X دانلود اهنگ نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

میرنیوز

پرتره نصرالله مدقالچی چگونه مستند شد؟/ حمایت اندک سیما از مستندها

پرتره نصرالله مدقالچی چگونه مستند شد؟/ حمایت اندک سیما از مستندها 2020-06-06T07:24:35+04:30

حسین رحمتی مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت مستند «امپراطوری یک صدا» با محوریت زندگی نصرالله مدقالچی بیان کرد: من حدود ۲۰ سال است کار مستند می‌کنم و در کارنامه حرفه‌ای خود، بیش از ۶ یا ۷ اثر مستند دارم که نریشن متن‌های آن‌ها را نصرالله مدقالچی گوینده مطرح گفته و در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

وی اضافه کرد: «آشیانه در راه»، «چمر و چوپی»، «صدای آب»، «مهاجر آبی»، «کنتراست» و «هوای تازه» از جمله آثاری هستند که من این افتخار نصیبم شد که آقای مدقالچی گویندگی آن‌ها را بر عهده بگیرد. بنابراین از آنجایی که به او و روحیات و نوع زندگی‌اش آشنا شده بودم علاقمند شدم مستندی هم از وی بسازم مثل خیلی از مستندسازان که دوست دارند در کارنامه خود تجربه‌ای را به صورت پرتره از استادان حوزه هنر داشته باشند و من هم دوست داشتم این اتفاق رخ دهد.

پرتره نصرالله مدقالچی چگونه مستند شد؟/ حمایت اندک سیما از مستندها

رحمتی با اشاره به امتناع اولیه مدقالچی اظهار کرد: من حدود ۹ سال پیش درخواستم را در این زمینه با این استاد دوبله مطرح کردم ولی آقای مدقالچی شکسته نفسی می‌کردند و جای استادان خود را برتر می‌دیدند، تا اینکه سال گذشته او را راضی کردیم. دلیلی هم داشت که به این کار راضی شد آن هم اینکه در سال‌های اخیر از طرف مسئولان مربوطه در عرصه هنر حوزه دوبله و دوبلورها مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفته بودند.

وی با اشاره به مستند پرتره‌هایی که در شبکه مستند ساخته شده است، گفت: در یکی دو سال اخیر در شبکه مستند، آثاری را شاهد بودیم که به صورت مستند پرتره ساخته می‌شد. ابوالفضل توکلی کارگردان این مجموعه از مستندها بود و وقتی به این حوزه ورود کرد توجهات را هم به آن معطوف کرد. ما هم یک بار دیگر درخواست خود را با مدقالچی مطرح کرده و اصرار کردیم این مستند شکل بگیرد.

پرتره نصرالله مدقالچی چگونه مستند شد؟/ حمایت اندک سیما از مستندها

رحمتی درباره زمان ساخت مستند نیز گفت: این مستند در پایان سال ۹۸ بعد از سه ماه پیش تولید کلید خورد و بعد از ۲ ماه و ۱۰ روز تولید آن به پایان رسید. کار ما در زمانی بود که اعلام کردند کرونا شیوع پیدا کرده و ما سعی کردیم با تیم مختصرتر و هماهنگی و التماس به ارگان‌ها ضبط مستند را انجام دهیم چرا که لوکیشن‌های خیابانی داشتیم و یا خیلی از آثاری که در حال دوبله بود تعطیل شده بود درحالیکه به این فضاها نیاز داشتیم.

وی درباره وجه تمایز این مستند نسبت به دیگر آثار اظهار کرد: نصرالله مدقالچی در این مستند ناگفته‌هایی از زندگی و دغدغه‌هایش می‌گوید و نوعی آسیب‌شناسی دارد که اولین بار است دیده و شنیده می‌شود.

پرتره نصرالله مدقالچی چگونه مستند شد؟/ حمایت اندک سیما از مستندها

رحمتی درباره پخش این مستند در تلویزیون یا سینما بیان کرد: هدف ما حضور در جشنواره‌هایی چون «سینماحقیقت» و «هنر و تجربه» است و اگر از کار حمایت شود در تلویزیون هم نمایش خواهیم داد.

وی درباره وضعیت مستندهای تلویزیونی گفت: حمایت مالی تلویزیون از مستندها اندک است که البته دلیلش این است که منابع مالی اندک است و این در خروجی کار تاثیر می‌گذارد.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: مهدی روحانی تهیه کنندگی، محمد دانایی و مهدی برادران تصویربرداری این مستند را بر عهده دارند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«عطر داغ» آوار شد!/ پول تبلیغات مجدد نداشتیم

«عطر داغ» آوار شد!/ پول تبلیغات مجدد نداشتیم
2020-07-09T09:40:58+04:30
علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» عنوان کرد که این فیلم به دلیل شرایط کرونایی موجود شکست خورد.

حمایت‌ها در حد وعده و وعید است/ فروپاشی یک خانواده محترم

حمایت‌ها در حد وعده و وعید است/ فروپاشی یک خانواده محترم
2020-07-09T09:14:18+04:30
محمدمهدی خاتمی با اشاره به لزوم حمایت وزارت ارشاد از اهالی تئاتر درباره اجرای مجدد نمایش «سه شنبه های لعنتی» در تالار سایه توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای برخورد حاشیه‌ساز مجری تلویزیون با یک کارآفرین چه بود؟

ماجرای برخورد حاشیه‌ساز مجری تلویزیون با یک کارآفرین چه بود؟
2020-07-08T15:34:18+04:30
سید امیر سیاح مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما در واکنش به انتقادات مطرح‌شده در فضای مجازی نسبت به بریده فیلم برخورد مجری این شبکه با یک کارآفرین، توضیحاتی ارائه...

کرونا ارزش سهام «نت‌فلیکس» را به اوج رساند/ ۵۰۰ دلار برای هر سهم

کرونا ارزش سهام «نت‌فلیکس» را به اوج رساند/ ۵۰۰ دلار برای هر سهم
2020-07-08T15:07:38+04:30
غول استریمینگ آمریکایی با ظهور کووید-۱۹ تقویت شده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

«الفبای ضربه‌ها» شنیده می‌شود/ ماجرای حضور در زندان نازی‌ها

«الفبای ضربه‌ها» شنیده می‌شود/ ماجرای حضور در زندان نازی‌ها
2020-07-08T14:00:58+04:30
نمایش رادیویی «الفبای ضربه‌ها» نوشته هاینریش بل به کارگردانی بهمن وخشور روز پنجشنبه ۱۹ تیر از رادیو نمایش پخش می‌شود.

شرکت‌کنندگان «عصر جدید» تست کرونا می‌دهند/ ماسک اجباری برای تماشاگران

شرکت‌کنندگان «عصر جدید» تست کرونا می‌دهند/ ماسک اجباری برای تماشاگران
2020-07-08T12:14:18+04:30
احسان علیخانی در گفتگویی زنده در فضای مجازی از شرایط ضبط مرحله دوم «عصر جدید۲» خبر داد و اینکه با توجه به پروتکل‌ها ماسک برای تماشاگران حاضر در استودیو اجبار...

شرکت‌کنندگان «عصر جدید» تست کرونا می‌دهد/ ماسک اجباری برای تماشاگران

شرکت‌کنندگان «عصر جدید» تست کرونا می‌دهد/ ماسک اجباری برای تماشاگران
2020-07-08T12:00:58+04:30
احسان علیخانی در گفتگویی زنده در فضای مجازی از شرایط ضبط مرحله دوم «عصر جدید۲» خبر داد و اینکه با توجه به پروتکل‌ها ماسک برای تماشاگران حاضر در استودیو اجبار...

«تئاتر عروسکی» و یک سکوت سنگین/ کرونا نباید «مبارک» را حذف کند!

«تئاتر عروسکی» و یک سکوت سنگین/ کرونا نباید «مبارک» را حذف کند!
2020-07-08T10:54:18+04:30
سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» معتقد است سکوت نسبت به برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک سکوتی سنگین است و باید برای برگزاری این رویدا...

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی «نقالان علوی»

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی «نقالان علوی»
2020-07-08T10:40:58+04:30
فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر «نقالان علوی» منتشر شد.

جود لا دزد دریایی خبیث می‌شود/ بازگشت کاپیتان هوک با «پیتر پن»

جود لا دزد دریایی خبیث می‌شود/ بازگشت کاپیتان هوک با «پیتر پن»
2020-07-08T10:00:58+04:30
جود لا بازیگر بریتانیایی این بار در نقش کاپیتان هوک چهره مشهور دنیای دزدان دریایی ظاهر می‌شود.

«در سلوک صبح» شنیدنی شد/ آلبوم موسیقی یک دکتر داروساز

«در سلوک صبح» شنیدنی شد/ آلبوم موسیقی یک دکتر داروساز
2020-07-08T09:47:38+04:30
آلبوم «در سلوک صبح» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی صیاد محمدی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

جود لاو دزد دریایی خبیث می‌شود/ بازگشت کاپیتان هوک با «پیتر پن»

جود لاو دزد دریایی خبیث می‌شود/ بازگشت کاپیتان هوک با «پیتر پن»
2020-07-08T09:34:19+04:30
جو لاو بازیگر بریتانیایی این بار در نقش کاپیتان هوک چهره مشهور دنیای دزدان دریایی ظاهر می‌شود.

مارتین اسکورسیزی مستندی درباره خواننده نیویورکی می‌سازد

مارتین اسکورسیزی مستندی درباره خواننده نیویورکی می‌سازد
2020-07-08T08:54:18+04:30
کارگردان نامدار قصد دارد یک بار دیگر زندگی یکی از چهره‌های موسیقی آمریکا را در قالب یک فیلم مستند به تصویر بکشد.

داستان یک فداکاری در «سومین روز جهان»/ کرونا کار خود را می‌کند!

داستان یک فداکاری در «سومین روز جهان»/ کرونا کار خود را می‌کند!
2020-07-08T07:47:39+04:30
محمدمهدی رسولی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «سومین روز جهان» عنوان کرد که این فیلم داستان فداکاری و از خودگذشتگی را روایت می‌کند.

درگیری ذهنی یک مهاجر در «و همیشه پاییز»/ مخاطبانی که نگران هستند

درگیری ذهنی یک مهاجر در «و همیشه پاییز»/ مخاطبانی که نگران هستند
2020-07-08T07:20:58+04:30
مهیار جوادیها نویسنده و کارگردان نمایش «... و همیشه پاییز» عنوان کرد مضمون این اثر نمایشی از دغدغه‌ای شخصی نسبت به مقوله مهاجرت شکل گرفته است.

تجربه «هم‌گناه»؛ از بازی تا ممیزی/ قصد اجرا در تلویزیون را ندارم

تجربه «هم‌گناه»؛ از بازی تا ممیزی/ قصد اجرا در تلویزیون را ندارم
2020-07-08T06:14:18+04:30
محسن کیایی نویسنده و بازیگر سریال «هم گناه» درباره تجربه نگارش و ایفای نقش در این سریال که در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است توضیحاتی را ارائه کرد.

بازپخش «خندوانه» در میان پرمخاطب‌های سیما/ حیات‌وحش همچنان پرطرفدار

بازپخش «خندوانه» در میان پرمخاطب‌های سیما/ حیات‌وحش همچنان پرطرفدار
2020-07-07T16:00:58+04:30
در نظرسنجی جدید سیما بعد از «عصر جدید» و «دورهمی»، تکرار «خندوانه» در رده چهارم و مستند حیات وحش در رده پنجم پرمخاطب ها قرار دارد.

نوازنده ایرانی برگزیده یک فستیوال بین‌المللی شد

نوازنده ایرانی برگزیده یک فستیوال بین‌المللی شد
2020-07-07T13:47:38+04:30
یک نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با اثر «دَرژی» توانست به‌عنوان یکی از هنرمندان برگزیده بخش موسیقی خاورمیانه در سبک آرابسک یک فستیوال جهانی را کسب کند.

تهیه‌کنندگان ۲۵ کتاب را برای اقتباس سینمایی پیشنهاد کرده‌اند

تهیه‌کنندگان ۲۵ کتاب را برای اقتباس سینمایی پیشنهاد کرده‌اند
2020-07-07T12:47:40+04:30
حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام و سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد که تهیه‌کنندگان ۲۵ کتاب برای اقتباس سینمایی معرفی کردند.

شورای نمایش معاونت صدا شکل گرفت/ ۷ عضو معرفی شدند

شورای نمایش معاونت صدا شکل گرفت/ ۷ عضو معرفی شدند
2020-07-07T11:41:00+04:30
با شکل گیری شورای نمایش معاونت صدا، دبیر، و ۷ عضو این شورا از سوی معاون صدا معرفی شدند.

تلویزیون باید فضای مجازی را هدایت کند نه برعکس/ صدای یک زنگ خطر!

تلویزیون باید فضای مجازی را هدایت کند نه برعکس/ صدای یک زنگ خطر!
2020-07-07T10:34:21+04:30
منصور ضابطیان مجری برنامه‌های تلویزیونی درباره تأثیر گرفتن تلویزیون از اینستاگرام در استفاده از چهره‌های مجازی و برنامه‌سازی بیان کرد که تلویزیون باید فضای م...

امیر جعفری به «گشت ارشاد ۳» پیوست

امیر جعفری به «گشت ارشاد ۳» پیوست
2020-07-07T09:27:41+04:30
فیلمبرداری فیلم‌ سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی همچنان در تهران ادامه دارد.

چارلی دنیلز عضو تالار مشاهیر موسیقی کانتری درگذشت

چارلی دنیلز عضو تالار مشاهیر موسیقی کانتری درگذشت
2020-07-07T09:27:41+04:30
خواننده‌ای که کارش را با باب دیلن و لئونارد کوهن شروع کرد و به سرعت بدل به یک چهره سرشناس موسیقی کانتری و راک آمریکا شد، بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت.

صنوف سینمایی چرا باید در وزارت کار ثبت شوند؟/ هیچ حمایتی نیست!

صنوف سینمایی چرا باید در وزارت کار ثبت شوند؟/ هیچ حمایتی نیست!
2020-07-07T08:34:20+04:30
رییس انجمن منشیان صحنه بیان کرد زمانی که وزارت کار از صنوف سینمایی حمایت نمی‌کند چرا باید ثبت وزارت کار شویم.

«تماشاخانه‌های خصوصی» در معرض تعطیلی/ دولت فقط وعده می‌دهد!

«تماشاخانه‌های خصوصی» در معرض تعطیلی/ دولت فقط وعده می‌دهد!
2020-07-07T06:21:01+04:30
رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران تأکید کرد در شرایط فعلی بحران کرونا که هیچ حمایتی از این تماشاخانه‌ها صورت نگرفته به احتمال زیاد بخش اعظمی از این س...

مدیریت در دوره های قبلی جشنواره تئاتر فجر فردمحور بوده است

مدیریت در دوره های قبلی جشنواره تئاتر فجر فردمحور بوده است
2020-07-06T15:14:21+04:30
حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگوی زنده با برنامه «گیومه» رادیو نمایش درباره قبول این مسئولیت سخن گفت.

معادلات اقتصادی سینما برهم خورده است/ امید به تفاوت «عروسک»

معادلات اقتصادی سینما برهم خورده است/ امید به تفاوت «عروسک»
2020-07-06T15:14:20+04:30
اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «عروسک» عنوان کرد که در حال حاضر معادلات اقتصادی سینما برهم خورده اما با این حال امیدوار است بتواند فیلمش را جلوی دوربی...

سم مندس، اسپیلبرگ و نتفلیکس به کمک تئاتر بریتانیا می‌روند

سم مندس، اسپیلبرگ و نتفلیکس به کمک تئاتر بریتانیا می‌روند
2020-07-06T14:47:41+04:30
یک صندوق مالی جدید برای تئاتر بریتانیا به رهبری سم مندس و با حمایت مالی نتفلیکس، استیون اسپیلبرگ و آرماندو لانوچی در دست ایجاد است.

مدیریت در دوره های قبلی جشنواره تئاتر فجر فردیت محور بوده است

مدیریت در دوره های قبلی جشنواره تئاتر فجر فردیت محور بوده است
2020-07-06T14:47:40+04:30
حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگوی زنده با برنامه «گیومه» رادیو نمایش درباره قبول این مسئولیت سخن گفت.

قسمت‌های تازه «هم‌گناه» و «شام ایرانی» پروانه نمایش گرفتند

قسمت‌های تازه «هم‌گناه» و «شام ایرانی» پروانه نمایش گرفتند
2020-07-06T14:21:01+04:30
شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با عرضه ۲ عنوان فیلم داستانی بلند موافقت کرد و برای قسمت‌های تازه دو مجموعه نمایشی شبکه خانگی مجوز عرضه صادر کرد.