ کشورهای عضو در پاسخ به نیازهای بهداشتی، دارویی، تجهیزات و اشتراک تجارب در این خصوص، افق جدیدی را برای توسعه مناسبات اقتصادی از جمله در حوزه سلامت گشوده است که با بهره‌گیری و تعمیق و تنوع آن به سایر حوزه‌ها، قدرت انعطاف پذیری بیشتری را به چیدمان جدیدِ روابط تجاری و اقتصادی کشورها در شرایط کنونی و آینده، خواهد بخشید. به ویژه این که جهانِ پساکرونا، جهانی متفاوت از گذشته خواهد بود.

بدون تردید، نقش مجالس عضو و نحوه تعامل نظام قانونگذاران با چنین مسئله‌ای، اهمیت زیادی دارد. باید «دیپلماسی اقتصادی پارلمانی» و نقش آن را در پیشبرد رونق اقتصادی بین اعضاء پارلمان‌های آسیایی، مد نظر قرار داده و از آن حمایت کنیم. در این ارتباط، پیشنهاد می‌شود:


اول - دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی گزارش جامعی از نقش و ظرفیت‌های بالقّوه پارلمان‌های آسیایی برای نزدیک کردن افق‌های تجاری و اقتصادی کشورها و پارلمان‌ها و هم‌افزایی اقدامات میان آنها تهیه و ارائه کند.

دوم- بایستی محور اصلی قانونگذاری پارلمان‌ها در عصر پساکرونا، ارائه و تدوین چارچوب‌های قانونی، پیدا کردن راه‌حل‌های توسعه‌گرا، تسهیل‌گر و تسریع کننده روابط اقتصادی و حمایت از توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه، ایجاد سازوکارهای حمایتی و تشویقی، حمایت از ایجاد چارچوب‌های نوین در پلتفرم‌های جدید و جلوگیری از هر نوع محدودیت و جهت‌گیریهای غیرقانونی همچون تحریم‌های ظالمانه که مانع از گسترش روابط اقتصادی باشد، متمرکز شود. این امور وقتی شتاب می‌یابد که سیاست‌ها و اتخاذ رویکردهای جمعی ما در مسیر درستی قرار گیرند.

همکاران گرامی؛

جمهوری اسلامی ایرن در شمارِ اولین کشورهایی بود که با همه‌گیری ویروس خطرناک کرونا مواجه شد و با همّت همه مسئولان، ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورم به فوریت تشکیل شد که نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی نیز در آن، حضورِ فعال دارند. همچنین مجلس شورای اسلامی با رعایت تمامی الزامات پزشکی و پروتکل‌های مربوط، جلسات خود را به طور منظم برگزار می‌کند.

اما در زمانِ همه‌گیری این ویروس خطرناک، علیرغم فشارها و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای رفع یا کاهش تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه ملت‌ها، ازجمله ایران، سیاست فشار حداکثری امریکا در شرایط بحران کرونا – علیه ملت‌ها - همچنان رو به افزایش است و این مسأله، شرایط مبارزه با این ویروس خطرناک و تلاش‌های جمعی را تا حدودی با مشکل مواجه ساخته و ضرورت دارد که در بررسی مسائل مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، اقدام غیرانسانی آمریکا قویّاً محکوم شود.

نمایندگان و اعضای محترم شرکت کننده در کنفرانس،

با کمال تأسف، در شرایط پیچیده امروز، رژیم اشغالگر قدس در ادامه تشدید سیاست‌های توسعه طلبانه و طرح‌های اشغالگرانه خویش و بدون توجّه به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و مخالفت‌های جهانی، درصدد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی فلسطین است که این اقدام غیرقانونی، تجاوزی جدید به حقوق مسلّم ملت فلسطین خواهد بود که می‌تواند منشأ درگیری و کانون بحران جدید در منطقه گردد. مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از ملت فلسطین و محکومیت این نیّات ضدِ بشری و غیر مشروع، از مجامع بین‌المللی و به ویژه مجمع مجالس آسیایی می‌خواهد تا در قبال آن، مواضع قاطع اتخاذ کرده و از تمامی ساز و کارهای پارلمانی برای توقف فوری اقدامات اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی بهره جوید.

در پایان؛ تاکید می‌نمایم که مجلس شورای اسلامی ایران در دوره جدید، نه تنها از تقویت هرچه بیشتر مناسبات و رایزنی‌های مؤثر با مجالس کشورهای جهان استقبال می‌نماید، بلکه در صدد ارتقاء، گسترش و تعمیق روابط و تعاملات سازنده و دوستانه پارلمانی و گشودن فصل نوینِ همدلی، همکاری و همگرایی بیشتر – به ویژه - با مجالس آسیایی است و آمادگی کامل خود را برای کمک فعالانه و هدفمند به این امر مهم اعلام می‌کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)