میرنیوز
محسن بخشنده در گفتوگو با ایسنا در خصوص عکاسی خبری در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: ثبت عکسها در آینده تاریخ را روایت میکند و عکاسان با عکاسی از کرونا روایتی را در تاریخ به ثبت میرسانند. وضعیتی که برای مردم در این حوزه به وجود آمده است باید روایت شود، چرا که در تاریخ بیسابقه است و عدهای به این خاطر این امر را مهم میدانند که این بیماری تمام دنیا را به صورت مشترک درگیر کرده است.
وی در خصوص نقش عکاسان در ثبت بیماری کرونا، افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در این دوران باید انجام میشد بحث عکاسی از موضوع کرونا است؛ عکاسان زیادی این کار را انجام داده و به آن پرداختهاند و به عقیده من سالهای بعد دیده میشود که عکاسان چه نقش پررنگی در روایت و ثبت این تاریخ داشتهاند.
این عکاس خبری در خصوص جذابیت عکاسی از کرونا، اضافه کرد: جذابیت این کار این است که عکاسان با عکاسی از این موضوع و درگیری کشورها با این بیماری روایتی را برای ثبت در تاریخ دارند، عکاس کاری تاریخی انجام میدهد و با ثبت لحظهها، بعدها عکسها سندیت پیدا کرده و مورد قضاوت قرار میگیرند.
بخشنده در مورد خطرات عکاسی از کرونا، عنوان کرد: نمیتوان گفت خطرات پروسه عکاسی از موضوع کرونا به اندازه کادر درمان خطرناک است، اما عکاسان نیز کمتر از آنها خطر را درک نمیکنند، برای مثال بسیاری از عکاسان از فضاهای پزشکی و درمانی عکاسی کردهاند و این عکاسی خطراتی را به دنبال دارد؛ ولی این رسالتی است که هر عکاسی روی دوش خود احساس میکند که این احساس عملا باعث میشود عکاسان ریسک این کار را بپذیرند.
وی ادامه داد: متاسفانه عکاسان اولویتشان بیشتر اوقات حفظ جانشان نیست، اگر اولویت آنها حفظ جان باشد عکاسی قانون و قواعد پیدا میکند. بیشتر عکاسان برای اینکه از ثبت این اتفاق جهانی عقب نمانند بدون قاعده و قانون خاصی شروع به عکاسی میکنند؛ منظور من از قوانین حداقل اقداماتی است که عکاسان باید برای حفظ جانشان انجام دهند.
این عکاس خبری تصریح کرد: مانعی برای عکاسی از این موضوع نبوده و همیشه تمام هماهنگیها به خوبی انجام شده است، چرا که بخشهای درمانی نیز برای ثبت این اتفاق در مراکز درمانی و دیده شدن تلاشهای کادر درمان همیشه همپا بودهاند و خوشبختانه همکاریهای خوبی صورت گرفته است.
عکاسی از کرونا شبیه به عکاسی جنگ است
بخشنده در خصوص تجربه عکاسی از کرونا، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از عکاسان در این دوره تجربه عکاسی جنگ نداشته باشند، ویژگی عکاسی جنگ این است که همیشه در معرض خطر هستید؛ عکاسی از بحث کرونا نیز شبیه به عکاسی جنگ است با این تفاوت که در جنگ جبهه دشمن مشخص است و میدانید که خطرات کجا شما را تهدید میکند، اما در بحث عکاسی از کرونا جبهه مشخص نیست و خطراتش ناپیداست.
وی ابراز عقیده کرد: به نظر من همانطور که این بیماری بر روی ابعاد زیادی از زندگی انسانها تاثیر گذاشت و زندگی انسانها را متفاوت کرد، این اتفاق همچنین در عکاسی رخ داد و برای عکاسان خبری تجربه متفاوت و خاصی را نسبت به دیگر شرایط رقم زد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
دیدار رئیسی و علیاف آغاز شد + تصاویر
بهرهبرداری از بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعهسی" برای ایران و آذربایجان
۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام میشوند
دستگیری فرد مرتبط با شبکههای معاند در اصفهان
روند نزولی جمعیت متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
افتتاح سد قیزقلعهسی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
سانحه برای بالگرد رئیسجمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه بالگرد رئیسی
علیاف: دخالت بیگانگان را برنمیتابیم/ از ایران حمایت میکنیم
امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد دادهاند
رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
وحیدی: هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیدهایم
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
تداوم دستاندازیها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستانگذران به مازندران
حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
انتقام ایران پاسخی به خباثتهای رژیم صهیونیستی بود
دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
جزئیات رقابتهای جهانی تکواندو در کیش
تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
پیشبینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان