میرنیوز

صعود با طعم مرگ

صعود با طعم مرگ 2021-12-12T09:34:13+03:30

همین چند ماه قبل فردی ۵۶ ساله با ۳۰ سال سابقه کوهنوردی و صعود به تمام قلل مرتفع ایران، در کمر گنج، از ارتفاعات شمالی شهرستان کاشمر، گرفتار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

هر چند بر اساس آنچه اعلام می‌شود در مناطق مختلف کوهستانی منطقه نیز سالانه چندین نفر دچار حوادث مختلف می‌شوند؛ خطرات این ورزش زمانی است که عده‌ای بدون کسب آموزش‌های مربوط به ‌مواجهه با حوادث در کوه و بدون کسب تجربه و لوازم مناسب قدم در راهی می‌گذارند که هرلحظه خطر سقوط و سُر خوردن آن‌ها وجود دارد.

مسئولان امداد و نجات کاشمر می‌گویند هر روز چندین نفر کوهنورد حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و علاقه‌مندان به کوه به ارتفاعات مختلف منطقه صعود می‌کنند و متعاقب آن نیز چندین حادثه در کوهستان به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گزارش می‌شود که نیازمند امداد و کمک‌رسانی هستند اما با این وجود بسیاری از آن‌ها باز هم نسبت به فراگیری آموزش‌های لازم بی‌تفاوت هستند و به‌ راحتی از کنار آن می‌گذرند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر در همین خصوص به ایسنا گفت: قسمت شمالی شهرستان کاشمر به لحاظ جغرافیایی دارای ارتفاعاتی است که از نظر چشم‌اندازهای طبیعی و کوهنوردی، جاذبه‌های بسیار خوبی دارد.

احمد رضاپور با بیان این‏که جاذبه‌های طبیعی به‌ خصوص آبگرم خلیل‌آباد و کوهسرخ موجب شده تا در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر کوهنوردان و طبیعت گردان باشیم، افزود: این افزایش حضور در مناطق کوهستانی، همواره یکسری اتفاقات و حوادثی از جمله سقوط و مفقود شدن را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه طی سه سال اخیر در کاشمر، کوهسرخ و خلیل‌آباد بالغ‌ بر ۵۰ مورد حادثه کوهستان داشته‌ایم، همچنین از هشت مورد حادثه‌ای که از ابتدای سال جاری به وقوع پیوسته سه مورد آن منجر به فوت شده‌ است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر با اشاره به این‏که طی ۲ سال اخیر ۶ مورد فوتی در مناطق کوهستانی داشته‌ایم، بیان کرد: هر چند در سال گذشته سه مورد فوتی داشتیم اما امسال طی هشت ماه سه مورد فوتی در کوهستان اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به بارش باران و برف در فصل زمستان میزان حوادث افزایش یابد که می‌طلبد در این خصوص کوهنوردان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: به رغم تلاش‌های بسیار اما از سوی کوهنوردان برای فراگیری آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه استقبالی نمی‌شود.

رضاپور بیان کرد: علی‌رغم این‏که سال گذشته با مسئولان هیات‌های کوهنوردی کاشمر و خلیل‌آباد جلساتی داشتیم و مقرر شد فراگیری آموزش‌های لازم جدی‌تر گرفته شود اما در نهایت فقط ۲ دوره آموزشی با حضور ۵۰ نفر توانستیم برگزار کنیم که این آمار بسیار پایین است.

رضاپور دلیل بیشترین آسیبی که به کوهنوردان و کوه‌پیمایان وارد می‌شود، عدم فراگیری آموزش‌های لازم عنوان کرد و گفت: بسیاری از آن‌ها حتی با نحوه گام برداری آشنا نیستند و این موجب می‌شود در درازمدت دچار آسیب‌های جدی شوند.

وی ادامه داد: چون تجهیزات کوهنوردی بسیار گران‌قیمت هستند اگر کوهنوردان تجهیزاتی هم همراه دارند از استانداردهای لازم برخوردار نیست و مهم‌تر این‏که شناخت لازم برای تهیه تجهیزات مورد نیاز خود را ندارند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر گفت: تجهیزات کوهنوردی بسیار فنی هستند و نگهداری، طول عمر و نحوه استفاده از آن‌ها قوانین و چارچوب خاصی دارد به همین خاطر اگر رعایت نشود، همان وسیله می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر کاشمر با اظهار نگرانی از این‏که بسیاری از کوهنوردان حتی کیف کمک‌های اولیه را هنگام رفتن به ارتفاعات همراه ندارند، افزود: اغلب آن‌ها آموزش‌های لازم را برای استفاده از امکانات پیمایشی مانند GPS فرا نگرفته‌اند و اغلب مفقودی‌هایی که در کوهستان داریم به این دلیل است.

وی تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی نه تنها یک نفر آشنا به کمک‌های اولیه و امدادگری همراه ندارند بلکه از هلال‌ احمر هم تا کنون در این خصوص درخواستی نداشته‌اند.

رضاپور ادامه داد: متأسفانه کوهنوردان به هشدارهایی که حتی از سوی هواشناسی داده می‌شود، توجهی ندارند که این موجب شده دچار مفقودی و یا حادثه شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر گفت: با توجه به اینکه خانم‌ها بیشتر احتیاط می‌کنند، به همین خاطر حدود پنج درصد مصدومان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: به‌ رغم این‏که مخاطرات بسیاری در منطقه داریم اما کمتر توجهی به آن‌ها می‌شود؛ حتی در کلاس‌های آموزشی که برگزار می‌شود، شناخت خوبی از مخاطرات وجود ندارد.

رضاپور همچنین به وضعیت تجهیزات جمعیت هلال احمر کاشمر اشاره کرد و گفت: هر چند بر اساس قوانین مدیریت بحران جمعیت هلال احمر با همکاری فدراسیون کوهنوردی موظف شده پاسخگوی حوادث کوهستان باشد، اما تجهیزات موردنیاز کوهستان آن‌گونه که باید تکمیل نیست تا پاسخگوی نیاز همه حوادث باشد.

وی افزود: به رغم اینکه در همین قانون پیش‌بینی شده، هزینه‌های خرید لوازم باید پیش‌بینی شود اما تا کنون بودجه خاصی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم، از سویی چون هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم تهیه و تامین آن‌ها کا بسیار مشکلی است.

وی تصریح کرد: به ‌جز تهیه امکانات و تجهیزات، پشتیبانی تیم‌های کوهستان هم هزینه‌های بسیاری دارد. نیرویی که وارد کوهستان می‌شود، از نظر تغذیه و امکانات فردی حتما باید حمایت و پشتیبانی شود.

رضاپور در همین رابطه از خیران شهرستان به‌ خصوص حوزه سلامت درخواست نمود؛ برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کوهستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه وسایل تاریخ مصرف دارند، حداقل ۵۰ درصد تجهیزات کوهستان جمعیت هلال‌احمر کاشمر را نیازمند به‌ روز رسانی دانست و گفت: بسکت، طناب، وسایل روشنایی در شب و ایمنی حتی کفش برای نجاتگران از جمله نیازهای جدی جمعیت هلال احمر کاشمر است.

او در ادامه راه‌اندازی پایگاه کوهستان را در منطقه کوهسرخ حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به افزایش حوادث کوهستان تاکنون چندین بار در این خصوص با استان مکاتبه داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم در این حوزه پایگاه امداد و نجات کوهستان را داشته باشیم.

وی هم‏چنین در خصوص لزوم داشتن بالگرد هوایی در منطقه افزود: در حال حاضر بالگردهای جمعیت هلال‌احمر فقط در مرکز استان مستقر هستند و در مواقع ضروری پس از طی فرآیند قانونی که زمان‌بر هم است، پرواز می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر عنوان کرد: چون انتقال مصدومان با اورژانس است به همین خاطر در جاه‌هایی که نتوانند فرود بیایند و کار انتقال مصدوم را انجام دهند از بالگرد هلال احمر کمک گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر در ادامه رعایت قانون ساعت ۱۴ را از سوی کوهنوردان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به شروع فصل زمستان از کوهنوردان درخواست می‌شود؛ قبل از ساعت ۱۴ حتی اگر موفق به صعود نشده باشند، برگشت کنند.

وی از همه طبیعت‌گردان و کوهنوردان خواست؛ قبل از هر گونه تغییری در مسیر خود ابتدا اطلاعات لازم را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند و ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم به هشدارهای هواشناسی قبل از ورود به کوهستان توجه کنند.

۸۰ درصد گروه‌های کوهنوردی بیمه نیستند

به‌رغم این‏که در حال حاضر سه باشگاه و شش گروه کوهنوردی در قالب یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر در شهرستان فعال هستند اما متأسفانه اکثر آن‌ها بیمه نیستند.

دبیر هیئت کوهنوردی کاشمر در همین خصوص به ایسنا گفت: هر چند باشگاه‌های کوهنوردی دارای مجوز هستند اما گروه‌ها هنوز ساماندهی نشده و فاقد مجوزند که می‌طلبد اعضاء مشخص و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

حسین قاسم‌نژاد از جمله مشکلات و معضلات موجود را بیمه نبودن کوهنوردان دانست و افزود: بالغ ‌بر ۸۰ درصد کسانی که کوهنوردی می‌کنند و وارد کوهستان می‌شوند بیمه نیستند.

وی همچنین افزود: به دلیل عدم فراگیری آموزش‌های لازم از سوی کوهنوردان بعضا شاهد حوادث ناگواری در کوهستان هستیم، به‌ طوری‌ که اگر کوهنوردان با احیای قلبی آشنا بودند، چند هفته قبل یکی از کوهنوردان جان خود را در کوهستان از دست نمی‌داد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر حوادث کوهستان ۵۰ درصد افزایش داشته، گفت: بالغ‌ بر ۷۰ درصد از افرادی که کوهنوردی می‌کنند آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند و اگر هم با کوهنوردی آشنا باشند، آشنایی آنان تجربی است.

دبیر هیات کوهنوردی کاشمر که ۳۵ سال است کوهنوردی می‌کند، با توجه به وضعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه ترشیز استقرار بالگرد را ضروری دانست و گفت: در صورت بروز اتفاق در منطقه و نیاز به حضور بالگرد گاهی چندین ساعت زمان می‌برد تا از مرکز استان به منطقه برسد.

وی در ادامه با بیان این‏که به‌ زودی کارگروه کوهنوردی بانوان تشکیل و شناسنامه‌دار خواهند شد، گفت: حدود ۳۰ درصد کوهنوردان را بانوان تشکیل می‌دهند که در بین همان‌ها هم شاهد حوادث ناگواری از جمله شکستگی هستیم.

قاسم‌نژاد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد از کسانی که به کوه می‌روند غیرحرفه‌ای و هیچ آموزشی را فرا نگرفته باشند.

قاسم نژاد با اظهار تأسف از این‏که ۲۰ درصد کسانی که به کوه می‌روند، هیچ‌ اطلاعی از مسیر خود به هلال‌ احمر یا هیات کوهنوردی نمی‌دهند، افزود: به جز این افراد گروه‌های کوهنوردی غیربومی هستند که برای صعود به ارتفاعات بدون هماهنگی با ما به منطقه می‌آیند و برخی مواقع به دلیل عدم آشنایی با منطقه گم می‌شوند.

حوادث در کوهستان اگر چه اجتناب‌ناپذیر است اما قابل‌ پیشگیری است، به عبارت بهتر گام نخست در این امر آموزش و بهره‌گیری از تجهیزات مناسب است. به هر حال لزوم آموزش صحیح به دوستداران کوه و طبیعت کوهستان برای جلوگیری از وقوع حوادث دل‌خراش و جبران‌ناپذیر، سخت احساس می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر تأکید شد حوادث در محیط کوهستان، غیرقابل کنترل هستند اما این حوادث در مواجهه با بی‌‏تجربگی، نداشتن آموزش و سهل‌انگاری ما پیامدهای بسیار سخت‌تری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)