میرنیوز

والدین آمریکایی، نگران ایمنی فرزندان خود در فضای مجازی‌

 والدین آمریکایی، نگران ایمنی فرزندان خود در فضای مجازی‌ 2024-02-17T10:14:41+03:30

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی پیامدهای سلامتی بدی برای نوجوانان و کودکان دارد که از میان آنها می‌توان به الگوهای ناسالم خواب، اعتماد به نفس پایین تا قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت سایبری اشاره کرد. تحقیقات هم همیشه رابطه‌ای بین استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی و سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب پیدا می‌کند.

این مسائل باعث نگرانی‌های بسیاری در میان کارشناسان بهداشت عمومی و مسئولان آمریکا شد و باعث شد که در سال 2023 «جراح کل آمریکا» توصیه‌نامه‌ای را به کنگره آمریکا بفرستد و در آن مدیران شبکه‌های اجتماعی را وادار به انجام اقدامات تهاجمی‌تر برای محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های ناشی از محصول‌شان کند.

جراح کل آمریکا در واقع رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکا و بدین‌ترتیب سخنگوی ارشد در خصوص مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. جراح کل از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نامزد و در صورت کسب رای اعتماد اکثریت سنای آمریکا به این سمت منصوب می‌شود. «ویوک مورتی» هم اکنون جراح کل آمریکاست که نوزدهمین جراح در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

با وجودی که این نگرانی‌ها برای همه والدین است، اما جامعه لاتین‌تبار آمریکا متوجه شده‌اند که در نتیجه استفاده از رسانه‌های اجتماعی در برابر چالش‌های سلامت روان بسیار آسیب‌پذیرند و نوجوانان‌شان بسیار بیشتر در معرض خطرات روانی قرار می‌گیرند. زیرا لاتین‌ها با نرخ بالاتری نسبت به آمریکایی‌های غیرلاتین از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و نسبت به گروه‌های نژادی و قومیتی دیگر درصد بیشتری از جمعیت‌شان در رده سنی 10 تا 18 ساله قرار دارد. علاوه براین، کودکان و نوجوانان لاتین‌تبار نسبت به سایر گروه‌های نژادی به خدمات بهداشت روانی دسترسی ندارند و در نتیجه آسیب‌های احتمالی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای آنها شدیدتر است.

این امر همچنین باعث شد که «شبکه امیدیار» به عنوان یک سازمان تغییر اجتماعی که در تلاش است تا عدم تعادل ساختاری در جامعه را اصلاح کند، به چند سازمان دیگر مأموریت دهد تا یک بررسی با هدف نگاهی تازه به استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان نوجوانان لاتین‌تبار انجام دهند.

شبکه امیدیار در سال 2004 توسط «پیر امیدیار»، بنیانگذار و رئیس ایرانی‌تبار eBay تاسیس و متعهد شده است که بیش از 1/5 میلیارد دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های انتفاعی در چندین حوزه سرمایه گذاری کمک مالی کند.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان نوجوانان و کودکان

نظرسنجی شبکه امیدیار نشان داد که لاتین‌تبارهای بین سنین 10 تا 18 سال زمان بسیار زیادی را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. در واقع 71 درصد از والدین لاتین‌تبار گزارش دادند که نوجوانان و کودکان آنها از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما تعداد نوجوانان بین 15 تا 18 سال در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از سنین دیگر است. این در حالی است که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در آمریکا ایالت به ایالت هم متفاوت است. به طور مثال والدین 66 درصد از والدین در ایالت‌های نیومکزیکو و تگزاس اعلام کرده‌اند که نوجوانان شان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در حالی که کالیفرنیا بیشترین تعداد با 73 درصد گزارش را در این زمینه داشته است.

در این نظرسنجی از والدینی که گزارش داده بودند نوجوانان و کودکان‌شان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، پرسیده شد که چقدر زمان را صرف این فضا می‌کنند. 71 درصد از آنها پاسخ دادند که ساعات متعددی در روز یا تقریبا به صورت مداوم. و این در حالی است که یک سوم والدین لاتین‌تبار گفتند که فرزندانشان تقریبا کل روز را در شبکه‌های اجتماعی هستند.

فقط 18 درصد از والدین گزارش دادند که فرزندان‌شان حداقل یک ساعت در روز و 11 درصد اعلام کردند که نوجوان یا کودک‌شان چند ساعت در هفته از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این آمار نگرانی‌ها را در مورد استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی در میان نوجوانان با توجه به ارتباط بین زمان بالای نگاه کردن به صفحه نمایش و پیامدهای بهداشت روانی ضعیف تشدید کرده است.

نگرانی والدین

والدین به شدت نگران تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان فرزندان خود هستند. نظرسنجی شبکه امیدیار از والدین در مورد سطح نگرانی آنها در مورد سلامت روان نوجوانانی که به طور منظم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، نشان داد که 44 درصد به شدت نگران و 27 درصد نگرانی متوسط دارند.

واکنش والدین

ویوک مورتی، جراح عمومی آمریکا، گفته است که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان مضر باشند. وی خاطرنشان کرد که کودکان در رسانه‌های اجتماعی در معرض محتوای مضر از جمله خشونت، محتوای جنسی و قلدری قرار می‌گیرند که همگی در افسردگی و سلامت روان نقش دارند.

76 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی شبکه امیدیار پس از شنیدن هشدار جراح عمومی آمریکا در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی، اظهار کردند که به احتمال زیاد محدودیت‌هایی را برای فرزندان خود ایجاد می‌کنند تا کمتر از این رسانه‌ها استفاده کنند و همچنین نظارت بیشتری روی آنها خواهند داشت. تنها یک درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که به احتمال خیلی کم اقدامی انجام دهند. این پیام مخصوصاً برای والدین در نیومکزیکو (81 درصد)، والدین با مدرک دانشگاهی کارشناسی و بالاتر (79 درصد) و والدین زیر 40 سال (79 درصد) متقاعدکننده بود.

این یک یافته امیدوارکننده است، زیرا این نظرسنجی نشان می‌دهد ارائه پیام‌های مبتنی بر واقعیت در مورد رابطه بین استفاده از رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان نوجوانان به والدین، انگیزه بیشتری به آنها خواهد داد تا اقدامات لازم و درست را برای محافظت از فرزندان خود انجام دهند. البته کارشناسان معتقدند که باید سازمان‌های حمایتی ایجاد شوند که روی بهبود رفاه کودکان و نوجوانان متمرکز باشند و از داده‌های تجربی و اطلاعات خط مشی برای هدف قرار دادن خانواده‌های لاتین‌تبار استفاده کنند.

والدین از مداخلات سیاسی حمایت می‌کنند

براساس این نظرسنجی، والدین لاتین‌تبار به طور عمده از رویکردهای سیاسی برای محافظت فرزندان‌شان در برابر خطرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی حمایت می‌کنند. به طور مثال، تقریبا همه آنها (97 درصد) از طرح تقویت استانداردهای ایمنی مورد نیاز برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حمایت کردند.

البته مطالعات نشان می‌دهد که میزان استقبال والدین از مداخلات سیاسی دولت در بحث ایمن سازی فضای رسانه‌های اجتماعی، بستگی معناداری با میزان سواد رسانه‌ای آنها دارد.

در ماه مارس 2023، طرح افزایش سواد رسانه‌ای در 17 ایالت آمریکا برگزار شد که با پاسخ‌های متفاوتی از هر ایالت هم مواجه شد. اکثر این ایالت‌ها خواستار ایجاد ساختارهای سواد رسانه‌ای در مدارس و حتی برگزاری کلاس‌های تخصصی سواد دیجیتال و ایمنی آنلاین شدند. مطالعات نشان می‌دهد که بالا رفتن سطح سواد رسانه‌ای در میان افراد باعث شده که دیدگاه‌های غلط خود را در مورد ایمنی اینترنت اصلاح کنند و بیشتر خواستار دخالت دولت در امر ایمن سازی اینترنت باشند.

به طور مشابه، 94 درصد از والدین لاتین‎تبار از طرح الزام شرکت‌های فناوری به ارزیابی بهتر و شفاف‌تر تأثیر محصولاتشان بر کودکان و ایجاد محدودیت‌های سنی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایشان حمایت می‌کنند. حتی 67 درصد آنها قویا از اصلاح سیاست حمایت در این زمینه حمایت می‌کنند.

والدین لاتین تبار همچنین به شدت از اینکه مدارس به خطرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی رسیدگی کنند، حمایت می‌کنند. به طور خاص، 93 درصد از آنها از گنجاندن دروس سواد رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال در برنامه درسی مدارس حمایت می‌کنند و 65 درصد به شدت معتقدند که همه کودکان باید از آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مطلع شوند و مهارت‌هایی برای استفاده ایمن‌تر از رسانه‌های اجتماعی کسب کنند.

منبع:  ایسکانیوز

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

«بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد

 «بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد
2024-05-19T20:32:44+03:30
جنبش اعتراضی موسوم به «Blockout ۲۰۲۴» از سوی فعالان فضای مجازی برای بایکوت کردن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که در مقابل کشتار مردم مظلوم غزه سکوت...

کابینه بحران‌زده

 کابینه بحران‌زده
2024-05-19T20:32:43+03:30
۲۲۵ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و شاهدیم نیرو‌های مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده‌ و شرایط در کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند

 پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند
2024-05-19T20:32:43+03:30
بعد از استقبال حسن یزدانی از رئیس‌جمهور، موج حملات سازماندهی‌شده سایبری‌های به سمت این قهرمان جهان و المپیک کشتی روانه شد.

درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه

 درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه
2024-05-19T20:32:42+03:30
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق از تجار ایرانی خواسته تا در راه اندازی خط تولید محصولات لبنی و ماشین آلات همراهی لازم را داشته باشند.

بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️

 بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️
2024-05-19T20:32:42+03:30
تعطیلی روزهای شنبه موضوعی است که طی روزهای اخیر در سطوح مختلف جامعه مورد بحث قرار گرفته و امروز نیز روزنامه‌های کشور به آن پرداخته‌اند.

با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید

 با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید
2024-05-19T20:32:41+03:30
با توجه به توان گسترده پدافند هوایی ارتش روسیه درون خاک اوکراین، پنتاگون در ماه آگوست ۲۰۲۲ میلادی تصمیم به ارسال موشک های ضد رادار هارم برای ارتش اوکراین گر...

اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!

 اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!
2024-05-19T20:32:41+03:30
مجری صهیونیستی اینترنشنال بارها در برنامه‌های خود، به حمایت تمام‌قد از اسرائیل پرداخته که نشان می‌دهد، این شبکه به مانند کارفرمایش، در سراشیبی سقوط انسانیت ...

هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران

 هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران
2024-05-19T20:32:40+03:30
سوار شدن بر اسب دروغ برای تولید فیک‌نیوز به روشی برای شبه‌رسانه‌های ضدایرانی تبدیل شده است، غافل از اینکه آن‌ها چیزی جز برده امپراتوری دروغ رسانه‌های معاند ...

نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی

 نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی
2024-05-19T20:32:39+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

ویروس زیبایی

 ویروس زیبایی
2024-05-19T20:32:39+03:30
سونامی جراحی‌های زیبایی در ایران، داد انجمن جراحان فوق تخصصی پلاستیک و زیبایی را هم درآورده است. روزانه هزاران صفحه مجازی پزشکان متخصص و غیرمتخصص، مردم را ت...

جواب تست هیچ‌کدام است

 جواب تست هیچ‌کدام است
2024-05-19T20:32:38+03:30
هرکس روزهای سخت رسیدن به دانشگاه را تجربه کرده، معمولا از کنکور با عنوان«غول» یاد می‌کند؛ غول بی‌شاخ و دمی که زور زیادی هم دارد و بسیاری از نوجوان...

اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال

 اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال
2024-05-19T20:32:37+03:30
سازمان اطلاعات سپاه با ورود به ده پرونده اقتصادی موفق به بازگرداندن چه میزان از اموال بیت المال شد؟

پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن

 پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن
2024-05-19T20:32:37+03:30
ایران در حال حاضر صادر‌کننده انواع سلاح به ده‌ها کشور دنیاست. برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل مشتری پر و پا قرص سلاح‌های ایرانی هستند و حالا بعد از ...

تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی

 تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی
2024-05-19T20:32:36+03:30
ساعت‌ها مثل برق و باد برای ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو می‌گذرد اما عضوی نیست یعنی هست ولی به خاک سپرده می‌شود به طوری که سالانه نزدیک به هفت هزار عضو قا...

اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!

 اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!
2024-05-19T20:32:36+03:30
علم صالح استاد مطالعات ایران و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا گفت: تل‌آویو امکان وارد شدن به یک آتش‌بس معنا دار را ندارد و امکان حمله به رفح را هم ...

ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد

 ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد
2024-05-19T20:32:36+03:30
بسیاری از عوامل اطراف ما در شبانه روز که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد به ماهواره‌ها وابسته اند و شکننده‌ بودن این موضوع در کشور و تحریم این حوزه توسط قدر...

بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل

 بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل
2024-05-19T20:32:35+03:30
سوخت CNG مهم‌ترین و کاربردی‌ترین جایگزین بنزین در کاهش ناترازی و واردات بنزین و همچنین مسیر معکوس کردن ناترازی و واردات بنزین به سمت مازاد بنزین و صادر...

چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟

 چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟
2024-05-19T20:32:35+03:30
موضوع استفاده از کارتخوان در مطب‌های پزشکی یکی از پربحث‌ترین اتفاقات این روزهای نظام سلامت کشور است.

افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!

 افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!
2024-05-19T20:32:34+03:30
پس از ادعای نقش علی جوانمردی و دستگاه امنیتی اقلیم کردستان در دستگیری روح‌ا...زم توسط رسانه‌های کُردی، پهلوی و جوانمردی به جان هم افتادند و دست به افشاگری ب...

اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد

 اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد
2024-05-19T20:32:34+03:30
رسانه‌های ضدانقلاب در حالی پروین موسوی را فعال سیاسی معرفی کرده‌اند که این فرد به‌جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین دستگیر و در یک روند قانونی محاکمه شده است.

از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه

 از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه
2024-04-14T11:46:51+03:30
صهیونیست ها تا چندی قبل از پیروزی قریب الوقوع و برگزاری جشن در نوار غزه خبر می دانند اما حالا پرده ها کنار رفته و مشخص شده رزمندگان مقاومت بخش های زیادی از ...

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه
2024-04-14T11:46:50+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه منتشر می‌شود.

چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان

 چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان
2024-04-14T11:46:49+03:30
اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشرکرده که نشان می‌دهد درآمد دولت از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲رقمی کمتر از۴۶ میلیارد تو...

۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند

 ۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند
2024-04-14T11:46:48+03:30
۱۶ مهر ۱۳۵۸ در حالی که تنها هفت ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، یک اتفاق خاص باعث شد تا پای صیاد شیرازی به مناطق عملیاتی کردستان باز شود. در آن روز خبر رسید ک...

لزوم هدایت نقدینگی به تولید

 لزوم هدایت نقدینگی به تولید
2024-04-14T11:46:47+03:30
کارشناسان و فعالان حوزه خو‌درو بر این باورند که تعلل در واردات خودرو، جهش قیمتی را در بازار پدیدار کرده و بار دیگر موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است

 تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است
2024-04-14T11:46:46+03:30
تأکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و جهش تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان و میدان دادن به مردم و بخش خصوصی واقعی نشان از این واقعیت دارد که تولید،...

نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!

 نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
2024-04-14T11:46:46+03:30
۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور آن موجب می‌شود حتی طبقات متوسط هم برای انجام این خدمات وام بگیرند.

کلید امیدآفرینی

 کلید امیدآفرینی
2024-04-14T11:46:45+03:30
هشدار رهبر معظم انقلاب در باره وحدت کلمه را باید جدی گرفت. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری کشور به آن نیازمند است. دشمن صهیونیستی به خود اجازه داده ...

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است

 لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
2024-04-14T11:46:44+03:30
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران را بهتر از چیزی که در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وج...

هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!

 هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!
2024-04-14T11:46:43+03:30
در سالهای اخیر شاخصی بنام H-index جهت ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین وزارت علوم و بهداشت قرار گرفته که باعث ایجاد فضای رقابتی بین اساتی...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)