میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، پس از پایان هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، برنامه نمایش آثار و برگزاری کارگاههایی با موضوع مستندسازی در سراسر ایران ادامه پیدا کرد. این برنامهها به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با اجرای گروه سینمایی «هنر و تجربه» در استانها و شهرهای مختلف برگزار شد.
سیفالله صمدیان عکاس و مستندساز، شنبه اول دی ماه کارگاه «مستندسازی تک نفره» را در سینما مهر آبادان برگزار کرد. سیدحسین صافی تهیهکننده و کارگردان سینمای مستند هم دوم دی ماه در آبادان، کارگاه «خلاقیت و جاذبه در سینمای مستند» را برگزار کرد.
مهدی نورمحمدی کارگردان مستند، دهم دی در ایلام، کارگاه «پژوهش در سینمای مستند» برگزار کرد.
علیرضا دهقان کارگردان سینمای مستند، با کارگاه «سبکها و شیوههای روایت در سینمای مستند» در آبادان به این برنامه پیوست. یکی از مهمترین کارگاههای این دوره، کارگاه فرشاد فدائیان کارگردان سینمای مستند بود. فدائیان نهم دی در سینما «هنر و تجربه» بابل کارگاه انتقال تجربه برگزار کرد.
بیش از ۱۲ هزار نفر در ۴۱ شهر ایران مستندهای منتخب هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را در ۲ بازه زمانی از اول تا سوم دی و از هشتم تا دهم دی ماه تماشا کرده و در کارگاههای آموزشی حضور پیدا کردند.
مستندهای «روزگار احمد» (محسن اردستانی رستمی)، «پلوره» (علی احمدی زرین کلایی)، «چمدان آبی» (عبدالستار کاکایی)، «پشت کوه های علی زنگی» (علیرضا باغشنی)، «کول انداز» (مرتضی جذاب)، «عظمت خانم» (سولماز علیزاده)، «لب شور» (جواد وطنی)، «کیمیاگر» (مصطفی شبان)، «عاتقه» (مسعود دهنوی)، «بچه سوم» (سرنا امینی)، «جاده هشتاد و یک» (سعید خدا رضایی)، «مامان» (علی محمد صادقی)، «گلبهار» (محسن عسکری زاده)، «تو به کوچ عادت داشتی» (امیر عسکری)، «بوم ایرانی» (محمد مقدم)، «خشت و خون» (عقیل جماعتی)، «آدریانا مسافری از ایتالیا» (حبیب علوانی)، «اجاقِ نواز» (فرهاد ورهرام)، «چشم کویر» (محسن علمالهدی)، «قلعه خاموش» (حنیف شهپرراد)، «آبه» (سارا طالبیان)، «روبارو» (امیر پذیرفته)، «آلبوم خانوادگی من» (محمدرضا نوروزبیگی)، «سایه باران» (رسول پولادی) آثاری هستند که برای نمایش آنها در استانها برنامهریزی شد.
منبع : خبرگزاری مهر
«امیلیا پرز» با ۱۴ نامزدی پیشتاز بفتا ۲۰۲۴ شد
اعلام جزییات مراسم یادبود ژاله علو در خانه هنرمندان ایران
مصطفی امامی مجری برنامه صبحگاهی شبکه افق شد
سهم مدیران سینمایی در انتخابهای فجر؛ چرا دوره چهلوسوم متمایز است؟
روایت تاریخ عراق و تولد مقاومت در مستند «جمال»
معرفی ویژه برنامههای رادیو در سالروز شهادت امام هادی (ع)
حاج قاسم از زاویه عملیات جنگی؛ این تصاویر دیده نشده بود
انتشار «پاییز» سالار عقیلی برای «آخرین دیدار»
کارگردان «دیفن هیدرامین»: بازیگران من سربازهای صحنه هستند
جشنواره «عمار» به ایستگاه پایانی رسید؛ پاسداشتی برای هنرمند متعهد یمنی
بازگشت «کامکارها» به عرصه کنسرت؛ «آتش زنده» به پایتخت رسید
جشنواره «عمار» به ایستگاه پایانی رسید
اعلام جزییات اولین برنامه صبحگاهی شبکه افق؛ بیننده «ایران من» باشید
کاهش فروش سینماهای اسپانیا در سال ۲۰۲۴؛ «درون بیرون ۲» هم کمک نکرد
بررسی «آلبوم خانوادگی من» و «شهر زنده» در شبکه مستند
نمایش آثار متأخر انیمیشن کوتاه ایرانی در خانه هنرمندان ایران
تأملی بر پیام رهبر انقلاب به ششمین نشست افق تحول رسانه ملی
انتشار تیزر رسمی نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
برگزاری یک کنسرت با تکنیک «لوپ استیشن» در شیراز
«پرسونا» در سینماتک خانه هنرمندان ایران روی پرده میرود
«ویولتا» در کاخ هنر روی صحنه میرود
«هدویگ» را با ترکیبی از بازیگران حرفهای و جوان تماشا کنید
حضور جوانان در کنار حرفهای در «هدویگ»
لزوم توجه به نقش اقتصاد و تنظیمگری در توسعه اکوسیستم رسانهای
چگونه شهادت یحیی سنوار روحی تازه به جبهه مقاومت داد؟
از مواجهه با «اسید آمینهها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار
نقاشان «جمال حبیب» سردار دلها را به گالری عالی آوردند
اعلام جزییات جشنواره تئاتر «خوشه پروین» با رونمایی از پوستر
در کنسرت «نغمه های ناگهان» چه گذشت؟؛ اجرای چهارم «طرز تازه» در وحدت
علیرام نورایی در نقش خسرو گلسرخی؛ «شکلات ششم» یک پرونده پنهان امنیتی را باز کرد