میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مرجان کشانی که مشغول ساخت انیمیشن «جیرفت» است، درباره داستان این انیمیشن گفت: انیمیشن «جیرفت» برگرفته از جیرفت و تمدن ایران است. در این انیمیشن میبینیم که روی یک ظرف سفالی دو حیوان عقاب و مار هستند. عقاب نمادی از آبهای آسمانی، برکت و رشد و مار هم نشانی از آبهای زیر زمینی است؛ درواقع هر دو نشانی از زندگی هستند. این ۲ حیوان چشمهایشان بسته و یک زن مشغول سفالگری است که این ۲ حیوان چشمهایشان را باز میکنند. در واقع این زن نمادی از ایزد بانو که نشانی از قدرت، رشد و زندگی است. داستان با صدای رعد و برق آغاز میشود که عقاب و مار به خودشان میآیند و هر کدام فکر میکنند ظرف سفالی خانه خودشان است و شروع به مبارزه با یکدیگر میکنند و در نهایت هم مار به آبهای زیر زمینی (دریا) و عقاب هم به آبهای آسمانی (باران) تبدیل میشود. درواقع پیام این انیمیشن صلح و همدلی است که ما آمدهایم روی این کره خاکی بدون جنگ زندگی کنیم.
کشانی درمورد انتخاب موضوع انیمیشن «جیرفت» توضیح داد: زمان دانشجویی این ایده به ذهنم رسید و با دیدن کتاب «جیرفت» به این نتیجه رسیدم که چقدر شخصیتهای خاصی وجود دارند که در زمانهای قدیم بودهاند و ما از آنها استفاده نکردهایم.
کارگردان انیمیشن «پیانو» با اشاره به اینکه «جیرفت» تلفیقی از تکنیک دو بعدی و استاپ موشن است، بیان کرد: زمان انیمیشن «جیرفت» سه دقیقه است، تکنیک این انیمیشن تلفیقی از تکنیک دوبعدی و استاپ موشن و بخشهایی هم به شکل فیلم رئال است.
این کارگردان ادامه داد: تمام سنین میتوانند به تماشای این انیمیشن بنشینند، اما بیشتر مخاطب بزرگسال مدنظرم است.
کشانی در پایان گفت: امیدوارم با ادامه حمایتهای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی انیمیشن «جیرفت» به جشنوارههای زیادی برود و امتیاز ویژهای برای ایران رقم بزند. بیشتر تمایل دارم تا کشورهای دیگر با فرهنگ ما آشنا شوند و متوجه شوند که مردم دور از جنگ هستند و صلح برایشان اهمیت دارد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان