میرنیوز

دردی که شهروندان بهارستان را می‌کُشد

دردی که شهروندان بهارستان را می‌کُشد 2021-07-12T09:31:29+04:30

این بخشی از درد و دل یکی از شهروندان بهارستان است که به دلیل نبود بیمارستان و بُعد مسافت این شهر تا بیمارستان الزهرا، همسرش را از دست داده است.

یکی از معضلات بارز شهرهای جدید را می‌­توان در عدم توازن و ناهماهنگی در ساخت اماکن خدماتی، رفاهی، آموزشی، تفریحی و ... دانست، به طوری که در یک شهر چند مدرسه، مسجد و کتابخانه وجود دارد، اما اثری از بیمارستان نیست؛ در حالیکه اهمیت و ضرورت سلامت به ‌عنوان حق اساسی هر فرد در زندگی، بر کسی پوشیده نیست.

این روزها مردم شهر جدید بهارستان اصفهان با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت، از نبود بیمارستان در این منطقه رنج می‌برند. شهری که دارای چند کتابخانه، سه دانشگاه و مدرسه های مختلف است، اما با وجود جمعیت زیاد و دور بودن نسبی آن از اصفهان از داشتن حتی یک بیمارستان هم محروم است.

احمد، معلم ۴۷ ساله‌ای که در بهارستان ساکن است، صحبت‌های خود را اینگونه آغاز می‌کند «برای رفتن به مدرسه‌ام که در اصفهان و در ناحیه چهار آن واقع شده با وجود کمردرد این راه دور و طاقت فرسا را هشت سال است که طی می‌کنم، وقتی می‌خواهم انتقالی بگیرم، می گویند نیرو کم داریم، اما اگر هر کس در منطقه خودش شاغل بود شاید شاهد این حجم ترافیک و آلودگی هوا نبودیم.»

این معلم می گوید: روزی در مسیر رسیدن به مدرسه، صحبت های راننده تاکسی غم خودم را از یادم برد وقتی به من گفت «آقا، پس من چی بگم؟ یک هفته پیش همسرم که ۴۶ سال بیشتر نداشت ناگهان از هوش رفت. سریع با اورژانس تماس گرفتم و گفتم آمبولانس بفرستین. گفتن رفتند مأموریت تا برگردند بیمار را تکان ندهید...۱۰ دقیقه بعد آمبولانس اومد و بعد از معاینه، گفتن باید سریع به الزهرا برسونیمش. گذاشتمش توی آمبولانس و خودم همراهشان رفتم که متأسفانه نرسیده به اصفهان همسرم تمام کرد و ماساژ قلبی تکنسین آمبولانس و تلاش آن‌ها هم فایده‌ای نکرد. اگر بیمارستانی در بهارستان بود شاید همسرم الان زنده و سرپا بود.»

درمانگاه‌های بهارستان خدمات درمانی مطلوبی ندارند

یک شهروند ۵۲ ساله ساکن در بهارستان در این خصوص نیز به ایسنا می‌گوید: «وجود یک بیمارستان در بهارستان ضروریه و سه یا چهار درمانگاهی که در شهر هستن خدمات پزشکی مطلوبی ارائه نمی‌دن و از کادر درمان با کیفیتی برخوردار نیستن، ضمن اینکه درمانگاه حتی اگر کیفیت خوبی هم داشته باشه به هیچ‌وجه نمی‌تونه جای بیمارستان رو بگیره.»

مادرم را از دست دادم

همچنین یک مغازه‌دار ۴۶ ساله می گوید: «چند سال پیش مادرم دچار سکته مغزی شد که بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و درخواست آمبولانس کردم. وقتی آمبولانس مادرم را برای درمان به بیمارستان الزهرا انتقال داد، مسیر طی شده تا این بیمارستان ۲۰ دقیقه طول کشید و مادرم را از دست دادم. پزشکان بیمارستان گفتند اگر ۱۰ دقیقه زودتر مادرم را آورده بودند، امکان زنده ماندنش وجود داشت. اگر در بهارستان بیمارستان بود الان مادرم زنده بود چون حداکثر پنج دقیقه طول می‌کشید که آمبولانس به بیمارستان برسد. امیدوارم مسئولان شهری در بهارستان برای این مشکل تدبیری بیندیشند تا دیگران به سرنوشت مادرم دچار نشوند.»

هر بار فقط قول می‌دهند

یک خانم ۶۱ ساله نیز اظهار می‌کند: «من سه ساله که دیابت دارم و برای درمان مرتب باید به اصفهان برم؛ چون به کادر درمانی درمانگاه‌های بهارستان اعتماد ندارم و از اون گذشته این درمانگاه‌ها امکانات کافی ندارن. چند بار برای رفع مشکلِ نبود بیمارستان با اعضای شورای شهر و شرکت عمران بهارستان صحبت کردیم و هر بار هم قول مساعد گرفتیم، اما هنوز اقدام عملی در این خصوص نشده. آمبولانس هم به تعداد کافی وجود نداره و بعضی وقتا که زنگ می‌زنیم جای دیگه ماموریت رفتن.»

تصادفی‌ها را کجا ببریم؟

وقتی از یک جوان ۲۸ ساله در مورد این مشکل ساکنان بهارستان می پرسم، اینگونه پاسخ می دهد: «اگر فردی در بهارستان دچار تصادف شدید بشه و نیاز به کمک فوری پزشکی داشته باشه، حتماً باید به یک بیمارستان منتقل بشه چون درمانگاه‌های بهارستان نمی‌تونن در این مواقع به دادِ مجروحان برسن. ضمن اینکه آمبولانس هم در بهارستان به تعداد کافی نیست و اورژانس هم نداریم.»

وی ادامه می‌دهد: «سال‌ها است که قول دادن بیمارستانی در بهارستان احداث بشه، اما هر سال دریغ از پارسال. پیگیری هم که می‌کنیم مرتب می‌گن انشا الله به زودی بیمارستان احداث می‌شه و زمینی هم برای این منظور در نظر گرفته شده.»

سر ساختمان مدام نگران حادثه و نبود خدمات درمانی هستیم

یک کارگر ۳۴ ساله نیز، اظهار می‌کند: «وقتی سر ساختمان کار می‌کنیم مدام نگرانیم اگر حادثه‌ای برای خودم یا کارگران دیگه رخ بده چطوری باید با این مشکل مواجه شیم. بروز هرگونه حادثه‌ برای کارگران نیازمند اقدامات فوری پزشکیه که نبود بیمارستان در بهارستان این مشکل را حادتر می‌کنه. چرا به فکر جان شهروندان نیستن و در این خصوص اقدام نمی‌کنن؟»

سالانه ۶ درصد به جمعیت بهارستان اضافه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان به ایسنا می گوید: در دوره پنجم شورای شهر با تشکیل جلسات و ترتیب دادن شوراهای اداری و کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و دعوت از فرماندار اصفهان به بررسی مشکلات و کمبودهای شهر بهارستان پرداختیم.

مجتبی محبی ادامه می دهد: جمعیت شهر جدید بهارستان سالانه پنج تا شش درصد رشد دارد، در حالی که متوسط نرخ رشد جمعیت کشوری زیر یک درصد است، اما به واسطه مهاجرپذیر بودن بهارستان شرایط خاصی در این شهر حاکم شده که نیاز به یک آینده‌نگری و نگاه ویژه‌تری به این شهر احساس می‌شود، اما متأسفانه این امر مهم از سوی دستگاه های اجرایی مغفول مانده است.

وی با تاکید براینکه یکی از مشکلات و کمبودهای شهر بهارستان نداشتن بیمارستان است، تصریح می کند: در اطراف این شهر چند جاده حادثه‌خیز مانند اتوبان خلیج فارس و جاده قلعه شور داریم که هر از چند گاهی تصادف‌های منجر به فوت را در این جاده‌ها شاهد هستیم. مکاتبات بسیاری با اداره راهداری کردیم، اما بازدید هم نکردند که در نتیجه نارضایتی شهروندان را در پی دارد. مردم نمی‌دانند مجروحان تصادفات را کجا ببرند. هم اکنون دو آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی در بهارستان مستقر است که علاوه بر بهارستان، اتوبان خلیج فارس، قلعه شور و برخی روستاهای اطراف و حتی مرق را پوشش می‌دهند که به هیچ وجه این تعداد آمبولانس با توجه به حجم نیازها کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان، ادامه می دهد: تنوع قومی و فرهنگی در بهارستان هم می‌تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید. از این تنوع قومی می‌توان در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی استفاده کرد، اما اگر به این تفاوت فرهنگ‌ها پرداخته نشود و به نیازهای آنان توجه نشود به یک تهدید تبدیل می‌شود.

توافق‌نامه احداث بیمارستان امضا شده است

محبی می گوید: در آخرین جلسه شورای اداری که قبل از عید برگزار شد، فرماندار اصفهان، بخشدار مرکزی را مسئول رسیدگی به مصوبات این جلسه کرد. با پیگیری‌های متعدد در نهایت توافق‌نامه‌ای میان شرکت عمران بهارستان به عنوان مالک زمین‌های شهر و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به امضا رسید تا بیمارستان در بهارستان احداث شود. فعلاً شرکت عمران برای ساخت بیمارستان سه زمین را به اداره راه و شهرسازی به عنوان دبیر کمیسیون ماده پنج پیشنهاد داده است تا بررسی‌های لازم را انجام دهد و بعد از تشکیل کارگروه فنی این کمیسیون یکی از این زمین‌ها به عنوان پردیس دانشگاهی برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی اختصاص یابد.

تأمین اعتبار برای احداث بیمارستان چند سال زمان می‌برد

وی می افزاید: امیدواریم این مهم هرچه سریع تر محقق شود، چرا که ساخت و تأمین اعتبار برای ساخت بیمارستان حداقل چند سال زمان می‌برد. احداث بیمارستان دسترسی مردم بهارستان به خدمات درمانی را سریع‌تر می‌کند. دلایل مختلفی تا کنون برای احداث نکردن بیمارستان در بهارستان بیان شده است که یکی از این دلایل فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر تا بیمارستان الزهرای اصفهان است. مسئولانی که چنین استدلالی را می‌کنند متوجه نیستند که جای سوزن انداختن در بیمارستان الزهرا نیست؟! این بیمارستان خدمات فرا منطقه‌ای و فرا ملی به بیماران ارائه می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان با بیان اینکه جمعیت کنونی این شهر بیش از ۱۲۰ هزار نفر است، می گوید: با توجه به نرخ رشد جمعیت بهارستان، هر پنج سال ۳۰ هزار نفر به جمعیت این شهر افزوده می‌شود. بیماران اورژانسی داشتیم که به دلیل همین بُعد مسافت تا بیمارستان الزهرا قبل از رسیدن به این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و با این شرایط شهروندان بهارستان حق دارند ناراحت و ناراضی باشند.

محبی ادامه می دهد: علاوه بر نبود بیمارستان، کمبود فضای آموزشی نیز در بهارستان داریم، به طوری که برای جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهر تنها یک دبیرستان دخترانه دارد. هم‌اکنون ۱۸ هزار دانش‌آموز داریم که از این تعداد ۷ هزار دانش‌آموز در مدارس اصفهان مشغول به تحصیل هستند. بنابراین از ظرفیت‌های فراوانی که در بهارستان وجود دارد استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان می کند: شرکت عمران بهارستان فعلاً اعلام کرده طرح ساخت بیمارستان را در زمین مورد نظر را از مشاوران اخذ می‌کند تا بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی در یک ابعاد استاندارد بیمارستان احداث شود. بنابراین بر طبق توافقنامه مصوب شده است که شهر جدید بهارستان نیاز به یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دارد. شورای شهر بهارستان نیز اعلام آمادگی کرده که شهرداری با توجه به نیاز مردم برای داشتن بیمارستان پروانه ساخت آن را به طور رایگان صادر کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان، تاکید می کند: نامه‌های متعددی نیز به نمایندگان اصفهان در مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت داده‌ایم و بر احداث سریع‌تر بیمارستان در بهارستان تأکید کرده‌ایم که قول پیگیری در این باره را داده‌اند. در کل شرایط اقتصادی دولت و بی‌مهری برخی مدیران سبب تأخیر در احداث بیمارستان در این شهر شده است. روند و فرایند اجرایی و اداری احداث بیمارستان کمی زمان بر است و هنوز هزینه ساخت، برآورد دقیق نشده است، اما دو سال پیش که تورم و گرانی‌ها کمتر بود به ازای ایجاد هر تخت بیمارستانی دو میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که هم‌اکنون این مبلغ باید دو برابر شده باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)