میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جیمز کامرون میگوید قصد ندارد از هوش مصنوعی برای نوشتن فیلمنامهای استفاده کند.
وی در مصاحبهای درباره اینکه هوش مصنوعی بتوانند «داستان خوبی» بنویسد، ابراز تردید کرده و گفته است: معتقد نیستم که یک ذهن بی جسم با توجه به آنچه در دیگر ذهنها تجسمیافته بتواند درباره زندگی، عشق، درباره دروغ، ترس و مرگ بنویسد. همه این مفاهیم به سالاد کلمات بدل میشوند و هرگز چیزی نمیشود که مخاطب را تهییج کند. برای نوشتن باید انسان بود. من کسی را نمیشناسم که حتی فکر کند هوش مصنوعی بتواند فیلمنامه بنویسد.
کامرون افزود: بیایید ۲۰ سال صبر کنیم و اگر هوش مصنوعی برنده اسکار بهترین فیلمنامه شد، آنوقت آنها را جدی بگیریم.
در حالی که کامرون نسبت به تبدیل شدن رباتهای هوش مصنوعی به فیلمنامهنویس مشکوک است، اما بیش از همه نگران است که هوش مصنوعی یک کشتار واقعی هستهای را رقم بزند.
او گفت: باید پول را دنبال کرد. چه کسی این چیزها را میسازد؟ یا آنها را برای تسلط بر سهام بازار میسازند که پس به آن حرص و طمع میآموزند، یا آن را برای اهداف دفاعی میسازند که پس به آن پارانویا میآموزند. فکر میکنم هوش مصنوعی مسلح بزرگترین خطر است.
کامرون ادامه داد: من فکر میکنم که ما وارد مسابقه تسلیحات هستهای با هوش مصنوعی خواهیم شد و مطمئناً افرادی هستند که این کار را انجام دهند … میتوان یک هوش مصنوعی را در یک صحنه جنگی تصور کرد، همه چیز فقط توسط رایانهها با سرعتی که انسانها دیگر نمیتوانند رقابت کنند، مبارزه میکنند و شما توانایی کاهش تنش را ندارید.
وی در ادامه گفت: من سال ۱۹۸۴ هشدار دادم! و شما گوش نکردید.
اشاره کامرون به «ترمیناتور»، کلاسیک اکشن او در سال ۱۹۸۴ با بازی آرنولد شوارتزنگر است. داستان فیلم در دنیایی میگذرد که در آن یک شبکه دفاعی با هوش مصنوعی به نام «اسکاینت» به خودآگاهی رسیده و بشریت را تسخیر کرده است.
شوارتزنگر هم به تازگی درباره هوش مصنوعی گفته است: امروز همه از آن میترسند؛ اینکه به کجا میرود. در فیلم «ترمیناتور» ما درباره خودآگاهی ماشینها صحبت کردیم و اینکه آنها کنترل را به دست میگیرند. اکنون در طی چندین دهه، این موضوع به واقعیت تبدیل شده است. بنابراین این دیگر فانتزی یا نوعی آینده نگری نیست. امروز اینجاست.
منبع : خبرگزاری مهر
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهلوسوم منتشر شد
بازیگران درجه یک بریتانیایی در سریال گای ریچی جمع شدند
«خانه عروسک: قسمت دوم» ۲ اجرایی شد
آغاز «منکشی» در عمارت نوفل لوشاتو
«دشت میخواند» موفق به کسب جایزه از جشنواره یوکی شد
مروری بر زندگی و آثار مارکو گریگوریان در موزه هنرهای معاصر تهران
اولین رویداد مشترک نقاشی ایرانی و خوشنویسی در خانه هنرمندان ایران
تصویر «امید» در بهارک
اصغر همت: نقش منفی وجود خارجی ندارد
شارون استون: آمریکاییها نادان و متکبر هستند
«قضیه تفنگ چخوف» به کرمان رسید
انتشار شماره جدید «سینما رسانه»
«ساز من» به یاد بابک بیات شنیدنی میشود
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهل وسوم منتشر شد
افتتاح جشنواره تئاتر مقاومت در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی
فراز و فرودهای «جوکر» از لودگی مردانه تا ظرافت طنز زنانه
روایت یک نقاش از سیدحسن نصرالله و تصویر ذهنیاش از فلسطین و لبنان
برگزاری جشنوارهای که به اقتباس در تئاتر میپردازد
ماجرای کشف یک گنج مدفون شده و دردسرهای یک سوژه غیرقانونی
توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقف انتشار برنامه «اکنون»
از ۵۲ سال فعالیت سینمایی ایرج رامینفر تجلیل شد
مستند «آقارضی» در خانه هنرمندان ایران روی پرده میرود
روایت زندگی تهیه کننده فقید در مستند «حدیث یاران»
امیریل ارجمند به «یکی از ما» میآید
پخش مجله تصویری «قرارگاه» از شبکه قرآن
برنامه «اکنون» با یک قسمت غیرقابل انتشار شد!
برنامه کتابی سروش صحت با یک قسمت توقیف شد!
«خسرو» به تالار حافظ رسید
میکائیل شهرستانی بازیگر «اینک انسان» حمیدرضا نعیمی شد
انتصاب مشاور موزهها و میراث هنر معاون هنری