میرنیوز

آنچه اصولگرایان برای انتخابات 1400 در سر دارند

آنچه اصولگرایان برای انتخابات 1400 در سر دارند 2020-11-18T07:56:24+03:30

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استراتژی اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: استراتژی اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در درجه اول کمک به دولت‌سازی اسلامی متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هدفی که اصول‌گرایان در این استراتژی دنبال می‌کنند ایجاد دولت انقلابی و حزب‌اللهی جوان با روحیه جهادی و کارآمدی اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: برنامه یا خط مشی‌ای که برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته‌اند، در درجه اول اصلاح قانون انتخابات به منظور فراهم کردن بستر مناسب انتخابات در گام دوم انقلاب است که در این اصلاح قانون هم نقش احزاب مقداری پررنگ‌تر است و هم اشکالات و ضعف‌هایی که قانون انتخابات دارد برطرف می‌شود و هم کیفیت نامزدها از ابتدا در ثبت‌نام براساس تعریف جدید رجال سیاسی و مذهبی مورد توجه قرار گرفته است.

ترقی افزود: نکته دوم در برنامه این است که فاصله فکری رییس جمهور با رهبری کاهش پیدا کند. نکته دیگر این است که حکمرانی موجود را به حکومت علوی و نبوی نزدیکتر کنند. نکته چهارم هم این است که بتوانند هم‌افزایی دولت را با قوای دیگر افزایش دهند.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که اصول‌گرایان در برنامه خود دارند این است که با ارائه برنامه اداره کشور با مشاورین کارآمد و کارآزموده در جامعه امیدافزایی کنند و همچنین نکته دیگر متجلی کردن اقتدار، ایستادگی، مقاومت و اعتماد به نفس ملی مردم در اولین دولت گام دوم انقلاب است و برنامه نهایی آن‌ها ایجاد یک تغییر در سیاست‌های غلط فعلی است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا درخصوص اقدامات مورد نظر در راستای اصلاح سیاست‌های غلط عنوان کرد: ابعاد سیاست‌های غلط فعلی قابل توجه و تامل است که برگشت از تکیه به خارج در توسعه به تکیه به داخل، برگشت از تعاملات اقتصادی و سیاسی با غرب به کشورهای آسیایی و اسلامی همسایه، فاصله‌گرفتن از لیبرالیسم اقتصادی و نزدیکتر شدن به اقتصاد مقاومتی و عدالت‌خواه، تبدیل از ولنگاری فرهنگی به فرهنگ تمدنی اسلام، تبدیل ترس دیپلماتیک به شجاعت مقتدرانه، تبدیل دیپلماسی سکولار به ایدئولوژیک، تبدیل نظام عزل و نصب قبیله‌ای به شایسته‌سالاری، تبدیل مجریان فسادگرا به پاک‌دستان خداترس، تبدیل قدرت سختی و فشار به دولت رفاه و نشاط، تبدیل دولت گران به دولت ارزان، تبدیل دولت پشت‌میز نشین به دولت میان مردم همگی از جمله اقدامات برنامه اصول‌گرایان در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

ترقی افزود: طبیعتا این برنامه دولت غیرپاسخگو را به دولت پاسخگو تبدیل می‌کند و دولت فاقد نگاه تمدنی را به دولت اسلامیِ الگو و مقدمه‌ساز تمدن اسلامی تغییر می‌دهد.

این فعال اصول‌گرا گفت: ما باید در مشارکت سیاسی مردم تلاش ویژه‌ای را انجام دهیم، خصوصا این‌که خاستگاه دولت را از مرفهین بی‌درد به اقشار متوسط به پایین جامعه تغییر دادیم. بنابراین این استراتژی و برنامه مستلزم وحدت، انسجام و ائتلاف بزرگ همه تشکل‌ها و گروه‌های انقلابی و اصول‌گرا و هم‌افزایی فکری و علمی این جریان است و در کنارآن باید از تکثر و تفرقه پرهیز شود. احزاب و گروه‌های سیاسی انقلابی و اصول‌گرا از منافع گروهی خود دست بردارند و تحقق این هدف را که آرمان و امام و رهبری است محقق کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: روحانیت انقلابی و کارشناسان دینی و علوم سیاسی اسلامی باید به کمک این جریان انقلابی بیایند و زمینه تغییر  و تحول عظیم متناسب با گام دوم را فراهم کنند. به نظر می‌رسد که تنها راه افزایش مشارکت مردم به نسبت انتخابات گذشته اتحاد و برنامه امیدبخش و نامزد کارآمد جبهه انقلابی و اصول‌گراست.

وی در خصوص برنامه اصول‌گرایان برای رسیدن به هم‌افزایی درون جناح تصریح کرد: قطعا بدون برنامه نمی‌شود و در درجه اول رسیدن همه گروه‌ها و احزاب سیاسی جریان اصول گرا و انقلابی به این مبانی است که همه در طول این چندماه این استراتژی را به عنوان استراتژی قابل قبول می‌پذیرند و در مسیر پذیرش این مساله اظهار نظرها و دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اشخاصی هم که در خود توانمندی برای پذیرش این مسوولیت می‌بینند خود را به شکلی عرضه می‌کنند تا در معرض ارزیابی جناح‌ها و جریان‌هایی سیاسی قرار بگیرند تا هم شناخت جریان‌های سیاسی نسبت به آن‌ها افزایش پیدا کند و هم مردم آن‌ها را به مرور بشناسند.

ترقی افزود: بنابراین برخلاف ماه‌های گذشته که اختلاف و تفاوت‌ نظرهای گوناگونی مطرح می‌شد اکنون کم‌تر چنین چیزی را در میان اصول گراها و نیروهای انقلابی می‌بینید و یک اتفاق نظری در بین همه وجود دارد و از تکثر هم به مرور در حال کاسته شدن است. روند خوبی وجود دارد که می‌توانیم به یک ائتلاف بزرگ دست پیدا کنیم.

وی در مورد چگونگی پاسخگو کردن روسای جمهور و نمایندگان بیان کرد: ما اگر یک حزب قویی و فراگیر در سطح کشور داشته باشیم که بتواند هم نامزد خود را به تایید بقیه احزاب و گروه‌های سیاسی کشور برساند و در یک ائتلاف سراسری همه از او حمایت کنند و پس از آن حزب به عنوان پشتوانه فکری و تئوریک رییس جمهور بتواند عمل کند یقینا حزب می‌تواند به عنوان واسطه میان مردم و رییس جمهور نقش پاسخگویی و مطالبه‌گری را دنبال کند. در چنین شرایطی دولت به این خاطر که حزب بر او اشراف دارد، پاسخگوتر خواهد شد.

این فعال اصول‌گرا اضافه کرد: اگر چنین حزبی در کشور نداشته باشیم که نداریم، مهم‌ترین مکانیسمی که می‌تواند دولت را پاسخگو کند این است که ائتلاف پایداری در بین جریان انقلابی و اصول‌گرا پدید بیاید. این ائتلاف در مقطع انتخابات شکل می‌گیرد اما تداوم ساختار و شاکله این ائتلاف پیگیر مطالبات مردم خواهد بود اگر این ائتلافات بتواند چنین ساختاری را در خود پدید بیاورد که دوام داشته باشد و بخش مطالبه‌گری آن فعال بماند یقینا می‌تواند دولت، مجلس و شوراهای شهر را پاسخگو کند.

ترقی افزود: ما به دنبال چنین ساختاری هستیم که از ترکیب احزاب و گروه‌های مختلف هم‌سو با جریان انقلابی و اصول‌گرا چنین ائتلاف پایداری را ایجاد کنیم تا با استمرار فعالیت خود خلا حزب بزرگ و فراگیر در کشور را تا زمان پدید آمدن چنین احزابی پر کند و ثانیا بتواند در پاسخگو کردن منتخبین مردم و پیگیری مطالبات آنان به طور فعال عمل کند.

وی در مورد شرکت نمایندگان مجلس در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اکثر روسای جمهوری که در طی ۱۰، ۱۲ دوره داشتیم سابقه نمایندگی مجلس داشته‌اند یا به اشکال دیگر منتخب مردم بوده‌اند. قانون نیز منع نکرده است که کسی که نماینده مجلس و رییس مجلس شد، نمی‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. انتخاب مردم خود نیز یکی از شاخص‌های نخبه بودن فرد برای پذیرش مسوولیت است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا افزود: اگر افرادی خارج از این مناسبات بخواهند نامزد انتخابات شوند و پیش از این در معرض رای مردم قرار نگرفته باشند و مردم شناختی نسبت به آن‌ها پیدا نکرده باشند و تریبونی در اختیارشان نباشد که خود را به افکار عمومی جامعه عرضه کنند به طور قطع رقابت سخت‌تری با افرادی که در معرض افکار عمومی جامعه هستند، دارند.

ترقی اضافه کرد: ضمن این‌که نیروهایی خارج از این نوع منتخبین داریم که ظرفیت پذیرش این مسوولیت را دارند اما طبیعی است که کسانی که در مجلس می‌توانند ایفای نقش بهتری کنند و توانمندی آن‌ها برای قانون‌گذاری بیشتر است در همان‌جا ایفای نقش کنند و آن‌هایی که توان اجرایی‌شان بر توان قانون‌گذاری غلبه دارد، قانون این میدان را برای ورود به عرصه اجرا بر آن‌ها نبسته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه به کاندیدای خاصی رسیده است؟ گفت: ما در حزب هیچ بحثی راجع به مصداق نکرده‌ایم. البته تاکید ما بر این است که مزایای نامزد حزبی را برای جامعه تبیین کنیم و از این فرصت انتخابات استفاده کنیم تا حزب بتواند برنامه‌های خودرا برای ارائه کشور از زبان یکی از نامزدها ارائه بدهد. اما در مجموع هنوز به هیچ مصداقی نرسیدیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)