میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل پاییز ۱۳۹۹، شبکههای سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۵۰.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶ درصد) به ترتیب در رتبههای اول تا سوم پرمخاطبترین شبکههای تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱.۸ درصد، شبکه قرآن و معارف سیما با ۶.۶ درصد و شبکه یک سیما با ۵.۷ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به پاییز ۱۳۹۸ داشتهاند.
بر اساس این نظرسنجی ۷۷.۴ درصد مردم در فصل پاییز بیننده برنامههای مختلف سیمای رسانه ملی بودند و بهطور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل پاییز ۹۹ نسبت به پاییز ۹۸ حدود ۱.۱ درصد رشد داشته است و حدود ۲۵.۱ درصد از بینندگان در پاییز ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۱.۶ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که در میان شبکههای مختلف سیما، میزان بیننده شبکههای «سه» (۵۱.۱ درصد بیننده)، «یک» (۵۰.۸ درصد بیننده)، شبکه «خبر» معاونت سیاسی با ۴۶ درصد مخاطب و شبکه «آیفیلم» معاونت برونمرزی با ۴۵.۶ درصد مخاطب از دیگر شبکهها بیشتر بوده است.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در پاییز ۹۹ را با نظرسنجی پاییز ۹۸ مقایسه میکنیم مشخص میشود که شبکههای آموزش، قرآن و معارف و یک بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار پاییز سال گذشته از آن خود کردهاند.
بر اساس مقایسه نظرسنجی پاییز ۱۳۹۹ با پاییز ۱۳۹۸ شبکههای سه، نسیم، چهار سیما و ورزش بیشترین میزان افت مخاطب را تجربه کردهاند.
همچنین این نظرسنجی نشان میدهد ۲۳ درصد بینندگان تلویزیون گفتهاند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۱۸.۶ درصد هم «شبکه آیفیلم» و ۱۱.۷ درصد هم «شبکه یک» را انتخاب میکنند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامهها، برنامههای نمایشی (فیلمهای سینمایی و سریالها) بیشتر از دیگر برنامهها بیننده (۶۱.۸ درصد) دارد و بعد از آن اخبار (با ۵۴.۴ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«خانه امن» از شبکه یک، «نجلا» از شبکه سه و «زمین گرم» از شبکه سه در رتبههای اول تا سوم پربینندهترین سریالهای فصل پاییز ۱۳۹۹ قرار گرفتند که به این شرح است.
شبکه یک خانه امن با ۴۴.۶، شبکه سه نجلا با ۳۵.۵، زمین گرم با ۲۸.۷، ایلدا با ۲۷.۶، شبکه دو از سرنوشت با ۲۷.۶ شبکه سه صفر بیست و یک با ۲۵.۹ درصد مجموعههای تلویزیونی فصل پاییز بودند.
از نظر ۴۸.۳ درصد مردم در فصل پاییز، تلویزیون محبوبترین رسانه بوده است و پس از آن اینترنت با ۲۳.۳ درصد، شبکههای اجتماعی با ۱۱.۸ درصد، رادیو ۶.۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲.۵ درصد در رتبههای بعدی قرارگرفتهاند.
مرکز تحقیقات صداوسیما همچنین در این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که در پاییز امسال ۴۳.۹ درصد مردم برای دیدن تلویزیون از سیستم اچدی استفاده کردهاند و طبق نتایج بهدستآمده، ۶۵.۳ درصد از استفادهکنندگان از کیفیت پخش اچدی در حد زیاد رضایت دارند.
منبع : خبرگزاری مهر
وزیر فرهنگ در سوگ استاد موسیقی پیام تسلیت نوشت
«میخوام به قتل اعتراف کنم» آماده نمایش شد
اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر
اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر آغاز شد
«فتوریسم در ستایش موسیقی» به ورد رسید
«شال سیاه» در تورینو رقابت میکند
عکسهای ۲۰ بازیگر و کارگردان روی دیوار خانه هنرمندان میرود
مشکلات بیمهای و معیشتی مانعی برای بهره گیری از ظرفیت های هنری
«خرامان» سوژهای جسورانه دارد
«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد
تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد
«احمد» به کانادا میرود
کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبهگر است
تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
سامان خلیلیان «درد» را به صحنه میآورد
ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
«سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
انتشار جدول زمانبندی مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره مقاومت
«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه میرود
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما
معرفی آثار بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه سنگلج