میرنیوز
احمد معظمی کارگردان سریال «سرجوخه» درباره این مجموعه و سختیهای ساخت آن در قیاس با دیگر سریالهایی که با همکاری ابوالفضل صفری بهعنوان تهیه کننده ساخته است به خبرنگار مهر گفت: «سرجوخه» مثل همه کارهای قبلی سخت و پیچیده بود چون تعداد لوکیشن ها و بازیگران زیادی داشتیم. پروداکشن سنگینی هم داشت و اجرای صحنهها سخت بود به گونهای که نمیتوانستیم آنها را ساده برگزار کنیم و اینها باعث شد زمان فیلمبرداری کار بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه تمرکز بیشتر روی بخشهای امنیتی بود یا اجتماعی عنوان کرد: مجموعه «سرجوخه» قصهای اجتماعی است که از دل جامعه میآید و برای همین شخصیتها هم درگیر مشکلات و آرزوهای خود هستند که در کنار آن یک بخش امنیتی و اکشن هم دارد.
کارگردان «سرجوخه» درباره چالشهای کرونا نیز یادآور شد: ما به دلیل کرونا هم دائم در حال تعویض نیروها بودیم و هم سختیهای زیادی در بخش فیلمبرداری ایران و کشورهای خارجی داشتیم اما تلاش کردیم خروجی به گونهای باشد که مردم کار را دوست داشته باشند و خیلی زحمت کشیده شد که کار در شأن مردم باشد.
وی درباره شخص «سرجوخه» در این سریال که دیده نشده است گفت: سرجوخه یکی از کاراکترهای اصلی سریال است که ما او را در طول پخش ندیدیم و نهایت در فینال کار این شخصیت دیده میشود.
معظمی که در این سریال هم به سبک مجموعههایی چون «خانه امن» سراغ چهرههای کمتر دیده شده رفته است در این باره گفت: بازیگرانی که تا به حال دیده نشدند در این سریال حضور داشتند چهرههایی که بازیگرند اما معروف نبودند و برای خود من بازیگری آنها مهم بود. بازیگرانی داریم که تلاش کردند و انگیزه هم داشتند تا خوب خود را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: به نظرم فیلمنامه مشخص میکند که چه بازیگری برای یک نقش انتخاب شود. ما توانایی پرداخت برخی دستمزدها را نداریم در شبکه خانگی دستمزدهای بالا میپردازند و حتی زمانی گفته شد به بیت کوین این مبالغ دریافت میشود. با این حال براوردها در تلویزیون آنقدر نیست که حجم زیادی به سمت بازیگر برود. بنابراین میتوان به گونهای دیگر هزینه کرد که بازیگران مستعد بیاورید و بتوانید با همان بازیگران کاری را بسازید که مردم هم دوست داشته باشند.
کارگردان «سرجوخه» تصریح کرد: شرایط بازیگران چهره به گونهای است که سختتر میتوان از حضور آنها بهره گرفت و خودم هم دوست ندارم از بازیگران تکراری استفاده کنم به ویژه برای قصههایی مثل «سرجوخه» که چهرههای کمتر دیده شده به باورپذیری قصه توسط تماشاگر کمک میکند. این رویکرد برای من خیلی مهم بود و حتی تک سکانسهای ما هم بازیگر بودند.
وی درباره نحوه کار در کشورهای خارجی نیز توضیح داد: کار در این کشورها سختیهای زیادی داشت. ما طراحیای داشتیم که شاید در اجرا سخت بود اما دستیاران من آن را به انجام رساندند. استوری برد و پلانها داده شد و با من تصویری در تماس بودند. شب به شب هم برای من تصاویر را میفرستادند تا روی آنها نظر بدهم و اگر نکتهای داشت رفع میکردیم.
معظمی درباره علاقه مخاطب به این سریالها اظهار کرد: من هنوز معتقدم «خانه امن» را خیلیها دیدند و خیابانها را خلوت کرد چون میدیدم که سریالهای اجتماعی و امنیتی مخاطب خود را پیدا کرده است. این سریال به لحاظ ساختاری با خانه امن خیلی متفاوت بود چون قصه به روزی بود و فیلمنامه چندین بار توسط نویسنده بازنویسی شد حتی نظرهای مختلف تهیه کننده و… اعمال میشد تا روی فیلمنامه و قصه کار اساسی صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: این نکته را به همصنفیهای خودمان میگویم که بسنده نکنیم که حتماً همه بازیگران چهره باشند، به بازیگران جوان فرصت بدهیم ما موظفیم استعدادهای تازهای به سینما و تلویزیون تزریق کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
ادای احترام مدیر دفتر موسیقی به فقدان هنرمند پیشکسوت
از فونتهای برگزیده در «هفته تایپ تهران» تا بازدید محمد احصایی
وزیر فرهنگ در سوگ استاد موسیقی پیام تسلیت نوشت
«میخوام به قتل اعتراف کنم» آماده نمایش شد
اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر
اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر آغاز شد
«فتوریسم در ستایش موسیقی» به ورد رسید
«شال سیاه» در تورینو رقابت میکند
عکسهای ۲۰ بازیگر و کارگردان روی دیوار خانه هنرمندان میرود
مشکلات بیمهای و معیشتی مانعی برای بهره گیری از ظرفیت های هنری
«خرامان» سوژهای جسورانه دارد
«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد
تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد
«احمد» به کانادا میرود
کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبهگر است
تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
سامان خلیلیان «درد» را به صحنه میآورد
ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
«سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
انتشار جدول زمانبندی مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره مقاومت
«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه میرود
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما