میرنیوز

نوبل صلح برای جنگ!

 نوبل صلح برای جنگ! 2023-12-12T09:52:11+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در برنامه‌ای که یکشنبه شب در نروژ برگزار شد، نرگس محمدی با صراحت بیشتری به سوی طرح آرزوهایش رفت؛ به گونه‌ای که در متن پیام وی از تعابیری استفاده شد که نمی‌توانست معنایی جز درخواست عاجزانه از دولت‌های غربی برای حمله نظامی به ایران داشته باشد. مراسم اهدای جایزه صلح نوبل به یکی از فعالان جریان برانداز در نروژ به یک محفل دورهمی برای شکست‌خوردگان سیاسی سال گذشته تبدیل شد. با این در همین دورهمی نیز کلکسیونی از مواضع خائنانه و ضدملی از سوی چهره‌های اپوزیسیون طرح شد؛ مواضعی که بار دیگر و با صراحت بیشتری نشان‌دهنده عمق آرزوی براندازان ایرانی برای ویرانی کشورمان بود.

التماس به غرب برای حمله نظامی به ایران

مهر ‌ماه سال جاری و یک روز قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و سپس نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس در غزه و به خاک و خون کشیده شدن هزاران کودک، خبر اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی منتشر شد. وی در نخستین اظهاراتش پس از اعلام خبر اعطای این جایزه به وی، طی نامه‌ای خطاب به اهدا‌کنندگان جایزه صلح نوبل، پس از تشکر بابت دریافت جایزه و فراخواندن آنها به ادامه حمایت از جریان آشوب‌طلب موسوم به «زن، زندگی، آزادی» خواستار لغو ریاست ایران بر مجمع اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل شد. نرگس محمدی در آن نامه نوشت: «ریاست چنین رژیمی بر مجمع اجتماعی سازمان ملل متحد که نهاد پشتوانه حقوق‌بشر است، ابهام‌آفرین و ناامیدکننده است و انتظار می‌رود جمهوری‌اسلامی با قاطعیت و صراحت از این مسند کنار گذاشته شود». 

نامه نرگس محمدی واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در پی داشت و او مجبور شد برای کم کردن فشارهای منفی ایجادشده، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به اتفاقاتی که در غزه در حال وقوع است، واکنش نشان دهد اما موضع او صرفا محدود به محکومیت اساس جنگ و پایان دادن به آن بود جالب اینکه او در این بیانیه از رژیم صهیونیست نام نبرد.

با این حال در برنامه‌ای که یکشنبه شب در نروژ برگزار شد، نرگس محمدی با صراحت بیشتری به سوی طرح آرزوهایش رفت؛ به گونه‌ای که در متن پیام وی از تعابیری استفاده شد که نمی‌توانست معنایی جز درخواست عاجزانه از دولت‌های غربی برای حمله نظامی به ایران داشته باشد.

در بخشی از پیام وی با اشاره اینکه «دولت‌ها و سازمان ملل آنچنان که ضروری و سزاوار می‌نمود اهتمام جدی، انسجام عملی و رویکرد پیش‌برنده برای حمایت معطوف به پیروزی مردم نداشته‌اند» آمده است: «سیاست‌ها و راهبردهای دولت‌های غربی» برای تحقق دموکراسی در ایران «سطحی» بوده است. طرح این موضع فراتر از آنکه تکرار موضع آشنای بازیگران مورد حمایت غرب در صنعت حقوق بشر برای فشار وارد کردن به ملت‌ها و مشروعیت بخشیدن به دخالت خارجی است این سوال را مطرح می‌کند؛ انتظار نرگس محمدی از دولت‌ها و نهادهای خارجی چه بوده است؟ در شرایطی که دولت‌ها و نهادهای مدنظر این فعال به اصطلاح حقوق بشر سنگین‌ترین رژیم تحریم‌ها را به مردم ایران تحمیل کرده‌اند و به دنبال شکنجه اقتصادی ایرانیان هستند، او چه سیاست و راهبردی را مدنظر دارد که شامل صفت «سطحی» نباشد؟ پاسخ بسیار روشن است، چرا که تنها گزینه‌ای که همواره در سطحی بالاتر از تحریم اقتصادی، در میان تهدیدهای آمریکا و دیگر دولت‌های غربی دیده می‌شود «جنگ» است. تجربه تاریخی چهره‌سازی از بسیاری افراد بومی کشورها به عنوان رهبر مبارزات، فعالان حقوق بشر و... نیز همواره گواهی بر این واقعیت است که غربی‌ها تلاش می‌کنند گزینه نامشروع تجاوز نظامی به دیگر ملت‌ها را با بهره‌گیری از بازیگران اینچنینی مشروع جلوه دهند.

برنده جایزه صلح نوبل در ادامه پیام خود برای نرمال‌سازی بیش از پیش تجاوز و مداخله خارجی در زندگی ایرانیان با طرح اینکه «حقوق بشر در خلأ اتفاق نمی‌افتد» دولت‌های غربی را به «اتخاذ راهبردهای سرگردان معطوف به استمرار حکومت جمهوری اسلامی» محکوم می‌کند که باعث به تاخیر افتادن دموکراسی و حقوق بشر می‌شود! موضعی که حداقل در برهه زمانی فعلی بیش از پیش نشان از رسوایی این سیرک داشت، چرا که این موضع نرگس محمدی در حالی طرح می‌شد که دولت‌های مدنظر وی این روزها نه تنها با تمام قدرت مانع پایان بزرگ‌ترین نسل‌کشی معاصر در غزه شده‌اند که حمایت حداکثری نیز از رژیم کودک‌کش صهیونیستی دارند. چنانکه ترس محمدی و دیگر بازیگران صنعت حقوق بشر حتی در نام بردن از رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت جنایت‌پیشه در تراژدی غزه گویای این واقعیت است که نگاه این بازیگران به حقوق بشر حتی در ظاهر امر هم نمی‌تواند از محدوده تعریف‌شده کارفرمایان‌شان فراتر رود.

نرگس محمدی در ادامه متنی که برای این جلسه آماده کرده برای توجیه دعوتش از دولت‌های بیگانه به مداخله بیشتر (جنگ) در ایران به مفهوم «حاکمیت ملی» و «حق تعیین سرنوشت» نیز متعرض می‌شود تا اشغال فرضی ایران را هم برای تحقق اهدافش مشروع جلوه دهد. او با مشروط کردن این 2 اصل به آنچه «صلح پایدار جهانی» خوانده است، ایران را از دارا بودن چنین حقی مستثنی می‌کند.

ادبیات آشنای محمدی در چند دهه گذشته بارها از سوی دیگر بازیگران صنعت حقوق بشر تکرار و در بعضی موارد همچون لیبی نیز به آزمون گذاشته شده است. تجربه امروز لیبی پس از حمله نظامی ناتو (در پوشش دفاع از حقوق بشر و آزادی مردم) این کشور را که روزگاری بالاترین شاخصه‌های رفاهی و اقتصادی آفریقا را داشت به نقطه‌ای رسانده که دیگر ملل آفریقایی از سرنوشتش الگو بگیرند. محمدی در ادامه این متن به درستی «شیرین عبادی» را «استاد» خود می‌خواند و در عمل نیز مانند عبادی که او هم روزگاری با دریافت این جایزه صلح توسط رسانه‌های غربی برجسته و تبلیغ شد کارویژه هموارسازی مسیر افزایش فشار اقتصادی و نظامی به ایران را پیگیری کرد. شیرین عبادی در سال‌های اخیر در شرایطی که بسیاری از مردم در فشار معیشتی هستند، در پارلمان اروپا درخواست افزایش تحریم‌ها علیه ایران را کرده بود.

قاب فضاحت با حضور تجزیه‌طلبان

مراسم اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی که با حضور همسر و فرزندان وی در نروژ برگزار ‌شد حضار دیگری نیز داشت که شناخته‌شده‌ترین آنها عبدالله مهتدی، رهبر گروهک تروریست و تجزیه‌طلب کومله بود. در آغوش کشیدن این تروریست بدنام توسط تقی رحمانی (همسر نرگس محمدی) رسوایی و بی‌وطنی براندازان ایرانی را بیش از پیش مشهود ساخت.

در حالی که محمدی در پیامش آمریکا و دولت‌های غربی را به حمله نظامی به ایران و از بین بردن «حاکمیت ملی» کشورمان تشویق کرده بود، همسر وی نیز با به آغوش کشیدن یک تجزیه‌طلب نام‌آشنا نشان داد حتی حفظ تمامیت ارضی ایران را هم به عنوان یک خط قرمز سیاسی قبول ندارد.

گلشیفته فراهانی از دیگر حضار این جلسه که سال گذشته در ائتلاف رهبری براندازان کنار فرزند شاه مخلوع و عبدالله مهتدی نشسته بود هم در حاشیه این جلسه در پاسخ به صحبت مهتدی که گفته بود: «ما با هم هم‌پیمان بودیم» جواب داد: «همیشه و تا ابد هم‌پیمان هستیم» تا جای تردیدی نسبت به همراهی براندازان با ایده تجزیه‌طلبی باقی نگذارد.

نهایتا و پس از بی‌اعتباری سکه براندازی که خود را در شکست فراخوان سالگرد اغتشاشات پارسال نشان داد، دورهمی اسلو را می‌توان تقلایی برای موضوعیت بخشیدن به چهره‌های شکست‌خورده دانست. آنها البته برای اینکه سکه خود را کمی معتبر کنند ضدایرانی‌ترین مواضع را در کنار تجزیه‌طلبان اتخاذ کردند.

منبع: روزنامه وطن امروز

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

«بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد

 «بلاک سلبریتی‌ها» تیری که به سمت غرب کمانه کرد
2024-05-19T20:32:44+03:30
جنبش اعتراضی موسوم به «Blockout ۲۰۲۴» از سوی فعالان فضای مجازی برای بایکوت کردن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که در مقابل کشتار مردم مظلوم غزه سکوت...

کابینه بحران‌زده

 کابینه بحران‌زده
2024-05-19T20:32:43+03:30
۲۲۵ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و شاهدیم نیرو‌های مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده‌ و شرایط در کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند

 پهلوان پنبه‌ها این بار پادشاه کشتی را هدف گرفتند
2024-05-19T20:32:43+03:30
بعد از استقبال حسن یزدانی از رئیس‌جمهور، موج حملات سازماندهی‌شده سایبری‌های به سمت این قهرمان جهان و المپیک کشتی روانه شد.

درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه

 درخواست عراق از تجار ایرانی برای راه اندازی کارخانه
2024-05-19T20:32:42+03:30
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق از تجار ایرانی خواسته تا در راه اندازی خط تولید محصولات لبنی و ماشین آلات همراهی لازم را داشته باشند.

بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️

 بررسی مطبوعات روز/ پرونده تعطیلی شنبه همچنان باز ️
2024-05-19T20:32:42+03:30
تعطیلی روزهای شنبه موضوعی است که طی روزهای اخیر در سطوح مختلف جامعه مورد بحث قرار گرفته و امروز نیز روزنامه‌های کشور به آن پرداخته‌اند.

با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید

 با ناکام‌ترین سلاح آمریکایی در جنگ اوکراین آشنا شوید
2024-05-19T20:32:41+03:30
با توجه به توان گسترده پدافند هوایی ارتش روسیه درون خاک اوکراین، پنتاگون در ماه آگوست ۲۰۲۲ میلادی تصمیم به ارسال موشک های ضد رادار هارم برای ارتش اوکراین گر...

اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!

 اعتراف مجری اینترنشنال به اینکه یک اسرائیلی به تمام معناست!
2024-05-19T20:32:41+03:30
مجری صهیونیستی اینترنشنال بارها در برنامه‌های خود، به حمایت تمام‌قد از اسرائیل پرداخته که نشان می‌دهد، این شبکه به مانند کارفرمایش، در سراشیبی سقوط انسانیت ...

هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران

 هرانا؛ چرک‌نویس گزارش‌های دروغ حقوق بشری درباره ایران
2024-05-19T20:32:40+03:30
سوار شدن بر اسب دروغ برای تولید فیک‌نیوز به روشی برای شبه‌رسانه‌های ضدایرانی تبدیل شده است، غافل از اینکه آن‌ها چیزی جز برده امپراتوری دروغ رسانه‌های معاند ...

نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی

 نگاهی به مطبوعات روز/ آدرس غلط جمعیتی
2024-05-19T20:32:39+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

ویروس زیبایی

 ویروس زیبایی
2024-05-19T20:32:39+03:30
سونامی جراحی‌های زیبایی در ایران، داد انجمن جراحان فوق تخصصی پلاستیک و زیبایی را هم درآورده است. روزانه هزاران صفحه مجازی پزشکان متخصص و غیرمتخصص، مردم را ت...

جواب تست هیچ‌کدام است

 جواب تست هیچ‌کدام است
2024-05-19T20:32:38+03:30
هرکس روزهای سخت رسیدن به دانشگاه را تجربه کرده، معمولا از کنکور با عنوان«غول» یاد می‌کند؛ غول بی‌شاخ و دمی که زور زیادی هم دارد و بسیاری از نوجوان...

اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال

 اقدام سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال
2024-05-19T20:32:37+03:30
سازمان اطلاعات سپاه با ورود به ده پرونده اقتصادی موفق به بازگرداندن چه میزان از اموال بیت المال شد؟

پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن

 پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی در نیم‌قرن
2024-05-19T20:32:37+03:30
ایران در حال حاضر صادر‌کننده انواع سلاح به ده‌ها کشور دنیاست. برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل مشتری پر و پا قرص سلاح‌های ایرانی هستند و حالا بعد از ...

تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی

 تصمیم در باریکه راه مـرگ و زنــدگی
2024-05-19T20:32:36+03:30
ساعت‌ها مثل برق و باد برای ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو می‌گذرد اما عضوی نیست یعنی هست ولی به خاک سپرده می‌شود به طوری که سالانه نزدیک به هفت هزار عضو قا...

اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!

 اسرائیل در صورت حمله به رفح یا آتش‌بس، باخته است!
2024-05-19T20:32:36+03:30
علم صالح استاد مطالعات ایران و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا گفت: تل‌آویو امکان وارد شدن به یک آتش‌بس معنا دار را ندارد و امکان حمله به رفح را هم ...

ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد

 ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد
2024-05-19T20:32:36+03:30
بسیاری از عوامل اطراف ما در شبانه روز که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد به ماهواره‌ها وابسته اند و شکننده‌ بودن این موضوع در کشور و تحریم این حوزه توسط قدر...

بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل

 بنزین‌خواری ۹ میلیارد دلاری  پرمصر‌ف‌های تو‌لید داخل
2024-05-19T20:32:35+03:30
سوخت CNG مهم‌ترین و کاربردی‌ترین جایگزین بنزین در کاهش ناترازی و واردات بنزین و همچنین مسیر معکوس کردن ناترازی و واردات بنزین به سمت مازاد بنزین و صادر...

چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟

 چرا برخی پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند؟
2024-05-19T20:32:35+03:30
موضوع استفاده از کارتخوان در مطب‌های پزشکی یکی از پربحث‌ترین اتفاقات این روزهای نظام سلامت کشور است.

افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!

 افشاگری گسترده فرقه پهلوی و جوانمردی علیه یکدیگر!
2024-05-19T20:32:34+03:30
پس از ادعای نقش علی جوانمردی و دستگاه امنیتی اقلیم کردستان در دستگیری روح‌ا...زم توسط رسانه‌های کُردی، پهلوی و جوانمردی به جان هم افتادند و دست به افشاگری ب...

اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد

 اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد
2024-05-19T20:32:34+03:30
رسانه‌های ضدانقلاب در حالی پروین موسوی را فعال سیاسی معرفی کرده‌اند که این فرد به‌جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین دستگیر و در یک روند قانونی محاکمه شده است.

از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه

 از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه
2024-04-14T11:46:51+03:30
صهیونیست ها تا چندی قبل از پیروزی قریب الوقوع و برگزاری جشن در نوار غزه خبر می دانند اما حالا پرده ها کنار رفته و مشخص شده رزمندگان مقاومت بخش های زیادی از ...

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه
2024-04-14T11:46:50+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه منتشر می‌شود.

چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان

 چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان
2024-04-14T11:46:49+03:30
اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشرکرده که نشان می‌دهد درآمد دولت از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲رقمی کمتر از۴۶ میلیارد تو...

۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند

 ۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند
2024-04-14T11:46:48+03:30
۱۶ مهر ۱۳۵۸ در حالی که تنها هفت ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، یک اتفاق خاص باعث شد تا پای صیاد شیرازی به مناطق عملیاتی کردستان باز شود. در آن روز خبر رسید ک...

لزوم هدایت نقدینگی به تولید

 لزوم هدایت نقدینگی به تولید
2024-04-14T11:46:47+03:30
کارشناسان و فعالان حوزه خو‌درو بر این باورند که تعلل در واردات خودرو، جهش قیمتی را در بازار پدیدار کرده و بار دیگر موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است

 تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است
2024-04-14T11:46:46+03:30
تأکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و جهش تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان و میدان دادن به مردم و بخش خصوصی واقعی نشان از این واقعیت دارد که تولید،...

نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!

 نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
2024-04-14T11:46:46+03:30
۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور آن موجب می‌شود حتی طبقات متوسط هم برای انجام این خدمات وام بگیرند.

کلید امیدآفرینی

 کلید امیدآفرینی
2024-04-14T11:46:45+03:30
هشدار رهبر معظم انقلاب در باره وحدت کلمه را باید جدی گرفت. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری کشور به آن نیازمند است. دشمن صهیونیستی به خود اجازه داده ...

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است

 لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
2024-04-14T11:46:44+03:30
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران را بهتر از چیزی که در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وج...

هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!

 هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!
2024-04-14T11:46:43+03:30
در سالهای اخیر شاخصی بنام H-index جهت ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین وزارت علوم و بهداشت قرار گرفته که باعث ایجاد فضای رقابتی بین اساتی...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)