میرنیوز

حاشیه‌های «شفافیت» در شورای شهر مشهد

حاشیه‌های «شفافیت» در شورای شهر مشهد 2020-08-11T12:27:48+04:30

البته حرف‌وحدیث‌ها در مورد پاسخ شهردار به پرسش یکی از اعضا در رابطه با مصوبه شفافیت شورا و عدم اجرایی شدن کامل آن از روز یکشنبه، 5 مردادماه  آغاز شد، روزی که اعلام شد شهردار به کرونا مبتلا شده و طبیعتا نباید و نمی‌تواند در جلسه علنی روز دوشنبه 6 مردادماه حضور پیدا کند.

ماجرا از این قرار بود که محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، 23 تیرماه و در نودوهشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در خصوص علت تاخیر و عدم اجرای کامل مصوبه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کامل اطلاعات معاملات شهرداری از محمدرضا کلائی، شهردار مشهد پرسشی را مطرح کرد. بر اساس قوانین، شهردار از زمان طرح شدن پرسش در صحن علنی شورا 10 روز زمان برای پاسخگویی دارد که در اینجا به دلیل ابتلای کلائی به کرونا مدت زمان پاسخ‌گویی طولانی شد و کلائی بعد از گذشت حدود 27 روز، برای پاسخ دادن در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر مشهد حضور پیدا کرد.

 پس از رای‌گیری و پایان جلسه روز گذشته شورا که تعداد موافقان و مخالفان اقناع با 6 رای مساوی و 3 رای ممتنع بود، نقدها درباره آن آغاز و برای بسیاری از افراد سولاتی ایجاد شد؛ اینکه چرا رای‌گیری بر مبنای «عدم اقناع» انجام شد؟ چرا برخی از اعضایی که مخالف شهردار بودند ناگهان به موافق او تبدیل شدند و ... .

در همین رابطه، سید محسن حسینی پویا، رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد که جزو افرادی بود که پاسخ شهردار او را قانع نکرد، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پرسیدن سوال هنگام رای‌گیری با رویکرد «عدم اقناع» مرسوم بوده است؟، عنوان کرد: بله، حدود سه ماه قبل هم که اقای حاجیان شهری سوال داشتند، به همین ترتیب سوال شد.

وی افزود: در قانون تشکیلات که قانون بالادستی آیین نامه داخلی شورا است و در واقع آیین‌نامه بر مبنای آن تعریف شده است، می‌گوید اگر شهردار در جلسه حاضر نشود یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود، کسانی که قانع نشده‌اند باید رای مثبت دهند.

حسینی پویا اظهار کرد: رای ممتنع اصلا ضرورت نداشته و آنچه که اهمیت دارد، رای مثبت اعضا و عدم اقناع است، رای مخالف یا ممتنع، هر دو در یک جایگاه حساب می‌شود. فقط کسانی که معتقدند پاسخ قانع کننده نبوده، باید رای مثبت دهند.

حسینی‌پویا با تاکید بر اینکه این نوع رای گیری مرسوم است و در همه طرح‌ها و لوایح وجود دارد، تصریح کرد: جلسه روز گذشته جلسه‌ای حرفه‌ای بود و در نوع خودش تمرین دموکراسی انجام شد.

لابی در خیلی از مصوبات مختلف اتفاق می‌افتد

محمدحسین ودیعی، عضو هیات رئیسه شورای شهر هم درباره چگونگی روند سوال از شهردار گفت: فرآیند استیضاح یا سوال از شهردار به این شکل است که عضوی که انتقاد دارد و معتقد است شهردار به وظایفش عمل نکرده است می‌بایست ابتدا در قالب تذکر نقدش را مطرح کند، سپس شهردار اطلاعاتی را به رییس شورا ارائه کند و به عضو منتقد منتقل شود، اگر عضو شورا از اطلاعات جدید قانع نشد، فرآیند سوال در صحن شورای شهر آغاز می‌شود. زمانی‌که سوال مطرح می‌شود شهردار 10 روز وقت دارد که به صحن بیاید و به شورا پاسخ دهد و اگر عضو سوال کننده بگوید «قانع نشدم»، این «عدم اقناع» طبق گفته افراد حقوقی به رای گذاشته می‌شود.

وی افزود: در تمامی مصوبات زمانی که مصوبه، پیشنهاد، طرح یا لایحه‌ای به رای گذاشته می‌شود باید موفق به کسب اکثریت آراء حاضر بشود، نظر موافق اکثریت نسبی ملاک است.

ودیعی اظهار کرد: ممتنع در اینجا معنی‌ ندارد، متاسفانه به دلیل نقص در آیین‌نامه است که به این شکل رای‌گیری انجام می‌شود، هر سال یکبار آیین نامه داخلی شورا را می‌توان اصلاح کرد و طی احتمالا دو هفته آینده که روند اصلاح آیین نامه را داریم، این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

وی درباره آراء برخی از اعضا و تاثیرگذاری لابی در رای اعضا نیز عنوان کرد: لابی در خیلی از مصوبات مختلف اتفاق می‌افتد، مثلا برای یک یا دو رای گفت‌وگوهایی بین اعضا انجام می‌شود اما درباره ماجرای دیروز اطلاعی ندارم.

ودیعی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت آراء برخی اعضا که با مواضع پیشین آن‌ها نسبت به شهردار همخوانی نداشت، بیان کرد: ممکن است بعضی آراء به صورت تاکتیکی یا لحظه‌ای تغییر یابد و تصمیم فرد عوض شود. خبر ندارم در صحن یا نیم ساعت-یک ساعت قبل از آن اتفاقاتی افتاده است یا خیر.

 ودیعی نیز از جمله افرادی بود که از پاسخ‌های روز گذشته شهردار مشهد برایش قانع کننده نبوده است.

شهردار برای انتصاب مدیرمسوول روزنامه شهرآرا تحت فشار بود

مجتبی بهاروند یکی از اعضای شورای شهر است که پیش از این انتقادهای صریحی از شهردار داشت اما در جلسه سوال از محمدرضا کلائی، به او رای مثبت داد، بهاروند درباره این جلسه و رایی که داد، عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد جامعه، همه چیز را به صورت سیاه و سفید می‌بینند؛ یعنی اگر من در موضوعاتی به شهردار نقد داشتم یا مخالفتی کردم، باید تا انتها مخالف باشم و با همه چیز مخالفت کنم درصورتی‌که اینطور نیست و افراد دارای توانایی‌ها یا ضعف‌هایی هستند و اقای شهردار هم همینطورند، به‌عنوان مثال شهرداری بویژه در حوزه عمرانی کارهای خوبی انجام داده و نمی‌توانیم بگوییم که سر تا پا دچار خطا و مشکل است.

وی تاکید کرد: همچنین در مواردی هم بوده که من نقد داشتم اما برایم اثبات شد که شهردار در آن موضوع تحت فشار دیگران بوده است، مثلا در موضوع انتصاب مدیرمسوول روزنامه شهرآرا متوجه شدیم که شهردار از طرف افرادی در شورای شهر تحت فشار بوده و آن فرد به آقای کلائی تحمیل شده است.

بهاروند افزود: من از ابتدا با آقای کلائی مخالف نبودم و اتفاقا یکی از کسانی بودم که برای شهردار شدن ایشان اصرار زیادی داشتم اما زمانی که دیدم شهردار برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرد خیلی ناراحت شدم چرا که ما تلاش‌های فراوانی کردیم که آقای کلائی شهردار بشود و می‌خواست به فدراسیونی برود که تجربه‌ای هم در رابطه با آن نداشت.

قرار نبود روز گذشته جلسه علنی داشته باشیم

این عضو شورا متذکر شد: اصلا قرار نبود روز گذشته جلسه علنی داشته باشیم، سوال اقای حاجیان شهری هم چندماه است که مطرح شده، چرا هیات رئیسه در طول این چندماه این سوال را در دستور کار نگذاشتند و ناگهان با عجله و فوریت مطرحش کردند؟

بهاروند ادامه داد: واقعیت این است که علاوه‌بر توضیحاتی که دادم، من روی نیت افرادی که تا یک ماه پیش طرفدار دو آتشه شهردار بودند و تمام توانشان را گذاشتند که استیضاح ما به سرانجام نرسد و اکنون یک‌دفعه ورق‌شان برگشته است، شک دارم. یکی از دلایلم همین بود که از نیت این دوستان قانع نشدم که واقعا می‌خواهند شهردار را بخاطر موضوع مورد سوال استیضاح کنند یا بحث‌های دیگری مطرح است.

وی با بیان این مطلب که در یک حوزه‌هایی به عملکرد شهردار نقد داریم اما در برخی حوزه‌ها هم اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده است، اظهار کرد: مثلا در همین پروژه‌های عمرانی، نه‌تنها کارها به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نخوابیده، بلکه با سرعت هم در حال انجام است.

افرادی که می‌خواستند شهردار را استیضاح کنند، همان کسانی بودند که در اردیبهشت ماه به شدت از شهردار حمایت می‌کردند

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار از کسانی بود که در اردیبهشت ماه جلسه شورای شهر را آبستراکسیون کرد اما دیروز رای ممتنع داد. وی دراین‌باره اظهار کرد: کسانی که روز گذشته می‌خواستند شهردار را استیضاح کنند همان کسانی بودند که در اردیبهشت ماه به شدت از شهردار حمایت می‌کردند. آن زمان این استدلال را مطرح می‌کردند که زمان زیادی از عمر شورای شهر باقی نمانده است و بالاخره شهردار دارد کار می‌کند و امور به خوبی در جریان است، بنابراین می‌بایست از شهردار حمایت کنیم، 9 نفر هم به این موضوع در آن زمان رای دادند که شش نفرشان امروز طور دیگری عمل کردند.

وی تاکید کرد: این دوستان امروز باید پاسخ دهند که در فاصله حدود سه ماه چرا دیدگاهشان تغییر کرد؛ برای ما هم مبهم است و شاید اگر از آن‌ها درباره آراءشان سوال شود، پاسخ‌های جالب‌تری بدست یابد. شما رسانه هستید و سوال کنید که چه چیزی تغییر کرده تا برای ما هم موضوع روشن شود.

فیضی تصریح کرد: آن موقع می‌گفتند زمان زیادی از عمر دوره پنجم شورای شهر باقی نمانده است، اکنون که چند ماه هم از آن موقع گذشته و وقت اضافه که نشده، کمتر هم شده است.

نگرانم دود اختلافات به چشم مردم، به ویژه مردم حاشیه شهر برود

این عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان مسئول کمیسیون مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر علاقه‌مند پیگیری و خدمت بیشتر و دلسوزانه‌تر برای مردم هستم؛ زمان اینگونه رویارویی‌ها گذشته است و نگرانم دود این اختلافات به چشم مردم مشهد و به ویژه مردم حاشیه شهر برود.

فیضی اظهار کرد: من از رأیی که دادم دفاع می‌کنم. اما باید از کسانی که در آن زمان تمام قد از شهردار حمایت می‌کردند و آبستراکسیون را مذمت می‌کردند سوال کرد که چه اتفاقی افتاده که از یک مدافع تمام قد به مخالف تبدیل شده‌اند. برای من جای شگفتی دارد؛ منم مثل شما شگفت‌زده هستم.

همچنین حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد در  واکنش به اتفاقات روز گذشته شورا در صفحه اینستاگرامش نوشت: «... ترکیب آراء نشان از  وجود آزادی، پویایی و استقلال رای اعضاء محترم شورای پنجم شهر مشهد می‌باشد».

شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورا نیز از در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «... پس از این جلسه بنده آنچه را که باید به عنوان نماینده شما مردم عزیز در میان می‌گذاشتم در توییتی با شعار شفافیت، رای ممتنع نوشتم: دو صد گفته را چون نیم‌کردار نیست، شعار شفافیت و سامانه فاش است که پیش از این توسط اعضایی که رای ممتنع دادند، بسیار تبلیغ می‌شده است».

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)