میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صلواتی صبح پنجشنبه در کارگروه اقتصادی بنیاد مطالعات و پیشرفت نصفجهان در ارتباط با وضعیت پروژه قطار سریعالسیر اصفهان - تهران اظهار کرد: در دولت سیزدهم پیگیریهایی در زمینه پروژه قطار سریعالسیر در سطح رئیس جمهور و معاونان ایشان با جدیت انجام شد و آنها بر ابعاد جزئی این موضوع مسلط شدند اما علیرغم همکاری رئیس جمهور در این زمینه، مخالفتهای سازمان برنامه و بودجه باعث شد که پروژه در آن زمان به نتیجه نرسد.
وی افزود: با روی کار آمدن دولت چهاردهم موضوع مجدد مورد پیگیری جدی قرار گرفت و جلسات متعددی با معاونان رئیس جمهور و وزرای دولت جدید برگزار و اهمیت آن بیان شد؛ در نتیجه پیگیریهای انجام شده مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه که مخالف اصلی این طرح در پنج سال گذشته بود، موضوع را تعیین و تکلیف کند.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: در نتیجه برگزاری جلسات متعدد، چهار گزینه پیرامون این پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه مطرح شد؛ در این بین مقرر شد که خط راهآهن سریعالسیر با حداقلها و زیرساختهای موجود تکمیل و سپس فازهای بعدی این پروژه به صورت گام به گام تکمیل شود.
وی با اشاره به فاینانس فعلی موجود برای این پروژه تصریح کرد: اکنون اعتبار اسنادی در حدود ۱۳.۶ میلیارد یوان فاینانس به نام پروژه قطار سریعالسیر وجود دارد و پس از بررسیهای انجام شده مشخص شد که ۱۷.۶ میلیارد یوان به عنوان حداقل هزینهها برای تکمیل این پروژه در قسمت اصفهان-قم نیاز است تا قطار سریعالسیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در این بحش راهاندازی شود؛ در بخش قم-تهران نیز اعتباری در حدود ۶.۱ میلیارد یوان نیاز است.
صلواتی در ارتباط با نحوه بازگشت این سرمایه عنوان کرد: قیمت بلیت و سایر هزینهها بر مبنای معادل خارجی مشخص شده و برآورد شده که این هزینه پس از ۱۷ سال به صورت مستقیم بازگشت خواهد شد.
وی با اشاره به نقش مشارکتها در تکمیل این پروژه بیان کرد: تصمیم بر آن شد که پروژه در بخش اصفهان-قم پیگیری و تأسیس شود و در این زمینه نیاز به مشارکت در طول سه الی چهار سال است؛ برآوردها نشان میدهد که میزان مشارکت مورد نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده تا این قسمت از پروژه تکمیل شود؛ این مشارکت میتواند توسط بخشهای مختلف انجام شود و لازم نیست که سرمایه مورد نیاز اکنون به پروژه وارد شود.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان افزود: تفاهمنامهای با سازمان مشارکتها در این زمینه تدوین شده و مقرر شده که بهرهبردای از این پروژه توسط خود سازمان انجام شود.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم تفاهمنامه مربوط به این پروژه را به امضا برسانیم، گام مؤثری در راستای تکمیل بخش اول این پروژه برداشته شده است.
منبع : خبرگزاری مهر
اقامه نماز یکی از راهکارهای تحقق باورمندی است
اربعین حسینی یکی از بزرگترین گردهماییهای معنوی و مذهبی جهان است
ضرورت شفافیت در استخدام و انتقال حسابهای مالی شرکتها به خوزستان
اقامه نماز یک از راهکارهای تحقق باورمندی است
دستگاه قضا موظف به صیانت از تشکیلات و مجموعه خود است
استان سمنان قلب تپنده تنوع زیستی ایران است
بزرگترین محموله لوازم خانگی قاچاق جنوب کشور کشف شد
آلودگی هوای اراک ۱۰۰ روزه شد
هدف از ارزیابی دستگاههای اجرایی بهبود ارائه خدمات به مردم است
تخریب بافت تاریخی نتیجه کمیتگرایی و ناآگاهی به ریشهها است
لزوم تجهیز مبلغان به نکات کاربردی قرآن و نهج البلاغه
حفظ کوهستان «شاهوار» دغدغه مردم و فعالان زیست محیطی استان سمنان
واژگونی خودرو سواری سمند در بلوار خوزستان دو مصدوم بر جا گذاشت
فرمانده نداجا مطرح کرد: نقش برجسته نیروی دریایی در تامین امنیت دریاها
دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان قتل در بیرم لارستان برگزار شد
وزیر کشور: وفاق ملی راهبردی برای ساختن ایران قوی است
برق ادارات پر مصرف مشهد قطع میشود
۱۴ مقاله خارجی به همایش طب دریایی ارسال شد
استاندار البرز: وفاق ملی محور توسعه و پیشرفت استان خواهد بود
اعتبارات حوزه راهداری در اصفهان جوابگوی نیاز راههای روستایی نیست
نماینده مردم البرز در مجلس خواستار افزایش اختیارات استاندار شد
هوای اصفهان در وضعیت قرمز؛ کیفیت هوای قهجاورستان خطرناک شد
برف و کولاک در راه گیلان است
ثبتنام جشنواره ملی فنآفرینی شیخبهایی تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد
اراضی ۶۰ متری حریم دریا در ساحل بوشهر تعیین تکلیف شود
حمایت جدی وزارت امور خارجه از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران
۳ نفر در کوه صفه جان باختند
تداوم وضعیت اضطرار کیفیت هوا در البرز
کشف ۹۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در غرب استان تهران
هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید خسارت زا هشدار زرد صادر کرد