میرنیوز

انتخابات، سنگر ملت

 انتخابات، سنگر ملت 2024-02-04T09:48:17+03:30

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعدالله زارعی طی یادداشتی نوشت: انتخابات 11 اسفند مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی زیر ذره‌بین دشمنان این ملت قرار دارد. استعمارگران غربی در طول حدود 200 سال گذشته بیشترین ضربه را از این ملت خورده‌اند؛ از نهضت تنباکو که با فتوای مرجعیت و با حمایت قاطع مردم بساط قرارداد ضدملی انحصار تنباکو و توتون برچیده شد تا امروز که مردم غزه با تأسی به انقلاب ایران در مقابل غرب و رژیم جنایتکار تحت حمایت آن ایستاده‌اند، غرب پی‌در‌پی از ملت ایران سیلی خورده و در هر سیلی یک گام به عقب پرت شده است. 

مهم‌ترین مسئله غرب در رابطه با ایران و انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم ایران در صحنه دفاع از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های دینی و انقلابی بوده است. غربی‌ها به‌خوبی می‌دانند که نه حمله نظامی و نه تحریم اقتصادی و نه ایجاد ائتلاف‌های ضدایرانی، هیچ‌کدام نمی‌توانند به نتیجه برسانند. تجربه 45 سال گذشته که انواعی از این اقدامات را به اجرا گذاشته‌اند به آنان یادآور می‌شود هیچیک از راه‌هایی که هر کدام کشورهایی را از پا درآورده‌اند، در مورد ملت ایران کارساز نیست.

 بر این اساس بعد از آنکه به تعبیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور نژادپرست وقت آمریکا «تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران» راه به جایی نبرد، نظریه «فروپاشی از درون» روی میز قرار گرفت. در این میان مقامات ابله آمریکا با اشاره به بعضی آشوب‌های طراحی و هدایت‌شده مدعی شدند به‌زودی در تهران جشن پایان انقلاب اسلامی را برگزار کرده و به ده‌ها سال مخمصه با ایران پایان می‌دهند البته آنان کاخ سفید را ترک کردند در حالی که در 1000 کیلومتر اطراف ایران هم امنیت نداشته و ترامپ در پایگاه عین‌الاسد عراق گفت «ناگزیریم برای اینکه شناخته نشویم، پرده‌های هواپیمای نظامی خود را بکشیم!»

ملت ایران در طول دو سده گذشته همواره نقش اساسی در به‌هم زدن نقشه‌ها و توطئه‌های غرب داشته است حتی آنگاه که در سطح کشورهای منطقه با مشکل اساسی مواجه شده‌اند پای امثال سید جمال‌الدین اسدآبادی‌ها و میرزامحمدتقی شیرازی‌ها که ایرانی بوده‌اند در میان بوده است. غرب برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر هیچ‌گاه نتوانسته برای دوره‌ای طولانی بر ایران مسلط شود. ملت در شدیدترین دوره‌های تاریخی مثل دهه‌های 1290 و 1300 که ایران گرفتار اشغال نظامی یا درگیر قحطی شدید بود، تسلیم نشد و هرگاه ضربه‌ای دریافت کرد با ضربه‌ای شدیدتر پاسخ داد. ایران در این دوره 200 ساله نهضت پشت نهضت را تجربه کرده است. در همه این نهضت‌ها، «مردم ایران» جوهر دینی و ملی خود را نشان داده‌اند. غرب با این ملت مشکل دارد و راه‌حلی هم برای آن ندارد، بنابراین خود این ملت را در آماج حملات قرار داده است. در زمان تحریم‌های شدید، خبرنگار از «مایک پمپئو» وزیر خارجه وقت آمریکا که طرحی 12 ماده‌ای علیه ملت ایران تهیه کرده بود، پرسید این تحریم‌ها در عمل مردم ایران و به‌خصوص طبقات کم‌درآمد را زیر فشار شدید قرار می‌دهد، چطور نام تحریم‌ها را تحریم جمهوری اسلامی گذاشته‌اید؟ پاسخ داد بله آنان زیر فشار شدید قرار می‌گیرند تا دست از حمایت از نظام سیاسی ایران بردارند! 

آمریکایی‌ها مدعی حمایت از دموکراسی یعنی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود هستند که البته حمایت مطلق از رژیم‌هایی که در 100 سال یک انتخابات هم نداشته‌اند، دروغ بودن این داعیه را نشان می‌دهد، در مواجهه با ایران، دموکراسی را دشمن خود می‌دانند چرا که مشارکت مردم ایران در تعیین سرنوشت خود بزرگ‌ترین مشکل غرب و به‌ویژه آمریکا در طول 100 سال اخیر بوده است. این مشارکت، قبل از انقلاب در قالب نهضت‌ها و پس از انقلاب، عمدتاً در قالب شرکت در انتخابات‌ها بوده است. این نشان می‌دهد از نظر آمریکا تعیین سرنوشت این مردم باید توسط آنان رقم بخورد، یعنی اختیار از مردم سلب و به آنان واگذار شود. محمدرضا شاه که از طریق انگلیس سرکار آمد و از طریق آمریکا مانده بود، می‌گوید در هنگام انتخابات دهه 1320 - و البته در دهه‌های پس از آن نیز - سفارت آمریکا یکی دو روز پیش از انتخابات، یک لیست 80 نفره و سفارت شوروی یک لیست 12 نفره را به نخست‌‌وزیر ایران تحویل داده و می‌گفتند اینها باید انتخاب شوند و مجلس ایران بدین‌‌صورت شکل می‌گرفت. حاصل چنین رژیم و چنین مجلسی هم معلوم بود اگر انگلیس یا آمریکا اراده می‌کردند قطعه‌ای از ایران جدا شود، مجلس ایران به آن رأی می‌داد و چه رسد به اینکه در مورد سایر شئون مردم ایران مثل امور مالی، امور نظامی، امور فرهنگی، امور صنعتی و علمی، امور اقتصادی، امور سیاسی و سیاست خارجی ایران نظری داشته باشند. بنابراین از منظر غرب، دموکراسی تعریف خاصی دارد و اگر منجر به حفظ منافع و اغراض غرب نباشد، یک جنگ تلقی می‌شود. 

به عبارت دیگر مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری، شوراها و... از منظر آمریکا و غرب میدان جنگ است و باید با تمام قوا در مقابل آن ایستاد. رویه غرب در مقابل حضور مردم ایران در انتخابات همیشه همین بوده است. انتخابات و شرکت مردم همیشه از سوی غرب محکوم شده و دموکراسی ایرانی به چالش کشیده شده چرا که این دموکراسی مقدمه حرکت عمیق‌تر و گسترده‌تر ایران به سمت استقلال و اقتدار بوده است. همین الان تمام بوق‌های غرب، ملت ایران را ابلهانه به عدم مشارکت در انتخابات فرامی‌خوانند چرا که  «کاهش مشارکت» از نظر غرب یعنی کاهش استقلال و اقتدار ایران. 

غرب گمان می‌کند آنان که در انتخابات شرکت نمی‌کنند با آنان در کاستن از استقلال و اقتدار ایران مشارکت می‌کنند و از این‌رو همواره شاهد بوده‌ایم حجم توطئه‌های غرب علیه ایران با میزان مشارکت مردم گره خورده و کم و زیاد شده است. مثلاً کاهش نسبی مشارکت مردم در انتخابات دور ششم ریاست‌جمهوری نسبت به دور پنجم (دوره اول و دوم ریاست‌جمهوری مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی) سبب تشدید فشار غرب به ایران گردید و دودش به چشم مردم ایران رفت، کمااینکه افزایش مشارکت در دوره‌های بعد غرب را به تأمل واداشت و حوادثی که در دوره‌ای برای افغانستان و عراق پیش آمد برای ایران پیش نیامد، کاملاً واضح بود که درصدی از کینه‌ای که غرب از ایران در دل داشت، علیه عراق و افغانستان در دل نداشت. در آن زمان غربی‌ها خط و نشان هم کشیدند و دولت و مجلس ایران هم همگرایی زیادی با غرب داشتند، اما در عین حال غرب جرأت عملی کردن تهدیدهای خود علیه ایران پیدا نکرد و این در حالی بود که ایران یک‌تنه شکست نظامی آمریکا و انگلیس در افغانستان و عراق را دنبال می‌کرد و دست اخر هم با میدان‌داری ملت‌های این دو کشور به اخراج نظامیان غرب از عراق و افغانستان منجر شد. 

الان هم غرب به خوبی می‌داند ایران در کنار مقاومت جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه ایستاده و  ابتدا در جریان عملیات 15 مهر طوفان‌الاقصی و سپس در جریان چهار ماه مقاومت غزه مهم‌ترین عامل منطقه‌ای در شکست سنگین رژیم غاصب است. همان‌طور که بایدن و نتانیاهو با صراحت و به‌طور علنی اعلام کرده‌اند، شکست رژیم اسرائیل در غزه، شکست راهبردی و جبران‌ناپذیر و پرپیامد غرب است. به همین دلیل رژیم صهیونیستی علی‌رغم ریسک بالای حمله به نیروهای ایرانی که تا پیش از این به جز در موارد معدود از آن اجتناب کرده بود، به طور پیاپی مرتکب شده و بایدن در نامه‌های پیاپی ایران را از حمایت از مردم غزه در جنگ با اسرائیل برحذر داشته است و علی‌رغم همه اینها همین دیروز رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل - موساد - اعلام کرد «جنگ در غزه به پایان رسیده و حماس در آن پیروز شده است.»

غرب می‌داند این پشتوانه مردمی است که جمهوری اسلامی را در میانه همه میدان‌های مهم منطقه به طرف پیروز تبدیل کرده است. 

بیشتر بخوانید

هیچ دولتی نمی‌تواند بدون داشتن پشتوانه محکم در صحنه‌های حساس حضور یافته و در آن به موفقیت برسد. اگر ایران اجازه نمی‌دهد در غرب آسیا هیچ رخدادی که مصالح و امنیت مسلمانان و مصالح و امنیت ایران را به خطر می‌اندازد، به وقوع بپیوندد، به واسطه حمایت قوی مردم است. اگر ایران از مقاومت یمن در حالی که پنجه در پنجه غرب افکنده حمایت می‌کند و مانع شکل‌گیری سیاست‌های ضداسلامی و ضدایرانی در آبراه دریای سرخ می‌شود، به واسطه حمایت جدی مردم ایران است. اگر ایران اجازه جاگیری دشمنان مسلمانان و دشمنان ایران در عراق نمی‌دهد و نظامیان آمریکایی را در پایگاه‌ها حبس کرده، به واسطه حمایت مردم ایران است. 

انتخابات پیش روی مجلسین خبرگان و شورای اسلامی از این حیث در کانون فشار دشمنان ملت ایران قرار گرفته است. نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقر است و انتخابات به تنهائی تأثیری در وضع یک نظام مستقر نمی‌گذارد اما در وضع ملت اثر می‌گذارد. انتخابات پیش‌رو میزان‌الحراره‌ای است که اگر در تراز باشد، دشمن را از فشار بر مردم مأیوس می‌کند و اگر نباشد، دشمنی علیه ملت افزایش می‌دهد. 

منبع: کیهان

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

«بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد

 «بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد
2024-05-19T20:32:44+03:30
جنبش اعتراضی موسوم به «Blockout ۲۰۲۴» از سوی فعالان فضای مجازی برای بایکوت کردن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که در مقابل کشتار مردم مظلوم غزه سکوت...

کابینه بحران‌زده

 کابینه بحران‌زده
2024-05-19T20:32:43+03:30
۲۲۵ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و شاهدیم نیرو‌های مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده‌ و شرایط در کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند

 پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند
2024-05-19T20:32:43+03:30
بعد از استقبال حسن یزدانی از رئیس‌جمهور، موج حملات سازماندهی‌شده سایبری‌های به سمت این قهرمان جهان و المپیک کشتی روانه شد.

درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه

 درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه
2024-05-19T20:32:42+03:30
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق از تجار ایرانی خواسته تا در راه اندازی خط تولید محصولات لبنی و ماشین آلات همراهی لازم را داشته باشند.

بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️

 بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️
2024-05-19T20:32:42+03:30
تعطیلی روزهای شنبه موضوعی است که طی روزهای اخیر در سطوح مختلف جامعه مورد بحث قرار گرفته و امروز نیز روزنامه‌های کشور به آن پرداخته‌اند.

با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید

 با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید
2024-05-19T20:32:41+03:30
با توجه به توان گسترده پدافند هوایی ارتش روسیه درون خاک اوکراین، پنتاگون در ماه آگوست ۲۰۲۲ میلادی تصمیم به ارسال موشک های ضد رادار هارم برای ارتش اوکراین گر...

اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!

 اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!
2024-05-19T20:32:41+03:30
مجری صهیونیستی اینترنشنال بارها در برنامه‌های خود، به حمایت تمام‌قد از اسرائیل پرداخته که نشان می‌دهد، این شبکه به مانند کارفرمایش، در سراشیبی سقوط انسانیت ...

هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران

 هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران
2024-05-19T20:32:40+03:30
سوار شدن بر اسب دروغ برای تولید فیک‌نیوز به روشی برای شبه‌رسانه‌های ضدایرانی تبدیل شده است، غافل از اینکه آن‌ها چیزی جز برده امپراتوری دروغ رسانه‌های معاند ...

نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی

 نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی
2024-05-19T20:32:39+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

ویروس زیبایی

 ویروس زیبایی
2024-05-19T20:32:39+03:30
سونامی جراحی‌های زیبایی در ایران، داد انجمن جراحان فوق تخصصی پلاستیک و زیبایی را هم درآورده است. روزانه هزاران صفحه مجازی پزشکان متخصص و غیرمتخصص، مردم را ت...

جواب تست هیچ‌کدام است

 جواب تست هیچ‌کدام است
2024-05-19T20:32:38+03:30
هرکس روزهای سخت رسیدن به دانشگاه را تجربه کرده، معمولا از کنکور با عنوان«غول» یاد می‌کند؛ غول بی‌شاخ و دمی که زور زیادی هم دارد و بسیاری از نوجوان...

اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال

 اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال
2024-05-19T20:32:37+03:30
سازمان اطلاعات سپاه با ورود به ده پرونده اقتصادی موفق به بازگرداندن چه میزان از اموال بیت المال شد؟

پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن

 پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن
2024-05-19T20:32:37+03:30
ایران در حال حاضر صادر‌کننده انواع سلاح به ده‌ها کشور دنیاست. برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل مشتری پر و پا قرص سلاح‌های ایرانی هستند و حالا بعد از ...

تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی

 تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی
2024-05-19T20:32:36+03:30
ساعت‌ها مثل برق و باد برای ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو می‌گذرد اما عضوی نیست یعنی هست ولی به خاک سپرده می‌شود به طوری که سالانه نزدیک به هفت هزار عضو قا...

اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!

 اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!
2024-05-19T20:32:36+03:30
علم صالح استاد مطالعات ایران و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا گفت: تل‌آویو امکان وارد شدن به یک آتش‌بس معنا دار را ندارد و امکان حمله به رفح را هم ...

ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد

 ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد
2024-05-19T20:32:36+03:30
بسیاری از عوامل اطراف ما در شبانه روز که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد به ماهواره‌ها وابسته اند و شکننده‌ بودن این موضوع در کشور و تحریم این حوزه توسط قدر...

بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل

 بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل
2024-05-19T20:32:35+03:30
سوخت CNG مهم‌ترین و کاربردی‌ترین جایگزین بنزین در کاهش ناترازی و واردات بنزین و همچنین مسیر معکوس کردن ناترازی و واردات بنزین به سمت مازاد بنزین و صادر...

چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟

 چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟
2024-05-19T20:32:35+03:30
موضوع استفاده از کارتخوان در مطب‌های پزشکی یکی از پربحث‌ترین اتفاقات این روزهای نظام سلامت کشور است.

افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!

 افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!
2024-05-19T20:32:34+03:30
پس از ادعای نقش علی جوانمردی و دستگاه امنیتی اقلیم کردستان در دستگیری روح‌ا...زم توسط رسانه‌های کُردی، پهلوی و جوانمردی به جان هم افتادند و دست به افشاگری ب...

اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد

 اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد
2024-05-19T20:32:34+03:30
رسانه‌های ضدانقلاب در حالی پروین موسوی را فعال سیاسی معرفی کرده‌اند که این فرد به‌جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین دستگیر و در یک روند قانونی محاکمه شده است.

از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه

 از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه
2024-04-14T11:46:51+03:30
صهیونیست ها تا چندی قبل از پیروزی قریب الوقوع و برگزاری جشن در نوار غزه خبر می دانند اما حالا پرده ها کنار رفته و مشخص شده رزمندگان مقاومت بخش های زیادی از ...

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه
2024-04-14T11:46:50+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه منتشر می‌شود.

چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان

 چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان
2024-04-14T11:46:49+03:30
اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشرکرده که نشان می‌دهد درآمد دولت از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲رقمی کمتر از۴۶ میلیارد تو...

۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند

 ۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند
2024-04-14T11:46:48+03:30
۱۶ مهر ۱۳۵۸ در حالی که تنها هفت ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، یک اتفاق خاص باعث شد تا پای صیاد شیرازی به مناطق عملیاتی کردستان باز شود. در آن روز خبر رسید ک...

لزوم هدایت نقدینگی به تولید

 لزوم هدایت نقدینگی به تولید
2024-04-14T11:46:47+03:30
کارشناسان و فعالان حوزه خو‌درو بر این باورند که تعلل در واردات خودرو، جهش قیمتی را در بازار پدیدار کرده و بار دیگر موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است

 تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است
2024-04-14T11:46:46+03:30
تأکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و جهش تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان و میدان دادن به مردم و بخش خصوصی واقعی نشان از این واقعیت دارد که تولید،...

نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!

 نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
2024-04-14T11:46:46+03:30
۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور آن موجب می‌شود حتی طبقات متوسط هم برای انجام این خدمات وام بگیرند.

کلید امیدآفرینی

 کلید امیدآفرینی
2024-04-14T11:46:45+03:30
هشدار رهبر معظم انقلاب در باره وحدت کلمه را باید جدی گرفت. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری کشور به آن نیازمند است. دشمن صهیونیستی به خود اجازه داده ...

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است

 لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
2024-04-14T11:46:44+03:30
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران را بهتر از چیزی که در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وج...

هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!

 هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!
2024-04-14T11:46:43+03:30
در سالهای اخیر شاخصی بنام H-index جهت ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین وزارت علوم و بهداشت قرار گرفته که باعث ایجاد فضای رقابتی بین اساتی...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)