میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در حالی که بسیاری از نقدها برای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان آن را یادآور «JFK» اولیور استون از یک حماسه تاریخی دانستهاند، اکنون خود استون به آخرین دستاورد نولان توجه کرده است.
برنده اسکار برای فیلم «جوخه»، در رسانههای اجتماعی «اوپنهایمر» نولان را یک فیلم کلاسیک جدید دانست و فاش کرد در گذشته مدتی به ساختن فیلمی درباره فیزیکدان نظری و پدر بمب اتمی یعنی جی رابرت اوپنهایمر فکر کرده است.
استون نوشته: تماشای فیلم ۳ ساعته «اوپنهایمر» را که روایت کریس نولان بود تمام کردم. فیلمنامه او لایه لایه و جذاب است. من که با کتاب کای برد و مارتین جی شروین آشنا بودم، یک بار پروژه را رد کردم زیرا نتوانستم به اصل آن راه پیدا کنم. نولان آن را پیدا کرده است.
استون ادامه داد: کار او حیرتانگیز و چشمنواز است. او مجموعهای از رویدادها را میگیرد و آنها را به سیلی از کنش هیجانانگیز در تمام دیالوگها تبدیل میکند. هر بازیگری برای من غافلگیرکننده است، مخصوصاً کیلیان مورفی، که با آن چشمانش نقش نابغهای مثل اوپنهایمر را کاملا طبیعی بازی میکند.
استون در پایان گفت: «اوپنهایمر» یک اثر کلاسیک است که هرگز باور نمیکردم در این شرایط ساخته شود. براوو!
استون تنها کارگردان برجستهای نیست که به ستایش حماسه نولان پرداخته است. قبل از اکران «اوپنهایمر» در سینماها، پل شریدر کارگردان و فیلمنامهنویس «راننده تاکسی» هم واکنش تحسینآمیزی بروز داد و در شبکههای اجتماعی فیلم نولان را «بهترین و مهمترین فیلم قرن حاضر» خواند.
شریدر افزوده بود: اگر امسال یک فیلم را در سینما ببینید، باید «اوپنهایمر» باشد.
«اوپنهایمر» با وجود ۳ ساعته بودن و کسب رتبه R، تبدیل به یک فیلم پرفروش باکس آفیس شده و در کمتر از دو هفته اکران از ۴۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرده است.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان