میرنیوز
احمد معظمی کارگردان سریال «سرجوخه» درباره این مجموعه و سختیهای ساخت آن در قیاس با دیگر سریالهایی که با همکاری ابوالفضل صفری بهعنوان تهیه کننده ساخته است به خبرنگار مهر گفت: «سرجوخه» مثل همه کارهای قبلی سخت و پیچیده بود چون تعداد لوکیشن ها و بازیگران زیادی داشتیم. پروداکشن سنگینی هم داشت و اجرای صحنهها سخت بود به گونهای که نمیتوانستیم آنها را ساده برگزار کنیم و اینها باعث شد زمان فیلمبرداری کار بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه تمرکز بیشتر روی بخشهای امنیتی بود یا اجتماعی عنوان کرد: مجموعه «سرجوخه» قصهای اجتماعی است که از دل جامعه میآید و برای همین شخصیتها هم درگیر مشکلات و آرزوهای خود هستند که در کنار آن یک بخش امنیتی و اکشن هم دارد.
کارگردان «سرجوخه» درباره چالشهای کرونا نیز یادآور شد: ما به دلیل کرونا هم دائم در حال تعویض نیروها بودیم و هم سختیهای زیادی در بخش فیلمبرداری ایران و کشورهای خارجی داشتیم اما تلاش کردیم خروجی به گونهای باشد که مردم کار را دوست داشته باشند و خیلی زحمت کشیده شد که کار در شأن مردم باشد.
وی درباره شخص «سرجوخه» در این سریال که دیده نشده است گفت: سرجوخه یکی از کاراکترهای اصلی سریال است که ما او را در طول پخش ندیدیم و نهایت در فینال کار این شخصیت دیده میشود.
معظمی که در این سریال هم به سبک مجموعههایی چون «خانه امن» سراغ چهرههای کمتر دیده شده رفته است در این باره گفت: بازیگرانی که تا به حال دیده نشدند در این سریال حضور داشتند چهرههایی که بازیگرند اما معروف نبودند و برای خود من بازیگری آنها مهم بود. بازیگرانی داریم که تلاش کردند و انگیزه هم داشتند تا خوب خود را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: به نظرم فیلمنامه مشخص میکند که چه بازیگری برای یک نقش انتخاب شود. ما توانایی پرداخت برخی دستمزدها را نداریم در شبکه خانگی دستمزدهای بالا میپردازند و حتی زمانی گفته شد به بیت کوین این مبالغ دریافت میشود. با این حال براوردها در تلویزیون آنقدر نیست که حجم زیادی به سمت بازیگر برود. بنابراین میتوان به گونهای دیگر هزینه کرد که بازیگران مستعد بیاورید و بتوانید با همان بازیگران کاری را بسازید که مردم هم دوست داشته باشند.
کارگردان «سرجوخه» تصریح کرد: شرایط بازیگران چهره به گونهای است که سختتر میتوان از حضور آنها بهره گرفت و خودم هم دوست ندارم از بازیگران تکراری استفاده کنم به ویژه برای قصههایی مثل «سرجوخه» که چهرههای کمتر دیده شده به باورپذیری قصه توسط تماشاگر کمک میکند. این رویکرد برای من خیلی مهم بود و حتی تک سکانسهای ما هم بازیگر بودند.
وی درباره نحوه کار در کشورهای خارجی نیز توضیح داد: کار در این کشورها سختیهای زیادی داشت. ما طراحیای داشتیم که شاید در اجرا سخت بود اما دستیاران من آن را به انجام رساندند. استوری برد و پلانها داده شد و با من تصویری در تماس بودند. شب به شب هم برای من تصاویر را میفرستادند تا روی آنها نظر بدهم و اگر نکتهای داشت رفع میکردیم.
معظمی درباره علاقه مخاطب به این سریالها اظهار کرد: من هنوز معتقدم «خانه امن» را خیلیها دیدند و خیابانها را خلوت کرد چون میدیدم که سریالهای اجتماعی و امنیتی مخاطب خود را پیدا کرده است. این سریال به لحاظ ساختاری با خانه امن خیلی متفاوت بود چون قصه به روزی بود و فیلمنامه چندین بار توسط نویسنده بازنویسی شد حتی نظرهای مختلف تهیه کننده و… اعمال میشد تا روی فیلمنامه و قصه کار اساسی صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: این نکته را به همصنفیهای خودمان میگویم که بسنده نکنیم که حتماً همه بازیگران چهره باشند، به بازیگران جوان فرصت بدهیم ما موظفیم استعدادهای تازهای به سینما و تلویزیون تزریق کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان