میرنیوز

آشنایی با قدرت ذهن در کتاب «چهار اثر»

آشنایی با قدرت ذهن در کتاب «چهار اثر» 2020-11-01T13:03:05+03:30

حال این تصور می‌تواند مثبت و یا منفی باشد. افراد باید برای غلبه بر تفکرات خود نیروی خیال خود را آموزش دهند تا تنها نیکی را تصور کرده و فرد را به تمام مرادهای دلش برساند.

کتاب «چهار اثر فلورانس» را اسکاول شین به رشته تحریر درآورده که پس از مرگش در سال 1989 به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌هایی است که به چاپ رسیده و به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

چهار اثر فلورانس در چهار بخش نوشته شده که هر بخش در خصوص یکی از درس‌های زندگی است. این کتاب به لحاظ ساختار و محتوا از دسته کتاب‌های خود یار است که هدفش کمک به افراد در زندگی است.

نویسنده کتاب سعی کرده با جملاتی که در کتاب آورده است، قدرت ذهن برتر که امری اکتسابی است را بگنجاند. وی همچنین کوشیده با بیانی ساده و به دور از شعار موارد مورد نظر خود را به خوانندگان بیاموزد و آن‌ را با مفهوم اصلی کتاب درگیر کند.

اسکاول شین در کتاب چهار اثر، کلام را بسیار تعیین‌کننده معرفی کرده و معتقد است آرزو، ایمان و یا کلام به زبان آمده می‌تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

همانطور که گفته شد این کتاب چهار بخش دارد که در هر بخش یکی از درس‌های زندگی به صورت توسط نویسنده تحلیل و بررسی شده است. به عقیده نویسنده این آموزه‌ها در زندگی روزمره تمام افراد کاربرد دارد.

این کتاب بخش‌هایی از جمله «بازی زندگی و شیوه آن»، «گفتار تو، چوب جادوی توست»، «راه مخفی به سوی زندگی» و «نفوذ کلام» را شامل می‌شود.

نویسنده در بخش «بازی زندگی و شیوه آن» در کتاب چهار اثر می‌گوید، زندگی یک میدان جنگ نیست بلکه زمین بازی است که باید در آن خوش گذراند. این خوشی در صورتی اتفاق می‌افتد که تمام افراد قواعد بازی مانند دیگر بازی‌ها را یاد داشته باشند. این امر باعث می‌شود که افراد استرس کم‌تر و احساس خوشبختی بیشتری داشته باشند.

اسکاول شین بر این باور است اعتقاد به خداوند و نیروی مطلقه‌ او و همینطور گام برداشتن در مسیر آموزه‌های کتاب مقدس، انسان را از وحشت‌زدگی و هراس از ناشناخته‌ها نجات می‌دهد. به همین دلیل روی مفاهیم «قانون انتظار»، «الگوهای الهی»، «قانون جانشینی»، «قانون کارما»، «قانون پذیرش»، «قانون بخشش»، «قانون عشق» و «قانون استفاده» تمرکز دارد.

مفهوم «قانون انتظار» به عقیده اسکاول شین با کمک قدرت تخیل و ناخودآگاه می‌توان آنچه را که فردی تصور می‌کند در زندگی واقعی به دست آورد. مفهوم «الگوی الهی» در این بخش به این معناست که افراد باید همواره شرایط خوب زندگی را از خداوند بخواهند. البته نویسنده تاکید کرده تنها نباید بر روی یک خواسته تمرکز کرد چرا که ممکن است برآورده شدن آن خواسته و آرزو در دنیای واقعی سرانجام خوشی نداشته باشد.

نظر نویسنده در خصوص مفهوم «قانون جانشینی» این است که که بسیاری از افراد مواردی که آن‌ها را خوشحال می‌کند، نمی‌شناسند و نسبت به آرزوهای واقعی خود آگاهی ندارند. مفهوم «قانون کارما» از نظر شین به این معنی است که هر چه از افراد در عالم هستی سر بزند، به خود آن‌ها باز خواهد گشت. پس نویسنده ایمان دارد که زمانی که فردی فکر مثبتی نسبت به چیزی دارد یا قلبا احساس خوبی می‌کند، احساس خوب و افکار خوب او چند برابر ‌شده و خوشبختی به سمتش روانه می‌کند.

مفهوم دیگری که شین در این بخش به آن پرداخته است «قانون پذیرش است که این قانون تکمیل قانون کارما است، نویسنده معتقد است که افراد نباید در زندگی خود منفی‌بافی کنند، افراد باید در مورد چیزی که به زبان می‌آورند حساس باشند و استفاده کلمات منفی به دلیل قدرت زیادی که دارند پرهیز کنند. «قاون بخشش» از دیگر مفاهیمی است که اسکاول شین تمرکز بر روی آن را توصیه کرده و می‌گوید که مردم می‌توانند با بخشیدن، خود را از شرایط ناگوار و ناخواسته نجات دهند.

شین در خصوص مفهوم «قانون عشق» در این بخش گفته تمام انسان‌ها از عشق متولد می‌شوند و هدف از خلقت تنها عشق بوده است. نویسنده معتقد است که این قانون از تمام قانون‌هایی که در این کتاب در مورد آن‌ها صحبت شده قوی‌تر است. «قانون استفاده» آخرین مفهومی است که شین در مورد آن صحبت کرده و معتقد است که این قانون بر استفاده از نعمت‌ها تاکید می‌کند. شین بر این باور است که استفاده از نعمت‌ها نوعی سرمایه‌گذاری‌ است.

نویسنده با بیان این مفاهیم و قوانین در کتاب خود به نویسنده این اطمینان را می‌دهد که در صورتی که آن‌ها با این قوانین عجین شوند به راحتی می‌توانند واقعیت‌های بهتری را در زندگی برای خود ایجاد کنند. شین معتقد است افراد اگر به زندگی عشق بورزند خوشبختی‌ را به دست خواهند آورد و برای این مورد باید تنها افکار و احساسات مثبت خود را تقویت کنند.

در بخش دوم این کتاب که به عنوان «گفتار تو، چوب جادوی توست» نویسنده بر روی قدرت کلمات بسیار تاکید کرده است. او می‌گوید کلمات مانند یک چوب‌دستی جادویی و قدرتمند عمل می‌کنند که با تکان دادن آن می‌تواند شرایط زندگی خود را به خوب یا بد تغییر دهد.

شین در این بخش مخاطبانش را به گفتن جمله‌های انگیزشی دعوت می‌کند چرا که او معتقد است این جملات قدرت عینی کردن آرزوها را دارند. تصور آنچه هر کس می‌خواهد قوه تخیل فرد را بیدار می‌کند و عالم هستی را وادار کرده برای تبدیل آرزوهای افراد به واقعیت تمام تلاشش را انجام دهد.

بخش بعدی این کتاب «راه مخفی به سوی زندگی» نام دارد. شین در این بخش به قدرت خداوند و یاری او در رسیدن به موفقیت بسیار تاکید دارد. او به مخاطبانش می‌گوید که اگر با تمام قلب خود به خداوند ایمان داشته باشند، خداوند موفقیت را از جایی که فکرش را نمی‌کنند در زندگیشان قرار می‌دهد.

شین می‌نویسد «اگر حین گام برداشتن به سمت خواسته‌های خود به افکار و کلمات منفی اجازه‌ جولان دادن بدهید، مطمئن باشید که به هدف خود نمی‌رسید. بنابراین خود را از هر گونه اندیشه‌ منفی پاک کنید و با دعا و کمک خواستن از خداوند، شک نداشته باشید که به آرزویی که در سر دارید می‌رسید». 

آخرین بخش این کتاب با عنوان «نفوذ کلام» باز هم بر روی نفوذ و قدرت کلمات تکیه می‌کند و به مخاطبانش هشدار می‌دهد هر آنچه می‌گویند، آن را جذب می‌کنند. او می‌نویسد «اگر مدام از بیماری، شکست، بی پولی و نفرت حرف بزنند، در زندگی به آن‌ دچار می‌شوند و برعکس، اگر از سلامتی، ثروت و موفقیت سخن بگویند، میسر رسیدن به آن‌ها را برای خود هموار می‌کنند». 

در همین راستا شین به مخاطبانش توصیه می‌کند زبان و کلمات‌شان را در راستای طلب شفا، طلب برکت، روزی و همینطور سعادت و موفقیت برای خود و دیگران به کار برند و هم‌چنین می‌گوید، افراد باید سعی کنند با استفاده از نفوذ کلام شر و پلیدی را به خوبی و آرامش تبدیل کنند.

بخش‌هایی از کتاب «چهار اثر» به این شرح است:

«در برابر شر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید. در روی زمین چیزی نیست که بتواند در برابر کسی که هیچ‌گاه مقاومت نمی‌کند، بایستد. چینی‌ها می‌گویند که آب از آن رو نیرومندترین عنصر است که کاملا غیر مقاوم است. آب می‌تواند صخره را بشکافد و هر چه را که در برابرش قرار گیرد، بروبد و از سر راه بردارد. عیسی مسیح(ع) گفت(در برابر شریر مقاومت نکنید) زیرا می‌دانست شری وجود ندارد. شر زاییده خیالات نادرست آدمی و حاصل اعتقاد به دو قدرت خیر و شر به جای اعتقاد به یک قدرت، خدا است». 

«مقاومت یعنی جهنم. چون انسان را به (حال عذاب) می‌افکند. یک بار استادی در ماوراءالطبیعه برای تسلط بر همه فوت‌وفن‌های بازی زندگی، دستورالعملی شگفت به من داد. منتها درجه عدم مقاومت و گفته‌اش را به این شکل ادا کرد که در زندگی‌ام روزگاری بود که کودکان را غسل تعمید می‌دادم و البته کودکان اسامی بسیار داشتند. اکنون دیگر کودکان را تعمید نمی‌دهند. رویدادها را تعمید می‌دهند اما به همه رویدادها یک نام بیشتر نمی‌دهند. اگر آنچه پیش روی دارند، شکست باشد، به نام پدر و پسر و روح‌القدس آن را موفقیت می‌نامند. در این نگرش، قانون عظیم تبدیل را می‌بینیم که بر اصل عدم مقاومت مبتنی است. یعنی به یمن کلامی که آن استاد بر زبان می‌آورد هر شکست به موفقیت بدل می‌شود». 

«بخشیدن راه ستاندن را می‌گشاید. برای گشایش مالی با بخشیدن عشریه یا بخشیدن یک دهم درآمد یک سنت قدیمی است که بی‌تردید بر دارایی آدمی می‌افزاید، چه بسیار از دولتمندان این سرزمین کسانی بودند که عشریه می‌دادند. عشریه از آن سرمایه گذاری ها است که موفقیت آن ردخور ندارد. این یک دهم به پیش می تازد و بر برکت و چندین برابر باز می گردد. منتها هدیه یا عشریه را باید در کمال محبت و نهایت شادمانی اهدا کرد زیرا(خدا بخشنده خوشرو را دوست می‌دارد)  صورت‌حساب‌ها را باید با خوشی و رضای خاطر پرداخت پول را باید بی‌باکانه و با دعای خیر و طلب برکت خرج کرد». 

«زندگی یک بازی است؛ بیشتر مردم زندگی را پیکار می‌انگارند اما زندگی پیکار نیست بل بازی است. زندگی، بازی بزرگ داد و ستد است زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آنچه از آدمی در سخن یا عمل آشکار شود یا بروز کند، به خود او باز خواهد گشت و هر چه بدهد باز خواهد گرفت. اگر نفرت بورزد، نفرت به او باز خواهد آمد و اگر عشق ببخشد، عشق خواهد ستاند. اگر انتقاد کند، از او انتقاد خواهد شد. اگر دروغ بگوید به او دروغ خواهند گفت و اگر تقلب کند به او حقه خواهند زد. همچنین به ما آموخته‌اند که قوه‌ تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد». 

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)