میرنیوز

قاچاق عناوین پرفروش کتاب وتخفیف ناشران چالش کتابفروشی در اصفهان

قاچاق عناوین پرفروش کتاب وتخفیف ناشران چالش کتابفروشی در اصفهان 2021-12-13T20:04:16+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین جشنواره کتاب استانی اصفهان از روز ۲۰ آذرماه به شکل مجازی آغاز به کار کرد تا اولین جشنواره کتاب اصفهان در روزگاران کرونا، مجازی باشد. طبق اعلام قبلی در حاشیه این جشنواره، نشست‌های تخصصی گوناگون برگزار می‌شود که اولین آن‌ها با عنوان «از کتاب‌فروشی تا کافه کتاب» در هنرستان هنرهای زیبا اصفهان برگزار شد.

ابراهیم سپاهانی، مدیر کتاب‌فروشی فرهنگسرا در این نشست اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی کتاب‌فروشی‌ها ضربه شدیدی وارد شده و بحران کرونا نیز مزیدی بر علت شده تا کتاب‌فروشی‌ها در شرایط بسیار دشواری قرار گیرند. مهم‌ترین عامل در رکود کتاب به وضعیت اقتصادی مردم برمی‌گردد، بسیاری بر این عقیده‌اند که مردم ما اهل کتاب نیستند، اما با این صحبت مخالف هستم. مردم به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه و کتاب‌ها را می‌بینند و به کتاب علاقه دارند، اما وضعیت اقتصادی به آن‌ها اجازه نمی‌دهند کتاب‌هایی که می‌خواهند را تهیه کنند.

وی ادامه داد: در صنعت کتاب‌فروشی یک باندی با حمایت بخش‌های دولتی ایجاد شده که ضربه سهمگینی را به کتاب‌فروشی‌ها وارد ساخته، امکانات و فضاهای وسیع دولتی در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته و متأسفانه کتاب‌های بسیار نازلی از حیث محتوا با تخفیف‌های بسیار زیاد در این محل‌ها عرضه می‌شود. این اتفاق باعث سوظن مردم نسبت به کتاب‌فروشی‌ها شده و این اتفاق یکی از چالش‌ها و تهدیدهای بزرگ برای کتاب‌فروشی‌ها است. اگر جلوی این اتفاق گرفته نشود، ضربه سهمگینی به کتاب‌فروشی‌ها وارد خواهد شد.

این فعال حوزه کتاب تاکید کرد: این باند کتاب‌های مطرح و پرفروش را با مترجم‌های کمتر شناخته شده، دستکاری می‌کنند و به زیر چاپ می‌برند. به عنوان مثال یک کتاب بسیار مطرح که یک ناشر معتبر با قیمت پشت جلد ۵۰ هزار تومن چاپ کرده و این گروه‌ها با قیمت پشت جلد ۱۲۰ هزار تومان و تخفیف ۵۰ درصدی به فروش می‌رسانند. این تکنیک‌های فروش از نظر فرهنگی لایق کتاب نیست و این فعالیت‌ها ضد فرهنگی است.

سپاهانی با اشاره به مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب برای کتاب‌فروشان، توضیح داد: هم‌اکنون نمایشگاه مجازی کتاب با همکاری ناشران سراسر کشور در اصفهان در حال برگزاری است، این نمایشگاه نیز ضربه‌ای به کتاب‌فروشی‌ها است. کتاب‌فروشی‌ها در ۱۲ ماه سال با فراز و نشیب این صنعت ضعیف می‌سازند و ناگهان چنین رویدادی با یارانه‌های سنگین و حضور پررنگ ناشرها برگزار می‌شود. اگر واقعاً نگران وضعیت کتاب‌فروش‌ها هستیم، باید فکری به حال این قضیه کرد؛ معنی ندارد ناشری که در کل سال، کتاب‌هایش را از طریق کتاب‌فروشی می‌فروشد، در یک برهه‌های کوتاه و خاص از سال بتواند محصولاتش را به راحتی بفروشد.

وی افزود: از طرفی کتاب‌فروشی‌ها از فروش محصولات خود به قیمت روز محروم است و حتماً باید کتاب را به قیمت پشت جلد بفروشد، حتی اگر کتاب برای پنج سال پیش باشد. هرچه سریع‌تر

این صاحب فروشگاه کتاب در پاسخ به سوالی درباره اقبال به عنوان‌های زرد و انتشار آن‌ها توسط ناشران معتبر، تصریح کرد: درست نیست که کتاب‌های را رنگ‌آمیزی و روی آن‌ها اسم بگذاریم. اگر بخواهیم کتاب‌های پرفروش را در نظر بگیریم، به هرحال سلیقه عامه به این سمت و سو است و باید به آن احترام گذاشت. برخی از این کتاب‌ها نه تنها در ایران، بلکه در جامعه جهانی مطرح و پرفروش هستند. اگر این کتاب‌ها نباشند، کتاب‌فروشی نمی‌تواند ادامه حیات بدهد و همین عناوین هستند که به کتاب‌فروشان کمک می‌کنند.

سپاهانی گفت: این جنس کتاب‌ها برای عامه کتاب‌های خوبی بوده و حتی در زندگی برخی نیز شاید راه‌گشا بوده و هیچ نکته منفی در آن نمی‌بینم. باید در نظر داشت که کتاب‌های سنگین و متون کلاسیک مشتریان خاص خود را دارند. مشتری را باید آزاد گذاشت تا خودش کتاب مورد علاقه خود را پیدا کند، رسالت کتاب‌فروش ارائه کتاب با ترجمه، کیفیت چاپ و کاغذ مرغوب است.

وی در بخش دیگری از جلسه درباره هم‌زیستی کافی‌شاپ‌ها و کتاب‌فروشی‌ها و شکل‌گیری «کافه کتاب‌ها»، توضیح داد: این اتفاق می‌تواند یک عامل و فرصتی برای جذب مخاطب به کتاب‌فروشی‌ها باشد. مشتریان می‌توانند با استفاده از این فضا با دیگر کتاب‌خوان آشنا شوند و علایق خود را به اشتراک بگذارند، اما باید توجه کرد این فضا نباید به شکلی باشد که کتاب‌فروشی را تحت الشعاع قرار دهد.

 قاچاق عناوین پرفروش و تخفیف ناشران چالش کتابفروشی در اصفهان

باید کیک اقتصادی کتاب را بزرگ‌تر کرد

فرهاد فروزنده، مدیر پردیس کتاب نیز در این نشست با بیان اینکه «هر ناشری شاید ۱۰ درصد از کتاب‌هایش پرفروش باشد و قاچاقچیان کتاب سراغ این کتاب‌ها می‌روند» خاطرنشان کرد: اگر درآمد همین کتاب‌ها هم از ناشر گرفته شود، تمام انگیزه‌ها و آورده ناشران از بین می‌رود و کتاب‌فروشان نیز از بین می‌روند.

وی افزود: فضای مجازی نیز یکی دیگر از چالش‌های کتاب‌فروشان است، این فضا به بحث افت فروش کتاب دامن زد، بسیاری از شرکت‌های خصوصی و حتی ارگان‌های دولتی شرایط فروش اینترنتی با تخفیف‌های خوب و ارسال رایگان گذاشتند و رقابت با این پدیده برای کتاب‌فروشان بسیار دشوار است. از طرفی ما شرایط عرضه کتاب به کمتر از قیمت پشت جلد را نداریم و این اتفاق نیز شانس رقابت را می‌گیرد.

این فعال حوزه کتاب گفت: کتاب کالایی است که تورم جذب نمی‌کند و قیمت پشت جلد آن در هر شرایط ثابت است. می‌توان قیمت هر جلد کتاب را بر اساس قیمت اعلامی در سایت ناشر اعلام کرد تا جلوی ضرر کتاب‌فروشی‌ها گرفته شود. قانون‌مند نبودن و ناقص اجرا شدن نظام صنفی کتاب‌فروشی‌ها دیگر مشکل مهم کتاب‌فروشان است.

فروزنده اظهار داشت: از طرفی افزایش قیمت کاغذ و کتاب در سال‌های اخیر باعث غربال ناشران شد و ناشران زرد که شاید کار دوم یا سوم آن‌ها چاپ کتاب بود از میان رفتند. به عنوان مثال پیش از گرانی کاغذ ۱۵ ترجمه از «شازده کوچولو» در بازار موجود بود که بعد از گرانی کاغذ تعداد آن‌ها به سه عدد رسید.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی نابه‌سامان کتاب‌فروشان، تاکید کرد: کیک اقتصاد حوزه کتاب بسیار کوچک است و باید با مطالبه‌گری از تمام شخصیت‌ها آن را بزرگ کرد؛ اگر این کیک اقتصاد بزرگ‌تر شود، به برگزاری نمایشگاه‌ها هم ایرادی نیست. در دو سال اخیر بحران کرونا باعث شد تا مردم کمی به سمت کتاب بیایید از سمت فضای مجازی فاصله گیرند، ما هم سعی کردیم با معرفی کتاب خوب به مردم یاری رسانیم.

فروزنده درباره اقبال به عنوان‌های زرد و انتشار آن‌ها توسط ناشران معتبر، توضیح داد: کتاب‌های انگیزشی و غیره در سایت‌هایی مثل آمازون کتاب‌های پرفروشی است، ما شاید بیشتر دوست داشته باشیم، مخاطبان کتاب عناوین کلاسیک را بخوانند. ما به مشتریان در هر ژانری که دوست داشته باشند، کتاب معرفی می‌کنیم و سعی داریم که آن‌ها را کتاب‌خوان نگه داریم. حتی کسانی که کتاب‌های زیر ۴۰ صفحه را می‌خوانند نیز باید ارج دهیم، زیرا در آینده به ژانرها و کتاب‌های بهتری خواهند رسید.

این فعال حوزه کتاب در بخش دیگر نشست و درباره مفهوم «کافه کتاب‌»، اظهار داشت: شاید نسل‌های جوان اقبالی به کتاب‌فروشی صرف نداشته باشند و ارائه یک فضای فرهنگی شامل کافه، کتاب‌فروشی و حتی فضاهایی نظیر مهدکودک برای نگه‌داری کتاب‌ها، به فروش کتاب کمک کند. اما باید توجه کرد که فروش کتاب و کتاب‌فروشی در متن این قضیه قرار گیرد.

 قاچاق عناوین پرفروش و تخفیف ناشران چالش کتابفروشی در اصفهان

رقابت کتاب‌فروشان با سایت‌های فروش کتاب دشوار است

در ادامه این نشست شیرین گوهری، مدیر شهر کتاب اردیبهشت گفت: در چند سال اخیر وضعیت نابه‌سامان نشر تأثیر بسزایی در فروش کتاب گذاشته، بحران کرونا و تعطیلی‌های مکرر فروشگاه‌ها و پر و بال گرفتن فروشگاه‌های اینترنتی فروش حضوری کتاب فروشی‌ها را دچار افت کرد. بسیاری از مشتری‌ها آگاهی نسبت به ناشرها و مترجم‌ها ندارند و به اسم کتاب توجه می‌کنند، از این روی شاید غالب مشتریان به سمت کتاب‌هایی با تخفیف‌های بیشتر بروند.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی نیز تخفیف‌های به مشتری می‌دهند که ناشران به کتاب‌فروش می‌دهند، بنابراین رقابت سایت‌های اینترنتی با کتاب‌فروشی‌ها بسیار دشوار است. مشتریان نیز آگاه هستند و با یک جست‌وجوی در فضای مجازی ترجیح می‌دهند آنلاین و ارزان‌تر خرید کنند.

گوهری با انتقاد از قیمت بالای کتاب، تصریح کرد: مردم ما به خواندن کتاب علاقه‌مندند و قشر کتاب‌خوان در کشور هستند، اما آنقدر کتاب افزایش قیمت داشته که به مرور کتاب از سبد خرید مردم کنار رفته است. بسیاری از اقشار جامعه در مخارج روزمره خود دچار مشکل هستند و نمی‌توان انتظار داشت که آن‌ها کتاب بخرند.

مدیر شهر کتاب اردیبهشت یکی دیگر از مشکلات در حوزه کتاب‌فروشی‌ها، رفتار برخی ناشران در چاپ کتاب‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: ناشران کتاب‌ها را با تیراژ پایین و چاپ‌های متعدد وارد بازار می‌کنند و هر بار تجدید چاپ با افزایش قیمت همراه است. این کتاب در یک سال ناگهان ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا می‌کند. این اتفاق کار کتاب‌فروشان را سخت کرده است.

وی افزود: در برخی از اوقات ناشران روی قیمت برچسب تازه می‌زنند و قیمت را افزایش می‌دهند، این صحنه باعث می‌شود تا اعتماد مشتری نسبت به کتاب‌فروش از بین برود. در این چرخه اقتصادی ناقص کتاب‌فروش بیشتری ضرر را می‌بیند و امیدواریم این مسائل برطرف شود.

گوهری درباره اقبال مخاطبان به عنوان‌های زرد و انتشار آن‌ها توسط ناشران معتبر، گفت: اصطلاح کتاب زرد مناسب نیست، کتابی که امروز چاپ می‌شود و مخاطب خودش را دارد را نباید زرد دانست. بلکه کتاب‌هایی که به شکل زیرزمینی و با ترجمه‌های بد وارد بازار می‌شوند را شاید بتوان زرد دانست، اما کتاب‌هایی که سلیقه ما نیست و بخشی از جامعه به آن اقبال دارد را نباید زرد بدانیم. اگر کتاب‌های پرفروش نباشند، سیکل مالی فروشگاه‌ها نمی‌چرخد و این جنس کتاب نیز نیاز است.

این فعال حوزه کتاب درباره گسترش کتاب‌فروشی‌ها و ایجاد فضاهای مانند گالری و کافه در کنار کتاب‌فروشی، تاکید کرد: هم‌زیستی این بخش‌های مختلف باعث خانوادگی شدن محیط می‌شود و فضا از یک فضای فروشگاهی به یک فضای تفریحی سوق پیدا می‌کند. با این حال هر مجموعه باید رسالت خود را مشخص کند.

دست فروشی کتاب در شأن کتاب نیست

آزاده فردوسی، مدیر کتاب‌فروشی هفت‌داستان نیز در این نشست اظهار داشت: تخفیف‌های نمایشگاهی مستقیم از سوی ناشران می‌آیند و مشتریان ترجیح می‌دهند خرید خود را در این شرایط تخفیف انجام دهند. کتاب‌های با نشرهای کمتر شناخته شده که قیمت کمتری دارند، یکی از مشکلات بزرگ بازار کتاب است، این کتاب‌ها که معمولاً عناوینی معروفی هستند با تخفیف‌های چشم‌گیر در سایت‌ها به فروش می‌رسند.باید جلوی این نشرهای به اصطلاح زرد گرفته شود و مشتریان نیز درباره آن‌ها آگاه شوند.

وی با اشاره به مشکلات کتاب‌فروشان، خاطرنشان کرد: دست‌فروشی‌های کتاب هم یکی از آفت‌های کتاب‌فروشی‌ها است. این اتفاق توهین به شأن کتاب بوده و در مراکز مختلفی مثل پمپ بنزین‌ها این کتاب‌ها به فروش می‌رسد. امیدوارم برخورد مدیریتی با مسائل این چنینی گرفته شود.

فردوسی درباره معرفی کتاب به مشتریان، توضیح داد: مشتریان با سلیقه، سطح سواد و توقعات مختلف وجود و حتی یک انسان در دوران مختلف زندگی توقعات مختلفی از کتاب دارد. بنابراین دسته بندی کتاب‌ها به کتاب‌های به اصطلاح زرد و دیگر کتاب‌ها شاید اشتباه نباشد.‌

این فعال حوزه کتاب درباره وجود کافه‌ها در فضای کتاب‌فروشی، گفت: همواره در کافه‌ها اتفاقی خوبی رخ داده و حتی برخی از مهم‌ترین کتاب‌ها نیز در کافه‌ها نوشته شده است. با توجه به رده‌های سنی مختلف مخاطب کتاب این فضاها در کتاب‌فروشی به ایجاد یک فضای بهتر برای خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی کمک می‌کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)