میرنیوز

پاسخ به شبهاتی دربارۀ "کرونا" و کارکرد دین/ عدّه‌ای به دنبال تضعیف اعتقادات مردم‌اند

 پاسخ به شبهاتی دربارۀ "کرونا" و کارکرد دین/ عدّه‌ای به دنبال تضعیف اعتقادات مردم‌اند 2020-09-07T11:16:20+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در پاسخ به شبهاتی دربارۀ کرونا و کارکرد دین گفت: برخی به جای اینکه به دین و باورهای بیافزایند، با انگیزهایی که قطعاً الهی نیست، در پی تضعیف باورهای مردم‌اند.

وی افزود: در این ایام برخی‌ هستند که این‌طور چالش ایجاد می‌کنند و می‌گویند: اگر توسّل معنا دارد، اگر امام زمانی وجود دارد و اگر خدا دستگیری می‌کند، اکنون ماه‌هاست که ویروس منحوس کرونا این همه شیعیان را مبتلا کرده است، پس چرا امام زمان به دادِ مردم نمی‌رسد؟

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: مگر ابتلائات بخشی از زندگی مردم نیست؟! در قرآن کریم می‌خوانیم: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ* الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» در قرآن کریم تصریح شده که ابتلا بخشی از زندگی انسان است.

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: عده‌ای می‌‌گویند کرونا دین را به چالش کشیده است، اگر شما چنین عقیده‌ای دارید، پس باید قبل از کرونا بگویید ماجرای کربلا دین را به چالش کشیده است، پسر پیغمبر اکرم(ص) و خاندان او را به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رساندند، اگر بنا بود خدا همه‌جا ورود پیدا کند و دست ستمگران را قطع کند، دیگر هیچ انسانی در کورۀ امتحانات رشد داده نمی‌شد؛ مثلاً چرا خدا شمر، حرمله، عمر سعد و ... ـ علیهم اللعنة ـ را با معجزه‌ای از بین نبرد؟

«اگر بخواهیم بگوییم کرونا دین را به چالش کشیده پس باید بگوییم چرا خدا به دادِ حضرت زینب سلام‌الله‌‌علیها، امام سجاد علیه‌السلام و طفل 6 ماهه در کربلا نرسید؟ همین‌طور برای انبیاء علیهم‌السلام؛ چرا خدا به دادِ حضرت یوسف که 18 سال در زندان بود نرسید و ...؟! پیامبر اکرم(ص) فرمود: هیچ پیامبری به اندازه‌ای که من اذیت شدم، اذیت نشد، پس چرا خدا پیامبرش را نجات نداد؟ مگر کسی از پیامبر بالاتر داریم؟

ویروس کرونا , حجت الاسلام حسینی قمی , ماه محرم , موکب تسنیم ,

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

با کاروان حسینی تا اربعین| یزید در پی انتقام از زینب(س)

 با کاروان حسینی تا اربعین| یزید در پی انتقام از زینب(س)
2020-09-22T13:12:17+03:30
یزید لَم داده بود و نگاه پُر امیدش را دوخته بود به مسلمانان سُفیانی، تا زخم زبونی را که زینب در سرسرا به جانش نشانده بود تلافی کند. بازماندگان کاروان، مظلوم...

حجت‌الاسلام علوی تهرانی به کرونا مبتلا شد + عکس

 حجت‌الاسلام علوی تهرانی به کرونا مبتلا شد + عکس
2020-09-22T12:32:19+03:30
حجت‌‌الاسلام علوی تهرانی استاد اخلاق به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

تقریظ رهبر انقلاب «مربع‌های قرمز» را پرفروش کرد/ استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس

 تقریظ رهبر انقلاب «مربع‌های قرمز» را پرفروش کرد/ استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس
2020-09-22T12:32:19+03:30
انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» این کتاب را جزو پرمخاطب‌ترین آثار دفاع مقدس در چند روز گذشته قرار داده است.

بازیگر سریال ارباب حلقه‌ها جزئیات جالبی از آن را بیان کرد

 بازیگر سریال ارباب حلقه‌ها جزئیات جالبی از آن را بیان کرد
2020-09-22T12:19:23+03:30
سریال ارباب حلقه‌ها که در حال تولید در شبکه آمازون است مقیاس بزرگی را در صنعت سریال‌‌سازی تجربه می‌کند.

وبینار «جایگاه بانوان در قیام کربلا» برگزار شد

وبینار «جایگاه بانوان در قیام کربلا» برگزار شد
2020-09-22T11:32:18+03:30
وبینار «جایگاه بانوان در قیام کربلا و بررسی نقش عاشورایی زنان در نهضت حسینی» به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور برگزار شد.

وبینار بزرگداشت شیعه شناس ایتالیایی برگزار می‌شود

وبینار بزرگداشت شیعه شناس ایتالیایی برگزار می‌شود
2020-09-22T11:18:59+03:30
وبینار بزرگداشت پروفسور بیانکا ماریا اسکارچا آمورِتّی، شیعه شناس شهیر ایتالیایی، هشتم مهرماه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، برگزار می‌شود.

حمایت از تولید تنها روی کاغذ است/ توافق با آموزش و پرورش برای تولید ۴۰ هزار تن کاغذ

 حمایت از تولید تنها روی کاغذ است/ توافق با آموزش و پرورش برای تولید ۴۰ هزار تن کاغذ
2020-09-22T11:25:40+03:30
سعیدی، مدیرعامل کارخانه مازندران، با انتقاد از روند حمایتی دولت از کاغذ گفت:‌ مصوبات تنها روی کاغذ است،‌ ما هنوز نتوانسته‌‌ایم نه مطالباتمان را بگیریم و نه ...

میزگرد گفتمان موسیقی دفاع مقدس|چرا روایت فتح از تلویزیون پخش نمی‌شود؟/ کوتاهی نهادهای فرهنگی در زمینه موسیقی دفاع مقدس

 میزگرد گفتمان موسیقی دفاع مقدس|چرا روایت فتح از تلویزیون پخش نمی‌شود؟/ کوتاهی نهادهای فرهنگی در زمینه موسیقی دفاع مقدس
2020-09-22T10:59:17+03:30
چهاردهمین نشست گفتمان موسیقی دفاع مقدس با بررسی اوضاع موسیقی دفاع مقدس و چالش‌های پیشِ‌روی این هنر برگزار شد.

نمایشنامه‌خوانی آنلاین به مناسبت هفته دفاع مقدس

نمایشنامه‌خوانی آنلاین به مناسبت هفته دفاع مقدس
2020-09-22T10:38:58+03:30
همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نمایشنامه خوانی آنلاین با موضوع دفاع مقدس از سوی فرهنگسرای سرو در فضای مجازی برگزار می‌شود.

نکاتی جالب از پیشینه تجاوز عراق به ایران/ اشغال «غرب کرخه» در هجوم سراسری چگونه اتفاق افتاد؟

 نکاتی جالب از پیشینه تجاوز عراق به ایران/ اشغال «غرب کرخه» در هجوم سراسری چگونه اتفاق افتاد؟
2020-09-22T10:45:55+03:30
عراق در طول ماه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز رسمی جنگ، بارها اقدام به پخش سلاح، تجهیزات خرابکارانه، بمب‌گذاری و تجاوزات متعدد و مکرر به نقاط مرزی ...

ناگفته هایی از زندگی شهیدی که پس از ۲۸ سال به آغوش خانواده بازگشت

 ناگفته هایی از زندگی شهیدی که پس از ۲۸ سال به آغوش خانواده بازگشت
2020-09-22T09:39:06+03:30
برادر شهید محمد منتظری گفت: این شهید در لباس خود که یک بادگیر ساده بود، یک نایلون وسایل شخصی خود از قبیل شناسنامه، دفترچه خاطرات و یک سربند به نام «یا ...

چرا شمار تازه‌مسلمانان اروپایی ۲ برابر شد؟/ ۴۰ روایت خواندنی از کسانی که اسلام زندگی آنها را زیر و رو کرد

 چرا شمار تازه‌مسلمانان اروپایی ۲ برابر شد؟/ ۴۰ روایت خواندنی از کسانی که اسلام زندگی آنها را زیر و رو کرد
2020-09-22T09:39:05+03:30
کتاب «جذبه مشرقی» با ۴۰ روایت از زبان زنان و مردان تازه مسلمان، سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که اسلام چه خلأیی را در زندگی آمریکایی‌ها و اروپایی‌...

اگر بگذارند "بهترین تابستان من" به مدافعان حرم می‌رسد!

 اگر بگذارند "بهترین تابستان من" به مدافعان حرم می‌رسد!
2020-09-22T09:39:05+03:30
آی‌فیلم "بهترین تابستان من" را در سایتش منتشر کرده و البته بارها هم در شبکه‌های مختلف تلویزیون بازپخش شده اما نویسنده‌اش ناگفته‌ای را مطرح می‌کند ...

سروده‌هایی تقدیم به شهدای هشت سال دفاع مقدس|به دنبال جوان خوش قد و بالای خود بودیم/ غریبانه ولی بردیم با خود استخوان‌ها را

 سروده‌هایی تقدیم به شهدای هشت سال دفاع مقدس|به دنبال جوان خوش قد و بالای خود بودیم/ غریبانه ولی بردیم با خود استخوان‌ها را
2020-09-22T09:39:05+03:30
به مناسبت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت مقام شهدای جنگ تحمیلی تعدادی از اشعار شاعران کشور منتشر می‌شود.

تهیه‌کننده سجاده آتش: شرایط تولید در سینمای دفاع مقدس فاجعه است/ از شهرک سینمایی دفاع مقدس فقط خاکریز مانده است

 تهیه‌کننده سجاده آتش: شرایط تولید در سینمای دفاع مقدس فاجعه است/ از شهرک سینمایی دفاع مقدس فقط خاکریز مانده است
2020-09-22T09:39:05+03:30
روح‌الله برادری تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس درباره مشکلات عدیده ساخت فیلم‌های سینمایی این حوزه گفت که تجمیع نهادهای متولی فرهنگی و انقلابی می‌تواند کمک شایا...

از ادعای گنگی دین و زدن لگام «حیرت» بر دهان شرع تا تن‌دادن به منطق تجدّدی گفتگو

از ادعای گنگی دین و زدن لگام «حیرت» بر دهان شرع تا تن‌دادن به منطق تجدّدی گفتگو
2020-09-22T08:12:18+03:30
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی یادداشتی به برخی اظهارات طرح شده در برنامه زاویه که به موضوع «نسبت میان حجاب و سیاست در ایران» اختصاص داشت، واکنش نشان داد.

مهلت ارسال طرح برای رویداد ملی امتداد تمدید شد/رسیدن به گام دوم

مهلت ارسال طرح برای رویداد ملی امتداد تمدید شد/رسیدن به گام دوم
2020-09-21T15:38:56+03:30
مهلت ارسال طرح برای رویداد ملی امتداد تا ۱۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی تمدید شد.

از زندان‌های شاه تا اسارتگاه‌های صدام؛ داستان شنیدنی «مردی که خواب نمی‌دید»

 از زندان‌های شاه تا اسارتگاه‌های صدام؛ داستان شنیدنی «مردی که خواب نمی‌دید»
2020-09-21T15:32:17+03:30
«مردی که خواب نمی‌دید» داستان زندگی یکی از قهرمانان گمنام ایران را از دوران کودکی تا دوران پس از جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

موشن‌گرافیک| پزشکی که رتبه اول کنکور بود و به جبهه رفت

 موشن‌گرافیک| پزشکی که رتبه اول کنکور بود و به جبهه رفت
2020-09-21T15:05:41+03:30
موشن‌گرافیک «همه بودند، همه هستیم» با موضوع نقش اقشار مختلف جامعه در دفاع مقدس منتشر شد. در اولین قسمت آن یادی از شهدای پزشک و پرستار شده است.

چله عزت|جهاد با پای مصنوعی؛ از تخریب تا اطلاعات ــ عملیات

 چله عزت|جهاد با پای مصنوعی؛ از تخریب تا اطلاعات ــ عملیات
2020-09-21T15:05:40+03:30
برادر شهید علیرضا فیلسوف‌زاده می‌گوید: به‌خاطر وضعیت پایش از گروه‌های رزمی بیرون آمد و وارد اطلاعات ــ عملیات لشکر شد.

تازه‌ترین اثر داوری اردکانی منتشر شد

تازه‌ترین اثر داوری اردکانی منتشر شد
2020-09-21T14:45:36+03:30
مجموعه سه جلدی «نقد فرهنگ و توسعه نیافتگی» تازه‌ترین اثر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد.

سردار فدوی: پیروی مردم از حضرت امام (ره) شاه‌بیت هشت سال دفاع مقدس است

 سردار فدوی: پیروی مردم از حضرت امام (ره) شاه‌بیت هشت سال دفاع مقدس است
2020-09-21T14:25:41+03:30
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هشت سال دفاع مقدس به لحاظ امامت امام(ره) و پیروی همه مردم عظمتی بی بدیل ایجاد کرد که تمامی نعمات ۸ سال دفاع مقدس ذیل ای...

چله عزت|جهاد با پای مصنوعی؛ از تخریب تا اطلاعات-عملیات

 چله عزت|جهاد با پای مصنوعی؛ از تخریب تا اطلاعات-عملیات
2020-09-21T14:25:41+03:30
برادر شهید علیرضا فیلسوف زاده می‌گوید: به خاطر وضعیت پایش از گروه‌های رزمی بیرون آمد و وارد اطلاعات-عملیات لشکر شد.

دیدار رئیس اسبق سازمان صداوسیما با خانواده شهید صنیع‌خانی؛ وصیت‌نامه شهید، مشابه سفارشات سردار سلیمانی است

 دیدار رئیس اسبق سازمان صداوسیما با خانواده شهید صنیع‌خانی؛ وصیت‌نامه شهید، مشابه سفارشات سردار سلیمانی است
2020-09-21T14:12:17+03:30
سیدعزت‌الله ضرغامی در اولین روز از هفته دفاع مقدس به دیدار خانواده شهید صنیع‌خانی رفت.

تصویر شهدای شاخص انقلاب بر دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)+عکس

 تصویر شهدای شاخص انقلاب بر دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)+عکس
2020-09-21T14:12:17+03:30
طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) با محوریت تصویر جمعی از شهدای شاخص انقلاب اسلامی به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و رونمایی شد.

انتشار کتابی درباره ادبیات معاصر ایران برای انگلیسی‌زبان/ آیا ادبیات ایران از گمنامی خارج می‌شود؟

 انتشار کتابی درباره ادبیات معاصر ایران برای انگلیسی‌زبان/ آیا ادبیات ایران از گمنامی خارج می‌شود؟
2020-09-21T13:59:09+03:30
«نگاهی به ادبیات معاصر ایران»، تألیف احمد خاتمی است که انتشارات شمع و مه قرار است نسخه انگلیسی آن را منتشر کند؛ کتابی که شاید بتواند آشنایی مجامع ...

برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در بیت شهید حادثه منا

برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در بیت شهید حادثه منا
2020-09-21T12:58:56+03:30
همزمان با پنجمین سالگرد حادثه منا،، برنامه عزاداری در قالب آئین چهارپایه خوانی در بیت شهید حادثه منا اول مهرماه برگزار می‌شود.

مناظره امام باقر (ع) با اسقف مسیحی/ ساعتی از روز که جزو لحظات بهشتیان است

 مناظره امام باقر (ع) با اسقف مسیحی/ ساعتی از روز که جزو لحظات بهشتیان است
2020-09-21T13:05:37+03:30
نصرانى زمانی که با علم امام باقر (ع) مواجه شد، رو به اطرافیان کرد و گفت اى گروه نصارا به خدا مسأله‌ای از او بپرسم که در آن بماند.

معرکه جنگ با داعش به روایت «اجاره‌نشین خیابان الامین»/ رونمایی از کتاب همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)

 معرکه جنگ با داعش به روایت «اجاره‌نشین خیابان الامین»/ رونمایی از کتاب همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)
2020-09-21T13:05:37+03:30
کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین» روایتی است از معرکه جنگ داعش در سوریه که در آن، راوی به موضوعات مختلف در این زمینه می‌پردازد. این اثر همزمان با سا...

هیأت‌های مذهبی باید در خط مقدم کمک به نیازمندان حضور یابند

هیأت‌های مذهبی باید در خط مقدم کمک به نیازمندان حضور یابند