میرنیوز

جبران اعتماد به نفس از دست رفته با آرایش

جبران اعتماد به نفس از دست رفته با آرایش 2020-05-17T13:41:39+04:30

یکی مژه مصنوعی چسبانده و صورتش را حسابی رنگ برنز کرده، آن طرف تر دختری که خیلی کم و سن سال است با الگو گرفتن از شبکه های ماهواره ای آرایش کرده است.

طرف دیگر چند دختر دیگر نیز که حول و حوش 20 سال دارند با هم مشغول صحبت هستند و با الگو از مدل های غربی آرایش کرده اند.

اینجا مهمانی یا عروسی نیست اینجا سطح شهر است یکی از آنان در حال خرید است و دیگری در مسیر دانشگاه و دختران دیگر نیز در حال پیاده روی و گشت و گذر در شهر هستند.

یکی از شهروندان بجنوردی در گفت و گو با ایسنا، گفت: زمانی که شخص آرایش می کند زیباتر می شود و یکی از دلایلی که آرایش می کنم آن است که زیباتر شوم.

وی افزود: در واقع وقتی که آرایش می کنم، اجزای صورت با رنگ های لوازم آرایشی قشنگ تر می شوند و بیشتر به چشم می آیند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر بیشتر خانم های جامعه آرایش دارند و اگر آرایش نداشته باشیم تصور بر این است که به هیچ عنوان به سر و وضع خود نمی رسیم.

وی بیان کرد: من در هر موقعیتی که باشد و هر جایی که قصد رفتن داشته باشم، باید آرایش را انجام دهم وگرنه حضور در آن مکان بدون آرایش برای من سخت است.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دوست دارم آرایش کنم اما نحوه خوب آرایش کردن را به خوبی یاد ندارم، اظهارکرد: در مراسم مهمانی و عروسی آرایش می کنم و این هم به علت آن است که همه آرایش دارند و نمی خواهم از آن ها کم بیاورم.

یکی دیگر از شهروندان همچنین در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: هیچ علاقه ای به انجام آرایش ندارم و تنها زمانی که آرایش را انجام می دهم مراسم مهمانی فامیل های درجه یک است اما همه می گویند چرا به خودت نمی رسی و دستی به سر و روی خود نمی کشی.

وی تاکید کرد: اما به نظر من هر چیزی جای خود را دارد و آرایش کردن هم زمان و موقعیت خود را می طلبد اما بسیاری از افراد متوجه این موضوع نیستند به عنوان مثال اگر به تعدادی از محصل ها نگاهی بیندازیم مانند این است که سر کلاس درس نمی روند و به عروسی می روند.

سن مصرف لوازم آرایشی در خراسان شمالی کاهش یافته است

دکتر حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه در گفت و گو با ایسنا گفت: سن مصرف لوازم آرایشی در این استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد آرایشی در استان اظهارکرد: افزایش تعداد مراکز فروش لوازم آرایشی نشان دهنده افزایش مصرف و کاهش سن مصرف است.

وی افزود: در این استان فقط ۲۰۰ مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز در حال فعالیت است که غیر از این مراکز در تعدادی از مراکز غیرمجاز، داروخانه، برخی از سوپرمارکتی ها نیز لوازم آرایشی به فروش می رسد و تعدادی از مردم نیز خرید اینترنتی لوازم آرایشی دارند.

براتی زاده خاطرنشان کرد: در حقیقت فعالیت ۲۰۰ مرکز مجاز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی با توجه به جمعیت این استان، تعداد زیادی است.

وی ادامه داد: تبلیغات اغوا کننده یکی از عواملی است که سبب شده تا مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش یابد این درحالی است که برخی از لوازم بهداشتی با برندهای معروف توزیع می شوند اما در حقیقت تقلبی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا به دنبال آن هستیم تا سرمایه گذارانی را در استان جذب کنیم که اقدام به تولید لوازم بهداشتی به خصوص برپایه مواد گیاهی کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان جاجرم یک سرمایه گذار درخواست ایجاد یک واحد تولیدی کرم بر پایه گیاهی را داده است.

آرایش یکی از راه های پوشاندن کمبود اعتماد به نفس در شخص

زهرا لشکریان یکی از روانشاسان خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود تا خانم ها تمایل به آرایش داشته باشند کمبود اعتماد به نفس در آن ها است.

وی با بیان اینکه اگر به دانش آموزان و یا دانشجویان نگاه کنیم می بینیم که تقریبا بیشتر این افراد آرایش بر روی چهره خود دارند، گفت: تعدادی از این افراد با آرایش کردن، تصور می کنند که زیبا شده اند، در نتیجه در خود احساس جذابیت و اینکه همه به آن ها نگاه می کنند را پیدا می کنند.

لشکریان افزود: آن ها تصور می کنند که اگر نقصی در چهره آن ها وجود داشته باشد با انجام آرایش آن نقص پوشیده می شود، در نتیجه کمبود اعتماد به نفس را در خود افزایش می دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعدادی از این افراد دلیل انجام آرایش را مسائلی همچون جوش صورت و ... در چهره خود بیان می کنند که می خواهند آن ها را بپوشانند اما در واقع مشکل کار جای دیگر است و یابد معضل کمبود اعتماد به نفس در خود را حل کنند.

این روانشناس در ادامه خاطرنشان کرد: اما تعدادی از افراد نیز هستند که در زندگی برای آن ها مشکلاتی پیش می آید و آن ها می خواهند یک حس خوب را در خود ایجاد کنند که تعدادی این حس خوب را با آرایش کردن در خود به وجود می آورند.

وی توضیح داد: این افراد همانند نقاش و یا خطاطهایی هستند که مسائل و مشکلات خود را با نقاشی و خطاطی کردن تخلیه می کنند اما ممکن است ادامه این کار برای این خانم مضر باشد چراکه ممکن است به پوست خود آسیب وارد کند.

عدم آگاهی بیماران در ارتباط با مصرف لوازم آرایشی یکی از علل مراجعه به پزشکان پوست

دکتر حمید سورگی پزشک پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا، گفت: استفاده بیش از حد هر چیزی برای بدن مضر است که لوازم آرایشی یکی از آن ها است.

وی افزود: یکی از دلایل مراجعه به مطب پزشکان پوست، عدم آگاهی بیماران در ارتباط با مصرف لوازم آرایشی و یا استفاده از مواد بی کیفیت است که موجب بروز عوارض بر روی پوست آن ها شده است.

سورگی ادامه داد: به عنوان مثال برخی از افراد لوازم آرایش با چربی بالا استفاده می کنند، غافل از اینکه پوست آن ها چرب بود و همین امر سبب ایجاد جوش و ... شده است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد نیز به علت قیمت، از لوازم آرایشی بی کیفیت استفاده می کنند که آن نیز سبب ایجاد اگزما و ... بر روی آن ها شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مواد آرایشی استفاده شده بر روی پوست باید بعد از گذشت سه تا چهار ساعت از روی پوست پاک شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از این افراد نسبت به این موضوع نیز آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد اظهار می دارند که آرایش کردن نوعی رسیدگی به ظاهر است، گفت: در حقیقت مراقبت از پوست یکی از مهمترین فاکتورهایی است که می توان به ظاهر خود رسیدگی کرد.

سورگی تصریح کرد: در واقع لوازم آرایشی به عنوان پوشاننده عمل می کنند این در حالی است که پاک کننده ها، شوینده ها و کرم های ضدآفتاب نقش نگهداری و مراقبتی از پوست را دارند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)