میرنیوز
به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، موسسه مطالعاتی غیردولتی «Color of Change» در تحقیق جدید خود مشخص کرده که «نتفلیکس» «NBC» و «ABC» بیش از دیگر رسانههای رنگینپوستان را با رفتار و کردار نادرست به تصویر کشیدهاند.
زمانیکه صحبت از صفحه نمایش میشود تنها اینکه چه تعداد رنگینپوست در فیلمی حضور دارند مورد بحث نیست بلکه نحوه ارائه آنها و رفتارشان از اهمیت برخوردار است.
در گزارشی جدید که از سوی موسسه غیرانتفاعی «Color of Change»(رنگ تغییر) منتشر شده، «نتفلیکس» «NBC» و «ABC» فیلمهای درام جنایی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ پخش کردهاند بیشترین میزان رفتار نادرست رنگینپوستان در آنها وجود داشته است که همین باعث تاثیر منفی جدی بر تصویری که عموم مردم از رنگینپوستان دارند میشود.(در این مطالعه، «رفتار نادرست» به عنوان ۲۳ عمل خاص از دروغگویی و مداخله و فضولی تا تهدید و ارعاب، برای نشان دادن نژاد پرستی تعریف شده است.)
البته این تحقیق به صورت عمیقتر بر طراحی اتاق فکر نویسندگان اینچنین درامهای جنایی متمرکز بوده تا پشت پرده این تاثیرگذاری تعمدی را دریابد.
طی این تحقیقات مشخص شد که ۸۱ درصد از مدیران تولید این برنامهها سفیدپوست بوده و نیز 78 درصد نویسندگان این آثار جنایی سفیدپوست بوده و تنها ۹ درصد سیاهپوست بودهاند.
«رَشاد رابینسون» مدیر این تحقیقات میگوید: آنچه که این گزارش را به حقیقت میرساند این است که چطور میتوان به ریشه ترامپیسم رسید؟ شما میتوانید با هدایت نادرست عموم جامعه و طبیعی و معمولی جلوه دادن بیعدالتی، چیزهای نادرست را درست جلوه دهید! و بدین گونه به ریشه تفکر ترامپیسم میرسید.
وی گفت: ۲۰ سال گذشته در این کشور، جنایات خشونتآمیز کاهش یافته با این وجود و بخاطر محتواهایی که این رسانهها پخش میکنند مردم فکر میکنند جنایات خشونت آمیز افزایش یافته است. وقتی ما بیعدالتی را در تلویزیونهایمان برای مردم عادی جلوه میدهیم این تلقی برایشان پیش میآید که برخی مشکلات فقط با وجود ابرقهرمانها درست میشود و این معضل ما را پیش نمیبرد.
«نتفلیکس» با 2.98 درصد بیشترین رفتار غلط و نادرست را در سریالهایش به نمایش گذاشته است. پس از آن شبکه «NBC» با 1.74 درصد، «ABC» با 1.5 درصد، «فاکس» با 1.28 درصد، «آمازون پرایم ویدیو» با 0.68 درصد و «CBS» با 0.67 درصد به ترتیب بیشترین رفتار ناشایست از رنگینپوستان آمریکا را در برنامهها و محتواهای خود به غلط به تصویر کشیدهاند.
برای رسیدن به این نتیجهگیری، این گزارش به بررسی نابرابری نژادی، ارتباط سببی و رفتار عادلانه شخصیتهای درامهای جنایی در شبکههای تلویزیونی و سایتها میپردازد.
این تحقیق بر این موضوع متمرکز شده که آیا برنامهها و سریالهای جرممحور بهطور دقیق واقعیت سیستم دادرسی کیفری را به تصویر میکشند؟ اختلافات نژادی را به خوبی نشان میدهند؟ و اصلاحات و راه حلهای دیگر را برای اصلاح نابرابریهای نژادی در سیستم دادرسی کیفری به تصویر میکشند یا خیر.
در این تحقیقات، ۲۷۵ نویسنده، ۲۷ مدیر اجرایی و ۴۲ برنامهساز که ۲۶ مجموعه تلویزیونی و سریال را در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ساخته و پخش کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق مشخص شد که حداقل ۷۸ درصد از نویسندگان سفیدپوست بودند و تنها ۹ درصد سیاه بودند و از ۲۶ سریال ۲۰ سریال حتی یک نویسنده در گروه نویسندگانشان نداشتند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری فارس
اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر آغاز شد
«فتوریسم در ستایش موسیقی» به ورد رسید
«شال سیاه» در تورینو رقابت میکند
عکسهای ۲۰ بازیگر و کارگردان روی دیوار خانه هنرمندان میرود
مشکلات بیمهای و معیشتی مانعی برای بهره گیری از ظرفیت های هنری
«خرامان» سوژهای جسورانه دارد
«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد
تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد
«احمد» به کانادا میرود
کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبهگر است
تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
سامان خلیلیان «درد» را به صحنه میآورد
ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
«سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
انتشار جدول زمانبندی مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره مقاومت
«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه میرود
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما
معرفی آثار بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه سنگلج
«سورنا در کارخانه اسباببازی» به تالار هنر رسید
«رفتن»، «رومئو و ژولیت» و «من کُشی» در عمارت نوفللوشاتو
رونمایی از یک چالش بزرگ در نوازندگی