میرنیوز
شیده کردستانی گریمور سریالهای تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره گریمهای تلویزیونی زنان و اینکه چرا در برخی موارد تصویر آنها در سریالها با چهره واقعیشان تفاوت دارد به خبرنگار مهر گفت: این اتفاق به موارد بسیاری از جمله نور و قاب بندی بستگی دارد و البته به نوع طراحی لباس و حتی مواد گریم هم وابسته است.
وی اضافه کرد: همچنین برخی از تفاوتها در گریمها به ساختار تلویزیون هم برمیگردد و اینکه به طور مثال فقط گردی صورت باید دیده شود وگرنه در سینما و شبکه نمایش خانگی آنقدر دست باز است که همه چیز تغییر میکند، البته در شبکه نمایش خانگی در برخی سریالها بیشتر آرایش میکنند تا گریم.
این گریمور درباره اینکه چقدر بازیگر در سریالهای تلویزیونی با گریم خود چالش دارد بیان کرد: چالش از طرف گریمورها بیشتر است چون بازیگران همیشه فکر میکنند زیبایی آنها با گریم در تلویزیون گرفته میشود. البته خود من این چالش را نداشتهام اما زیاد شنیدهام که برخی بازیگران بعد از گریم گفتهاند که زشت شدهاند.
کردستانی با اشاره به درخواستهای برخی از بازیگران نیز اظهار کرد: برخی بازیگران هم وقتی جلوی گریمور مینشینند میگویند ما را زیباتر کن و نگاه نادرستی نسبت به گریم دارند. ما همیشه در کار استانداردها را حفظ میکنیم اما خود من میبینم در برخی سریالها بازیگر را به جای گریم آرایش میکنند و انگار از او عروس میسازند.
وی که معمولاً با شهرام خلج به عنوان طراح گریم همکاری دارد اظهار کرد: شهرام خلج اصرار دارد در گریم آرایش چندانی نباشد و میخواهد چهره به صورت طبیعیاش دیده شود و در کار استانداردهایی حفظ شود که بعداً فیلتر نشود.
این گریمور درباره اینکه چقدر برای پیدا کردن چهرههای بدون عمل زیبایی با چالش مواجهند گفت: تقریباً میشود گفت بازیگری با چهره بکر نیست یا به سختی پیدا میشود. بازیگران اغلب گونه میگذارند یا تزریق میکنند و عملهای زیبایی انجام میدهند و این موارد در بازیگران دهه ۷۰ خیلی بیشتر است. البته هنوز هم بازیگرانی داریم که اصلاً به صورتشان دست نزدهاند مثل مرجانه گلچین که من اخیراً اجرای گریم او را در سریال «بوتیمار» بر عهده داشتم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان