میرنیوز

معاون صدا به شورای نظارت می‌رود/ چرا رادیو و تلویزیونی‌ها نظارت را جدی نمی‌گیرند؟

 معاون صدا به شورای نظارت می‌رود/ چرا رادیو و تلویزیونی‌ها نظارت را جدی نمی‌گیرند؟ 2020-09-09T14:59:05+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها رادیو و تلویزیون گرفتارِ یک معضل جدی در همه مواردند؛ فقدان نظارت! وقتی مهمانی به تلویزیون می‌آید که تهیه‌کننده صفحه مجازی و اینستاگرامش را در حین پخش زنده برنامه بررسی می‌کنند یا مدلی که جای نخبه جا می‌زنند و بعد از هیاهوها جوابیه قابل تأمل داده می‌شود.

یا صدای خواننده‌ای از موجِ رادیو به گوش می‌رسد که همه ذهن‌ها را به این سمت می‌برد؛ آیا این اشکالات و اشتباهات مکرر تعمدی‌اند یا هنوز می‌توانیم مثل خیلی از مدیران، چشم و گوشمان را ببندیم و بگوییم نفوذی در کار نیست؛ این‌ها همه اشتباهِ سهوی است! همان موقعی که رئیس صداوسیما نامه‌ای به معاون سیما می‌نویسد و از عبارتِ "ستون پنجم فرهنگی دشمن" رمزگشایی می‌کند هشداری است که هنوز در رادیو و تلویزیون آن را جدی نمی‌گیرند و کماکان تکرار این اشتباهات به اصطلاح سهوی‌ را شاهدیم.

به سراغ محمدحسین صوفی و سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی دبیر و عضو شورای نظارت بر صداوسیما رفتیم و پیگیر شدیم که شورا در مقابل این معضلات و مشکلات و اشتباهات چه کارهایی کرده است و در دستور کارش دارد.

سریال ایرانی , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , رادیو , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران ,

چرا قبل از پخش، نظارت دقیق و حرفه‌ای نمی‌شود؟

مشروح این صحبت‌ها را در ادامه بخوانید:

* آقای صوفی بگذارید از شما شروع کنیم شما به وجود نفوذ و نفوذی در صداوسیما قائل‌اید؛ با این حجمِ اشتباهاتی که مکرراً تکرار می‌شود و همه فریاد می‌زنند ناظر نداریم یا ناظرین هوشمندانه رفتار نمی‌کنند و جلوی معضلات را نمی‌گیرند.

من هنوز به این نتیجه نرسیدم. واقعاً حجم برنامه‌های رادیو و تلویزیون را هم باید درنظر گرفت. تعداد شبکه‌ها و برنامه‌ها زیادند؛ کارشناسان و مهمانانی که می‌آیند و می‌روند. از این منظر هم باید این مسائل را مورد بررسی و قضاوت قرار داد. من اعتقادم این است چنانچه واقعاً به تعبیر شما قبل از پخش هر برنامه و سریال و آیتم و ...نظارتی حرفه‌ای و اصولی شود حتماً این آسیب‌ها کاهش و به صفر نیل پیدا می‌کند. برخی اوقات ایراد می‌گیریم این لباس مجری، مهمان و یا کارشناس برنامه نامناسب است اما چرا به دستورالعملی که برای پوشش وجود دارد مراجعه نمی‌کنیم؛ اگر نداریم چرا این دستورالعمل را ایجاد نمی‌کنیم. حتماً باید این قوانین و دستورالعمل‌ها وجود داشته باشند.

رنگ تصویر را کم و زیاد می‌کنند تا آرایش‌ها را نشان ندهد

هر رسانه حرفه‌ای مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات برای برنامه‌ساز، سریال‌ساز و مهمان و کارشناسش دارد. برخی اوقات به آرایش و پوشش و گریم فلان برنامه ایراد می‌گیریم، چرا از این دستورالعمل‌ها استفاده نمی‌‌شود؟ به جای آن در زمان پخش، رنگ را کم و زیاد می‌کنیم آن آرایش‌ها را نشان ندهد؛ چرا قبل از پخش و تصویب این نظارت‌ها را نداریم. برخی اوقات به لوکیشن ایراد وارد می‌شود در صورتی که برای همه این عوامل قانون و دستورالعمل وجود دارد.

موضوع مشکلات و حاشیه‌های مهمانان

* از آنجائی که شما می‌فرمایید به وجود نفوذ و نفوذی در صداوسیما قائل نیستید؛ اما این اشتباهات در پخش موسیقی با صدای خواننده‌ای که علیه جمهوری اسلامی مواضع داشته و یا مهمانی که می‌گویند نخبه است و مدل از آب درمی‌آید. این‌ها چه توجیهی دارند؟

در ارتباط با دعوت مهمان که بعدها مشکلی پیش نیاید یا پخش موسیقی و فیلم، با تدوین آن ضوابط و دستورالعمل‌های نظارتی که اشاره کردم هم بحث اطلاعاتِ عوامل و دست‌اندرکاران تکمیل می‌شود و هم شاهدِ این اشتباهات و اتفاقات نخواهیم بود. یعنی کارشناس پخش فیلم باید به آخرین اطلاعات موجود آن فیلم در دنیا دسترسی داشته باشد یعنی بداند در حال حاضر چه فیلمی و توسط چه شرکتی و با چه هدفی تولید می‌شود. آیا ظرفیت پخش در ایران را دارد؟

پخش ناآگاهانه فیلم و موسیقی

و یعنی اینکه بی‌اطلاع باشیم فیلمی را پخش کنیم کارگردان یا سناریویش مسئله‌دار باشد یا در ارتباط با موسیقی و هر خواننده و نوازنده‌ای که باید کارشناسان رسانه مسلط به آن باشند و اطلاعات لازم را داشته باشند، اطلاعاتشان به روز باشد و مواضع هنرمند و مواضع کارشناس و مهمانی که دعوت می کنند حتماً کارشناس، مهمان و مجری همسو جریانات فرهنگی جمهوری اسلامی باشد و چنانچه برخلاف اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی به هیچ وجه نباید استفاده شود. چرا به این نکات اشاره می‌کنیم چون از رسانه‌ملی تعریفی سراغ داریم که رسانه‌ملی پاک است و همه اجزایش باید پاک و مطهر باشند.  

* شواری نظارت برای جلوگیری از این حاشیه‌ها و مشکلات مهمانان تلویزیونی چه تذکراتی داده و حتی کار به توبیخ و جریمه هم رسیده است؟

این  جدّیت در شورای نظارت وجود دارد و تذکر می‌دهد. واقعاً اعتقادم به عنوان کارشناس رسانه بر این است حتماً نظارت پخش باید قبل از پخش صورت بگیرد. باز به عنوان کارشناس رسانه و نظارت قبل از پخش به مراتب راحت‌تر، کم‌هزینه‌تر و کم‌دردسرتر از بعد پخش است. صداوسیما می‌تواند با تنظیم راهنما و دستورالعمل، مشکلات را برطرف کند. همه سازمان‌های رسانه‌ای دستورالعمل و کتاب راهنما دارند؛ یعنی سازمان صداوسیما ضوابط پخش موسیقی، فیلم و دعوت مهمان و کارشناس و ضوابط پوشش و‌ آرایش را باید تدوین کند و در سایتش قرار دهد و اعلام کند که این ضوابط پخش برنامه‌های صداوسیما است.

سریال ایرانی , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , رادیو , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران ,

مدیرانمان باید حوزه تخصصی‌شان را بشناسند

* وقتی برخی از دست‌اندرکاران می‌گویند نمی‌دانستیم فلان مهمان، این شکلی می‌شود و یا فلان خواننده‌ای که نباید صدایش پخش می‌شد چنین مواضعی داشته است...

حتماً باید با این دسته از افراد برخورد شود. می‌خواهم بگویم این عیب نیست که مدیران ما شناخت عمیقی از موسیقی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشته باشند. اتفاقاً حُسن است که بگوییم فلان مدیر ما در بخش موسیقی، آشنایی کامل به موسیقی قبل و بعد از انقلاب دارد. اگر این آشنایی را نداشته باشد؛ مشکل است. چرا که نمی‌تواند به درستی تشخیص بدهد. بنابراین یکی از این مأموریت‌‌ها، آموزش‌هایی است که به مدیران ما باید بدهند تا شناخت بیشتری نسبت به حوزه تخصصی‌شان داشته باشند. همان‌طور که گروه‌های موسیقی و فیلم ما باید این اشراف را نسبت به موسیقی، تئاتر و انواع هنرها داشته باشند و گروه معارف ما مکاتب و ادیان را بشناسند.

جهل را در نظام مدیریت یک اشکال جدی می‌دانم

حالا اینکه می‌گویید یا برخی می‌گویند شناخت نداشتیم یا از مواضع فلان خواننده که موسیقی‌اش پخش شده و از حواشی فلان مهمان خبر نداشتیم، این توجیه‌پذیر و قابل دفاع‌نیست که شناخت ندارند، نمی‌دانند یا نمی‌دانستند. حتماً باید بررسی کنند؛  البته من این‌ اتفاقات را به حسابِ بی‌اطلاعی می‌گذارم؛ اینکه بگوییم عمدی بوده با شناختی که از بچه‌های رادیو دارم به حسابِ عمد نمی‌گذارم. جهل را در نظام مدیریت یک اشکال جدی می‌دانم. کسی که برنامه‌ساز در حوزه تخصصی است باید که اشراف کامل به موضوع داشته باشد.

* شورای نظارت بر صداوسیما به این مسائل ورود کرده است؟

ما در شورای نظارت خیلی جدی وارد این مسائل می‌شویم. آنقدر ریز و جزئی مسائل را می‌بینیم و تذکر می‌دهیم که می‌توانید تأثیرات آن را در توبیخ و جریمه برخی از مدیران، اصلاح برخی از برنامه‌ها ببینید که دیده و حتی شنیده می‌شود. و حتی فلان مجری یا تهیه‌کننده و هنرمند و عوامل دیگری که دیگر نیستند یا آن برنامه قطع می‌شود. این را بدانید که بالأخره از جاهایی نظارت، تذکر و برخورد می‌شود.  

سریال ایرانی , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , رادیو , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران ,

همه‌چیز به نظارت برمی‌گردد

در ادامه با قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت‌وگو کردیم که مشروح آن از نظرتان می‌گذرد:

احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما درباره حاشیه‌های مهمانان تلویزیونی و فقدان نظارت در برنامه‌سازی، سریال‌سازی و پخش آهنگ‌ها و موسیقی‌ها در شبکه‌های رادیویی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: مجموعه این اتفاقات به آن گروه‌هایی برمی‌گردد که در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی وضعیت نظارت دقیق‌تری داشته باشند. مخصوصاً مجموعه افرادی که از آنتن‌های زنده استفاده می‌کنند. البته برخی از افراد هم هستند که به سببِ شهرت یا مطرح شدن به واسطه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بوده،‌ در فضای‌مجازی با بیانی دیگر و یا چهره‌های دیگر اظهارنظرهای متفاوتی می‌کنند.

کسانی که با رادیو و تلویزیون معروف می‌شوند اما...!

وی افزود: این دسته از افراد اصولاً به برکتِ رادیو و تلویزیون دیده می‌شوند و با این سکو خودنمایی می‌کنند. در ادامه طوری رفتار می‌کنند که انگار به خارج از کشوری‌ها یا عناصر معاند می‌گویند ما فکر و درونمان چیز دیگری است و  فقط از شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنیم؛ بحث من ویژه مهمان نیست عرصه‌های مختلفی که مطرح می‌شوند یک جنبه‌های ریاکارانه‌ای از خودشان در جاهای دیگر نشان می‌دهند.

نظارت‌مان پسینی است! اما تذکر می‌دهیم

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: این ضرورت دارد که صداوسیما مخصوصاً گروه‌های برنامه‌ساز، تهیه‌کنندگان و در نهایت شبکه ناظرین درون سازمانی‌اش دقیق‌تر و باظرافت‌تر این مسائل را در دستور کارشان قرار دهند. ما در شورای نظارت بر صداوسیما برنامه‌ها را ارزیابی می‌کنیم به عبارت دیگر نظارتمان پسینی (نظارت بعد از اجرا) است. البته گاهی اوقات سریالی را بررسی کرده‌ایم که مسئله‌دار بوده اما چون چند قسمتی است تذکراتمان در قسمت‌های بعدی اعمال شده و در بازپخش دوباره آن مشکلات وجود نداشته است.

دقت و نظارت فقط نباید فرمی باشد

وی با اشاره به اینکه دقت و نظارت امروز فقط روی فرم نیست، خاطرنشان کرد: منظورم این است که کارکرد ناظرین پخش و نظارت‌های کیفی در حین و زمان تولید، آن ظرافت‌ها و دغدغه‌مندی‌ها را نشان نمی‌دهد. دقت فقط نباید روی فرم باشد قبلاً شکل و شمایل نظارت‌ها، نظارت‌های فرمی و شکلی بود. امروز باید به سمتِ نظارت‌های جدی محتوایی، فردی و موضوعی برویم.

فضای‌مجازی، وظیفه‌ را سنگین‌تر کرده!/ باید دغدغه‌مندتر نظارت شود

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با تأکید بر این نکته که به برکتِ فضای مجازی باید فرمت‌های موضوعی خیلی دقیق‌تر در نظارت‌ها لحاظ شود، گفت: به برکتِ فضای مجازی و این شفافیتی که در این عرصه وجود دارد آن فرمت‌های موضوعی باید خیلی دقیق‌تر، ظریف‌تر و با دقت بیشتری مورد ملاحظه و دغدغه مخصوصاً حوزه‌های نظارتی صداوسیما باشد. در شورای نظارت بارها مفصل بحث کرده‌ایم که این روند در میان گروه‌ها، پخش‌ها، ناظرین پخش‌ها و تهیه‌کنندگان باید روند کامل و جامعی باشد تا دچار چنین ایرادات و اشکالاتی نباشیم.

سریال ایرانی , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , رادیو , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران ,

شورای نظارت همیشه جدّی در میدان بوده است

وی افزود: من در طول دو دوره‌ای که به عنوان عضو شورای نظارت بر صداوسیما حضور دارم به موارد عدیده‌ای برخورد کردم؛ همیشه با جدّیت به دنبال این مشکلات بوده‌ایم و در جلسات شورای نظارت به صورت مرتب برای این موضوعات و مشکلات وقت می‌گذاریم. قطعاً در ادامه راه هم به گزارشات و موضوعات جدید رسیدگی می‌کنیم.

باید بررسی شود ناشی از قصور بوده یا تقصیر!

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که وقتی موسیقی خواننده‌ای از رادیو پخش می‌شود که مدتی است از ایران رفته و علیه جمهوری اسلامی و ملیت خودش صحبت‌های قابل تأملی می‌کند، دست‌اندرکاران مربوطه با حالت تعجبی می‌گویند واقعاً این مواضع را داشته و نوعی ابراز می‌کنند که از این اتفاقات آگاهی نداشتند، خاطرنشان کرد: این‌ها عمدتاً هزینه‌های مدیریتی است که ضرورت‌های نظارت‌های درون مدیریتی سازمان صداوسیما را بیشتر و بیشتر می‌کند. این مطالبه وجود دارد که ما در شورای نظارت داشته‌ایم؛ بعضاً به این واسطه و مشکلات، مدیرانی جا به جا شده‌اند یا بعضاً به جاهای دیگری رفته‌اند. واقعاً این اشتباهات، جایی برای چشم‌پوشی نمی‌گذارد؛ باید بررسی شود که ناشی از قصور بوده یا تقصیر! در هر دو حالت نحوه مدیریتی‌شان درست و مبتنی بر یک اصول و ضوابطی باشد.

باید مراقب صفحات مجازی مهمانان باشند

وی افزود: ناظرین و مدیران باید هوشیارانه‌تر مراقب باشند و توجهشان را این روزها به صفحات‌مجازی (اینستاگرام، توییتر و..) مهمانان، کارشناسان و عوامل برنامه‌ساز و سریال‌سازشان را بیشتر کنند. قبلاً این نظارت‌ها شکلی و فُرمی بود و الان باید بیشتر به سمتِ محتوایی برود. این موضوعات را در شورای نظارت بر صداوسیما رسیدگی می‌کنیم؛ اعضای شورا دغدغه‌ دارند و قطعاً به گزارش‌های جدید هم رسیدگی خواهیم کرد.

حضور معاون صدا در شورای نظارت بر صداوسیما

قاضی‌زاده هاشمی درباره حضور معاون صدا در شورای نظارت بر صداوسیما، گفت:‌ معاون صدا ان‌شاءالله به شورای نظارت خواهند آمد تا گزارش عملکردشان را بدهند. نکات زیادی راجع به رادیو وجود دارد؛ برخی مشکلات و ضعف‌هایی که باید درباره آن با معاون صدا صحبت شود. نقطه نظرات و مطالب اعضای شورا به سمع و نظر ایشان برسد. این دعوت و حضور در اولویت شورای نظارت است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)