میرنیوز

فضای مجازی کشور نیازمند حماسه ۹ دی دیگری است/نقش شبکه‌های اجتماعی در فتنه‌های اخیر

فضای مجازی کشور نیازمند حماسه ۹ دی دیگری است/نقش شبکه‌های اجتماعی در فتنه‌های اخیر 2019-12-30T12:28:28+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جاوید نیا شامگاه یکشنبه در مسجد مصلای قدس اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید حق صندلی مسئولیت خود را ادا کنند، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی و حتی پیش‌تر از آن هزاران شهید جان خود را فدای این مرز و بوم کرده‌اند بنابراین مسئولان در هر پستی که بر صندلی مسئولیت تکیه زده‌اند وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید دین خود را به شهدای این مرز و بوم ادا کنند.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ارتباط بهتر با دنیاست، ابراز داشت: ارتباط با دنیای خارجی موجب گسترش و ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما به جهانیان می‌شود و بر این اساس برای حفظ استقلال کشور توأم با ارتباط با دنیای بیرونی راه‌اندازی این شبکه ملی ضرورت دارد.

امروز بیگانگان از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی در حال خط دهی به ما هستند

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه امروز بیگانگان از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی در حال خط دهی به ما هستند، تاکید کرد: بیشترین مخاطبان این شبکه‌ها جوانان ۱۵ تا ۲۳ ساله هستند و بر این اساس با توجه به ذهنیت آفرینی و خط دهی این شبکه‌ها باید متوجه این نوع از تهاجم فرهنگی به کشورمان باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کانال‌های خط دهنده در این شبکه‌های مجازی درست همانند خانه‌های تیمی اوایل انقلاب عمل می‌کنند، بیان داشت: نقش این شبکه‌ها در فتنه‌های اخیر و تجمع برخی جوانان در این اغتشاشات کاملاً واضح و مشخص است.

منافقان در پوشش جدید و از طریق فضا مجازی در حال نفوذ در کشور هستند

جاوید نیا با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) بسیاری از منافقان طی عملیات مرصاد از کشور رانده شدند، تاکید کرد: امروز همین منافقان در پوشش جدید و از طریق فضا مجازی در حال نفوذ برای فتنه‌انگیزی هستند اما امروز آنها تنها نیستند و با همکاری عربستان سعودی و سلطنت‌طلبان این نفوذ و تهاجم فرهنگی را شکل داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فضای مجازی به فرصتی طلایی برای ضد انقلاب مبدل شود، تاکید کرد: تاکنون ۶ هزار حساب توئیتر که زیر نظر بن‌سلمان از عربستان سعودی اداره می‌شد شناسایی و حذف شده است.

ضرورت آموزش‌های بنیادی و اساسی در ارتباط با نحوه رفتار در فضای مجازی

معاون دادستان‌کل کشور با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فضای مجازی قتلگاه جوانان کشور است و جنگ اصلی کشور در این فضا رقم می‌خورد، گفت: نکته مهم در این میان این است که نمی‌توان مردم را برای وارد نشدن به شبکه‌های اجتماعی وادار کرد اما لازم است آموزش‌های بنیادی و اساسی در ارتباط با نحوه رفتار در فضای مجازی به مردم آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه ریزترین نقاط زندگی هر فرد و ضعف‌های اخلاقی رفتاری و فکری وی از طریق شبکه‌های مجازی قابل شناسایی برای دشمنان است، تاکید کرد: وقت گذراندن بیش از اندازه مردم کشورمان در فضای مجازی برای خانواده و جامعه بسیار آسیب آفرین است و موجبات ابتذال اخلاقی، کاهش محبت و رسیدگی خانواده‌ها به یکدیگر و طلاق را فراهم می‌سازد.

اینستاگرام و گوگل ۳۵۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های کشور را خرج تبلیغات بدون مالیات می‌کنند

جاوید نیا با اشاره به اینکه اینستاگرام و گوگل هر کدام حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های کشورمان را خرج تبلیغات بدون مالیات می‌کنند، اظهار داشت: فضای مجازی مشکلات دیگری مانند معضلات و ضعف کشور در زمینه‌های اقتصادی را نیز در پی دارد.

وی ابراز داشت: در طول سال‌های اخیر بسیاری از دانش آموختگان فناوری اطلاعات فارغ‌التحصیل شدند که زمینه کاری خوبی در همه کشورها دارد اما همین فضای مجازی بیگانه موجب می‌شود تا جوانان تحصیل کرده کشورمان در این عرصه بیکار باشند.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به نمونه‌هایی از ضربه زدن فضای مجازی به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: نشریه «فارین پالیسی» چندی پیش اعلام کرد که راه‌اندازی چندین گروه سازمان‌یافته در فضای مجازی موجب بالا رفتن قیمت دلار و سقوط ارزش ریال بوده است.

اطلاعات نیمی از جمعیت ایران از طریق تلگرام در اختیار عوامل خارجی قرار می‌گرفت

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران کشورمان خود موجبات ورود تلگرام را با امضای قراردادهایی فراهم ساختند، تاکید کرد: ۴۰ میلیون نفر از کشورمان در این شبکه اجتماعی حساب داشتند و این بدان معناست که اطلاعات نیمی از جمعیت ایران به‌راحتی در اختیار عوامل خارجی قرار می‌گرفت.

جاویدنیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قیام ۹ دی اشاره کرد و گفت: ما امروز در فضای مجازی نیز به یک حماسه ۹ دی دیگر نیاز داریم چراکه جزئیات زندگی مردم کشور ما در این شبکه‌ها در اختیار بیگانگان است.

بسیاری از مسئولان در ارتباط با فضای مجازی کم‌کاری‌هایی داشتند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان در ارتباط با فضای مجازی به واقع کم‌کاری‌هایی داشتند، گفت: استدلال‌های بی‌اعتبار و بی مایه در ارتباط با ضرورت وجود این شبکه‌های بیگانه را باید کنار بگذاریم چراکه این شبکه‌ها شبیه گروگان‌گیری هستند که به راحتی و بدون نیاز به تهدیدی خاص اطلاعات مردم را در اختیار گرفته و به دشمنان ما ارائه می‌دهد.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور تصریح کرد: برخی رفتاری دوجانبه در ارتباط با شبکه‌های غیرمجاز دارند، از یک سو فریاد ای وای از وجود فیلترشکن در تلفن افراد پیرو جوان سر می‌دهند از سویی وجود فیلترشکن‌ها را برای برخی افراد ضروری می‌دانند، همین افراد هستند که جلوی مقابله با این پدیده‌ها را می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ما حتی طرحی ارائه کردیم که افرادی مانند دانشمندان کشور که نیازمند دسترسی به برخی سایت‌های خارجی هستند شناسایی شوند اما به بهانه‌های مختلف این طرح به تعویق می‌افتد و صحبت از عدم امکان ساماندهی آنها می‌شود.

برخی مسئولان با مردم شفاف نیستند

جاویدنیا با تاکید بر اینکه بر عکس این دیدگاه با توجه به تخصص جوانان کشور ما در زمینه فناوری اطلاعات امکان ساماندهی این اطلاعات به خوبی وجود دارد، ابراز داشت: در این زمینه برخی مسئولان با مردم شفاف نیستند و اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند این نرم‌افزارها را ببندند.

وی با ابراز این نکته که با راه‌اندازی شبکه اطلاعات ملی نیازی به بستن کامل اینترنت در زمان‌هایی مانند اغتشاشات اخیر نیست، بیان داشت: با ارائه نرم‌افزارهای ایرانی به‌همراه خدمات الکترونیکی و محدود کردن فیلترشکن‌ها نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نبود.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اضافه کرد: باید از این مطلب درس گرفته و هرچه سریع‌تر این کنترل‌ها را برای مواقع حساس اعمال کنیم.

امکان جهانی کردن شبکه‌های تلویزیونی ایران وجود دارد

وی با بیان اینکه با وجود اینکه بارها دولت راه‌اندازی اینترنت ملی و فیلترینگ هوشمند را وعده است اما در عمل شاهد تلاشی برای این مسئله نیستیم، تاکید کرد: ما حتی امکان جهانی کردن شبکه‌های تلویزیونی خود را داریم به نوعی که می‌توانیم با امکانات و زیرساخت‌های کنونی کشور حتی شبکه پرس.تی.وی را در دیگر کشورها نمایش داد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)