میرنیوز

عطش کارگردان «شادروان» برای دریافت سیمرغ/ نگرانی برای «علفزار»

عطش کارگردان «شادروان» برای دریافت سیمرغ/ نگرانی برای «علفزار» 2022-02-03T12:29:29+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، «سینماملت» تنها برنامه زنده این روزهای جشنواره فیلم فجر در تلویزیون است که هر شب در ایام جشنواره، ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

چهارشنبه شب مصادف با پایان سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، این برنامه با آیتم‌های مختلفی از جمله ۳ «اتفاق» کارگردانی، نقد و خبر به روی آنتن رفت.

«اتفاق چل‌مرغ» آیتمی طنز است با حضور و اجرای رضا احسان پور در محل سالن همایش‌های برج میلاد یا همان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر تولید و پخش می‌شود. «برشینو» هم آیتم طنز دیگری است که به روش صداگذاری بر روی بخش‌هایی از آثار سینمایی به طرح موضوعات و حواشی سینمای ایران و جشنواره فجر به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.

میلاد نجفی روزنامه‌نگار مهمان اول برنامه به اخبار روز سوم و حواشی این روز پرداخت و درباره مهمانان ویژه چهلمین جشنواره فیلم فجر، اعتراض عکاسان خبری نسبت به نحوه برگزاری نشست خبری و موضوع انصراف مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فیلم فجر صحبت کرد.

عطش کارگردان «شادروان» برای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر

اتفاق «کارگردانی» دومین آیتم «سینماملت» میزبان حسین نمازی کارگردان شادروان و میثم مهدیار پژوهشگر و استاد دانشگاه بود.

حسین نمازی در پاسخ به این سوال که هیأت داوران باید به چه نکاتی دقت کنند تا بتوانند حق مطلب شادروان را ادا کنند؟، گفت: من متوجه شده‌ام که در شرایط فعلی حاکم بر جامعه نباید فیلم تلخ بسازم یعنی اگر می‌خواهم در اثری به یک موضوع تلخ بپردازم، باید این کار را در فضایی شیرین انجام بدهم. من سعی کردم در درون کارم ریتمی درست کنم که نیفتد. به نظرم بازیگردانی مهم‌ترین کار کارگردان است و من این مسئولیت را به هیچ کسی واگذار نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اصرار دارد بگوید فیلمش طنز و کمدی نیست؟، بیان کرد: کمدی ژانری است که مشخصات خاص خودش را دارد. چنین فیلمی با هدف خنداندن مخاطبش ساخته می‌شود و پایانی کمدی دارد. فیلم من کمدی نیست چون اگرچه پایانش شیرین است اما کمدی نیست و با هدف خنداندن مخاطب ساخته نشده است. از طرف دیگر کدام فیلم کمدی را سراغ دارید که در جشنواره فیلم فجر با اقبال داوران این جشنواره مواجه شده باشد؟ جشنواره فیلم فجر برای من خیلی مهم شده است زیرا سرنوشت خیلی از فیلمسازان و فیلم‌های شأن به میزان موفقیت در این جشنواره بستگی دارد. من خیلی از فیلم‌ها را دیده‌ام که در جشنواره فیلم فجر نبوده‌اند و نابود شده‌اند یعنی حتی به اکران نرسیده‌اند. فیلمی که در جشنواره فیلم فجر جایزه می‌گیرد، جریان‌ساز می‌شود. اینجا است که مسئولیت داوران جشنواره مذکور سخت می‌شود. آنها با انتخاب‌هایشان به عرصه سینمای کشور خط می‌دهند.

انتقاد و نگرانی نمازی از نحوه رأی گیری سمفا از مخاطبان فیلمش

نمازی اعلام کرد: واقعیت این است که در روزهای اخیر اتفاقی افتاد که من را نگران کرد. امسال نحوه رأی‌گیری برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم برعهده سمفا گذاشته شده است. در روزهای اخیر چند نفر گفته‌اند اگرچه بلیت تماشای فیلمم در سالن‌های سینمای سطح شهر را تهیه کرده‌اند و اثرم را دیده‌اند اما پیامک رأی‌گیری را دریافت نکرده‌اند. من از دوستان فعال در سمفا خواهش می‌کنم حتماً این موضوع را پیگیری کنند. جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم برای من خیلی مهم است. فیلمی که مردم آن را خوب بدانند، در زمان اکران با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. شاید جشنواره فیلم فجر نباید انقدر مهم باشد اما مهم شده است البته جوایز این جشنواره چندان اهمیت ندارند. تأثیر دریافت آنها در ادامه کار فیلمسازان و سایر دست‌اندرکاران تولید فیلم‌های سینمایی مهم است.

عطش کارگردان «شادروان» برای دریافت سیمرغ/ نگرانی برای «علفزار»

فقر هیچ تقدیسی ندارد

وی درباره نقدهای وارد به «شادروان» گفت: برخی از افراد گفتند فیلم تو تقدیس فقر است. از نظر من فقر هیچ تقدیسی ندارد ولی وقتی درباره یک طبقه اجتماعی از مردم مدام فیلم می‌سازیم و در این فیلم‌ها به آن طبقه می‌گوئیم در شرایط بدی زندگی می‌کنند، آن طبقه اجتماعی حس می‌کنند که به ته خط رسیده‌اند. در اینجا این سوال پیش می‌آید که پس امید در سینما کجاست؟ فیلم من به نوعی شوخی با فقر و مرگ است. همیشه می‌گویند قسمت تلخ زندگی مرگ است اما از کجا معلوم؟ چه کسی مرگ را تجربه کرده است و می‌داند که قسمت تلخ زندگی مرگ است. من فانتزی‌های زیادی دارم و فردی بذله‌گو هستم.

نمازی درباره فیلم قبلی‌اش «آپاندیس» و «شادروان» افزود: هر کدام از این فیلم‌ها در ژانرهای مختلفی ساخته شده‌اند. فیلم شادروان نقطه مخالف فیلم آپاندیس است. من ۵ سال از سینما دور بودم و فیلم شادروان این فاصله ۵ ساله را برایم پر کرد. همیشه دوست داشتم ۳ گانه‌ای با تم تقلب بسازم. فیلم‌های آپاندیس و شادروان در همین راستا ساخته شدند. هم‌اکنون قصه‌ای را در دستم دارم که اگر بتوانم آن را بسازم، ۳ گانه مورد نظرم کامل خواهد شد.

فیلم شادروان تلاش دارد روابط اجتماعی را برجسته کند

میثم مهدیار نیز در ادامه گفت: شادروان دست‌مایه خوبی داشت. ما معمولاً سینمای اجتماعی دو قطبی داریم. در دو دهه اخیر نگاه رقابت غنی و فقیر و تضاد طبقاتی در سینمای اجتماعی ما برجسته شده است و قطبی که تلاش می‌کند روابط درونی طبقات اجتماعی را نشان دهد، کمتر دیده شده است. این دو قطب باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. تعمیم امر سیاسی به امر اجتماعی در سینمای ما غلبه پیدا کرده است. فیلم شادروان تلاش کرده است که روابط اجتماعی را مقداری برجسته کند و این نقطه تمایز آن از فیلم‌های دیگری است که در ژانر آن ساخته می‌شوند. کلاً کار علوم انسانی و اجتماعی معنا دادن است. ما هر روز می‌توانیم از زاویه جدیدی به روابط اجتماعی افراد نگاه کنیم و چیز جدیدی در آن پیدا کنیم.

وی افزود: برخی از فیلمسازان در آثارشان نشان می‌دهند که فاصله‌ای میان مردم کشور ما و افراد تبعه افغانستان وجود دارد. این در صورتی است که مردم ما در خیلی از جاها مهمان‌نوازان خوبی بودند و فاصله‌ای بین خودشان و فردی که تابعیت افغانستان را دارد، نمی‌بینند. فیلم شادروان این را به خوبی نشان داده است.

نمازی گفت: پدر و مادر من به شدت هوای افرادی را که تبعه افغانستان بودند، داشتند. من در چنین خانواده‌ای بزرگ شدم. من شناخت کاملی از حاشیه‌نشینان هم داشتم و اگر چنین شناختی از تبعه‌های افغانستان و حاشیه‌نشینان نداشتم، فیلم شادروان را نمی‌ساختم.

مهدیار بیان کرد: ما همیشه تاکید داشتیم که فیلم‌ها باید تصاویر واقعی‌تری از جامعه‌مان نشان دهند. شادروان، فیلم خوبی است اما من انتظار داشتم این فیلم از مزیت‌های نسبی حوزه هنری به اندازه کافی استفاده کند زیرا می‌دانم حوزه هنری تا اندازه‌ای حامی فیلم شادروان بوده است.

نمازی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا در اثرش از توانایی‌های افرادی چون بهرنگ علوی و ساعد سهیلی استفاده کرده است؟، گفت: بسیاری از افراد گفتند با این کار اثرم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید زیرا علوی و سهیلی برای بازی در اثرم مناسب نبودند اما به راستی کارگردانی که ریسک نکند، به چه دردی می‌خورد؟

نگرانی نعمت‌الله سعیدی از بایکوت شدن فیلم «علفزار»

سعید قطبی‌زاده و نعمت‌الله سعیدی منتقدان سینما مهمان بخش سوم «سینماملت» بودند. آنها در این بخش فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان را نقد کردند.

سعید قطبی‌زاده گفت: من در کلیت احساس می‌کنم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی یک سری ویژگی‌های متنی و یک سری ویژگی‌های فرامتنی دارد. متوجه شده‌ام که طرح موضوعات حاد اجتماعی در فیلم‌های سینمایی نشانه سعه صدر جامعه است. امروز نهادهای صنفی حساسیت کمی نسبت به فیلم‌ها دارند ولی نهادهای درون سیستم همچنان نسبت به این آثار فرهنگی حساس هستند.

نعمت‌الله سعیدی نیز گفت: ۸،۹ سال است که تعمدا به محل برگزاری جشنواره فیلم فجر نمی‌آمدم زیرا فیلم‌های مورد نظرم را در این جشنواره نمی‌دیدم. این قاعده با دیدن فیلم علفزار شکست. موضوع بحث ما آستانه تحمل نظام در مقابل یک فیلم فرهنگی نیست. ما در کشورمان هنرمندان نجیبی داریم که جامعه آماریشان با بچه‌های پلیس و.....فرقی ندارد.

وی تاکید کرد: علفزار دانشی بخشی از افکار من را به تصویر کشید. این فیلم درباره حقوق زنان و خانواده گفتگو کرده است و حرف می‌زند. محورهای اصلی این گفتمان ضرورت عفت و پاکدامنی، ضرورت حفظ حداقلی تعداد بچه‌ها با هدف تداوم نسل، ضرورت احترام حداقلی به حقوق زنان و حداکثر لذت جنسی برای حداکثر افراد در حداکثر شرایط است. فیلم شادروان همه این اصول را نشان داده است.

قطبی‌زاده اظهار کرد: «علفزار»، فیلم جسوری است و حاشیه‌هایی هم داشته است.

نعمت‌الله سعیدی پاسخ داد: حاشیه‌های فیلم «علفزار» از نظر من در واقع حاشیه نیستند.

قطبی‌زاده گفت: مشکل من با فیلم‌های برخی از کارگردان فیلم اولی این است که دچار کمبود نیستند، دچار انباشت هستند. فیلمسازی که فیلم اولش را می‌سازد می‌خواهد فکرها و ایده‌های ۱۰ ساله‌اش را در یک فیلم بریزد. «علفزار» طاقت چند داستان موازی و شخصیت‌های زیاد را ندارد. از طرف دیگر عیناً منتقل شدن واقعیت به فیلم با الهام گرفتن از یک واقعیت فرق دارد.

این منتقد سینما بیان کرد: مشکل من با علفزار این است که مشخص نیست ۳ بچه به تصویر کشیده شده در این فیلم چه چیزی را به آینده منتقل خواهند کرد. بچه تصویری از آینده است و من کمتر فیلمی را دیده‌ام که رگه‌ای از امید نداشته باشد. این فیلم تصویر تکان‌دهنده‌ای از واقعیت، اجتماع و آینده را نشان می‌دهد.

سعیدی در ادامه گفت: من تنها نگرانی‌ام بایکوت شدن فیلم «علفزار» است. اتمسفر داستان این فیلم دادسرا است و کاراکتر اصلی آن بازرس قوه قضائیه است. هر کسی که مشکل دارد به دادسرا می‌رود. من قهرمانی را در فیلم «علفزار» می‌بینم که حتی اگر اخراج شود، حق دیگران را محقق خواهد کرد. یک قهرمان باید هزینه دهد و قهرمانی که هزینه ندهد، قهرمان نیست.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

وزیر فرهنگ در سوگ استاد موسیقی پیام تسلیت نوشت

وزیر فرهنگ در سوگ استاد موسیقی پیام تسلیت نوشت
2024-11-25T17:13:57+03:30
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سیداحمد مراتب خواننده پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

«می‌خوام به قتل اعتراف کنم» آماده نمایش شد

«می‌خوام به قتل اعتراف کنم» آماده نمایش شد
2024-11-25T17:00:36+03:30
فیلم کوتاه «می‌خوام به قتل اعتراف کنم» به کارگردانی مجتبی مجدیان آماده نمایش شد.

اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر

اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر
2024-11-25T16:47:17+03:30
اجرای نمایش «خانه من» به کارگردانی فاطمه محمدی در قالب نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز شد.

اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر آغاز شد

اجرای نمایش «خانه من» در تماشاخانه مهر آغاز شد
2024-11-25T16:20:36+03:30
اجرای نمایش «خانه من» به کارگردانی فاطمه محمدی در قالب نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز شد.

«فتوریسم در ستایش موسیقی» به ورد رسید

«فتوریسم در ستایش موسیقی» به ورد رسید
2024-11-25T16:20:36+03:30
نمایشگاه عکس‌های عباس عرب‌زاده با عنوان «فتوریسم در ستایش موسیقی» از ۹ تا ۱۹ آذر در گالری وَرد برگزار می‌شود.

«شال سیاه» در تورینو رقابت می‌کند

«شال سیاه» در تورینو رقابت می‌کند
2024-11-25T16:07:16+03:30
تیزر فیلم کوتاه «شال سیاه» ساخته علیرضا شاه‌حسینی همزمان با رقابت در چهل‌ودومین جشنواره فیلم تورینو در ایتالیا رونمایی شد.

عکس‌های ۲۰ بازیگر و کارگردان روی دیوار خانه هنرمندان می‌رود

عکس‌های ۲۰ بازیگر و کارگردان روی دیوار خانه هنرمندان می‌رود
2024-11-25T15:13:56+03:30
نمایشگاه «چند تکه آینه» از پنجشنبه هشتم آذر به مدت ۱۲ روز در گالری تابستان خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

مشکلات بیمه‌ای و معیشتی مانعی برای بهره گیری از ظرفیت های هنری  

مشکلات بیمه‌ای و معیشتی مانعی برای بهره گیری از ظرفیت های هنری
 
2024-11-25T15:00:36+03:30
مدیر رادیو نمایش در یک نشست تخصصی با اشاره به مشکلات معیشتی و بیمه هنرمندان در رادیو نمایش بیان کرد که این مشکلات می‌تواند مانعی جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌...

«خرامان» سوژه‌ای جسورانه دارد

«خرامان» سوژه‌ای جسورانه دارد
2024-11-25T14:33:56+03:30
هشتادو یکمین برنامه از سری برنامه‌های مستندات یکشنبه‌های خانه هنرمندان ایران با نمایش مستند «خرامان» برگزار شد.

«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد

«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد
2024-11-25T14:07:16+03:30
کنسرت «منظومه سیمرغ (قاف)» به رهبری فرهاد فخرالدینی و آرش امینی با همکاری ارکستر سمفونیک تهران که از ۳۰ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه است، برای ۲ شب دیگر ت...

تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد

تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد
2024-11-25T12:33:56+03:30
آلبوم «آتش نهان» با موسیقی بابک زرین و با صدای «پرواز همای» از روز دوشنبه دوازدهم آذر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

«احمد» به کانادا می‌رود

«احمد» به کانادا می‌رود
2024-11-25T12:20:36+03:30
فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، در بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان حضور می‌یابد.

کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت

کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
2024-11-25T12:07:16+03:30
حسین تبریزی کارگردان سریال «سوجان» با اشاره به ساخت این مجموعه در گیلان بیان کرد که از استعداد و انرژی بازیگران محلی این سریال لذت برده است.

سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبه‌گر است

سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبه‌گر است
2024-11-25T11:13:56+03:30
نشست رسانه‌ای هجدمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد جشنواره در محل حسینیه جماران در حال برگزاری است.

تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»

تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
2024-11-25T11:00:37+03:30
نمایش «اینجا همه چیز غیر عادیست» به کارگردانی عرفان نژادنجف و تهیه‌کنندگی مهدی نصیری از امروز در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه می‌رود.

سامان خلیلیان «درد» را به صحنه می‌آورد

سامان خلیلیان «درد» را به صحنه می‌آورد
2024-11-25T11:00:37+03:30
نمایش «درد» نوشته مرتضی فرهادنیا و کارگردانی سامان خلیلیان روی صحنه می‌رود.

ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد

ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
2024-11-25T11:00:36+03:30
مرحله سراسری و پایانی جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

«سلام آنا» به جشنواره داکا می‌رود

«سلام آنا» به جشنواره داکا می‌رود
2024-11-25T10:47:17+03:30
فیلم کوتاه «سلام آنا» ساخته محمدحسین سلیمانی‌فرد به بیست و سومین جشنواره داکا راه یافت.

انتشار جدول زمان‌بندی مسابقه تئاتر صحنه‌ای جشنواره مقاومت

انتشار جدول زمان‌بندی مسابقه تئاتر صحنه‌ای جشنواره مقاومت
2024-11-25T10:47:16+03:30
جدول زمان‌بندی اجراهای مسابقه تئاتر صحنه‌ای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در شهرهای مختلف کشور به تفکیک محل اجرا، تاریخ و زمان اجرای آثار منتشر شد.

«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه می‌رود

«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه می‌رود
2024-11-25T09:13:56+03:30
نمایش «آذرگان» ویژه بانوان از ۸ آذر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت

خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
2024-11-25T09:00:36+03:30
سید احمد مراتب از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی در ۷۲ سالگی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت

نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
2024-11-25T08:20:36+03:30
نمایش آیینی «حریم» نوشته حسین مهکام و کارگردانی امیراحمد رحمتی از دوم آذر اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی می‌شود

«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی می‌شود
2024-11-25T08:07:17+03:30
گالری ثالث از روز جمعه ۹ آذر میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی کارگردان و سینماگر مولف خواهد شد.

در این نمایش کمدی حرف‌های جدی گفته می‌شود!

در این نمایش کمدی حرف‌های جدی گفته می‌شود!
2024-11-25T08:07:16+03:30
کارگردان نمایش «بهمن» تأکید کرد در این اثر نمایشی کمدی، قصد بر این است که حرف‌های جدی‌تر گفته شود.

نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت می‌کنند؟

نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت می‌کنند؟
2024-11-25T08:07:16+03:30
سعید نجاتی با بیان اینکه استفاده از نیروهای داوطلب در جشنواره‌های بین‌المللی مرسوم است، بیان کرد ریسک استفاده از این نیروها در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهر...

ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه می‌گیرد؟

ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه می‌گیرد؟
2024-11-24T19:47:17+03:30
رئیس مجمع رصتا به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره ممیزی‌های ساترا و دریافت پول از پلتفرم ها واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

بررسی درجه‌بندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی

بررسی درجه‌بندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
2024-11-24T16:27:16+03:30
برنامه رادیویی «سینما زاویه» امشب به موضوع درجه‌بندی سنی در سینمای ایران می‌پردازد.

انتصاب جدید در شبکه دو سیما

انتصاب جدید در شبکه دو سیما
2024-11-24T16:00:36+03:30
احمد معلم به عنوان مشاور مدیر شبکه دو منصوب شد.

معرفی آثار بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر «سودای عشق»

معرفی آثار بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
2024-11-24T15:33:57+03:30
آثار راه‌یافته در بخش نمایش‌های صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج «سودای عشق» معرفی شدند.

نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه ‌سنگلج

نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه ‌سنگلج
2024-11-24T15:33:57+03:30
نمایش «ره صدساله» به کارگردانی علیرضا عمرانی از ۶ آذر اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)