میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آرمین قیطاسی نوازنده فلوت که در برنامه رادیویی «ارغنون» سخن میگفت، تأکید کرد: عدم حضور بزرگان و متخصصینِ آگاه به موسیقی در سطوح عالی ارکستر سمفونیک تهران و جایگاه مدیریت ارکسترها بسیار پُر رنگ است. ارکستر سمفونیکِ هر کشور نمادی از ویترین فرهنگی و هنری آن کشور به شمار میآید و چنین ارکستری به سرمایهگذاری نیاز دارد.
قیطاسی گفت: متأسفانه در حال حاضر از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران فقط یک اسم باقی مانده است و این ارکسترها از هیچ لحاظ کارآمد نیستند. بخشهای مرتبط با موسیقی باید توسط اشخاصی مدیریت شوند که به این حوزه و رشته تسلط دارند. با این حال شاهدیم که بسیاری از بخشهای صنفی کشور توسط مدیرانی نامرتبط به آن صنف مدیریت میشوند. متأسفانه مدیران حوزه موسیقی در ایران به ویژه مدیران ارکستر، تخصصی در حوزه موسیقی ندارند.
وی ادامه داد: مدیران ارکسترهای مختلف باید مدارک دکتری و بالاتر در رشته موسیقی داشته باشند. در حال حاضر حقوق یک کارگر در تهران حدود روزی 200 هزار تومان تخمین زده میشود و حقوق یک نوازنده که سالها درس خوانده است کمتر از این مقدار است. آیا نوازندهای تحصیل کرده در حوزه موسیقی حق ندارد، بیشتر از یک کارگر حقوق بگیرد؟
قیطاسی تصریح کرد: بسیاری از مدیران سالنهای موسیقی در خارج از ایران فقط از محل اجاره سالن، درآمدهای میلیاردی کسب میکنند. ارکسترهای ایرانی از نظر «مالی» و «کیفیت» و «مدیریت» ضعفهای متعددی دارند و همین مشکلات باعث میشوند تا ما خروجی خوب و بینالمللی نداشته باشیم.
این نوازنده فلوت گفت: با وضعیت فعلی ارز در کشور تعمیر و نگهداری اکثر سازهای ارکستر سمفونیک هزینههای زیادی را به نوازندگان تحمیل میکند. متأسفانه بسیاری از لوازم و تجهیزات جانبی سازهای مختلف در بازار ایران یافت نمیشوند.
برنامه ارغنون با موضوع بررسی وضعیت ارکستر سمفونیک تهران، با حضور آرمین قیطاسی نوازنده فلوت از شبکه رادیویی گفتوگو روی آنتن رفت.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد