میرنیوز

گفت‌وگوی تسنیم با کارگردان موفق جشنواره تئاتر فجر / چرا "ژنرال"‌ ۳ تندیس جشنواره ‌را کسب کرد؟ + تصاویر

 گفت‌وگوی تسنیم با کارگردان موفق جشنواره تئاتر فجر / چرا "ژنرال"‌ ۳ تندیس جشنواره ‌را کسب کرد؟ + تصاویر 2021-02-12T08:29:58+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم در چابهار، درخشش تئاتر خیابانی "ژنرال" اثر "سعید بادینی" هنرمند نام‌آشنای عرصه تئاتر استان سیستان و بلوچستان در  سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بهانه‌ای شد تا برای گفت‌وگو سراغ این هنرمند برویم و با وی به گفت‌وگو بپردازیم. 

سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش «ژنرال»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده را در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب دریافت کرد. همچنین در بخش مسابقه تئاتر خیابانی "سرباز انقلاب"، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی برای کارگردانی این نمایش به بادینی تعلق گرفت. همچنین در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش برگزیده نیز به این هنرمند سیستان و بلوچستان اهدا شد.

متروی تهران هم در راستای حمایت از آثار متناسب با مسئولیت‌های این نهاد، از نمایش خیابانی «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی، نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی و نمایش «پاشوره» به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی تقدیر کرد.

استان سیستان و بلوچستان , جشنواره تئاتر فجر ,

بادینی به طور حرفه‌ای تئاتر را از سال 88 شروع کرده و در زمینه‌های بازیگری، نویسندگی و کارگردانی ورود کرده، به طور کلی در همه رشته‌های آن فعالیت داشته و نمایشنامه‌های همه نمایشنامه‌هایی که کارگردانی کرده را خودش نوشته و خودش هم در همه آنها بازی کرده است.

این هنرمند طی سال‌های اخیر در جشنواره‌های زیادی از جمله جشنواره‌های فتح خرمشهر، مقاومت، بین‌المللی مریوان، سراسری سوره و ماه، فصل زندگی، رضوی و انواع جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای شرکت کرده است. اتفاقات زیادی هم در این میان برای او رقم خورده است؛ برای مثال در بیست و سومین دوره جشنواره سراسری "سوره و ماه" جایزه برگزیده دوم بازیگری مرد را دریافت کرد و جایزه برگزیده سوم کارگردانی نیز در همین جشنواره نصیبش شد؛ همچنین برگزیده اول نویسندگی در جشنواره رضوی، برگزیده مقام اول بازیگری و مقام اول کارگردانی در جشنواره استانی سیستان و بلوچستان را نیز دریافت کرده و در واقع امسال که خیلی از هنرمندان کم کار شده‌اند او تا توانست کار هنری کرد.

هرمزگان برگزیده بخش موسیقی تئاتر صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شد

سعید بادینی بازیگر نقش حاج قاسم سلیمانی در نمایش ژنرال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر به عنوان بازیگر در کاری مشترک با آقای هوتن شکیبا حضور داشتم؛ در بخش نویسندگی جایزه اول نویسندگی جشنواره رضوی را دریافت کرده‌ام و جایزه سوم نویسندگی در جشنواره اقتباسی "گام دوم" که یک جشنواره تخصصی بود و آن هم سال پیش در مشهد برگزار شد را دریافت کردم و امسال هم کتابم چاپ شد که یک نمایشنامه به اسم "بی‌مصرف‌ها" بود و تاکنون اجراهای عموم زیادی هم رفته‌ام.

این هنرمند عرصه تئاتر اظهار داشت: 28 سال سن و مدرک کارشناسی مهندسی عمران دارم و  9 سال پشت سر هم فعالیت مداوم تئاتر داشته‌ام و امسال هم با وجود شرایط شیوع کرونا از همه سال‌ها فعال‌تر بودم؛ تقریباً تنها کسی بودم که در این مدت در سیستان و بلوچستان به طور فعال کار تئاتر می‌کردم و شش تندیس هم به ارمغان آوردم.

استان سیستان و بلوچستان , جشنواره تئاتر فجر ,

بادینی بیان کرد: در سال جاری جشنواره‌ای برگزار شد به اسم "تئاترمان"(تئاتر+ آپارتمان) که برای حوزه هنری بود و تئاتر را به خاطر شرایط کرونایی باید در داخل آپارتمان اجرا می‌کردیم که من اجرا کردم و کارم نیز برگزیده شد و بعد از آن یک نمایش کار کردیم در مورد کرونا به اسم "اپیدمی" که همین امسال در جشنواره سراسری مقاومت اجرا شد و طراحی صحنه و طراحی لباس اول جشنواره، بهترین کارگردان، نگاه ویژه و هدیه ویژه هئیت داوران به این نمایش تعلق گرفت و به عبارتی سه جایزه توانستم بگیرم.

این هنرمند ادامه داد: همین دو سه ماه پیش با نمایش "ژنرال" در جشنواره سراسری "سردار آسمانی" حضور یافتیم، و این دومین دوره پیاپی جشنواره بود که ما در آن تندیس گرفتیم و امسال هم که برگزار شد توانستم تندیس نویسندگی اول جشنواره، کارگردانی اول جشنواره و کار برگزیده جشنواره برای معرفی به فجر و جایزه ویژه بازیگری را بگیرم.

استان سیستان و بلوچستان , جشنواره تئاتر فجر ,

وی درباره قصه نمایش ژنرال گفت: قصه ژنرال در مورد زندگی حاج قاسم سلیمانی است از زمانی که وارد سپاه می‌شود و چند تا از عملیات‌های مهم را انجام می‌دهد و در ادامه به جنگ با داعش، جنگ لبنان، کمک به سیل‌زده‌های خوزستان و درگیری با اشرار ورود می‌کند و در نهایت هم به شهادتشان ختم می‌شود و این موضوع را ما در 30 دقیقه به صورت فشرده نشان دادیم، که در واقع نمادین بود و بیشتر ما تصویری کار کردیم و خیلی سریع از یک تصویر می‌رفتیم به تصویر دیگر و کل بازی‌ها نیز با چهار تا چهارپایه انجام می‌شد و بخاطر همین هم کار دیده شد.

این هنرمند سیستان و بلوچستانی ادامه داد: مهمتر از همه این موارد اینکه برای آخرین بار فکر کنم حدود 30 سال پیش بود که هنرمندانی از استان به جشنواره تئاتر فجر رفتند و اساتید ما آن موقع در جشنواره تئاتر فجر شرکت کردند؛ این افتخار بزرگی است که بعد از 30 سال که قبل از آن هم البته اشاره کردم من با هوتن شکیبا به جشنواره فجر رفته بودم اما برای اولین بار توانستیم سه تندیس فجر را از آن خود کنیم و این افتخار بزرگی است برای استان؛ همه از این اتفاق خیلی خوشحالیم و حتی در بخش طراحی صحنه  نیز نامزد بودیم.

استان سیستان و بلوچستان , جشنواره تئاتر فجر ,

وی گفت: من در عصه تئاتر برای کارهایم سعی و تلاش می‌کنم و پولی هم از این راه در می‌آید اما با توجه به رشته تحصیلی‌ام که عمران است باید بگویم به عنوان یک شهروند ایرانی بیکار هستم و هیچ شغلی برای من نیست. با این حال همیشه خدا را شکر می‌کنم و امروز هم خیلی خوشحال شدم که وقتی در بازگشت از جشنواره در تهران وارد راه‌آهن زاهدان شدیم، دوستان اداره‌کل ارشاد و بسیج هنرمندان و ... به استقبال ما آمدند و گل آوردند و اصلاً انتظار چنین استقبالی را نداشتم و خیلی لطف کردند اما مسئولان باید سعی و تلاش بیشتر برای حمایت از هنرمندان داشته باشند.

کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: خیلی دوست دارم مسئولان همیشه حامی ما باشند، آقای استاندار، فرماندار و نماینده‌های مجلس کمک کنند در این راه ما بالاخره اتفاق بزرگی را رقم زدیم و اگر من جوان که اینقدر دل و جانم را برای کار کردن و برای افتخار آفرینی برای استان می‌دهم اکنون حمایت نشوم، حتما روزی دلسرد می‌شوم و دیگر نه از سوی من که دیگر از سوی هیچ کسی در استان اتفاقی نمی‌افتد همانطور که 30 سال بود هیچکسی از این استان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر نامزد هم نشده بود.

بادینی اظهار داشت: تئاتر زنده است و ما از طریق تئاتر می‌توانیم فرهنگ را به جامعه تزریق کنیم و این فرهنگ وقتی جا بیفتد، بسیاری از مشکلات و معضلات حل می‌شود، چرا باید این قدر بین تهران و زاهدان تفاوت وجود داشته باشد، آنجا اصلاً کسی جشنواره کار نمی‌کند، بلیط‌فروشی و درآمدزایی می‌کنند اما اینجا هزینه کردن برای تماشای تئاتر متاسفانه جا نیفتاده و کمک هم نمی‌کنند، حداقل برای شروع کمک کنند در ادامه مردم کم کم جذب می‌شوند.

استان سیستان و بلوچستان , جشنواره تئاتر فجر ,

وی با تاکید بر ضرورت حمایت نهادهای مختلف سیستان و بلوچستان از تئاتر از خاطره عجیب پاره شدن بنرهای یکی از کارهایش توسط یکی از ادارات تعریف کرد و گفت: یک بار شهرداری لطف کرد برای ما بنر چاپ کرد و اجازه نصب آن را در سطح شهر داد بعد یکی از ادارات که با شهرداری مشکل داشت همه بنرهای ما را پاره کرد؛ برای پیشرفت کار می‌طلبد نگاه مسئولان به مسئله هنر تغییر کند و لااقل در این مسئله با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

گفت‌وگو از سیدخلیل موسوی نیا

انتهای پیام/395/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)