میرنیوز

کاشمر همچنان در وضعیت بحرانی کرونا

کاشمر همچنان در وضعیت بحرانی کرونا 2021-09-14T13:25:25+04:30

آتش‌نشانان‌ شهر کاشمر، تاکنون چندین نوبت با به حرکت درآوردن خودروهای آتش‌نشانی آژیرکشان در سطح شهر، شرایط بحرانی را به شهروندان هشدار داده‌اند. با بلندگو وضعیت قرمز شهر و شیوع ویروس دلتا را به مردم گوشزد کرده‌اند، در خیز پنجم کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی است؛ آن‌ هم در شرایطی که شعله‌های کرونای دلتا در همه نقاط کشور از جمله کاشمر زبانه کشیده و آمار مبتلایان و مرگ‌ و میرها به شکل صعودی افزایش‌ یافته است. اگر چه این آمار و موج اخیرا رو به کاهش است، اما برخی شهرستان‌ها مانند کاشمر همچنان وضعیت بحرانی دارند.

فوت ۳۰۰ نفر بر اثر کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کاشمر در همین خصوص در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: متاسفانه به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و حضور در تجمع‌ها و مراسم مختلف هم‏چنان تعداد مبتلایان روند افزایشی دارد.

مسلم ساقی مطرح کرد: از ابتداء امسال تا کنون ۱۴ هزار و ۸۳۷ نمونه گرفته شده که ۵۵۷۴ مورد آن تست پی سی آر و ۹۲۶۳ مورد دیگر تست رپید یا تست سریع کرونا بوده که تست ۴۶۵۸ نفر مثبت بوده است.

وی گفت: از فروردین‌ماه امسال تا ۲۱ شهریورماه در مرکز عصمتیه ۱۰ هزار و ۹۱۸ تست پی سی آر گرفته شده که تست ۱۸۲۸ نفر مثبت بوده است. از ابتداء امسال تاکنون ۳۱ درصد تست‌های کرونا مثبت بوده، اما این آمار فقط در مردادماه به ۵۴ درصد رسید و این قابل‌ مقایسه با ماه‌های قبل نیست.

فرماندار کاشمر بیان کرد: اگر بخواهیم کرونا را تحت کنترل داشته باشیم باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصد واکسیناسیون در سطح جامعه افزایش یابد که خوشبختانه در شهرستان کاشمر تاکنون ۴۴ درصد جمعیت هدف واکسینه شده‌اند.

ساقی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و نگرانی از کمبود اکسیژن اما با پیگیری‌های صورت گرفته یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر به این بیمارستان اختصاص یافت و اکنون چهار دستگاه اکسیژن‌ساز در دو بیمارستان شهرستان نصب است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کاشمر بیان کرد: باوجود تمامی اقدامات صورت گرفته اما هم‏چنان تعداد آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان صعودی است. از ابتداء شیوع ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های شهرستان کاشمر ۳۰۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که تعدادی از این افراد کاشمری نیستند و مربوط به دیگری شهرستان‌هایی هستند که در این شهر بستری بوده‌اند.

ساقی با اشاره به اینکه از ابتداء شهریورماه تاکنون ۲۷۱۹ نمونه گرفته شده که تست ۹۴۲ مورد حدود ۳۵ درصد مثبت بوده است، بیان کرد: ۵۹ درصد مرگ‌های کرونا در شهرستان مربوط به آقایان و ۴۱ درصد زنان است.

وی تصریح کرد: آبان‎ماه سال گذشته با ۹۸ فوتی و مرداد ماه امسال با ۴۱ فوتی بدترین ماه‌های شهرستان کاشمر بوده است، از ابتداء امسال در بیمارستان‌های کاشمر ۹۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند که ۲۶ نفر این افراد از ابتداء شهریورماه تا بیست و یکم همین ماه بوده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کاشمر با بیان اینکه ۵۸ درصد مرگ‌های امسال فقط در مردادماه بوده است، از شهروندان خواست؛ ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام واکسیناسیون را جدی بگیرند. در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر در بیمارستان شهید مدرس بستری هستند. همچنین کار واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط شهرستان کاشمر در پنج مرکز انجام می‎‌شود.

تعداد مبتلایان شناسایی‌شده روزانه به ۱۳۰ نفر رسیده است

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی را هم‏چنان بهترین و ایمن‌ترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی‌زنند، به سفر می‌روند و در تجمعات شرکت کرده و مهمانی و عروسی برگزار می‌کنند.

محمد جواد یزدانی با بیان اینکه میزان پایبندی شهروندان کاشمری به شیوه‌ نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه در سطح شهرستان به کمتر از۵۰ درصد رسیده است، گفت: هنوز حداکثر ظرفیت بیمارستان ۱۰۴ تختخوابی شهید مدرس این شهر در اشغال بیماران کرونایی است.

وی تصریح کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۶۲۰ نفر در کاشمر بستری شده‌اند که نتیجه آزمایش ۳۰۹۳ نفر بیش از  _۵۰ درصد_ مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر تصریح کرد: در مجموع از ابتداء شیوع کرونا تا کنون از ۲۶ هزار و ۳۳۱ نفر بیمار بستری و سرپایی نمونه گرفته‌ شده که نتیجه تست ۸۵۷۸  نفر مثبت بوده است.

وی اظهار کرد: عدم همکاری عموم مردم در عمل به دستورهای بهداشتی پیشگیرانه طی چند هفته اخیر موجب شده وضعیت شیوع ویروس کرونا، کاشمر را به رنگ قرمز در آورد و شرایط پرخطر شود.

یزدانی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران به‌صورت خانوادگی در بیمارستان بستری هستند، عنوان کرد: ابتلاء این افراد به دلیل شرکت در مراسم عروسی، جشن تولد و ترحیم و سفرهای غیرضروری بوده است و این موجب شده هنوز نتیجه تست ۴۰ درصد نمونه‌ها مثبت باشد.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان شناسایی‌ شده روزانه به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر رسیده است، متأسفانه کاشمر در مواجهه با مبتلایان عدد سه‌رقمی را رد کرده و با وجود روند در حال رشد کرونای دلتا، آمار مبتلایان در این شهر افزایش نگران‌کننده‌ای دارد. هم‏چنین میانگین سنی مبتلایان به ویروس دلتا در شهرستان ۲۸ تا ۴۴ سال است و اکنون ۱۵ درصد مبتلایان بالای ۷۰ سال هستند در صورتی‌ که قبل از واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان را سنین ۷۰ به بالا تشکیل می‌دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت ۱۸ سال به بالا در شهرستان کاشمر واکسن زده‌اند، گفت: تا کنون به ۶۷ هزار و ۶۵ نفر واکسن کرونا تزریق ‌شده که ۴۶ هزار و ۹۴۷ نفر نوبت اول و ۲۰ هزار و ۱۱۸ نفر نوبت دوم واکسن را زده‌اند.

یزدانی میزان ابتلا در بین خانم‌ها را ۴۸ درصد و آقایان ۵۲ درصد اعلام نمود و افزود: کمتر از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک می‌زنند. بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس دلتا از حاشیه شهر و فقط ۳۰ درصد مبتلایان از شهرهای اطراف هستند.

وی با اعلام اینکه کادر درمان دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری هستند، گفت: از شهروندان درخواست داریم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

سرایت بالای دلتا ویروس

اگرچه کاشمر روزهای سختی را سپری می‌کند و ویروس کرونا تهدید جدی برای سلامت جامعه و شهروندان محسوب می‌شود، اما باوجود توصیه‌های مسئولان و متخصصان پزشکی برخی افراد نسبت به خطرات این بیماری توجه جدی نداشته و بی‌تفاوت هستند، در این میان برخی اماکن غیرضروری و غیراستاندارد باز بوده و شاهد تجمعات مردمی در آن‌ها هستیم.

رضا زارع، متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به دلایل افزایش مبتلایان در کاشمر به دلتا ویروس به ایسنا گفت: شهرستان‌های جنوبی کشور مانند چابهار و بندرعباس ارتباط مستقیم با هندوستان دارند و در آنجا کرونای دلتای هندی شایع شد و از سویی در این مناطق افراد بومی و غیربومی بسیاری ساکن هستند که پس از ابتلا و عزیمت‌شان به‌تمامی شهرستان‌ها از جمله کاشمر، مشهد، تهران و یزد، به‌ سرعت این بیماری در تمام کشور منتشر شد.

وی با بیان اینکه سرایت این ویروس بسیار بالاست، افزود: موج پنجم کرونا سهمگین و مهلک و شدیداً مسری است، دلتا ویروس نسبت به موج‌های قبل ۱۰۰ برابر سرایت‏‌زاتر است و علائم سردردهای شدید و گوارشی از سایر علائم قبلی بیشتر در این موج دیده می‌شود.

این پزشک متخصص بیان کرد: برخی علائم هشدار دهنده در این موج هستند که باید تمامی هموطنان مراقب باشند و آن اینکه اگر تعداد تنفس زیاد شد و افت فشار و اکسیژن خون پیدا کرده و بی‌رمق شدند و هم‏چنین استفراغ‌های مکرر داشتند سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی همچنان استفاده از ماسک را به‌ عنوان یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از کرونا دانست و افزود: هر کجا تجمعاتی برگزار شود سایه شوم ویروس منحوس کرونا در آنجا خواهد بود و موجب افزایش میزان ابتلا می‌شود. همچنین وسایل نقلیه عمومی یکی از مکان‌های بسیار سرایت‌زا برای انتقال ویروس دلتا است.

آمار حاکی از آن است که این روزها همچنان شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کاشمر هستیم. بدون ‏شک بی‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی بازی با جان مردم است، نباید فراموش کرد؛ کرونا با رعایت مردم و مدیریت درست در کنار تلاش‌های کادر بهداشت و درمان کنترل می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)